Dinamika nav galvenais? 17

 
9.oktobris 2012 10:01

Paradokss – jau 2012.gads, bet automobiļi „neiet”! Visā garajā konkursa vēsturē nekad, ne reizi nav tik bieži skanējis skeptiskais vērtējums – neiet! Proti – paātrinājuma nav, dinamikas nav, kaifa nav.

Kāpēc „neiet” jauni un jaudīgi auto
Gunārs Brauns
 
Degvielas patēriņa skaitļi, protams, priecē un reizēm šķiet pat nereāli mazi. Ar pilnu bāku izbrauc no Rīgas, ar gandrīz pilnu iebrauc Dundagā, un atpakaļ mājās esi vien ceturtdaļu tvertnes sadedzinājis. Pieci  litri uz simtu. Un tas ar lielu, pilnu auto, un maksimāli izmantojot spraugas ātrumu limitos un to kontrolē. Lēti. Bet pelēcīgi. Jeb pareizāk sakot – zili.
 
Taupība un ekoloģija vainīgas. Tieši tādēļ visbiežāk skeptisku vērtējumu šogad saņem automobiļi, kuros uzstādīti samērā lieli un jaudīgi motori. Lai sacenstos taupībā ar mazajiem, lai iekļautos „zilajās” kampaņās un ažiotāžā, tos konstruktoriem nācies „nospiest” visvairāk. Ne tikai ar vadības bloku skopu regulējumu, bet arī ar transmisiju pielāgošanu nevis dinamikai, bet gandrīz tukšgaitas ripošanai. Tādi pārnesumu skaitļi iepriekš nav redzēti. 100 km/h divturbīnu dīzeļjaguārs ripo tahometram rādot nepilnus 2000. Un, protams, no šādas starta pozicijas apdzenot, neceļ. Automāts nenoreaģē, jāslēdz ar roku – uz piekto, ceturto, pat trešo pārnesumu. Tikai tad atveras gaidītais spēks un nāk ilgotais rāviens. „Normāli”, ierasto slēgšanās algoritmu robežās braucot – neiet! Neiet Mazda „CX” ar divu litru benzīna motoru (160 ZS), kūtra šķiet tāda paša tilpuma dīzeļa dzītā Honda „Civic” (300 Nm). „Neiet”, kamēr nesaproti, ka dinamiska pilsētas brauciena „robi” šajās eko koncepcijās ir pirmais un otrais. Ka Latvijas šosejai piemēroti  ir trešais un ceturtais pārnesums. Piektais un sestais ir vilcēji un rāvēji tikai vācu autobāņu režīmos. Pie mums – flegmatiski ripotāji. Slēdzies! Un arī 2012. gada „zilie” auto kaifo.
 
Kāpēc visus žūrijas biedrus, kuri jau paspējuši iemēģināt Nissan „Leaf”, sajūsmina šī auto dinamika? Tāpēc, ka tikai elektriskā piedziņa spēj realizēt iekšdedzes motoru nepiepildāmo sapni – pilnu jaudas un spēka atdevi jau no starta, no nulles apgriezieniem.  Bez rēciena un indes spļaušanas. Citus jāslāpē. Un te nu mēs esam – neiet...
 

Ja no konkursa pretendentu vidus jāizvēlas auto, kurš dod paātrinājuma baudu, neprasot mainīt braucēja (slinkos) pārnesumu maiņas ieradumus – tie ir vienkāršākie, ar salīdzinoši nelieliem motoriem aprīkotie „kompaktnieki”. Hyundai „i30” (vai Kia „Cee’d”), piemēram. Mēģinātā auto 1,6 litru benzīna motors ir pietiekami taupīgs jau bez kādām zilām pārgudrībām. Griezes moments nav tik liels, lai gala pārnesumu varētu taisīt baigi „garu”. Tas atstāts „klasisks” – 120 km/h – 3000 apgriezienu. Zemāko pārnesumu virkne arī palikusi ierastā. Otrais skaisti strādā jau no 30 km/h un līdz 90 vai pat 100 (apgriezienu ierobežotājs nostrādā tikai pie 6800). Piekto var droši lietot pat pilsētā. Tīkami. Ierasti. Un lētāk nekā visi „zilie” brīnumi. Lai gan - arī šim uz dibena uzrakstīts „blue”. Laikam jau par godu robotiņam, kurš motoru izslēdz, apstājoties pie sarkanā luksofora. Klusums. Nevaru pierast... 

 
Visi komentāri
 
287487. viesis 9.oktobris 2012 19:34
0 0 Atbildēt

Elektroauto ir nākotne un cerams pazudīs arī sēnes, kas baidās pieskārties akseleratora pedālim.

287490. viesis 10.oktobris 2012 11:08
0 0 Atbildēt

Nu, nav jau vairs 90-to sākums, kad masveidā par modes lietu kļuva 500-tie bembji un 600-tie merši....Pie mums ar tādiem arī vēl šajā tūkstošgadē daži "zīmejas". Būtībā, amerikani jau bija pirmie, kuri jau 70-tajos gados saprata, ka braukšana ar mazajiem japaniešu auto ir nebūt sliktāka un pat krietni lētāka, nekā ar pašu superkreisleriem....Pašlaik jau teju visā pasaulē dominē vidējā klase.(IV)

287491. viesis 10.oktobris 2012 13:11
0 0 Atbildēt

Man galvenais ir degvielas patēriņš, ērts beņķis un kondiška. Pārējais poh. kaut vai 20 sek līdz simtam. CSN nav tāda punkta, kā paātrinājuma laiks.

287493. viesis 10.oktobris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

kaifs ir paātrinājumā nevis patēriņā

287494. viesis 10.oktobris 2012 14:47
0 0 Atbildēt

Lai izjustu kaifu no paātrinājumu, tad ir jākļūst par lidmašīnu pilotu.

287495. viesis 10.oktobris 2012 15:09
0 0 Atbildēt

Atceros, kā vienā pasenā rakstā TVnetā, CP šefs Zivtiņš kaifoja par savu 07 žiguli, acentējot tā auto šķietami LIELO jaudu, kam ir būtiska nozīme drošai auto vadīšanai. Var jau būt, ka zināmā līmenī tam arī ir nozīme. Nelaime tikai tā, ka līdz šim nekur normatīvajos dokumentos nav bijušas uzrāditas konkrētas minimālās un maksimālās prasības auto jaudas sakarā. Reali jau šodien moderni aprīkots golfiņš ar 1,1 litru motoru uzrāvienā līdz sotokam ieliek w-124 mersim ar 3,2 dvižoku.

287496. viesis 10.oktobris 2012 15:27
0 0 Atbildēt

Ar automatu vispār nevar nekādu paātrinājumu uztaisīt - tas domā pec sava prāta, spied to gāzi cik gribi. Nupat sievai iedeva darba auģiku A3 ar automatu - nu, uzrāvienu dabūt vispār ir nereali. Cik esmu braucis, pat bembjiem- automatiem ir tā pati probza. Jebkurā adījumā, ja grib tēlot alonso vai šumi, ar automātu gan auto nevajag pirkt...

287499. viesis 11.oktobris 2012 8:09
0 0 Atbildēt

Jaunajiem automātiem tak ir sporta režīms. Vajag pārregulēt, ja gribi uzrāvienu. Kaut kādā "economic" protams, ka neies. Vismaz man pagaidām ir viss: ērts beņķis, kondiška, salīdzinoša ekonomija un uzrāviens.

287501. viesis 11.oktobris 2012 14:49
0 0 Atbildēt

No tā sporta režīma liela jēga nav. Kā saka paši automātu remontnieki - ar to režimu pastāv iespēja kārbas mūžu saīsināt uz pusi. Vispār jau jaunākās paaudzes automati ir pārāk piebāzti ar elektroniku un aluminijs detaļām, kas arī samazina automata mūžulīdz remontam....

287504. viesis 11.oktobris 2012 17:03
0 0 Atbildēt

E režīmam ar kārbas resursu nav nekāda sakara, tas tikai maina to cik agresīvi kārba slēdzas, degvielas ekonomija un tikai. Jaunajiem automātiem, robotkārbām un CVT kārbām aiztures vairs nav, ja ir tad tādu novecojušu modeli nav vērts pirkt.

287505. viesis 11.oktobris 2012 21:14
0 0 Atbildēt

IV!Amerikāņus piespieda uz laiku sākt mīlēt sīkos auto tikai un vienīgi pasaules naftas krīze(1974?).

287506. viesis 12.oktobris 2012 7:37
0 0 Atbildēt

TO 504

Esmu ar robotu ( varbūt bija CVT) braucis pirms vairāk kā 4 gadiem . Pat man lēnajam braucējam šķita pa traku . Itkā tagad jau esot pilnīgi cita CVT paaudze . Un vēl CVT parasti liek maziem benzīn motoriem un zināmā mērā te jau ar tas mazais uzrāviens .

287510. viesis 12.oktobris 2012 10:04
0 0 Atbildēt

"Ar automatu vispār nevar nekādu paātrinājumu uztaisīt" -- paskaties Audi S8 vai līdzīgas auto. Var gan...

287512. viesis 12.oktobris 2012 14:38
0 0 Atbildēt

Daudzos automatos ieviesa to iespēju pārslēgt ātrumus t.s. rokas režīmā. Nezinu gan nevienu, kas to režimu izmantotu. Biežāk dzirdētas pozitivas atsauksmes par režīmu W, kas domāts ziemai. (IV)

287513. viesis 12.oktobris 2012 15:15
0 0 Atbildēt

Man ir automāts ar ātrumu pārslēgšanu uz stūres, bieži izmantoju. Par ieskrējienu nevar sūdzēties, ieskrienās ātrāk kā mehānika.

287520. viesis 14.oktobris 2012 20:31
0 0 Atbildēt

Man vienam no bijušajiem darba autiņiem, braucot pa trasi, bija automāts jāslēdz manuāli, jo selstajā robā slēdzās tikai pie kādiem 110 km/h.

287528. viesis 15.oktobris 2012 12:18
0 0 Atbildēt

Lasīju autopresē, ka pie amerikāniem autosalonos jauno auto ar automātiem pircējiem notiek speciala konsultacija par automatu lietošanu - pircējiem pat esot jāparakstās atsevišķā līgumā, ka auto netiks izmantots sportiskai braukšanai un autosacīkstēs . Pretējā gadījumā ,netiks apmaksāts automāta remonts garantijas laikā...Nevaru gan iedomāties, kā tml.procesu iespējams kontrolēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 8

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 2

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti