Uzlabosim satiksmes asinsriti Rīgā!

 
12.septembris 2012 10:01

Uzzinot, ka Cēsīs tiek likvidētas maksas stāvvietas, rodas vēlme meklēt paralēles ar Rīgu, varbūt arī galvaspilsētā atcelt stāvvietu maksu. Tas iederētos kopējā pilsētas virzībā uz „visu par velti” un savienojumā ar bezmaksas sabiedrisko transportu veidotu savdabīgu komunisma priekštelpu. Tomēr Rīgā šis scenārijs īsti neiederētos, jo lielpilsētā ceļi pamatā ir domāti braukšanai, nevis ilglaicīgai stāvēšanai, savukārt bezmaksas stāvvietas, būtu aizņemtas visas 24 stundas diennaktī.

Ceļi un stāvvietas ir cieši saistīti kopējā satiksmes infrastruktūrā, jo neviens nevar braukt bezgalīgi kaut vai par vismodernākajiem un drošākajiem ceļiem. Katram braucienam pienāk gals, vai pārtraukums, tātad brīdis kad jāapstājas, tādēļ šaubas vai tiks atrasta piemērota stāvvieta, vai tajā būs brīva vieta, var sabojāt visu braukšanas prieku, jo smadzenes pastāvīgi nodarbosies ar nervozo minēšanu, vai auto būs kur novietot!? Tādēļ saprātīga stāvvietu attīstības stratēģija pilsētā ir akūti nepieciešama un nevar būt pakārtota, tikai īstermiņa interesēm un vajadzībām.

Svarīgi ir izvairīties no ilgstošas automašīnu stāvēšanas ielu sarkanajās līnijās dienas laikā, tā vietā jānodrošina automašīnu regulāra rotācija, lai iespēja apstāties būtu pēc iespējas lielākam autovadītāju skaitam. To sekmētu bezmaksas stāvvietu ar laika ierobežojumu, tātad stāvēšanas pulksteņa ieviešana, sākot ar stāvvietām pie aptiekām, bērnu dārziem, skolām, citām ikdienā bieži apmeklētām iestādēm un beidzot ar valsts un pašvaldību institūcijām. Arī šobrīd šur tur pilsētā redzama ceļa zīme ar stāvvietas un laika norādes simbolu, tomēr šīs stāvvietas atbilstoši nefunkcionē, jo netiek nodrošināta reālā stāvēšanas laika atbilstība norādei aiz priekšējā stikla, ja tāda vispār ir.
Domājot par ilgtermiņa stāvvietām, pilsētai ir jāatgriežas pie daudzstāvu un pazemes stāvvietu tīkla veicināšanas. Par šādu nepieciešamību signalizē arī daudzie sastrēgumi, kas neskatoties uz degvielas dārdzību atgriežas pilsētā. Savukārt automašīnu skaita samazināšanos pilsētas centrā sekmētu park and ride stāvvietu tīkla attīstība, lai ārpus pilsētas dzīvojošajam autovadītājam būtu izdevīgāk atstāt savu auto stāvvietā priekšpilsētā un tālāk doties ar sabiedrisko transportu.
No stāvošām mašīnām būtu jāatbrīvo visas maģistrālās ielas Rīgas pilsētā, jo tās nodrošina pilsētas statēģisko asinsriti, izveidojot vai nu daudzstāvu vai pazemes ilgtermiņa stāvvietas, kurās auto novietošana būtu finansiāli izdevīgāka nekā „parkošanās” uz ielas.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti