Taupības tendences arī tirgū 5

16.oktobris 2012 10:00

Jaunu auto tirgus Latvijā pirmskrīzes līmeni saniedzis nav. Ne tuvu nav. Deviņos mēnešos nepilni astoņi tūkstoši reģistrāciju. Gadā tātad būs ap 10 - 11. 2008. bija gandrīz trīsreiz vairāk. Kvantitatīvi mēs esam 2003. gada līmenī. Bet tirgus struktūrā tomēr manāmi optimisma stariņi.

Ieskatam plašajā reģistrāciju statistikā (avots CSDD un LPAA) piedāvājam dažu segmentu tabuliņas.
1. __________________________________________
Mazās klases lielākā daļa jeb B segments (auto garums aptuveni 4 metri). Kopējais šādas izvēles apjoms joprojām ievērojami mazāks nekā Eiropā (tur ap 30%, mums knapi virs 10), tomēr 2012. gads ir par veseliem 30% taupīgāks nekā iepriekšējais. Salīdzinot ar pērno ievērojamu pieaugumu sasnieguši četri tirgus līderi. Fantastiska šķiet krasi atjaunojusies interese par FIAT Punto. Knapi parādījies jaunums Chevrolet Aveo jau atradis astoņus saimniekus.

2. _________________________________________
C segments, agrāk saukts par kompaktklasi, faktiski vairs nemaz tik kompakts nav. Garumā šie auto izauguši līdz četriem ar pusi metriem (agrāk tas tika uzskatīts par vācu „mitelklases” standartu), dažās sedanu un universāļu versijās tie knapi ielien pat 4,8 metru robežās. Un taupības laikos šķiet daudziem jau sāk izskatīties pārāk izšķērdīgi. Segmenta kopējais kritums – mīnus 27% pret pērno gadu. Savus apjomus gada laikā palielinājusi vien „džeta” (neiznīdējamā sedanu mīlestība!), Opel Astra, Kia Cee’d, par konkurentiem dārgākais Honda „Civic” (marka ar gadsimta sākumā iegūtu uzticamības un itkā tomēr nedaudz „premium” auru). Un Lada jaunums „Priora”...


3. __________________________________________
Automobiļi, kuriem pat īsta nosaukuma latviski nav. LPAA klasifikatorā tie saucas „apvidus”. Mazie apvidus (šajā tabulā) un apvidus (nākamajā). Sakiet – kāds te „apvidus”, ja liela daļa no sarakstā iekļautajiem iztiek pat bez pilnpiedziņas? Ar nedaudz palielinātu klīrensu vien. Kā var vienā tabulā iekļaut Suzuki SX-4 un Jeep Wrangler? Vienu varētu saukt par „krosoveru” (arī ar smaidu), otrs taču ir DŽIPS!
Labi. Lai nu paliek klasifikācijas problēmas. Skaidrs, ka šīs grupas Latvijā ir un palie (un paliks) populāras. Populārākās. Ceļu dēļ. Klimata dēļ. Dzīves veida dēļ.


Abas grupas gada laikā augušas. Bet – mazie par veselu 21 procentu, lielākie, dārgākie – tikai par trim. Mazie panākuši lielākos absolūtajā skaitā. Škoda Yeti ir vairāk pirkts nekā VW Tiguan. Juke „kabina” vecākajam brālēnam „Qashqai”. Un „Qashqai+2” zaudē mazākajam, lētākajam, ekonomiskākajam brālim. Pie prāta lēnītēm nākam, vai?
4. ____________________________________________


 

 
Visi komentāri
 
287536. viesis 16.oktobris 2012 13:10
0 0 Atbildēt

Un kā salīdzinot ar ,piemēram, 1981. gadu ?

287538. viesis 16.oktobris 2012 14:37
0 0 Atbildēt

Atkal labi pērk hundajus. Un pareizi dara - labi mašiņi. meita arī nopirka i-30, un ir sajūsmā. Pirms tam 3 gadus nomocījās ar štruntigu lietoto boru.

287547. viesis 17.oktobris 2012 1:19
0 0 Atbildēt

Nafig jāsalīdzina ar kaut kādu pirmskrīzi, daži vēl nespēj aptvert ka tā anomālija vairs neatgriezīsies. Lai salīdzina ar laiku, kad mākslīgi uzpūstais IKP vēl neskrēja debesīs.

287550. viesis 17.oktobris 2012 11:27
0 0 Atbildēt

Nu jā, bet Latvijas autoparks tomēr strauji noveco. 2008.gadā tā situacija biaj daudz labāka un cerīgāka. Nu jau bankas lielāko daļu jauno auto iztirgojušas pa visu eiropu. neskatoties uz daudzajām akcijām, ko piedāvā autosaloni, privātpersonas jaunus auto pērk maz.Vairums šobrīd tendējas

uz 2004-2006.gada lietoto auto tirgu. Darba tirgā tomēr vēl ir nestabilitāte, ekonomikā arī drošības vēl nav, reti kurš grib riskēt ar 5-7 gadīgiem lizingiem. Man pašam, laimīgā kārtā vēl nepilns pusgads palicis līdz sonatas lizinga beigām - ar nepacietību gaidu to dienu. 80-90. gadu auto īpatsvars autoparkā arī strauji samazinās. Bet, daudzi gan vēl lauku šķūņos glabā vecus meršus, sierras un kadetus. Viens mans paziņa arī pie vecfatera lauku šķunī noglabājis ideali koptu reno 25 - lai mazbērniem nākotnē būtu par ko pabrīnīties...(IV)

287564. viesis 19.oktobris 2012 15:38
0 0 Atbildēt

nonāc pretrunās. autoparks noveco-slikti. noglabāts renis -labi :D un kas vainas 80-90 gadu auto? uz priekšu kust tā pat kā jaunie, remonti 5 reizes lētāki. jo mazāk pērk jaunos auto, jo mazāk piedirsta daba.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krapsis: Satiksmes drošībā iestājusies stagnācija

Šogad satiksmes negadījumos gājis bojā 91 cilvēks un Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka Normunda Krapša vērtējumā satiksmes drošībā iestājusies stagnācija. Lasīt vairāk

 

CSDD: Visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība Biķernieku trases attīstībai

Kopš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pārņēma Biķernieku trases apsaimniekošanu, visu laiku ir bijusi vērojama privātīpašnieku pretdarbība trases attīstībai, aģentūrai LETA sacīja CSDD Sabiedrisko attiecību daļā. Lasīt vairāk

 

“Volkswagen Arteon” viens no “Latvijas gada auto 2018” TOP7 finālistiem (+ FOTO) 2

2008. gadā uzsākot Passat CC ražošanu (vēlāk vienkārši CC jeb Comfort Coupe), Volkswagen kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas aizsāka žanru robežu nojaukšanu, pircējiem piedāvājot modeli, kurā sedana praktiskumu apvienoja ar kupejas eleganci. Lasīt vairāk

 

DS prezentējis savu pirmo elektrisko krosoveru (+ FOTO)

Franču marka DS, kas ietilpst PSA aliansē, prezentējusi savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru DS3 Crossback, ko plašākai publikai izrādīs oktobra sākumā gaidāmajā Parīzes autoizstādē. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti