Sportiski braukt un maz maksāt par degvielu? Mercedes- Benz E 400 CDI apvieno sevī abas šīs īpašības, kā arī vēl daudzas citas.
„Ne visam, ko var sasniegt mūsdienu autobūve, ir jēga.” Šādu frāzi varējām lasīt pirms 20 gadiem kādā Mercedes reklāmas bukletā. Toreiz jaudīgākais auto, kas bija aprīkots ar dīzeļdzinēju - Mercedes 300 D - sasniedza 149 km/h maksimālo ātrumu. Dzinēja jauda - 88 Zs. Taču tā jau ir pagātne. Mūsdienās no auto, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju, cilvēki vēlas sagaidīt ne tikai ekonomiju, bet arī jaudu.
2003. gadā Mercedes dīzeļa jauda palielinājusies trīs reizes. Mercedes E 400 CDI parāda, kas ir iespējams, pielietojot jaunākās autobūves tehnoloģijas. Taču vai tam ir kāda jēga? Vai mums ir vajadzīgs 260Zs jaudīgs dīzelis par gandrīz 59000 eiro? Vai tad nepietiek ar Mercedes E 320 CDI par aptuveni 42000 eiro, kura jauda jau tā ir pietiekoša- 204Zs? Liekas, jautājums nevietā. Tā vien šķiet, ka drīzumā arī sporta auto tiks aprīkoti ar dīzeļdzinējiem.
Mercedes E 400 CDI parāda, kādu jaudu iespējams sasniegt ar modernākās elektronikas palīdzību. Cilvēks, kurš vienreiz ar šo auto pabrauks, nekad vairs neiegādāsies auto ar benzīna dzinēju. Mercedes E 400 CDI V8 biturbo dzinējs attīsta neiedomājamu 560Nm griezes momentu. Auto 100 km/h sasniedz tikai 7,0 sekundēs. Maksimālais ātrums- 250 km/h.
Bet tagad- pats labākais. Šis auto ir ne tikai jaudīgs, bet arī kluss un ekonomisks. Vidējais degvielas patēriņš ir tikai 10,2 litri uz 100 km. Maksimālais - aptuveni 13 litri. Līdzīgi 8 cilindru benzīna dzinēji parasti „aprij” gandrīz par desmit litriem vairāk.
Mārtiņš Šīrants
viss jau būtu labi,bet tās cenas.......bezmaz 4 opeļi sanāk