Toyota MegaCruiser: japāņu atbilde Hummer 21

 
16.jūnijs 2003 10:11

Vārds Hummer, pateicoties kārtīgai reklāmas kampaņai un pirmajam Irākas karam, tagad nav svešs nevienam bezceļu braukšanas fanam un vienkārši džipu mīļotājam, kādu arī Latvijā nav mazums.

Taču Japānas autobūvētājiem samuraju pašlepnums acīmredzot nav tik vienkārši ļāvis noskatīties uz Hummer uzvaras gājienu.

MegaCruiser1.jpgNolēmuši atcerēties laikus, kad japāņi ar amerikāņiem Klusajā okeānā kāvās tā, ka spalvas vien putēja, Toyota speciālisti sagatavoja paši savu cienīgu atbildi un nosauca to par Toyota MegaCruiser.

MegaCruiser pilnā mērā var uzskatīt par Hummer analogu gan konstrukcijas, gan vispārējo funkciju, gan arī attīstības vēstures ziņā. Pēdējā sākās ar to, ka Japānas armija un krasta apsardze pasūtīja saviem autobūvētājiem daudzfunkcionālu džipu ātrai personālsastāva pārvietošanai un teritoriju patrulēšanai. Japāna, kā zināms, ir visai kalnaina, tāpēc tika noteikti arī attiecīgi tehniskie parametri. Beigās iznāca mašīna, kuru nosauca vienkārši par HMV -High Mobility Vehicle. Pēc Hummer panākumiem civilajā tirgū japāņi, kuriem ASV autotirgus ir iemīļots spēļu laukums, nolēma uz HMV bāzes radīt paši savu versiju. 1993. gadā mašīnu pirmoreiz demonstrēja Tokijas autosalonā, kur tā izsauca lielu interesi.

Megacruiser2.jpgPēc konstrukcijas un paskata MegaCruiser visai līdzinās Hummer. Taču tikai visai līdzinās. 3,8 tonnas smagais agregāts ar vienlaidmetāla universāla tipa virsbūvi ir nedaudz garāks un augstāks par savu amerikāņu kolēģi - MegaCruiser gabarītizmēri ir 5,09x2,17x2,08 m. Riteņu bāze arī ir nedaudz garāka - 3,4 m.

MegaCruiser pamatā ir masīvs lonžeronu rāmis, kura centrā sagrupēti galvenie agregāti. Mašīna apgādāta ar četru (!) cilindru 16 vārstu kravas automašīnas turbodīzeli, kas spēj attīstīt 155 ZS jaudu pie 3400 apgr./min. un griezes momentu 390 Nm pie 1800 apgr./min. Četrpakāpju automātiskā ātrumkārba un divpakāpju sadales kārba ar demultiplikatoru paņemta no Land Cruiser. Mašīnai ir pastāvīgā četru riteņu piedziņa ar bloķējamiem tiltu un starpasu diferenciāļiem, kurus var ieslēgt arī braucot. Viss kā pie baltajiem cilvēkiem. Taču atšķirībā no Hummer, visi četri MegaCruiser riteņi ir grozāmi, kas samazina pagrieziena rādiusu līdz 5,6 m - vienkāršāk izsakoties, pa mežu ar tādu izmanevrēsi vienā mierā, ja vien gabarīti atļaus.

Piekare Megacruiser arī ir atbilstoša - tā ir pilnīgi neatkarīga un katrs ritenis piestiprināts ar divām šķērseniskām svirām. Interesanti tas, ka šīs sviras gan priekšā, gan aizmugurē ir pilnīgi identiskas. Kā atsperīgie elementi izmantoti gareniski novietoti torsioni. Riteņos iebūvētie reduktori ļāvuši palielināt mašīnas klīrensu līdz 42 cm - par 2 cm vairāk nekā Hummer. Un interesanti ir arī tas, ka tāds monstrs apgādāts ar disku bremzēm, kas izvietotas pie pusasu izejām no diferenciāļiem. Piekare novērtēta kā ļoti mīksta un patīkama - braucot pāri ciņiem, jūtot tikai vieglu šūpošanos. Uz šosejas mašīnu var sakurināt līdz 130 km/h, pie tam MegaCruiser vienā mierā spējīgs pārvarēt 45 grādu slīpuma nogāzi un metru dziļu braslu. Protama lieta, ka dzīvi bezceļa apstākļos atvieglo arī spiediena regulēšanas sistēma riepās.

Dizaina un komforta ziņā MegaCruiser diezgan pamatīgi pārspēj Hummer. Stūre gan ir nepareizajā pusē un milzīgais centrālais tunelis stipri sašaurina vadītāja vietu, tomēr aizmugurē valda liels plašums, kamēr Hummer pasažieriem ir jāsaspiežas pa salona stūriem. Interjera veidošanā plaši izmantotas detaļas no citām Toyota automašīnām - piemēram, stūre ir no Carina, bet griestu apgaismojums no Corolla. Standartaprīkojumā ietilpst centrālā atslēga, elektriskie logu pacēlāji, kondicionieris un 195 vatu audiosistēma.

Toyota MegaCruiser ir pats dārgākais džips Japānas tirgū un maksā 10 miljonus jenu, kas līdzinās apmēram 85 000 dolāru jeb 48 000 latu. Pie tam piecu gadu laikā uzbūvētas tikai 120 mašīnas. Bet Latvijā mēs šo nezvēru diez vai redzēsim. Un pavisam vienkārša iemesla dēļ: Japānas valdība pasludinājusi Toyota MegaCruiser par stratēģiskas nozīmes preci, kas savukārt nozīmē, ka ārpus Japānas robežām to nebūs eksportēt mūžīgi mūžos. Punkts un āmen. Tā ka līdz šā lēmuma maiņai atliek vienīgi pārcelties uz Japānu vai vismaz uz Krievijas Tālajiem Austrumiem.

Ilgvars Zihmanis

Materiāli: www.autokatalog.net
www.amh.ru

 
Visi komentāri
 
82900. viesis 16.jūnijs 2003 10:32
0 0 Atbildēt

Jāsagaida, kamēr kāds viņu nozags tai Japānā, tad varēs Krievijā iečolēt :)

82903. viesis 16.jūnijs 2003 10:46
0 0 Atbildēt

Ja viņi ieliktu jatā mašīnā motoru, tad varbūt vēl būtu ciešams.

Bet manuprāt H2 ir smukāks.

82908. viesis 16.jūnijs 2003 10:53
0 0 Atbildēt

tomēr šis vāgis ir 100% labāks par krievu

82909. viesis 16.jūnijs 2003 10:54
0 0 Atbildēt

3.8t - tam jau vajag C kategoriju :(

82918. viesis 16.jūnijs 2003 11:13
0 0 Atbildēt

Pfu! No purna izskataas kaa gjoshs korejietis!

82922. viesis 16.jūnijs 2003 11:34
0 0 Atbildēt

Man likas, ka sitais būs pa švaku - motorīts pa mazu! :0

82923. viesis 16.jūnijs 2003 11:42
0 0 Atbildēt

Motoriic ir OK, jo neba jau nu rallij reidos ar jamo jaabrauc. Luudz ar to jauda nahren nav vajadziiga, a griezes momentuy kaa reiz prieksh kalniem nodiizelja + demultiplikatora baigi labi var nonjemt. Paskataties kaut vai latvijas 4x4 offroad sacens, kameer nav jaalido pa bezmaz gludu virsmu saliidzinoshi jaudiigie Pajero utml. nespeej ciiniities ar UAZ.

82924. viesis 16.jūnijs 2003 11:45
0 0 Atbildēt

Izskatās pēc pilnīga mēsla!

82926. viesis 16.jūnijs 2003 11:49
0 0 Atbildēt

Kāds niks ir Ilgvaram Zihmanim iekš iAuto? :)

82927. viesis 16.jūnijs 2003 11:49
0 0 Atbildēt

Apakša by me

82938. viesis 16.jūnijs 2003 12:56
0 0 Atbildēt

Tie spogulji, kaa 70tajos... Arii lukturi un reste... Labi, muskuljus vajag raadiit, bet seju mazliet izteixmiigaaku jau dereeja!

82944. viesis 16.jūnijs 2003 13:05
0 0 Atbildēt

toch baigi leetais variants sanaacis japanim!!!! Nesmuks nu galiigi!

82979. viesis 16.jūnijs 2003 15:40
0 0 Atbildēt

shis jau kaadus 4-5 gadus ir razhoshanaa, nu atradushi jaunumu ;)

83001. viesis 16.jūnijs 2003 19:13
0 0 Atbildēt

Ja shito par briivu dotu, tad gan vinju buutu veerts paarbuuveet - kaada niknaaka gruzovika motors dereetu, kaut vai tas pats *******mins, ko krievi Tigraa iebaazushi... Bet taa jau aparaats labs. Tas, ka nesmuks, nav liela beeda - taadam monstram galvenais, ka funkcionaals. Un japaanji maak razhot luksusainus dzhipus, taa kaa par salona eertiibu esmu paarliecinaats, ko nu nekaadi nevar teikt par krievu briinumu. Un H2 nu gan nav ne smuks, ne arii tik tehniski labs kaa bija H1...

83002. viesis 16.jūnijs 2003 19:15
0 0 Atbildēt

:P :P :P

skaisti C u m m i n s par ***mins paarveertaas :)

Shis un ieprieksheejais bija mans

RX-7

83019. viesis 16.jūnijs 2003 22:30
0 0 Atbildēt

Uurods... nafig šitā špikot no hummera? Nevarēja nedaudz kauko pārveidot, nevis kā tagad - izskatās kā piestailingots hummers... :(

83032. viesis 17.jūnijs 2003 9:49
0 0 Atbildēt

Labi ka uz Prikshejas redeles nav rakstits KIA :D

83072. viesis 17.jūnijs 2003 11:47
0 0 Atbildēt

a kur tai raksta mineets, ka MegaCruiser ir jaunums? bet vai Latvijas prese par to paradijas kaut viens raksta galins?

83073. viesis 17.jūnijs 2003 11:48
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka japanim gruzii virsuu daudz mazak neka tam nabaga krievam...

83388. viesis 18.jūnijs 2003 10:51
0 0 Atbildēt

Bet vislabākais no visiem hummerveidīgajiem jau izsenis ir Lamborghini LM 002

Tam ne ko pielikt, ne atņemt. Vienīgi vēl dīzeļmotoru varēja ievietot... Bet par to 203 km/h max ātrums...

84817. viesis 30.jūnijs 2003 15:35
0 0 Atbildēt

Megakruizers nau nekaac jaunums... manupraat jau gadus 5 shaac auto ir japaanju armijas riiciibaa. un taa tas arii buus - megakruizeri nav paredzeeti tirdznieciibai aarpus japaanas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti