Bentley Continental 2

25.oktobris 2001 14:11

Šo modeli - Bentley Continental - varētu uzskatīt par vienu no 50. gadu autobūves augstākajiem sasniegumiem. Tas bija ne tikai ātrākais četrvietīgais auto pasaulē (tas viegli varēja sasniegt 193 km/h), bet arī viens no skaistākajiem: liels, straujš un satriecoši elegants – tā laika modes prasībām atbilstošs.

Auto forma tika noslīpēta Rolls-Royce aerodinamiskajā tunelī izcilā dizainera Džona Blečili vadībā, un tas bija Krīva flagmanis superkupeju klasē. Pastāvēja uzskats, ka tā stingro, izteikto fastbeka profilu ir ietekmējusi 1948.gada Cadillac 62 Series kupeja, lai gan oficiāli neviens to neatzina. Priekšpusi greznoja augstais Bentley režģis, bet aizmugurēraksturīgās neuzkrītošās spuras nodrošināja stabilitāti, kad automobīlis brauca lielā ātrumā.Continental veidotās sakausējuma virsbūves izgatavoja H.J.Maliners Londonā, un tās tika uzmontētas uz speciālām augstas klases šasijām. Pārnesumi bija augstāki nekā sedaniem, un 4566 cm3 motora cilindru pildījums bija labāks lielākas kompersijas pakāpes un lielāka izplūdes sistēmas šķērsgriezuma dēļ. Pirmajam sporta Bentley kopš 30.gadiem bija arī svara samazināšanas programma: buferi tika taisīti no alumīnija, nevis no tērauda, R-Type sedana smagie sēdekļi tika aizvietoti ar mazākiem sportiska tipa sēdekļiem, kuru rāmis bija no metāla sakausējumiem. Tomēr Continental nebija parasts vieglsvara auto: četri cilvēki ar bagāžu varēja ceļot komfortabli, bet šofera rīcībā bija pilns aparatūras komplekts, ieskaitot apgriezienu skaitītāju un eļļas temperatūras rādītāju, kas parasti netiek uzskatīts par nepieciešamu sedaniem. Lielie pārnesumskaitļi ļāva viegli sasniegt 128 km/h ar otro, 160 km/h trešo un 199 km/h ar ceturto pārnesumu, veicot to bezrūpīgā izsmalcinātībā. Bagātiem cilvēkiem nebija ātrāka vai stilīgāka veida, kā izbēgt no pieticīgās pēckara Anglijas ikdienas. Vēlāk oriģinālā vieglsvara R-Type Continental koncepcija tika “atšķaidīta”. Magnāti vēlējās mīkstākus sēdekļus, šoferi vēlējās automātiskās pārnesumu kārbas, alumīnija buferu vietā nāca tērauda buferi, un drīz Continental atkal bija tikai viens smags kārtējais Bentley, kaut gan izcili glīts. Continental izskats saglabājās uz S sērijas 1955. gada šasijas izgatavotajiem auto, taču tad jau Continental nosaukums tika attiecināts uz visiem manuāli izgatavotajiem Bentley. Visi šie auto bija pieprasīti, taču tikai oriģinālais R-Type ieies vēsturē kā viens no lielajiem, varbūt sava laika skaistākajiem pasaules auto. Ostops, iAuto/enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3897. viesis 7.novembris 2001 15:07
0 0 Atbildēt

12669. viesis 19.februāris 2002 10:33
0 0 Atbildēt

Man tadu gribas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti