Mazda Renesis iegūst prestižo «Engine of the Year» balvu 22

 
6.jūnijs 2003 0:04

Mazda rotora dzinējs Renesis, kas tiek izmantots jaunajā RX-8, ieguvis prestižo "International Engine of the Year 2003" balvu, apsteidzot tādus sāncenšus kā Volkswagen Diesel 5.0l V10, kas tiek izmantots VW Phaeton/Touareg un BMW 3.2l motoru no M3.

renesis.jpgPapildus gada labākā dzinēja statusam Renesis ieguva pirmo vietu arī kā labākais jaunais dzinējs (Best New Engine 2003), apsteidzot Audi 4.2l V8 (RS6) un kā labākais dzinējs 2.5-3 litru tilpuma kategorijā.

Šo prestižo balvu katru gadu piešķir izstādē Engine Expo, kura šogad notika Vācijas pilsētā Štutgartē. Žūriju veido 50 auto žurnālisti no 22 pasaules valstīm. 44 no žūrijas loceļiem balsoja par Renesis atzīšanu par gada labāko dzinēju, kas ir jauns vienprātības rekords balvas vēsturē.

Mazda pirmoreiz rotora dzinēju izmantoja 1967. gadā leģendārajā sporta auto Cosmo Sports . 1991. gadā Mazda ar rotora dzinēju ieguva pirmo vietu prestižajās Le Mans autosacīkstēs.

Overall Award Winner “International Engine of the Year 2003”
1 Mazda RENESIS Rotary (RX-8) (316 punkti)
2 Volkswagen Diesel 5-litre V10 (Touareg/Phaeton) (244 punkti)
3 BMW 3.2-litre (M3) (224 punkti)
4 Honda 1.3-litre IMA (Civic Hybrid) (157 punkti)
5 Honda 2-litre (S2000) (107 punkti)
6 BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4) (77 punkti)
7 MINI Supercharged 1.6-litre (Cooper S) (76 punkti)
8 Honda 1-litre IMA (Insight) 49

Category: Best New Engine 2003
1 Mazda RENESIS Rotary (RX-8) (186 punkti)
2 Audi 4.2-litre V8 (RS6) (114 punkti)
3 BMW 6-litre V12 (760i) (91 punkti)
4 BMW Diesel 3-litre (330d, 530d) (89 punkti)
5 Mercedes-Benz 5.5-litre (S600, CL600) (80 punkti)
6 Maybach 5.5-litre 67

Category: 2.5-litre to 3-litre
1 Mazda RENESIS Rotary (RX-8) (239 punkti)
2 BMW Diesel 3-litre (330d (204bhp), 730d (218bhp)) (191 punkti)
3 BMW 3-litre (Z4, 330i, 530i, X5, 730i) (138 punkti)
4 Mercedes-Benz Diesel 2.7-litre (C-Class, E-Class, ML) (71 punkti)
5 Honda 3-litre V6 (Accord) (70 punkti)
6 Porsche 2.7-litre (Boxster) (67 punkti)

wowowo
http://qp.alise.lv/mazda
Pēc Mazda Motor Europe GmbH materiāliem
 
Visi komentāri
 
81604. viesis 6.jūnijs 2003 0:58
0 0 Atbildēt

Nu, kurs vel teiks, ka japani nemak buvet dzinejus? Ieverojat MAZDA un Honda triumfu vairakas kategorijas?!?! Pat visiem BMW faniem butu japieklust!

John

81610. viesis 6.jūnijs 2003 1:12
0 0 Atbildēt

Nu bet vienu raxtu iepriexh raxtīts ka tur kaukaada mega žūrija par labāko atzinusi VW V10 TDI... :P

81614. viesis 6.jūnijs 2003 1:36
0 0 Atbildēt

Es vienmeer esmu ticeejis ka gan jau sjitie Mazdas rotori augljus nesiis,visu citu kompaaniju nievaatie un sliktie rotornieki peec vinju uzskatiem ir ablomijusjies!

Gratulaacijas Mazdai,un taas muuzjiigi lolotam sapnim-rotordzineeju atdzimsjanai vispilgtaakaas kraasaas!!Super!!

81622. viesis 6.jūnijs 2003 8:11
0 0 Atbildēt

to keanu

Tu varbut varetu uzcept kadu rakstinju par rotordzinejiem (kas tie tadi, darbibas principi utt)? Citadi te runa par rotoriem, bet nav ta isti skaidrs par ko ta iet ta runa.

81624. viesis 6.jūnijs 2003 8:21
0 0 Atbildēt
81627. viesis 6.jūnijs 2003 8:30
0 0 Atbildēt

Paldies Helmar!

81630. viesis 6.jūnijs 2003 8:38
0 0 Atbildēt

:) parokoties taa labi pa netu liekaas ka vareetu atrast veel kaadus padsmit "labaakaa motora/bezmotora" utt konkursus...

81642. viesis 6.jūnijs 2003 9:39
0 0 Atbildēt

Iepriekšējā rakstā tika minēts, ka labākā motora 2003 balvu ir ieguvis VW, te raksta, ka MAZDA. Jocīgi!

81647. viesis 6.jūnijs 2003 9:46
0 0 Atbildēt

neko nesaprtu, kurš ta ir labākais?!? Divi raksi iekš iAuto par diviem dažādiem motoriem, kur itkā katrs no viņiem atzīts par labāko:)

81652. viesis 6.jūnijs 2003 9:53
0 0 Atbildēt

desuns : un kā tev liekas, kurai ziņai tu vairāk tici?

81702. viesis 6.jūnijs 2003 11:03
0 0 Atbildēt

vai nav po, kas kam ko sadevis, gāž tik super-hiper jauno v-power iekšā, bagāžniekā desu kastes un alus mucas un mauc pie dabas krūts svilināt zapasku :)

81824. viesis 6.jūnijs 2003 17:54
0 0 Atbildēt

Nu, re, iepriekšējā melīgā raksta atspēkojums :)

81834. viesis 6.jūnijs 2003 22:20
0 0 Atbildēt

Rotori rullē visās kategorijās :)

Vienīgi nesaprotu, kā Renesis varēja paņemt pirmo vietu 2.5-3.0 L klasē - tam taču ir 1.3 L darba tilpums, pie kam nav pat turbīnas... Zili brīnumi....

Visu cieņu ne tikai mazdai, bet arī pašam Feliksam Vankeļa k-gam! Viņam taču jāpateicas, ka rotordzinējs tika izgudrots.

81837. viesis 6.jūnijs 2003 22:53
0 0 Atbildēt

rotormotoram litraazhu reekjina 2x lielaaku, taapat kaa 2taktu dzineejiem. taapeec arii 2.5-30l klasee (1.3 x 2)

81855. viesis 7.jūnijs 2003 13:34
0 0 Atbildēt

Tas, ka tie japāņu dzinēji kautkur atzīti par labākajiem, nenozīmē, ka tie tagad baigi labi un pārējie nē. Tāpat visi zin kas rullē un rullēs vēl kādu laiku. Protams, nesaku, ka tie super dzinēji s2000, rotordzinēji utt ir mēsli. Super!

81867. viesis 7.jūnijs 2003 23:25
0 0 Atbildēt

edzulis, nevajag jau tā saspringt ;)

81888. viesis 9.jūnijs 2003 9:02
0 0 Atbildēt

Rorora dzinejs ar mazaku tilpumu attīsta lielāku jaudu, jo tam atšķirībā no parastajiem dzinējiem nav jātērē enerģija lai bīdītu daudz dažādus štruntus motorā, ja tā var teikt. Pec vecajiem fizikas likumiem ir skaidrs, ka katrs savienojus, katrs zobrata parnesums, klanis, virzulis utt "paņem uz sevi" enerģiju. Tā teikt tiek patērēts mazāk enerģijas lai motora vajadzētu kustināt pašam sevi. :)

81892. viesis 9.jūnijs 2003 9:25
0 0 Atbildēt

Nu bāc, bet patērē viš to pašu enerģiju ko 2.6 motors, jo pasties kāds šitam 1.3 rotoram ir degvielas patēriņš... maz neliksies, uzreiz pasaku... :)

81921. viesis 9.jūnijs 2003 11:48
0 0 Atbildēt

toties viš sver mazāk nekā tas 2.6 (starp citu, kāpēc tieši 2.6 ?)

Var jau mazā auto ielikt arī mustanga V8 5.0L (bāzē :D) bet kāda jēga ? Vot salīdzinoši vieglais rotornieks (+ turbo....) arī ir vadāms atšķirībā no daudziem steroīdu niknuļiem ar baisi smagu motoru.

81925. viesis 9.jūnijs 2003 11:56
0 0 Atbildēt

2 Reduktors:

Kaukādā veidā gudri veči izpīpējuši, ka rotornieka darba tilpums ir "normalizējams" pareizinot to ar 2. Bet viegls un mazs viš točna ir. Viss motors ietilpst RX-8 AIZ priekšējā tilta uz kabīnes pusi. Tas arī tam aparātam dos svara sadalījumu 50:50 pa asīm.

A patēriņš - tiem 250Zs kaukur ir jārodas, kaukāda zupa tam ir jāsadedzina. Būtu incanti tos patēriņa ciparus salīdzināt ar standarta atmosfērisko 2.6, kurš būtu uzcelts līdz līdzīgiem parametriem.

81963. viesis 9.jūnijs 2003 12:44
0 0 Atbildēt

2 Gasjs:

>Būtu incanti tos patēriņa ciparus salīdzināt ar standarta

>atmosfērisko 2.6, kurš būtu uzcelts līdz līdzīgiem parametriem.

man jau liekas ka grūti salīdzināt - kādis režīmos, pie kādām slodzēm ? nu vienīgi uztaisīt kursa darbu ar salidzinājumu daudzos režīmos utt. bet liekas ka beigās tāpat sanāktu ka dažādos režīmos ekonomiskāks ir te viens, te otrs dzinējs.

81966. viesis 9.jūnijs 2003 12:58
0 0 Atbildēt

2 Reduktors:

Vot tādu kursa darbu arī būtu incanti ievērtēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti