Uzvaru svin Māris Saukāns un Didzis Zariņš 6

28.aprīlis 2003 12:00

Sestdien 26. aprīlī Skrundas autotrasē “Sārmkalns” notikušajā Latvijas čempionāta 2. posmā apvidus karuseļrallijā pirmo vietu izcīnīja ekipāža Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mitsubishi Pajero). Trīs braucienu summā viņi bija pārliecinoši ātrākie gan T2 klases ieskaitē, gan absolūtajā vērtējumā.

Saukāna/Zariņa sīvākais pretinieks Jānis Naglis, kurš kārtējo reizi bija nomainījis stūrmani un brauca kopā ar Aigaru Ķimeni, auto defekta dēļ izstājās jau pirmajā braucienā. Sacensību lielākais pārsteigums bija rallijreidu debitantu Gundara Laugaļa/Armanda Sandera sniegums – uzvara T1 klasē un ceturtā vieta absolūtajā vērtējumā. Pirmā prove motobraucējiem Pēc Latvijas Automobiļu federācijas 4x4 komisijas un Latvijas Moto Sporta federācijas enduro komisijas vadītāju vienošanās Skrundas karuseļrallijā pirmo reizi oficiāli startēja motobraucēji. Enduro komisija apvieno aptuveni simts aktīvus braucējus, un turpmāka kopīgu sacensību rīkošana var būt interesanta un izdevīga gan autosportistiem, gan motobraucējiem, tā uzskata 4x4 komisijas vadītājs Romāns Ērkulis un enduro komisijas vadītājs Artūrs Robežnieks. Skrundā divās ieskaites grupās uz starta stājās 23 motociklisti, jo vairums enduro braucēju piedalījās Baltijas čempionāta posmā, kas vienlaicīgi notika Igaunijas pilsētā Sakku. Spēcīgāko A grupas braucēju vidū ātrākais izrādījās Normunds Dūčis – viens no agrāko gadu Latvijas motokrosa elites vīriem. Dūčim par 11 sekundēm izdevās pārspēt pat pašu Artūru Robežnieku, kurš ir mūsu titulētākais enduro braucējs ar pamatīgu starptautisko sacensību pieredzi. Cīņā par trešo vietu Guntis Bercis pārspēja Jāni Gaveiku. B grupā uzvaru izcīnīja Jānis Rasmanis, aiz sevis atstājot Daini Vilemsonu un Nilu Bankovu. Ar sacensībām Skrundā nevis tusiņu Rīgā, 11. novembra krastmalā oficiālo motosezonas atklāšanu atzīmēja arī pazīstamie žurnālisti Pauls un Ģirts Timroti. Timrotu dinastiju pārstāvēja arī Uģis Timrots, kurš pirms dažiem gadiem kopā ar Aigaru Šulcu bija starp apvidus autosporta čempionāta laureātiem. Septiņpadsmit dalībnieku konkurencē Ģirts uzrādīja sesto rezultātu, bet Uģis un Pauls attiecīgi septīto un astoto. “Motociklu ātrums ir lielāks nekā automobiļiem un meža posmi, kur koki ir tuvu trasei, ir bīstamāki nekā klajumos, bet tas, šķiet, pieder apvidus ralliju specifikai. Tomēr motosportistu kopējais iespaids ir pozitīvs un, domāju, ka kopīgu sacensību rīkošanu turpināsim”, atzina Artūrs Robežnieks. Saukāns pret Nagli 1:1 Māris Saukāns un Didzis Zariņš svinēja uzvaru čempionāta posmā, un šāds panākums viņiem nebija devies rokās kopš pagājušā gada rudens. Beidzot līdzjutēji varēja vērot darbībā Saukāna Mitsubishi Pajero, kas gatavots speciāli Pasaules kausa (PK) izcīņas sacensībām, un pagaidām nenoliedzami ir labākais šāda tipa sporta auto Latvijā. “Mašīnas sagatavošanā ir ieguldīts milzīgi daudz, taču ilgu laiku mūs vajāja arvien jaunas tehniskas problēmas. Kaut kad jau neveiksmju sērijai bija jābeidzas. Beidzot varējām domāt tikai par braukšanu un rezultāts mūs apmierina”, komentēja ekipāžas stūrmanis Didzis Zariņš. Pagājušā gada karuseļralliju čempions Jānis Naglis turpretim startēja nevis ar savu auto, kas tiek gatavots nākamajām PK sacensībām Marokā, bet ar īrētu Pajero. Diemžēl, tieša cīņa starp abiem pašreizējiem apvidus autosporta līderiem izpalika. Jau pirmā brauciena otrajā aplī Nagļa mašīnai vispirms sabojājās sajūgs un tūlīt pēc tam no ierindas izgāja arī ātrumkārba. Tiesa, pirmajā aplī Naglis pat bija trīs sekundes ātrāks par Saukānu. Turpinājumā Saukāns kāpināja tempu, bet vai to būtu spējis arī Naglis vairs neizdevās noskaidrot. Karuseļralliju čempionātā abiem tagad ir pa vienai uzvarai, un trīs nākamajos posmos cīņa par titulu sāksies praktiski no sākuma. Neveiksmes Skrundā vajāja arī citus vadošos T2 klases braucējus. Jau sacensību sākumā sajūga defekti piemeklēja arī Jāņa Āža un Andra Lukstiņa ekipāžas, tomēr viņi turpināja sacensības ar bojātām mašīnām. Āzis pat finišēja visos braucienos, bet bija spiests samierināties ar ceturto vietu klasē. Lukstiņš trešajā braucienā tomēr izstājās, lai gan viņa galvenais mehāniķis Andris Dambis vēlāk konstatēja, ka auto bija spējīgs finišēt, taču braucēji trasē nav spējuši rast situācijai pareizo risinājumu. Atkal nepaveicās pieredzējušajam pilotam Andrejam Radzevičam, kura auto atklājās defekts priekšējā piekarē iesildīšanās apļa laikā. Auto gan tika salabots, taču pirmajā braucienā Radzeviča un Aināra Šusta ekipāža nestartēja. Nākamie divi braucieni parādīja, ka viņi varēja būt otrie aiz Saukāna. Līdzsvarota sacīkste izdevās Andrim Ozolam/Gintam Rūsiņam, kuri ar Toyota RAV4 beigu beigās izcīnīja pelnītu otro vietu. Ar Ozola ekipāžu sīvi cīkstējās Arnis Punka/Raimonds Rumba. Tikai trešajā braucienā, kad Punkam bija nopietnas problēmas ar Toyota Land Cruiser 80 stūres pastiprinātāju, Ozols ieguva noteicošu pārsvaru un atstāja sāncenšus trešajā vietā. T1 klasē triumfē debitanti T1 klasē Skrundā meistarīgi brauca Modris Reinfelds, un pilota tempu šoreiz spēja turēt arī Nissan Terrano. Diemžēl, pēdējā braucienā Modri piemeklēja spēcīgas sāpes mugurā – senas traumas pēdas. Lai vispār spētu aizvadīt sacensību līdz galam, viņš bija spiests samazināt tempu, un tas maksāja uzvaru. Modri un Kristeru Reinfeldus apsteidza apvidus autosporta debitanti Gundars Laugalis un Armands Sanders ar Mitsubishi Pajero. “Man patīk pilnpiedziņas automobiļi, un pievelk tas, ka apvidus autosportā, manuprāt, liela nozīme ir ne tikai ātrumam, bet arī pareizai taktikai,” pievēršanos apvidus rallijiem pamatoja Gundars Laugalis. Laugaļa braukšanas stilu atzinīgiem vārdiem novērtēja Māris Saukāns: “Kad mūsu uzvara vairs nebija apdraudēta, kādu laiciņu atļāvos pasēdēt aizmugurē mūsu jaunpienācējiem un pavēroju kā viņi brauc. Jāatzīst, ka Laugalis ar Sanderu nudien neizskatās pēc iesācējiem, lai gan zinu, ka iepriekš viņi oficiālās sacensībās nekad nav startējuši. Priecājos, ka mūsu rindās parādās perspektīvi braucēji.” Pirmais brauciens neveiksmīgi izvērtās diviem citiem pretendentiem uz vadošajām vietām T1 klasē. Jāni Auziņu vajāja problēmas ar degvielas padevi. Aizdomas tika liktas uz degvielas sūkni, taču beigās atklājās, ka vainojama pirms sacensībām neiztīrīta bāka – tajā bija uzkrājies ūdens. Austris Gailītis pēc izstāšanās pirmajā braucienā divus atlikušos veica aptuveni vienā tempā ar Laugali un kopumā izcīnīja trešo vietu. N klases līderus pieviļ tehnika Nacionālās N klases favorīti Dainis Zeltiņš un Viesturs Balodis līdzjutējus un pat sāncenšus ir tik ļoti pieradinājuši sevi uzskatīt par neuzvaramiem, ka citāds iznākums netiek gaidīts. Tomēr šoreiz saniķojās par “zelta balodi” iesauktais UAZ 469, kam N klasē apvidus rallijos līdzvērtīgs braucamais ilgi nav redzēts. Vaina, šķiet, bija kaut kur elektrosistēmā, bet tās dēļ Zeltiņš nespēja aizvadīt pilnvērtīgi nevienu no trim braucieniem. Gala rezultātā ar labu tiesu vājāku auto vairāk noriņķoto apļu sakrāja Alberts Briedis un Vilnis Kapteinis. Alberts Briedis pats ir sacensību rīkotājs Balvos, bet izmēģināt spēkus arī kā braucējs čempionāta N klasē uzsāka tikai šogad. Līderu kļūme jau otrajā sacensībā ļāva izcīnīt uzvaru. Trešo vietu klasē ieguva Aivars Ice/Andis Sproģis. Jūtama pārsvara nav nevienam Pēc diviem karuseļralliju posmiem nevienai ekipāžai savā klasē nav iekrāts nozīmīgāks izcīnīto punktu pārsvars. T2 klasē pirmajā pozīcijā ir izvirzījušies J. Āzis/Z. Kalvāns (44 punkti), otrajā vietā A. Ozols/G. Rūsiņš (42 p.), bet trešais ir A. Punka (40 p.), kuram katrā līdzšinējā posmā palīdzēja cits stūrmanis. Posmu uzvarētāji – ne Nagļa, ne Saukāna potenciāli spēcīgākas ekipāžas – pašlaik nav pat kopvērtējuma trijniekā. T1 klasē vadībā izvirzījušies M. Reinfelds/K. Reinfelds (56 p.), bet uz papēžiem min A. Gailītis/Z. Andersons (48 p.). Trešajā vietā esošie J. Auziņš/I. Gibala (31 p.) atpaliek nedaudz vairāk. Nacionālajā klasē priekšā ir D. Zeltiņš/V. Balodis (56 p.). A. Briedis/V. Kapteinis (39 p.) izvirzījās uz otro pozīciju, bet trešo ailīti rezultātu tabulā ieņem A. Gailis/J. Matulēns (35 p.) LČ apvidus karuseļrallijā 2. posma, Sārmkalns 2003 rezultāti Vieta Ekipāža Klase Auto Veikti apļi Rezultāts 1. Māris Saukāns/Didzis Zariņš T2 Mitsubishi Pajero 20 2:12;33 2. Andris Ozols T2 Toyota RAV4 18 2:11;28 3. Arnis Punka/Raimonds Rumba T2 Toyota LC 80 18 2:12;52 4. Gundars Laugalis/Armands Sanders T1 Mitsubishi Pajero 18 2:14;48 5. Modris Reinfelds/Kristers Reinfelds T1 Nissan Terrano 17 2:06;44 6. Jānis Āzis/Zintis Kalvāns T2 Mitsubishi Pajero 14 1:48;18 7. Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts T2 VAZ 2121 Ņiva 12 1:25;12 8. Austris Gailītis/Zintis Andersons T1 Isuzu Trooper 12 1:32;03 9. Alberts Briedis/Vilnis Kapteinis N UAZ 469 11 1:56;09 10. Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis N UAZ 469 9 1:26;38 11. Andris Lukstiņš/Miks Lukstiņš T2 Mitsubishi Pajero 8 0:58;50 12. Aivars Ice/Andis Sproģis N UAZ 469 7 0:58;23 LAF 4x4 komisijas preses sekretārs Ainārs Zariņš
 
Visi komentāri
 
75961. viesis 28.aprīlis 2003 12:10
0 0 Atbildēt

Ar tie laikiem gan neko nevar saprast :(

75981. viesis 28.aprīlis 2003 14:19
0 0 Atbildēt

feini. Māris rullē.

76006. viesis 28.aprīlis 2003 16:48
0 0 Atbildēt

Trase bija ļoti interesanta un moči tikai atsvaidzināja šo pasākumu , paldies rīkotājam un sportistiem par šovu.

76045. viesis 29.aprīlis 2003 0:24
0 0 Atbildēt

Sižetu par šo sacensību varēsiet skatīt 29. aprīlī 19:50 LTV7. Dažas bildes no video var redzēt

www.autosports.lv

76059. viesis 29.aprīlis 2003 9:12
0 0 Atbildēt

Bus kartejais 2 sekunzu sizets, urraa! Vienmer viri filme ka traki, bet radit neko neraada - paradis 1 moci un 1 dzipu un saks aizrautigi stastit, cik laba ir pie Vanjas pirkta ella un cik mikstas ir Petera riepas. Neka personiga - tikai mani noverojumi.

76156. viesis 29.aprīlis 2003 17:55
0 0 Atbildēt

A kur bildes?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 1

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

No 23 950 eiro - jauno "Volkswagen Polo GTI" jau var pasūtīt (+ foto) 15

2017.gada nogalē pasūtīšanai kļuvis pieejams jaunais "Volkswagen Polo GTI". Ar 200 Zs četrcilindru apveltītais hečbeks Vācijā maksās, sākot no 23 950 eiro. Lasīt vairāk

 

"Google" populārākie meklējumi Latvijā 2017. gadā: ss.com, X-faktors, EuroBasket 4

“Google” ir publicējis kārtējo meklēšanas gada pārskatu "Year in Search", kas piedāvā svarīgāko notikumu un populārāko tendenču unikālu atspoguļojumu, ņemot vērā Latvijā veiktos meklējumus. Šajā gadā, apkopojot datus, uzmanība tika koncentrēta uz populārākajām (trending) frāzēm, jo tieši tās atspoguļo šajā laikā notiekošo un aktuālo. Lasīt vairāk

 

Mēs viņus neredzam, taču jūtam - asistentu sistēmas jaunajā VW Crafter (+ foto) 1

Jaunās automašīnas vairs nav iedomājamas bez automātiskajām sistēmām, kas parūpējas par krietnu daļu autovadīšanas funkciju, palielinot autovadītāja komfortu un drošību. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti