Kompānija Dunlop autobraucējiem šajā vasaras sezonā piedāvā jaunas High Performance riepas - Dunlop SP Sport 01. Šīs riepas ir evolucionārs lēciens riepu tehnoloģijas attīstībā, jo Dunlop ražotās SP Sport 01 ir pirmās masveida ražojuma vasaras riepas ar asimetrisku protektora zīmējumu.
Izmantojot trīs zonu protektora zīmējumu, riepu izstrādātājiem ir izdevies optimizēt trīs Dunlop riepām raksturīgākās īpašības: sportisku braukšanu, drošību un klusu automašīnas gaitu. Tādēļ SP Sport 01 riepas tiks apzīmētas ar 3 S burtiem (angļu valodā - Sport, Safety and Silence). Paredzams, ka ilgākā laika posmā jaunās riepas nomainīs Dunlop SP Sport 200 un SP Sport 2000. Pateicoties jaunajām īpašībām, Dunlop SP Sport 01 būs komfortablākas un varēs kalpot kā līdzsvarota alternatīva izteikti sportiskajām Ultra High Performance Dunlop SP Sport 9000 riepām ar virzītu protektora zīmējumu.
"Žurnāla "British Autocar" janvāra numurā tika publicēti ģimenes automašīnu klases riepu testi, kuros Dunlop jaunā riepa ir ieguvusi augstu novērtējumu visās vasaras riepai nozīmīgajās kategorijās. Testi uzrādīja to, ka Dunlop SP Sport 01 ir raksturīga ļoti laba vadāmība uz sausiem ceļiem, minimāls troksnis, labi stabilitātes rādītāji uz slapjiem ceļiem, kā arī efektīva cīņa ar akvaplanēšanu," stāsta Kristīna Sik (Kristiina Sikk), Goodyear Dunlop Tires Baltic mārketinga menedžere, "Dunlop SP Sport 01 uzrādīja labus rezultātus arī ADAC (www.adac.de) vasaras riepu testos."
Asimetrija: bezkompromisa solis attīstībai
Izstrādājot jauno Dunlop SP Sport 01 modeli, Dunlop speciālisti par mērķauditoriju izvēlējās autovadītāju, kuram patīk braukt komfortabli, tomēr neatsakoties arī no sportiska braukšanas stila un drošības. Protektora zīmējums, kurā visoptimālāk apvienojami visi šie trīs parametri, ir asimetrija. Tas ir veids kādā iespējams vislabāk norobežot dažādas protektora zonas, katrai no kurām ir savs uzdevums kopīgā mērķa - sportiskuma, drošības un klusuma - sasniegšanai. Turklāt asimetriskais zīmējums arī mazina konfliktus starp dažādiem mērķiem. Tas dod iespēju rast jaunas metodes augsta līmeņa akvaplanēšanas drošības apvienošanai ar iespējami zemāku trokšņa līmeni.
Jau no paša sākuma Dunlop SP Sport 01 tika izstrādāta sadarbībā ar vadošajiem automašīnu ražotājiem, tādēļ tā atbilst vismodernāko automašīnu prasībām. Riepu izstrādē tika izmantota arī jaunākā informācija, ko Dunlop ir ieguvusi dažādās autosacīkstēs (piemēram, Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), Le Mans).
1. zona: Hidro-Lāpstiņas, kas novērš akvaplanēšanu
Lielākais Dunlop SP Sport 01 trīs zonu protektora laukums sastāv no divām protektora bloka rindām virzienā uz automašīnas centru ar raksturīgo liekto pret-akvaplanēšanas zīmējumu. Tā interesantākā iezīme ir viļņveida rieva, kas atdala ūdens protektoru divdaļīgās centrālās joslas. Šī forma vienlaikus samazina nevēlamo troksni un arī kalpo par pamatu vēlamajam turbīnas efektam.
Vēl viena jauna īpašība ir iekšējo sirpja formas un ārējo ūdens noteces protektora zīmējumu apvienojums. Šīs novatoriskās hidro-lāpstiņas Dunlop SP Sport 01 protektora iekšpusē nodrošina visa uz riepas nokļuvušā ūdens novadīšanu turbīnas veidā. Tas garantē augstu drošības līmeni, novēršot akvaplanēšanu pie visiem braukšanas ātrumiem.
2. zona: Garenvirziena joslu sistēma sportiskai braukšanai
Jaunā garenvirziena joslu sistēma ar divām platām centrālajām rievām, kas raksturo Dunlop SP Sport 01 protektora centrālo daļu, izceļas ar lielisku sānu spēku pārnešanu. Šī īpašība Dunlop SP Sport 01 nodrošina ne tikai optimāli taisnu braukšanas virzienu, bet arī pārliecību par drošību arī pie lieliem braukšanas ātrumiem, pateicoties augstai vadāmības precizitātei pagriezienos un lieliskai bremzēšanas stabilitātei. Visapkārt riepai izveidotās komforta rievas un iegriezumi nodrošina efektīvu trokšņa slāpēšanu. Tā rezultātā ir apvienota izcila braukšanas stabilitāte un augsts ritēšanas komforts, kas garantē ērtu braukšanu bez lieka stresa neatkarīgi no izvēlētā ātruma.
3. zona: Asimetriska pārejas variācija trokšņa slāpēšanai
Vēl viena svarīga prasība Dunlop SP Sport 01 izstrādes specifikācijā bija riepas radītā trokšņa - gan subjektīvi uztveramā, gan objektīvā garāmbraukšanas trokšņa - efektīva slāpēšana. Līdztekus noslēgtā pleca struktūrai protektora ārējā malā Dunlop SP Sport 01 ir arī izveidots pilnīgi jauns pleca bloku sakārtojums, kurā apvienoti dažādi, neregulāri bloku garumi. Tā pamatā ir aprēķinu metode, kas pazīstama ar nosaukumu "asimetriskā pārejas variācija", kas nodrošina pilnīgu traucējošā augstas frekvences trokšņa likvidēšanu. Asimetriskās pārejas variācijas un hidro-lāpstiņu apvienojums vēl vairāk nodrošina vislabāko kompromisu starp divām savos pamatos pretējām riepu īpašībām: maksimālu ūdens novadīšanu un minimālu trokšņa radīšanu.
Pamata struktūra: visjaunākā Dunlop tehnoloģija
Pateicoties riepas dizaina elementiem Dunlop SP Sport 01 izvirzās jaunākās paaudzes riepu priekšgalā. Tās 100% silīcija protektors ar speciāli izstrādātu jaunu polimēru struktūru samazina ritēšanas pretestību, vienlaikus uzlabojot saķeri. Protektorā izmantotais augsti intensīvais un homogēnais silīcija savienojums iegūts ar metodi, kas pirmoreiz izmantota Dunlop ražotnē Hanauā, Vācijā. Apvienojot lieliskas vadāmības īpašības uz slapjiem un sausiem ceļiem ar augstiem braukšanas rādītājiem, jaunā riepa nodrošina braucējam īpaši pievilcīgu cenas un gaitas īpašību attiecību.
Līdzīgi kā Dunlop SP Sport 9000, jaunās riepas silīcija protektorā ir iestrādāts tā saucamais BasePen. Tas ir tikai dažus milimetrus plats sodrēju maisījuma gredzens, kas stiepjas ap protektora centru, un pie paša pamata ir savienots ar divu slāņu protektora pamatslāni, kas nesatur silīciju. Šis gredzens darbojas kā elektrības vadītājs, nodrošinot stabilu statiskās elektrības izlādi, tādējādi pasargājot gan pasažierus, gan automašīnas elektroniskās ierīces no elektromagnētiskiem efektiem.
Ekskluzīvi Dunlop: JLB koncepcija apvienojumā ar tri-radiālo kontūru
Dunlop SP Sport 01 pamatstruktūra, kurā izmantota JLB koncepcija, garantē tās piederību High Performance riepu klasei. JLB nozīmē Jointless Nylon Band (bezsavienojuma neilona lente), un tā ir apmēram 1 cm plata neilona lente, kas ir gludi vairākkārt aptīta starp protektoru un tērauda radiālajām joslām. JLB veic dažādas funkcijas. Tā samazina riepas izplešanos pie lieliem ātrumiem, nodrošinot vēlamo stabilitāti. Līdztekus tā optimizē zemes spiediena sadalījumu uz riepas virsmas laukumu, tādējādi nodrošinot vislabāko saķeri ar ceļu. Optimālai spiediena sadalīšanai paredzēta arī tri-radiālā protektora kontūra. Šo abu elementu apvienojums uzlabo automašīnas turēšanos uz ceļa un līdz ar to arī vadāmību.
PSP Teorija nodrošina stabilitāti ilgā kalpošanas laikā
Tomēr no visām minētajām īpašībām labumu var gūt tikai tad, ja augsti stabilitātes rādītāji tiek saglabāti ilgākā laika posmā un riepas gaitas īpašības tās kalpošanas laikā būtiski nemainās. Šo „punktu uz i“ uzliek tā sauktā PSP Teorija. Pielietojot šo zinātniskās datorsimulācijas koncepciju, Dunlop SP Sport 01 kopējais dizains tika aprēķināts un optimizēts ar ilglaicīgu elementu analīzes palīdzību. Rezultātā tika panākts, ka šī riepa gandrīz pilnībā saglabā savas gaitas īpašības līdz pat tās pilnīgam nodilumam.
Dunlop SP Sport 01 DSST – papildu drošībai riepas pārduršanas gadījumā
Jauno Dunlop SP Sport 01 riepu varēs iegādāties arī DSST (Dunlop Self Supporting Technology - pašatbalstīšanas tehnoloģiju) versijā. Pateicoties Dunlop run-flat tehnoloģijai tiek nodrošināta maksimāla drošība un komforts arī gadījumos, ja riepa tiek pārdurta. Pat pilnīga spiediena zuduma apstākļos Dunlop SP Sport 01 DSST sānu sieniņa ļauj nobraukt 80 km lielu attālumu ar ātrumu 80 km/h, pilnībā saglabājot automobiļa vadāmību. Īpaši izstrādātās pastiprinātās sānu sieniņas, kas ir izgatavotas no speciālas gumijas, notur automašīnas svaru arī tad, ja riepa ir mīksta, kā arī notur riepu uz diska, nepieļaujot bīstamo sakaršanu, kas var ātri sabojāt standarta riepu. Pašatbalstošā Dunlop riepa nodrošina aizsardzību pret iespējamiem negadījumiem, kas var rasties riepas gaisa spiediena zuduma rezultātā, kā arī novērš risku, kas ir saistīts ar riepas maiņu uz bīstamiem ceļiem. Vēl viena SP Sport 01 DSST priekšrocība ir tā, ka nav nepieciešamības vadāt līdzi rezerves riepu. Tā ir arī piemērota standarta riteņu diskiem bez speciālu riepu montāžas instrumentu pielietošanas.
DSST un WARNAIR
Dunlop SP Sport 01 DSST sniedz īpaši augstu drošības līmeni, tādēļ vadītājs var nepamanīt pēkšņu gaisa spiediena zudumu riepās. Tādēļ tādu zema spiediena brīdinājuma sistēmu kā WARNAIR izmantošana ir ļoti būtiska. Salīdzinājumā ar brīdinājuma sistēmām uz sensoru pamata, WARNAIR priekšrocības ir tādas, ka tā droši darbojas uz esošo ABS sistēmu bāzes, ir lietotājam draudzīga un tai nav nepieciešamas ne baterijas, ne sensori, ko iespējams sabojāt riepu montāžas laikā.
Dunlop SP Sport 01: produktu klāsts
Jaunās Dunlop SP Sport 01 riepas būs pieejamas izmēros no 185 līdz 225, 14 līdz 16 collu riteņiem, un ātruma indeksiem no H (maks. 210 km/h) līdz Y (maks. 300 km/h). Tādējādi tās ir piemērotas visdažādāko marku automašīnām - no VW Polo, Audi A3 vai Opel Astra līdz Mercedes-Benz S klasei, BMW 7 sērijai, kā arī Audi A8 un VW Phaeton un citām.
Varēja jau apakšā pierakstīt, ka tā ir reklāma !!!