Fortūna pagriež muguru Naglim un uzsmaida Saukānam 2

 
9.jūnijs 2003 12:17

Svētdien, rallijreida Orpi Maroc ceturtajā dienā sportistiem Marokas tuksnešos bija jāveic 458 kilometri, tai skaitā divi ātrumposmi – pirmais 157, bet otrais 106 kilometru garumā. Neveiksme abos posmos piemeklēja mūsu līdz šim ātrāko ekipāžu Jāni Nagli un Modri Mēteru, jo katrā dopā kaut kas atgadījās viņu Mitsubishi Pajero.

Toties Mārim Saukānam un Didzim Zariņam veicās labi un viņi dienas beigās kopvērtējumā ielauzās divdesmitniekā, apsteidzot arī līdz šim priekšā bijušos tautiešus.

Villiers1_Maroc3.jpg

Tiesa, pirms starta parādījās izmaiņas iepriekšējās dienas rezultātos. Vesela rinda braucēju, kas iepriekšējā dienā nebija spējuši veikt distanci laika normā, tā kā vēl nebija sasniegts trīs kavējumu limits, tika pierakstīti startam uz rallijreida ceturto etapu. Tai skaitā arī mūsu Jānis Āzis, taču mūsējiem iepriekšējā vakarā bija nācies pamest mašīnu tuksnesī un vienkārši nebija ar ko braukt. Nez no kurienes soda stundas, kas rezultātu tabulā iepriekš nebija redzamas, bija uzradušās Nagļa ekipāžai. Vājo sakaru dēļ iemeslu pagaidām neizdevās noskaidrot, bet Naglis/Mēters kopvērtējumā tamdēļ noslīdēja par vietu zemāk uz 17. pozīciju, turklāt soda laiks attālināja viņus no visai reālās iespējas izcīnīt ieskaites punktus Pasaules kausa ieskaitē.

Neveiksmes turpināja vajāt Nagli arī ceturtās dienas etapā – pirmajā ātrumposmā salūza stūres pirksts, bet otrajā izlūza kāds fragments Pajero rāmī, tā ziņoja šefmehāniķis Roberts Elbakjans. Finišēt tomēr izdevās, auto ir salabots un ekipāža gatava cīņu turpināt. “Ar minimāliem līdzekļiem un entuziasmu cenšamies panākt maksimālu rezultātu,” sūkstīdamies par “plāno” budžetu un kaujasspējīgākas tehnikas trūkumu notikumus komentēja R. Elbakjans.

Tikmēr Saukānam mašīna problēmas neradīja un braukšana gāja no rokas. Uz kopējo grūtību fona pārsista riepa nav liela bēda. Pirmajā dienas 157 km ātrumposmā tika uzrādīts 17. laiks, no līdera atpaliekot par nepinām 20 minūtēm, bet otrajā 106 km ātrumpomā 15. laiks, uzvarētājam zaudējot tikai 15 minūtes. Māris pa tālruni stāstīja, ka gan sestdienas, gan svētdienas kalnu posmi bijuši ārkārtīgi bīstami. Kalnu serpentīnu braucamās daļas platums labi ja 3 metri, akmeņi, grambas – vienā pusē visu laiku stāvas akmens sienas, otrā krauja. Baisi, tomēr centušies braukt cik vien ātri atļāvis pašsaglabāšanās instinkts.

Tikmēr gigantu cīņās sāncenši nevienā no ātrumposmiem neļāva uzvarēt kopvērtējuma līderim Žinelam de Viljē. Pirmajā dopā viņš palika tikai sestais, bet otrajā nieka deviņas sekundes 106 kilometros ātrāks izrādījās spānis Hosē Servia. Starp sestdienas ”reabilitētajierm” neveiksminiekiem bija arī iepriekš līderu grupā bijušais Nikolā Mišlēns. Svētdienas dopos viņam otrā un trešā vieta, taču kopvērtējumā spēcīgais franču pilots atrodas aiz Saukāna un Nagļa. Skarbā rallijreidu fortūna ir vienlīdz nežēlīga gan pret iesācējiem, gan autoritātēm. Ja veicas, cīņa rit par sekundēm vai dažām minūtēm, bet katra auto tehniska ķibele vai pašu braucēju kļūda uzreiz pārvēršas stundās.

Pirms izšķirošās dienas Saukānam/Zariņam ir izdevies izlauzties labāko divdesmitniekā, kas pēc pirmā ātrumposma ceturtdien, kad Pajero niķu dēļ nācās samierināties ar vairāk nekā piecu stundu atpalikšanu no uzvarētāja un 42. vietu, likās faktiski nereāli. Veiksmes gadījumā ir pat izredzes aizcīnīties līdz aptuveni 15. vietai. Līdzīgas cerības var auklēt arī Naglis/Zariņš, taču tad veiksmei jābūt dāsnākai, jo Saikānam viņi zaudē stundu.

Līdera de Viljē uzdevums it kā ir vienkāršs – prātīgi aizbraukt līdz galam. Tuvākais sekotājs Karloss Souza, kurš svētdien beidzot izcīnīja pirmo uzvaru kādā no šā rallijreida posmiem, atpaliek vairāk nekā 40 minūtes. Taču rallijreidos, kā jau tas bieži ir pierādījies, pat it kā pārliecinošs pārsvars nedod absolūti nekādas garantijas, kamēr vien nav šķērsota finiša līnija. Saspringta cīņa gaidāma par trešo vietu starp Hosē Serviu, Īvu Lubē un Lukašu Komornicki, trijotnes pirmo un trešo pilotu šķir tikai 19 minūtes.

Foto pieejami – www.raid-live.com

Piektā ātrumposma (157 km) rezultāti
1. Sousa/Magne (Mitsubishi Strakar) + 2:13;10
2. Misslin/Palato (Mitsubishi Pajero) + 0;51
3. Servia/Borsotto (Schlesser-Ford) + 1;37
4. Loubet/Dubois (Nissan Pick-Up) + 2;53
5. Mayer/Schulz (Mitsubishi Pajero) + 3;14
6. De Villiers/Thorner (Nissan Pick-Up) 4;48
7. Blazquez/Delli Zotti (Nissan) + 8;50
8. Komornicki/Marton (Mitsubishi Pajero) + 9;12
9. Belmondo/Guehennec (Nissan Pathfinder) + 11;59
10. Guinot/Kroiss (Mitsubishi Challenger) + 13;20
……………………………………………………….
17. Saukans/Zarins (Mitsubishi Pajero) + 19;40
32. Naglis/Meters (Mitsubishi Pajero) + 58;17

Sestā ātrumposma (106 km) rezultāti
1. Servia/Borsotto (Schlesser-Ford) + 1:35;17
2. De Villiers/Thorner (Nissan Pick-Up) 0;09
3. Misslin/Palato (Mitsubishi Pajero) + 1;13
4. Sousa/Magne (Mitsubishi Strakar) + 1;18
5. Loubet/Dubois (Nissan Pick-Up) + 1;21
6. Mayer/Schulz (Mitsubishi Pajero) + 3;58
7. Blazquez/Delli Zotti (Nissan) + 8;23
8. Komornicki/Marton (Mitsubishi Pajero) + 8;36
9. Gache/Catarelli (Ford Pro-Truck) + 11;26
10. Guinot/Kroiss (Mitsubishi Challenger) + 12;11
……………………………………………………….
15. Saukans/Zarins (Mitsubishi Pajero) + 14;47
30. Naglis/Meters (Mitsubishi Pajero) + 1:21;36

Kopvērtējums pēc ceturtā etapa
1. De Villiers/Thorner (Nissan Pick-Up) + 13:57;45
2. Sousa/Magne (Mitsubishi Strakar) + 44;05
3. Servia/Borsotto (Schlesser-Ford) + 1:17;25
4. Loubet/Dubois (Nissan Pick-Up) + 1:29;03
5. Komornicki/Marton (Mitsubishi Pajero) + 1:36;24
6. Magnaldi/Olivier (Pro-Truck) + 2:27;09
7. Monterde/Tornabell (Mitsubishi Pajero) + 3:27;46
8. Guinot/Kroiss (Mitsubishi Challenger) + 3:40;32
9. Strugo/Larroque (Mercedes ML) + 4:08;22
10. Belmondo/Guehennec (Nissan Pathfinder) + 2:31;20

……………………………………………………….
18. Saukans/Zarins (Mitsubishi Pajero) + 10:49;28
20. Naglis/Meters (Mitsubishi Pajero) + 11:53;04

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas preses sekretārs
www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
81955. viesis 9.jūnijs 2003 12:36
0 0 Atbildēt

>Fortūna pagriež muguru Naglim un...

....jā, un ko tad Naglis ?

82054. viesis 9.jūnijs 2003 19:44
0 0 Atbildēt

žēl Nagļa, bet viņa galvenais mehāniķis sen ir pelnijis riktīgu drāzienu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti