Šodienas ekoloģija un taupība

 
16.oktobris 2012 9:50

Pēc Nissan „Leaf” testiem visi „Gada auto” žūrijas biedri bija vienprātīgi spriedumā – elektropiedziņa ir transporta nākotne. Taču – diezgan tāla nākotne, jo pie plašas un izšķērdīgas mobilitātes pieradušiem laikabiedriem „degvielas” ierobežotie krājumi nav pietiekami, izraisa stresu, nepilnvērtības simptomus.

Šodien labākais – modernie dīzeļi. Tajos pašos „Gada auto” testos priecē daudzi. Honda „Civic” un Kia „Optima”, piemēram, ar nepilniem 5 litriem uz simtu šosejas trasēs. Subaru „XV” – ar 5,5 grants ātrumposmos un vidējas grūtības pakāpes meža ceļos.


Opel tikko paziņojis par savu visu laiku ekonomiskāko „Corsa” versiju. Lūk, saīsināta firmas preses relīze.


„70 kW/95 ZS trīsdurvju „Corsa” ar 1,3 CDTI ecoFLEX dzinēju, kas aprīkots ar Start/Stop tehnoloģiju, patērē tikai 3,3 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas savukārt atbilst priekšzīmīgam CO2 daudzumam – vien 88 g/km (piecdurvju versijai: 3,4 l/100 km un 89 g/km CO2). Tas Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX padara par visu laiku ekonomiskāko un degvielu visefektīvāk izmantojošo dīzeļdzinēja Opel modeli.
Jau iepriekšējās paaudzes Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX 2011. gada modelis bija ļoti ekonomisks, patērējot 3,5 litrus uz 100 km un izdalot 94 g/km CO2, jaunākie uzlabojumi ietver par 0,2 litriem zemāku degvielas patēriņu un CO2 daudzuma samazinājumu par sešiem gramiem, tādējādi modeli padarot par absolūto degvielas ekonomijas čempionu Opel portfolio. Tika veikti neskaitāmi uzlabojumi, lai degvielas patēriņu un emisiju daudzumu samazinātu vēl par 7 procentiem. Dīzeļdegvielas turbodzinējs aprīkots ar mainīga darba tilpuma eļļas sūkni, kas nodrošina tikai nepieciešamo eļļas spiedienu. Sūknis variē eļļas daudzumu atkarībā no noslodzes, tādā veidā līdz minimumam samazinot enerģiju, kas nepieciešama eļļas cirkulācijai. Speciālas zemas viskozitātes transmisijas eļļas lietošana nodrošina efektīvu degvielas patēriņu.
Sākot no 2012. gada novembra, Corsa modelis būs pieejams arī ar Opel izstrādāto jaunākās paaudzes manuālo transmisiju, kas rūpējas par vēl precīzāku un plūstošāku pārnesumu pārslēgšanu. Inženieri panākuši berzes, pārslēga spēku un brīvkustības samazināšanu. Pamata pārnesumkārba tika vispusīgi pārstrādāta – jauni pārnesumi un uzlabotas daļas, kas ietver pārslēga sviru un ātrumpārslēga dakšu. Gala rezultātā ir uzlabojies pārslēgšanas komforts un vispārējā funkcionēšana gan auksta, gan karsta laika apstākļos. Corsa modeļa draudzīgumu pret dabu vēl vairāk izceļ jaunās 185/65 R15 zemas rites pretestības riepas.
Piekares un amortizatoru sistēma tagad nodrošina vēl maigāku un plūstošāku balansējumu nelīdzinu ceļa apstākļu gadījumos, tādējādi vēl vairāk uzlabojot braukšanas komfortu. Tam ir lielas priekšrocības, kad pārvietošanās notiek pa nelīdzeniem ceļiem vai arī ar zemu ātrumu pa apdzīvotām vietām. Tagad ecoFLEX braucējiem, kas rūpējas par dabu, ir iespēja izbaudīt šīs šasijas, kas nodrošina veiklu vadāmību un komfortablu pārvietošanos, sniegtos labumus.
Pat ņemot vērā visus šos uzlabojumus ekonomijas paaugstināšanai, automašīnas veiktspēja nav ietekmēta. 190 Nm griezes moments ir pieejams sākot no 1,750 līdz 3,250 apgr./min. Corsa 70 kW/95 ZS dīzeļdegvielas turbodzinējs ātrumu no nulles līdz 100 km/h ļauj attīstīt 12,3 sekundēs un nodrošina maksimālo ātrumu līdz 177 km/h.”


Skeptiķiem, kuri iebildīs – mazs taču ļoti šis auto, nepieciešams atgādināt, ka 21. gadsimta mazā klase (jeb B segments) vairs nav mazi auto. To garums ir tāds pats, kā 90. gados pasaules „kompaktajiem” auto „Golf” un „Corolla”, ietilpība pilnīgi pietiekama pat četru cilvēku tāliem ceļojumiem. Ļoti labi pārvietošanās līdzekļi. Un – vairāk nekā 1000 km ar vienu bāku jeb 40 latiem!


 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti