Bentley Continental 2

25.oktobris 2001 14:11

Šo modeli - Bentley Continental - varētu uzskatīt par vienu no 50. gadu autobūves augstākajiem sasniegumiem. Tas bija ne tikai ātrākais četrvietīgais auto pasaulē (tas viegli varēja sasniegt 193 km/h), bet arī viens no skaistākajiem: liels, straujš un satriecoši elegants – tā laika modes prasībām atbilstošs.

Auto forma tika noslīpēta Rolls-Royce aerodinamiskajā tunelī izcilā dizainera Džona Blečili vadībā, un tas bija Krīva flagmanis superkupeju klasē. Pastāvēja uzskats, ka tā stingro, izteikto fastbeka profilu ir ietekmējusi 1948.gada Cadillac 62 Series kupeja, lai gan oficiāli neviens to neatzina. Priekšpusi greznoja augstais Bentley režģis, bet aizmugurēraksturīgās neuzkrītošās spuras nodrošināja stabilitāti, kad automobīlis brauca lielā ātrumā.Continental veidotās sakausējuma virsbūves izgatavoja H.J.Maliners Londonā, un tās tika uzmontētas uz speciālām augstas klases šasijām. Pārnesumi bija augstāki nekā sedaniem, un 4566 cm3 motora cilindru pildījums bija labāks lielākas kompersijas pakāpes un lielāka izplūdes sistēmas šķērsgriezuma dēļ. Pirmajam sporta Bentley kopš 30.gadiem bija arī svara samazināšanas programma: buferi tika taisīti no alumīnija, nevis no tērauda, R-Type sedana smagie sēdekļi tika aizvietoti ar mazākiem sportiska tipa sēdekļiem, kuru rāmis bija no metāla sakausējumiem. Tomēr Continental nebija parasts vieglsvara auto: četri cilvēki ar bagāžu varēja ceļot komfortabli, bet šofera rīcībā bija pilns aparatūras komplekts, ieskaitot apgriezienu skaitītāju un eļļas temperatūras rādītāju, kas parasti netiek uzskatīts par nepieciešamu sedaniem. Lielie pārnesumskaitļi ļāva viegli sasniegt 128 km/h ar otro, 160 km/h trešo un 199 km/h ar ceturto pārnesumu, veicot to bezrūpīgā izsmalcinātībā. Bagātiem cilvēkiem nebija ātrāka vai stilīgāka veida, kā izbēgt no pieticīgās pēckara Anglijas ikdienas. Vēlāk oriģinālā vieglsvara R-Type Continental koncepcija tika “atšķaidīta”. Magnāti vēlējās mīkstākus sēdekļus, šoferi vēlējās automātiskās pārnesumu kārbas, alumīnija buferu vietā nāca tērauda buferi, un drīz Continental atkal bija tikai viens smags kārtējais Bentley, kaut gan izcili glīts. Continental izskats saglabājās uz S sērijas 1955. gada šasijas izgatavotajiem auto, taču tad jau Continental nosaukums tika attiecināts uz visiem manuāli izgatavotajiem Bentley. Visi šie auto bija pieprasīti, taču tikai oriģinālais R-Type ieies vēsturē kā viens no lielajiem, varbūt sava laika skaistākajiem pasaules auto. Ostops, iAuto/enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3897. viesis 7.novembris 2001 15:07
0 0 Atbildēt

12669. viesis 19.februāris 2002 10:33
0 0 Atbildēt

Man tadu gribas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalas Domes atbilde iAuto.lv par Jūrmalas caurlaidēm un tiesas atcelto sodu 17

iAuto jau ilgstoši pievērš savu uzmanību un pēta Jūrmalas Domes aktivitātes saistībā ar iebraukšanas maksu pilsētā un tās piemērošanas kārtību! Lasīt vairāk

 

Dacia Sandero Stepway paaugstinātais hečbeks tagad vēl lētākā versijā 4

Eiropas tirgum Dacia Sandero Stepway tagad tiek piedāvāts arī versijā Urban, kas kļūst par šī modeļa cenu ziņā pieejamāko modifikāciju. Lasīt vairāk

 

CSDD pētījums: 96% Latvijas iedzīvotāju ir PRET braukšanu reibumā (+ VIDEO) 9

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) jaunākais pētījums* par iedzīvotāju attieksmi pret braukšanu reibumā liecina, ka Latvijas sabiedrība kļūst aizvien atbildīgāka. Lasīt vairāk

 

Autobraucēji Ukrainā pārsteigti par pamestu Aston Martin 277 000 eiro vērtībā (+ VIDEO)

Uz automaģistrāles Harkova – Dņepra atrasts avarējis Aston Martin DB11 superauto, ko tā īpašnieki pametuši, šķietami lielā steigā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti