Radzevičs pārspēj visus 7

 
3.jūnijs 2003 8:44

Latvijas čempionāta otrajā posmā rallijreidā, kas divu dienu garumā risinājās Skrundas apkaimē, uzvaru svinēja Andrejs Radzevičs ar Aināru Šustu (ar T2 klases auto VAZ Ņiva).

Viņi līderpozīcijās izvirzījās jau pēc pirmās dienas sacensību trim ātrumposmiem un bija ātrākie arī otrajā dienā, izcīnot šogad pirmo uzvaru LR čempionātā. Arī otro un trešo vietu izcīnīja T2 klasē startējošie Jānis Āzis/Valdis Purvinskis un Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis (abas ekipāžas ar Mitsubisi Pajero). Ceturtajā pozīcijā absolūtajā vērtējumā bija T1 klases ātrākā ekipāža Modris un Kristers Reinfeldi (Nissan Terrano).

Čempioni atkal izstājas

Jau ar pirmo ātrumposmu pretenzijas uz uzvaru pieteica Radzevičs, atstājot aiz sevis spēcīgos Jāni Āzi, Jāni Nagli un Modri Reinfeldu. Organizatorisku iemeslu dēļ gandrīz par stundu aizkavējās sacensību starts, un tamdēļ pirmās dienas otrais ātrumposms noritēja krēslā, bet trešais jau pilnīgā tumsā. Radzeviču tas nekavēja būt ātrākam arī turpinājumā. Tiesa, īsā un tehniski sarežģītā otrajā dopā tik pat ātrs kā Radzis bija arī Andris Lukstiņš ar Mitsubisi Pajero. Trešajā, dienas garākajā dopā tomēr atkal pārāks bija Radzevičs, bet otro rezultātu mazliet negaidīti sasniedza Jānis Strautiņš, apsteidzot gan Āzi, gan Nagli un citus ierasti ātrākos pilotus.

radzis4_skrundaRR.jpg

Pārbraucienā starp ātrumposmiem avāriju piedzīvoja Aigara Lūša/Imanta Rubeņa ekipāža, tomēr sekas nebija nopietnas, un, dabūjuši auto atkal uz riteņiem, viņi turpināja sacensības. Jau pirmajā dopā aizmugures amortizatori nolūza Māra Saukāna/Didža Zariņa Jeep Wrangler. Viņi gan pabeidza dienu kā vienpadsmitie, lai arī vēlāk vēl parādījās nejauks troksnis no transmisijas. Taču, kad atklājās plaisa ātrumkārbas korpusā, pagājušā gada rallijreidu čempioni bija spiesti padoties, samierinoties ar visai ieilgušu neveiksmju sēriju. Soda minūti laika kontrolē pamanījās dabūt pieredzējušie Jānis Naglis/Krišjānis Caune un Andris Ozols/Gints Rūsiņš, tā viņus atmeta attiecīgi uz vienpadsmito un desmito vietu.

Pirmās dienas beigās ar 12 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju Jāni Āzi priekšgalā bija izvirzījies Andrejs Radzevičs. Trešajā pozīcijā atradās Andris Lukstiņš, atpaliekot no līdera par 30 sekundēm. Tālāk sekoja Reinfelds, Jānis Motte un Strautiņš. Tikai trīspadsmitie bija Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis, kuri ļoti smagā ziemas trasē uzvarēja pirmajā šās sezonas rallijreidā. Pierādījās, ka viņu nacionālās N klases prasībām atbilstošais UAZ ātrās trasēs nespēj tikt līdzi T2 un T1 grupas mašīnām.

azis_skrundaRR.jpg

Klasiskajā rallijā līderu pārsvars jau būtu vērā ņemams pārsvars, bet rallijreidā daudz lielākas ir iespējas kļūdīties pārbraucienos un saņemt soda minūtes. Un rallijreida krustēvs Ēriks Paculs bija pacenties izveidot krietni sarežģītu sacensības shēmu, kurā noputrojās nevienas ekipāžas stūrmanis vien. Diemžēl, brīžiem, šķiet, tuvu nesaprašanai bija pat dažs labs distances tiesnesis. Paldies Dievam, sacensību rezultātus tas negatīvi neietekmēja, bet nervozitāti sportistu rindās radīja gan.

Ņiva lūzt pārāk vēlu

Otrajā sacensību dienas pirmajā ātrumposmā Skrundas krosa trasē efektīgu avāriju piedzīvoja Jānis Motte/Ainārs Škapars. Viņu Jeep Cherokee apmeta pusotru kūleni, taču braucējiem nekas nekaitēja. Tikmēr Radzeviča pārsvars izpaudās vēl vairāk – viņš bija ātrāks četros pirmajos dopos pēc kārtas. Piektajā dopā gan kārtējo reizi nojuka Ņivas priekšējā tilta piedziņa un Radzevičs palika otrais, bet pēdējā dopā samierinājās ar dalītu 6.-9. laiku. Tomēr iekrātais handikaps izrādījās pietiekošs, jo perfekti savu darbu veica stūrmanis Ainārs Šusts, un soda minūtes saņemt nenācās, tādējādi ļaujot saglabāt pārsvaru.

motte2_skrundaRR.jpg

Dienas piektajā dopā labāko laiku sasniedza Andris Ozols, bet sestajā ar vienādu rezultātu finišēja Reinfelds un Starutiņš. Tikmēr pamatīgas soda minūtes sapelnīja Arņa Punkas, Jāņa Auziņa, Māra Podiņa un vēl vairākas ekipāžas. Bīstamu lidojumu ārpus trases pēc palēciena tramplīnā piedzīvoja Āžis, taču viss beidzās laimīgi. Savukārt Andris Lukstiņš pabiedēja Ivaru Kraukli, jo „noķēra” stiklā stūrmaņa pusē nolūzuša koka stumbeni, kas daļēji šķērsoja trasi. Vienā no ātrumposmiem uz sāniem UAZ nolika arī Zeltiņš. Naglis labu tiesu sacensības mocījās ar „streikojošu” dzinēju, nedarbojās viens cilindrs. Toties vienmērīgu sacensību aizvadīja debitanti Valērijs Lukašenoks/Aleksandrs Smirnovs. Viņi bez kļūdām veica pārbraucienus un, nebūdami starp ātrākajiem dopos, tomēr spēja ierindoties septītajā vietā, kas T1 klases ieskaitē ļāva izcīnīt otro vietu.


Rallijreida Maija nakts 2003 rezultāti

T2 klase: 1. A. Radzevičs/A. Šusts (VAZ Ņiva) 0:24;23, 2. J. Āzis/V. Purvinskis (Mitsubishi Pajero) 0:25;18, 3. A. Lukstiņš/I. Krauklis Mitsubishi Pajero) 0:25;52, 4. J. Naglis/K. Caune (Mitsubishi Pajero) 0:26;556, 5. A. Ozols/G. Rūsiņš (Toyota RAV4) 0:27;03, 6. D. Zeltiņš/V. Balodis (UAZ 469) 0:34;56

T1 klase: 1. M. Reinfelds/K. Reinfelds (Nissan Terrano) 0:25;57, 2. V. Lukašenoks/A. Smirnovs (Mitsubishi Pajero) 0:28;14, 3. A. Gailītis/Z. Andersons (Isuzu Trooper) 0:30;06, 4. M. Podiņš/A. Podiņš (Mitsubishi Pajero) 0:34;49, 5. J. Strautiņš/G. Gulbis (Mitsubishi Pajero) 0:36;11, 6. J. Auziņš/I. Gibala (MB G Class) 0:42;46

Teksts un foto:
LAF Cross Country komisijas preses sekretārs
Ainārs Zariņš

www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
80983. viesis 3.jūnijs 2003 10:50
0 0 Atbildēt

Kāpēc Mote nav sporta kombenzonā?

81038. viesis 3.jūnijs 2003 13:06
0 0 Atbildēt

Jaa viss ir skaidrs, bet kaa ir iespeejams paarbraucienaa uz vaaka uzlikt?

81098. viesis 3.jūnijs 2003 14:55
0 0 Atbildēt

Mieriigi

81155. viesis 3.jūnijs 2003 17:04
0 0 Atbildēt

Radziņš ar Šustu rullē!!!

81186. viesis 3.jūnijs 2003 19:38
0 0 Atbildēt

Sporta kombinzons nav obligaata prasiiba

81191. viesis 3.jūnijs 2003 23:01
0 0 Atbildēt

Radzi - par prezidentu!

81208. viesis 4.jūnijs 2003 8:48
0 0 Atbildēt

Vai vismaz - par Satiksmes ministru !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti