Latvieši Marokā cīnās ar mainīgām sekmēm 10

 
6.jūnijs 2003 12:46

Vakar, 5. jūnijā rallijreida Orpi Maroc dalībnieki veica 315 kilometrus garo pirmo etapu. Kā jau tas iepriekš tika prognozēts, uzvarēja par favorītu uzskatītais Žans Luī Šlešērs ar bagiju Schlesser Ford, bet no mūsējiem vislabāk atkal veicās RE Autoklubs 5x5 ekipāžai Jānim Naglim un Modrim Mēteram, viņi sasniedza 20. rezultātu.

Pirmā etapa ātrumposmu, kura garums bija 275 kilometri Šlesērs ar stūrmani Žanu Marī Lurkvī (Lurquin) veica divās stundās 46 minūtēs un 34 sekundēs. Tuvākie sekotāji Karloss Souza un Anrī Manjī ar pikapu Mitsubishi Strakar (mūsu tirgū pazīstams kā L200) atpalika 4 minūtes un 48 sekundes, bet Šlesēra komandas biedri Hosē Servia un Framsuā Borsoto jau 10 minūtes 23 sekundes. Sacensību trase lielākoties bija akmeņains tuksnesis un tikai atsevišķos posmos sportistiem nācās pārvarēt irdenus smiltājus.

Sākumā labi veicās arī komandas Rīga RRT ekipāžai Mārim Saukānam un Didzim Zariņam, pēc otrās laika kontroles viņiem bija četrpadsmitais labākais laiks, pa tālruni no Marokas informēja komandas menedžeris Ģirts Timrots. Saukānam izdevās bez iestigšanas pārvarēt vairākus smilšu laukus. Taču sacensības turpinājumā sāka niķoties Mitsubishi Pajero degvielas padeve. Rezultātā Saukāns finišu spēja sasniegt atpaliekot no līdera vairāk nekā piecas stundas un ierindojās tikai 42. vietā no 47 ekipāžām.

Tikai divas vietas augstāk – 40. pozīcijā pēc pirmās dienas ierindojas Igors Skoks un Agris Piķis. Līderim zaudētas nedaudz vairāk kā četras stundas. Tiesa, it kā par neatzīmēšanos vienā no laika kontroles punktiem viņiem vēl piešķirtas trīs stundas sodalaiks. Atgādināšu, ka līdzīgu kļūdu Italian Baja pieļāva pat augstākā līmeņa profesionāles Juta Kleinšmite un Fabrīcija Ponsa.

Sarunā pa telefonu Igors Skoks bija neizpratnē: “Manuprāt mums bija visu nepieciešamo kontrolpunktu atzīmes. Varbūt sods ir par to, ka tuksnesī biju noņēmis aizsargķiveri, varbūt vēl par ko citu. Komandas menedžeris Ģirts centīsies noskaidrot, par ko īsti mūs grib sodīt”. Igors piebilda, ka citādi viss esot normas robežās, karsts, bet mašīnas dzinējs izturējis slodzi un tas esot galvenais. Ja Skokam neizdosies anulēt piespriesto soda laiku, viņam pēc pirmās dienas būs dalīta 44. - 45. vieta.

Trešā rallijreidu komandas Rīga ekipāža Jānis Āzis un Valdis Purvinskis uzrādīja 36. rezultātu, zaudējot Šlesēram trīsarpus stundas. Iznācis nomaldīties no distances un vienreiz arī iestigt smiltīs. Citā šaubīgā vietā izdevies noalgot vietējo “beduīnu”, kas parāda ceļu. Sportisti bijuši patiesi izbrīnīti, cik ātri un nekļūdīgi tuksneša iemītnieks pēc sev zināmām pazīmēm it kā vienveidīgajā smiltājā atradis ceļu, kur auto var droši braukt kā pa galdu.

Posma sākumā problēmas ar riepām piemeklējušās arī Jāņa Nagļa un Modra Mētera Mitsubishi Pajero, taču vēlāk gaisa zušanu no riepām izdevies novērst. Kopumā Naglis/Mēters pirmo posmu ir aizvadījuši ļoti labi. Līderiem gan viņi zaudē pusotru stundu, taču skaitītu minūšu attālumā ir vismaz piecas ekipāžas. Atgādināsim, ka priekšā vēl četras sacensību dienas. Jebkuram no sportistiem viss vēl var sagriezties ar kājām gaisā ne vienu reizi vien. Tomēr Nagļa izredzes kārtējo reizi būt labākajam no Latvijas sportistiem un uzrādīt labu rezultātu arī sacensību kopvērtējumā pēc pirmās dienas jāvērtē augstāk.

Atzīmēsim, ka Naglis/Mēters pirmajā posmā piekāpās gandrīz tikai braucējiem, kuriem rallija organizētāji piešķīruši starta numurus no 200. līdz 220. – tātad pēc iepriekšējās sezonas Pasaules kausa vērtējuma labākajiem Rally Orpi Maroc dalībniekiem. Divpadsmitajā vietā bija ar 223. starta numuru braucošais Eriks Vigorū ar ļoti ātru Chevrolet Protrack, ko mūsējie pazīst jau no Master Rallye 2002 laikiem, bet sešpadsmitajā vietā ar 228. numuru braucošais ungārs Sandors Kiss no komandas Tecnosport Italia. Atgādināšu, ka mūsu braucējiem piešķirti paši pēdējie starta numuri no 248 līdz 250.

G. Timrots pastāstīja, ka Saukāna mašīnai daļēji nomainīta degvielas padeves sistēma un nopirkts aviācijas degviela un ekipāža cer, ka sacensību turpinājumā veiksies labāk.
Vēl var piebilst, ka ātrāko divdesmitniekā pirmajā dienā iekļuva tikai trīs T1 grupas automobiļi. Trīspadsmitajā pozīcijā bija Žans Pjērs Strugo ar Mercedes ML 430, bet vietu zemāk Pols Belmondo ar Nissan Pathfinder.


Pirmā ātrumposma rezultāti
1. Schlesser/Lurquin (Schlesser-Ford) 2:46;34
2. Sousa/Magne (Mitsubishi Strakar) + 4;48
3. Servia/Borsotto (Schlesser-Ford) + 10;23
4. Mayer/Schulz (Mitsubishi Pajero) + 14;01
5. Misslin/Polato (Mitsubishi Pajero) + 15;58
6. De Villiers/Thorner (Nissan Pick-Up) + 18;46
7. Magnaldi/Olivier (Pro-Truck) + 22;25
8. Loubet/Dubois (Nissan Pick-Up) + 27;15
9. Komornicki/Marton (Mitsubishi Pajero) + 33;49
10.Monterde/Tornabell (Mitsubishi Pajero) + 35;53
……………………………………………………….
20. Naglis/Meters (Mitsubishi Pajero) + 1:33;35
36. Azis/Purvinskis (Mitsubishi Pajero) + 3:33;59
40. Skoks/Pikis (Mitsubishi Pajero) + 4:13;26
42. Saukans/Zarins (Mitsubishi Pajero) + 5:07;26

Ainars Zariņš
www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
81763. viesis 6.jūnijs 2003 13:32
0 0 Atbildēt

Naglis rullē neskatoties uz to, ka Latvieši nav tuksnešu iemītnieki un tikai otro reizi šādā veidā iepazīst tuksnesi. Viegli viņiem tur nav.

81826. viesis 6.jūnijs 2003 18:22
0 0 Atbildēt

vinjiem vaidzeetu apsveert izveidot automashiinaa 3sho vietu - otrais stuurmanis - beduiiniem vai citiem aborigeeniem, kas raada celju :)

81831. viesis 6.jūnijs 2003 20:17
0 0 Atbildēt

Vai nav jega nemt uz sadam nezinamam specifiskam trasem vietejos

sturmanus ka to nekautrejas darit daudz pieredzejusaki piloti?

81838. viesis 6.jūnijs 2003 23:32
0 0 Atbildēt

Vietējam stūrmanim par to jāmaksā, mūsējie - pilots ar stūrmani šo pasākumu kopīgi finansiāli atbalsta.

81859. viesis 7.jūnijs 2003 15:50
0 0 Atbildēt

Var jau but ka Naglis rullee! Bet jautajums ir tads - ka valsts ierednis, kura alga bija ap 600Ls menesi vareja atlauties nopirkt un parbuvet privatmaju Lielupe, nopirkt Sporta pils akcijas un regulari teret lielus lidzeklus, lai nemtu dalibu sada ekskluziva sporta veida? Siet US Ienemumu dienests sadus jocinus gan nelaistu cauri bez rupigas parbaudes. Bet Latvija, kas jau talu pasaule ir zinama ka korumpantu zeme, tadas lietas notiek katru dienu :(

Seit US Latvija biznesa vides joma tiek salidzinata ar Latinameriku :) :(

81861. viesis 7.jūnijs 2003 20:20
0 0 Atbildēt

to tankists Ir jaizvelas vai nu rezultats ar maksas sturmani vai ari brauksana ar naudigu sturmani pa 30-50 vietam, ari tas ir meginats , sportiska zina rezultats ir bedigs

81862. viesis 7.jūnijs 2003 20:28
0 0 Atbildēt

Z.L.Slesser 20 gadus brauc pa tuksnesiem bet otraja posma speciali gaidija Sousu ar kuru kopa brauc Slessera vecais sturmanis kurs ir labakais un grutas redzamibas apstaklos vada pilotu parliecinosak un tikai tad kad Sousam parduras otra riepa aizbrauca talak palaujoties uz savejo

81863. viesis 7.jūnijs 2003 20:38
0 0 Atbildēt

SENSACIJA; abos sodienas atrumposmos Maris un Didzis 10!!!{katra},

Slesser rezultatos nav

81864. viesis 7.jūnijs 2003 20:54
0 0 Atbildēt

slesser parmetis vairakus kulenus 88 km un izstajies bet cietis nav, Sousam nojucis stures pastiprinatajs, zaudets daudz laika, pirmais otru posmu pec kartas De Vilers ar NISSAN

84664. viesis 27.jūnijs 2003 15:05
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti