Austin Haley 3000 2

23.oktobris 2001 14:15

Pirmais ”lielais” Healey bija Healey 100, ko pirmoreiz demonstrēja Earls Court izstādē 1952. gadā, un BMC steidzīgi pārveidoja par Austin Healey 100 ar Austin Atlantic 2,6 litru četrcilindru motoru.

Virsbūves izgatavoja Jensen no Rietumbromvičas Centrālanglijā, bet montēja MG rūpnīcā Abingdonā, Oksfordšīrā. Healey nekādā ziņā nebija sarežģīts auto: tam bija atsevišķa šasija, skrūves-kloķa stūres mehānisms un pakaļējais tilts ar puseliptisku slokšņu atsperu balstiekārtu. 1956. gadā pagarinātajā 100/6 modelī tika ievietots BMC C sērijas sešcilindru motors no Austin Westminster. Taču tas nebija veiksmīgi: izrādījās, ka auto dinamiskums ir sliktāks nekā ar veco četrcilindru motoru. 1959. gadā gandarījumu deva 3 litru 3000 MkI – ārēji tas pats skaistais, slaidais, zemais divvietīgais auto, taču ar 2912 cm3 124 ZS motoru. Ātrums sasniedza 183 km/h, bet jaunās priekšējo riteņu disku bremzes samazināja bremzēšanas ceļu. Virspārnesums, spieķoti riteņi un divi papildus sēdekļi bija dabūjami pēc pasūtījuma. 1961. gadā BMC motora jaudu līdz 132 ZS paaugstināja ar trim SU karburātoriem, izveidojot MkII 3000 un gadu vēlāk – MkIIa ar paceļamiem logiem, liektu priekšējo logu un piemērotu, pilnīgi noņemamu jumtu. Kopš šī laika automobīļi tika ražoti tikai kā 2 + 2 variants, un tos varēja viegli pazīt pēc režģa ar vertikālajām līstēm. Pēdējā un labākā no šīs sērijas bija 1964.gadā MkIII ar uzlabotu 148 ZS jaudas motoru un ātrumu virs 193 km/h. Bremzēšanu uzlaboja servosistēma, un iekšā bija bagātīgs aparatūras koka panelis, kas kontrastēja ar vīrišķīga, rupja braucēja auto reputāciju. Ziemeļamerika bija šī auto lielākais tirgus, taču tieši amerikāņu drošības likumi padarīja neiespējamu 3000 modeļa ražošanu 1967. gadā, kad BMC aizvietoja to ar daudz mazāk veksmīgo MGC. Par spīti mazajam klīrensam, Healey spēja veikt grūtus uzdevumus rallija auto trīslitru motora grupā, taču tas vairs nebija gluži tas pats primitīvais un rupjais leģendārais auto, it sevišķi – pēdējā formā. Tomēr tas joprojām tiek uzskatīts par vienu no pieprasītākajiem 60.gadu britu sporta autombīļiem. Austin Haley 3000 (1959 – 1967) Motors - sešcilindru Darba tilpums - 2912 cm3 Jauda - 124 – 250 ZS Transmisija - 4 pakāpju ar pasūtāmu virspārnesumu Maksimālais ātrums - 183 – 193 km/h Izgatavoto auto skaits - 42 926 (visi modeļi) Ostops, iAuto/enciklopēdija klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3008. viesis 23.oktobris 2001 15:31
0 0 Atbildēt

Jā, ļoti smuks auto.

10333. viesis 27.janvāris 2002 21:36
0 0 Atbildēt

Loti labi

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pērkam lietotu kompaktnieku (+ VIDEO)

Raidījuma TAVS AUTO rubrikā NEPĒRC KAĶI MAISĀ šodien pirksim lietotu kompaktklases auto. Toyota Auris, Volksvagen Golf vai Kia Ceed SW, kuru izvēlētos Tu? Lasīt vairāk

 

Lincoln MKC pārtaps par Corsair 3

ASV autobūves kompānija Lincoln atteiksies no savu krosoveru apzīmēšanas ar burtiem, piešķirot tiem daudz skanīgākus un atmiņā paliekošākus nosaukumus. Lasīt vairāk

 

Pēdējo Bugatti Veyron Super Sport pārdos izsolē par 1,9-2 miljoniem eiro (+ FOTO) 2

Gūdvudas Ātruma festivālā, kas katru katru jūlija vidū tiek rīkots Lielbritānijā, Bonhams izsolē tiks piedāvāts pēdējais sērijveida Bugatti Veyron Super Sport, par kuru organizatori cer iegūt 1,7-1,8 miljonus mārciņu (1,9-2 miljoni eiro). Lasīt vairāk

 

Volvo S60 jaunās paaudzes pirmizrāde notiks 20. jūnijā (+ VIDEO) 1

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo darījusi zināmu jaunās paaudzes sedana S60 pirmizrādes laiku, publicējot arī video, kurā atklāj dažas jaunā modeļa dizaina detaļas. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti