Uzlabosim satiksmes asinsriti Rīgā!

12.septembris 2012 10:01

Uzzinot, ka Cēsīs tiek likvidētas maksas stāvvietas, rodas vēlme meklēt paralēles ar Rīgu, varbūt arī galvaspilsētā atcelt stāvvietu maksu. Tas iederētos kopējā pilsētas virzībā uz „visu par velti” un savienojumā ar bezmaksas sabiedrisko transportu veidotu savdabīgu komunisma priekštelpu. Tomēr Rīgā šis scenārijs īsti neiederētos, jo lielpilsētā ceļi pamatā ir domāti braukšanai, nevis ilglaicīgai stāvēšanai, savukārt bezmaksas stāvvietas, būtu aizņemtas visas 24 stundas diennaktī.

Ceļi un stāvvietas ir cieši saistīti kopējā satiksmes infrastruktūrā, jo neviens nevar braukt bezgalīgi kaut vai par vismodernākajiem un drošākajiem ceļiem. Katram braucienam pienāk gals, vai pārtraukums, tātad brīdis kad jāapstājas, tādēļ šaubas vai tiks atrasta piemērota stāvvieta, vai tajā būs brīva vieta, var sabojāt visu braukšanas prieku, jo smadzenes pastāvīgi nodarbosies ar nervozo minēšanu, vai auto būs kur novietot!? Tādēļ saprātīga stāvvietu attīstības stratēģija pilsētā ir akūti nepieciešama un nevar būt pakārtota, tikai īstermiņa interesēm un vajadzībām.

Svarīgi ir izvairīties no ilgstošas automašīnu stāvēšanas ielu sarkanajās līnijās dienas laikā, tā vietā jānodrošina automašīnu regulāra rotācija, lai iespēja apstāties būtu pēc iespējas lielākam autovadītāju skaitam. To sekmētu bezmaksas stāvvietu ar laika ierobežojumu, tātad stāvēšanas pulksteņa ieviešana, sākot ar stāvvietām pie aptiekām, bērnu dārziem, skolām, citām ikdienā bieži apmeklētām iestādēm un beidzot ar valsts un pašvaldību institūcijām. Arī šobrīd šur tur pilsētā redzama ceļa zīme ar stāvvietas un laika norādes simbolu, tomēr šīs stāvvietas atbilstoši nefunkcionē, jo netiek nodrošināta reālā stāvēšanas laika atbilstība norādei aiz priekšējā stikla, ja tāda vispār ir.
Domājot par ilgtermiņa stāvvietām, pilsētai ir jāatgriežas pie daudzstāvu un pazemes stāvvietu tīkla veicināšanas. Par šādu nepieciešamību signalizē arī daudzie sastrēgumi, kas neskatoties uz degvielas dārdzību atgriežas pilsētā. Savukārt automašīnu skaita samazināšanos pilsētas centrā sekmētu park and ride stāvvietu tīkla attīstība, lai ārpus pilsētas dzīvojošajam autovadītājam būtu izdevīgāk atstāt savu auto stāvvietā priekšpilsētā un tālāk doties ar sabiedrisko transportu.
No stāvošām mašīnām būtu jāatbrīvo visas maģistrālās ielas Rīgas pilsētā, jo tās nodrošina pilsētas statēģisko asinsriti, izveidojot vai nu daudzstāvu vai pazemes ilgtermiņa stāvvietas, kurās auto novietošana būtu finansiāli izdevīgāka nekā „parkošanās” uz ielas.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 5

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Tikai 65 par 310 323 eiro - "Mercedes-AMG G 65" atvadās ar "Final Edition" (+ foto) 1

"Mercedes-Benz" atvadās no "Mercedes-AMG G 65" pašreizējās paaudzes ar ekskluzīvo "Final Edition", kas tiks izlaista vien 65 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

"Daihatsu" piedāvājums “aktīviem pensionāriem” (+ foto) 10

Japānas autoražotājs Daihatsu Tokijas motoršovā parādīs modeli "Compagno", ko projekta autori nodēvējuši par “četrdurvju kupeju aktīviem pensionāriem”. Lasīt vairāk

 

Apdzen neskatoties spoguļos un pats arī cieš (+ video) 28

Žigulīša vadītājs uzsāk apdzīšanu nepaskatoties spoguļos, kā rezultātā pats visvairāk arī cieš (no 0:23). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti