«Dunlop SP Sport 01» - sportiska, droša, klusa riepa 38

2.aprīlis 2003 10:39

Kompānija Dunlop autobraucējiem šajā vasaras sezonā piedāvā jaunas High Performance riepas - Dunlop SP Sport 01. Šīs riepas ir evolucionārs lēciens riepu tehnoloģijas attīstībā, jo Dunlop ražotās SP Sport 01 ir pirmās masveida ražojuma vasaras riepas ar asimetrisku protektora zīmējumu.

dunlopspsport01.jpg

Izmantojot trīs zonu protektora zīmējumu, riepu izstrādātājiem ir izdevies optimizēt trīs Dunlop riepām raksturīgākās īpašības: sportisku braukšanu, drošību un klusu automašīnas gaitu. Tādēļ SP Sport 01 riepas tiks apzīmētas ar 3 S burtiem (angļu valodā - Sport, Safety and Silence). Paredzams, ka ilgākā laika posmā jaunās riepas nomainīs Dunlop SP Sport 200 un SP Sport 2000. Pateicoties jaunajām īpašībām, Dunlop SP Sport 01 būs komfortablākas un varēs kalpot kā līdzsvarota alternatīva izteikti sportiskajām Ultra High Performance Dunlop SP Sport 9000 riepām ar virzītu protektora zīmējumu.
"Žurnāla "British Autocar" janvāra numurā tika publicēti ģimenes automašīnu klases riepu testi, kuros Dunlop jaunā riepa ir ieguvusi augstu novērtējumu visās vasaras riepai nozīmīgajās kategorijās. Testi uzrādīja to, ka Dunlop SP Sport 01 ir raksturīga ļoti laba vadāmība uz sausiem ceļiem, minimāls troksnis, labi stabilitātes rādītāji uz slapjiem ceļiem, kā arī efektīva cīņa ar akvaplanēšanu," stāsta Kristīna Sik (Kristiina Sikk), Goodyear Dunlop Tires Baltic mārketinga menedžere, "Dunlop SP Sport 01 uzrādīja labus rezultātus arī ADAC (
www.adac.de) vasaras riepu testos."
Asimetrija: bezkompromisa solis attīstībai
Izstrādājot jauno Dunlop SP Sport 01 modeli, Dunlop speciālisti par mērķauditoriju izvēlējās autovadītāju, kuram patīk braukt komfortabli, tomēr neatsakoties arī no sportiska braukšanas stila un drošības. Protektora zīmējums, kurā visoptimālāk apvienojami visi šie trīs parametri, ir asimetrija. Tas ir veids kādā iespējams vislabāk norobežot dažādas protektora zonas, katrai no kurām ir savs uzdevums kopīgā mērķa - sportiskuma, drošības un klusuma - sasniegšanai. Turklāt asimetriskais zīmējums arī mazina konfliktus starp dažādiem mērķiem. Tas dod iespēju rast jaunas metodes augsta līmeņa akvaplanēšanas drošības apvienošanai ar iespējami zemāku trokšņa līmeni.
Jau no paša sākuma Dunlop SP Sport 01 tika izstrādāta sadarbībā ar vadošajiem automašīnu ražotājiem, tādēļ tā atbilst vismodernāko automašīnu prasībām. Riepu izstrādē tika izmantota arī jaunākā informācija, ko Dunlop ir ieguvusi dažādās autosacīkstēs (piemēram, Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), Le Mans).
1. zona: Hidro-Lāpstiņas, kas novērš akvaplanēšanu
Lielākais Dunlop SP Sport 01 trīs zonu protektora laukums sastāv no divām protektora bloka rindām virzienā uz automašīnas centru ar raksturīgo liekto pret-akvaplanēšanas zīmējumu. Tā interesantākā iezīme ir viļņveida rieva, kas atdala ūdens protektoru divdaļīgās centrālās joslas. Šī forma vienlaikus samazina nevēlamo troksni un arī kalpo par pamatu vēlamajam turbīnas efektam.
Vēl viena jauna īpašība ir iekšējo sirpja formas un ārējo ūdens noteces protektora zīmējumu apvienojums. Šīs novatoriskās hidro-lāpstiņas Dunlop SP Sport 01 protektora iekšpusē nodrošina visa uz riepas nokļuvušā ūdens novadīšanu turbīnas veidā. Tas garantē augstu drošības līmeni, novēršot akvaplanēšanu pie visiem braukšanas ātrumiem.
2. zona: Garenvirziena joslu sistēma sportiskai braukšanai
Jaunā garenvirziena joslu sistēma ar divām platām centrālajām rievām, kas raksturo Dunlop SP Sport 01 protektora centrālo daļu, izceļas ar lielisku sānu spēku pārnešanu. Šī īpašība Dunlop SP Sport 01 nodrošina ne tikai optimāli taisnu braukšanas virzienu, bet arī pārliecību par drošību arī pie lieliem braukšanas ātrumiem, pateicoties augstai vadāmības precizitātei pagriezienos un lieliskai bremzēšanas stabilitātei. Visapkārt riepai izveidotās komforta rievas un iegriezumi nodrošina efektīvu trokšņa slāpēšanu. Tā rezultātā ir apvienota izcila braukšanas stabilitāte un augsts ritēšanas komforts, kas garantē ērtu braukšanu bez lieka stresa neatkarīgi no izvēlētā ātruma.
3. zona: Asimetriska pārejas variācija trokšņa slāpēšanai
Vēl viena svarīga prasība Dunlop SP Sport 01 izstrādes specifikācijā bija riepas radītā trokšņa - gan subjektīvi uztveramā, gan objektīvā garāmbraukšanas trokšņa - efektīva slāpēšana. Līdztekus noslēgtā pleca struktūrai protektora ārējā malā Dunlop SP Sport 01 ir arī izveidots pilnīgi jauns pleca bloku sakārtojums, kurā apvienoti dažādi, neregulāri bloku garumi. Tā pamatā ir aprēķinu metode, kas pazīstama ar nosaukumu "asimetriskā pārejas variācija", kas nodrošina pilnīgu traucējošā augstas frekvences trokšņa likvidēšanu. Asimetriskās pārejas variācijas un hidro-lāpstiņu apvienojums vēl vairāk nodrošina vislabāko kompromisu starp divām savos pamatos pretējām riepu īpašībām: maksimālu ūdens novadīšanu un minimālu trokšņa radīšanu.

dunlopspsport012.jpg

Pamata struktūra: visjaunākā Dunlop tehnoloģija
Pateicoties riepas dizaina elementiem Dunlop SP Sport 01 izvirzās jaunākās paaudzes riepu priekšgalā. Tās 100% silīcija protektors ar speciāli izstrādātu jaunu polimēru struktūru samazina ritēšanas pretestību, vienlaikus uzlabojot saķeri. Protektorā izmantotais augsti intensīvais un homogēnais silīcija savienojums iegūts ar metodi, kas pirmoreiz izmantota Dunlop ražotnē Hanauā, Vācijā. Apvienojot lieliskas vadāmības īpašības uz slapjiem un sausiem ceļiem ar augstiem braukšanas rādītājiem, jaunā riepa nodrošina braucējam īpaši pievilcīgu cenas un gaitas īpašību attiecību.
Līdzīgi kā Dunlop SP Sport 9000, jaunās riepas silīcija protektorā ir iestrādāts tā saucamais BasePen. Tas ir tikai dažus milimetrus plats sodrēju maisījuma gredzens, kas stiepjas ap protektora centru, un pie paša pamata ir savienots ar divu slāņu protektora pamatslāni, kas nesatur silīciju. Šis gredzens darbojas kā elektrības vadītājs, nodrošinot stabilu statiskās elektrības izlādi, tādējādi pasargājot gan pasažierus, gan automašīnas elektroniskās ierīces no elektromagnētiskiem efektiem.
Ekskluzīvi Dunlop: JLB koncepcija apvienojumā ar tri-radiālo kontūru
Dunlop SP Sport 01 pamatstruktūra, kurā izmantota JLB koncepcija, garantē tās piederību High Performance riepu klasei. JLB nozīmē Jointless Nylon Band (bezsavienojuma neilona lente), un tā ir apmēram 1 cm plata neilona lente, kas ir gludi vairākkārt aptīta starp protektoru un tērauda radiālajām joslām. JLB veic dažādas funkcijas. Tā samazina riepas izplešanos pie lieliem ātrumiem, nodrošinot vēlamo stabilitāti. Līdztekus tā optimizē zemes spiediena sadalījumu uz riepas virsmas laukumu, tādējādi nodrošinot vislabāko saķeri ar ceļu. Optimālai spiediena sadalīšanai paredzēta arī tri-radiālā protektora kontūra. Šo abu elementu apvienojums uzlabo automašīnas turēšanos uz ceļa un līdz ar to arī vadāmību.
PSP Teorija nodrošina stabilitāti ilgā kalpošanas laikā
Tomēr no visām minētajām īpašībām labumu var gūt tikai tad, ja augsti stabilitātes rādītāji tiek saglabāti ilgākā laika posmā un riepas gaitas īpašības tās kalpošanas laikā būtiski nemainās. Šo „punktu uz i“ uzliek tā sauktā PSP Teorija. Pielietojot šo zinātniskās datorsimulācijas koncepciju, Dunlop SP Sport 01 kopējais dizains tika aprēķināts un optimizēts ar ilglaicīgu elementu analīzes palīdzību. Rezultātā tika panākts, ka šī riepa gandrīz pilnībā saglabā savas gaitas īpašības līdz pat tās pilnīgam nodilumam.
Dunlop SP Sport 01 DSST – papildu drošībai riepas pārduršanas gadījumā
Jauno Dunlop SP Sport 01 riepu varēs iegādāties arī DSST (Dunlop Self Supporting Technology - pašatbalstīšanas tehnoloģiju) versijā. Pateicoties Dunlop run-flat tehnoloģijai tiek nodrošināta maksimāla drošība un komforts arī gadījumos, ja riepa tiek pārdurta. Pat pilnīga spiediena zuduma apstākļos Dunlop SP Sport 01 DSST sānu sieniņa ļauj nobraukt 80 km lielu attālumu ar ātrumu 80 km/h, pilnībā saglabājot automobiļa vadāmību. Īpaši izstrādātās pastiprinātās sānu sieniņas, kas ir izgatavotas no speciālas gumijas, notur automašīnas svaru arī tad, ja riepa ir mīksta, kā arī notur riepu uz diska, nepieļaujot bīstamo sakaršanu, kas var ātri sabojāt standarta riepu. Pašatbalstošā Dunlop riepa nodrošina aizsardzību pret iespējamiem negadījumiem, kas var rasties riepas gaisa spiediena zuduma rezultātā, kā arī novērš risku, kas ir saistīts ar riepas maiņu uz bīstamiem ceļiem. Vēl viena SP Sport 01 DSST priekšrocība ir tā, ka nav nepieciešamības vadāt līdzi rezerves riepu. Tā ir arī piemērota standarta riteņu diskiem bez speciālu riepu montāžas instrumentu pielietošanas.
DSST un WARNAIR
Dunlop SP Sport 01 DSST sniedz īpaši augstu drošības līmeni, tādēļ vadītājs var nepamanīt pēkšņu gaisa spiediena zudumu riepās. Tādēļ tādu zema spiediena brīdinājuma sistēmu kā WARNAIR izmantošana ir ļoti būtiska. Salīdzinājumā ar brīdinājuma sistēmām uz sensoru pamata, WARNAIR priekšrocības ir tādas, ka tā droši darbojas uz esošo ABS sistēmu bāzes, ir lietotājam draudzīga un tai nav nepieciešamas ne baterijas, ne sensori, ko iespējams sabojāt riepu montāžas laikā.
Dunlop SP Sport 01: produktu klāsts
Jaunās Dunlop SP Sport 01 riepas būs pieejamas izmēros no 185 līdz 225, 14 līdz 16 collu riteņiem, un ātruma indeksiem no H (maks. 210 km/h) līdz Y (maks. 300 km/h). Tādējādi tās ir piemērotas visdažādāko marku automašīnām - no VW Polo, Audi A3 vai Opel Astra līdz Mercedes-Benz S klasei, BMW 7 sērijai, kā arī Audi A8 un VW Phaeton un citām.

 
Visi komentāri
 
73135. viesis 2.aprīlis 2003 10:40
0 0 Atbildēt

Varēja jau apakšā pierakstīt, ka tā ir reklāma !!!

73138. viesis 2.aprīlis 2003 10:42
0 0 Atbildēt

jaa, un vareeja jau pirms uzraxta "reklaama" pastaastiit, cik tad aptuveni shaadas AHUUNAAS riepas maxaas...

Redaktors 2.aprīlis 2003 10:42
0 0 Atbildēt

Šajā sadaļā atrodas tikai reklāma.

73142. viesis 2.aprīlis 2003 10:53
0 0 Atbildēt

bljins - kas tie par izmeeriem, man tik mazas neder :(

73145. viesis 2.aprīlis 2003 10:59
0 0 Atbildēt

njaa zheel ka cenjika nav klaat :)) Kaut vai +- lai ir priekshtats :)

73147. viesis 2.aprīlis 2003 11:05
0 0 Atbildēt

Nu ko es arii uzliku taadus Dunlopus izmeeraa 195/50 R15 savam Peugeot 206 cena 40Ls par gab.Labais

73149. viesis 2.aprīlis 2003 11:08
0 0 Atbildēt

14" - 16" riteņiem? Da jūs ko? Tā ir kļūda, vai kā?

Mūsdienās vidējās klases auto ar 16" riteņiem izskatās tikai NORMĀLI, dažiem (Ford Mondeo) mazākus ripuļus pat uzlikt nevar. Tādi A8, 7-er, S, Phaeton jau prasīs (varbūt ne standartā, bet pēc idejas) vismaz 17" vai 18" ripuļus. Ko ausim uz tiem?

73150. viesis 2.aprīlis 2003 11:15
0 0 Atbildēt

man ar ir asimetriskaas :)

73154. viesis 2.aprīlis 2003 11:18
0 0 Atbildēt

fender: viena puse nodilusi otra nē ??? :)

73155. viesis 2.aprīlis 2003 11:21
0 0 Atbildēt

nu hvz kaa teiksim A8 vai S klase izkataas ar 16" tur jau 18" skjiet par mazu

73157. viesis 2.aprīlis 2003 11:34
0 0 Atbildēt

ee, bet maneejam der!!! (taas mazaakaas protams) :) Mosh 1 riepu arii vareetu atljauties nopirkt :)

73178. viesis 2.aprīlis 2003 11:53
0 0 Atbildēt

diezgan smiekliigi - riepas lielaas klases autinjiem izmeeros liidz 16" :)))) ir nu gan marketings!!!

73179. viesis 2.aprīlis 2003 11:54
0 0 Atbildēt

vareeja veel radzes vienaa joslaa uzlikt, tad arii ziemaa dereetu... :)

dzirdeeju ka shitaas superpuper riepas parasti aatri dilstot, tipa vienai sezonai... kaa ir patiesiibaa?

73193. viesis 2.aprīlis 2003 12:04
0 0 Atbildēt

2 Gasjs: He! Vareeetu domaat tev visas mashiinas ir ar 18" ripuljiem. Daudzas jaunas mashiinas brauc arii ar "mopeeda" ripuljiem - 13" & 14", kas ir pavisam izplatiits un NORMĀLS izmeers.

Hellfsh

73196. viesis 2.aprīlis 2003 12:19
0 0 Atbildēt

2 Hellfsf:

Visas, protams, ne. Bet rakstā pieminēto dažādu firmu top-modeļu īpašnieki diezin vai izvēlēsies tik maza izmēra ripukus.

Starp citu manam vidējās klases auto STANDARTĀ nāk 17" ripuki un es par šīm iespējams ļoti labajām vasaras riepām pat domāt nevaru.

73203. viesis 2.aprīlis 2003 12:29
0 0 Atbildēt

Manējam kā reizes derētu! un ja Indars 02.04.2003 11:05 saka taisnību, ka maksā 40Ls gabalā tad nebūt nav dārgi.

73209. viesis 2.aprīlis 2003 12:43
0 0 Atbildēt

Pēdējā Auto review žurnālā bij vasareņu tests - testēja arī šo riepu, rezultāts ir pārdomu vērts (pirms pērkat apskataties objektīvu ekspertu vērtējumu).

73216. viesis 2.aprīlis 2003 13:06
0 0 Atbildēt

GT99 02.04.2003 12:43

Iemet linku kur ar tiem testu rezultatiem var iepazities.

73224. viesis 2.aprīlis 2003 13:35
0 0 Atbildēt

Cik tad maksā šitie brīnumi un kur tos var nopirkt?

73226. viesis 2.aprīlis 2003 13:42
0 0 Atbildēt

viesis 02.04.2003 13:35

Cik tad maksā šitie brīnumi un kur tos var nopirkt?

tie briinumi saucas riepas, parasti riepas peerk autodetalju vai riepu veikalos, pa retam kaads taas tirgo arii kopaa desu (ALFA RIMI), bet gastronomos parasti tomeer riepas nemeklee...

73227. viesis 2.aprīlis 2003 13:44
0 0 Atbildēt

viesi: netā pagaidām nav pieejams, tikai žurnālā.

73230. viesis 2.aprīlis 2003 14:10
0 0 Atbildēt

Brīnums, ka neviens nav pamanījis, ka šīs riepas uzliktas uz BMW...

73237. viesis 2.aprīlis 2003 14:48
0 0 Atbildēt

Sunis: riepas testē tikai uz auto kuri spēj parādīt riepu potenciālu - tātad teicamu vadāmību, ātrumu utt. Tādēļ pašsaprotami ka izmanto BMW. Citādi būtu, ja fočenē būt kāds Volvo vai korejiets...

73240. viesis 2.aprīlis 2003 14:53
0 0 Atbildēt

to vilks

Tu laikam esi mazliet saspiedis galvu, ne?

Varbūt, ja esi tik pārgudrs, nosauksi arī adresi kurā tieši veikalā tad var iegādāties tieši šīs reklamētās riepas?

73253. viesis 2.aprīlis 2003 15:33
0 0 Atbildēt

viesis 02.04.2003 14:53

sasist ir naacies, bet saspiest... neatceros... :)

par adresi- neesi slinks atver www.zl.lv ieraksti lejaa "riepas" un apzvani pats kantorus. ja tu tik daudz nespeej, tad tev noteikti nav tik daudz naudas lai taadas riepas pirktu...

nekaa personiska, nepatiik, ka cilveeks grib, lai visu klaat pienes...

73254. viesis 2.aprīlis 2003 15:47
0 0 Atbildēt

to vilks

toč dīvains cilvēks.

73297. viesis 2.aprīlis 2003 18:40
0 0 Atbildēt

Sakaraa ar tiem riepu testiem krievu auto zurnaalos,ja nemaldos tad paaris gadus atpakal vienaa no krievu auto zurnaliem Za rulom(Pie stuures) testeeja 13 collu ziemas riepas bez radzeem,nu tad rezultaati bija diezgan interesanti 1 vieta Nokia Hak Q,2 vieta MATADOR MP 55, un tikai peec tam Michelin, Dunlop utt,arii krievu razotaa riepa Nisp Rally tur bija un dabuuja diezgan labas atsauksmes pieminot ,ka tomeer esot skala(dabaa sii neradzotaa riepa ir daudz skalaaka nekaa vairums ar radzeem apriikotu citu firmu izstraadaajumi).Ta kaa ar tiem testiem taa ir kaa ir.

73401. viesis 3.aprīlis 2003 14:57
0 0 Atbildēt

Vai taa tieshaam ir pirmaa asimetriskaa riepa? vai pirmaa asimetriskaa Dunlop riepa?

73453. viesis 3.aprīlis 2003 17:58
0 0 Atbildēt

manupraat taa riepa ir otraadi uzlikta... laames!!

73459. viesis 3.aprīlis 2003 18:21
0 0 Atbildēt

Taa riepa ir PAREIZI uzlikta

73615. viesis 4.aprīlis 2003 21:55
0 0 Atbildēt

"NODERĪGA INFORMĀCIJA", IBIO?

73879. viesis 8.aprīlis 2003 15:04
0 0 Atbildēt

& sērijai jaunajai nemaz nav tāds izmērs 16" Ko tur lej...

73924. viesis 9.aprīlis 2003 8:55
0 0 Atbildēt

To O_Calibra 03.04.2003 14:57

Taas protams ir pirmaas Dunlop asimetriskaas riepas, jo arii Dunlops ir sapratis, ka tas ko Pirelli dariija jau sen un citi razjotaaji par to smeejaas ir labaakais sportiska braukshanas stila piekriteejiem. It iipashi no vadaamiibas viedoklja.

73972. viesis 10.aprīlis 2003 10:49
0 0 Atbildēt

Visiem vairak vai mazak ir zinams, ka pirmo masveida asimetrisko vasaras riepu izdomāja un ieviesa razosana Pirelli. Pirelli vienmer ir bijis modes noteicejs riepu razosana!!!!

75841. viesis 25.aprīlis 2003 21:00
0 0 Atbildēt

bliins idiotu bars!!! 205/55 R15 Dunlop SP Sport 01 ==91.00LS

112559. viesis 26.janvāris 2004 16:49
0 0 Atbildēt

Gads kopš riepu debijas tā kā būtu jau pagājis. Vai kāds ir pamēģinājis šīs riepas? Kādi ir iespaidi...?

141317. viesis 26.septembris 2004 9:47
0 0 Atbildēt

Cenas! Nekur neredzu cenu. Ja riepa maksaa 100Ls/gab, tad ir pilniigi vienalga, vai ir klusums, vai ir komforts, vai ir sportiskums. Jo riepu kompletks maksaa 400Ls un neviens normaals cilveeks taadsa riepas neliks uz videeji statistisko LV mashiinu.

146339. viesis 2.novembris 2004 15:19
0 0 Atbildēt

Cenas ir līz Ls 60,00 par ripuli un, ja pameklē, var dabūt arī zem Ls 50,00.

Noriskēju un jau sezonu esmu braucis ar šīm riepām. SPSport01 ir ideālākās kādas esmu braucis(195/65 R15). Reizēm šķiet, ka SPSport01 ir vienalga vai zem autiņa slapš vai sauss asfalts. Noturīgums straujos pagriezienos nemainās un bremzēšana vienkārši ideāla...

Līdz tam lietoju EcoContact CP. Dunlop ražojums komfortā viennozīmīgi ir pārāks...

Domāju, ka vienīgais konkurents varētu būt PremiumContact vai arī īsta sporta riepa.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 1

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti