Auto ar iesauku «Lambo Rambo» 20

 
25.jūnijs 2003 8:54

Ja turpinām runāt par “hammerveidīgajiem” džipiem, tad nekādā ziņā nedrīkst aizmirst agregātu, kas diezgan ilgu laiku bija vienīgais savā klasē, taču diemžēl pilnā mērā tika novērtēts par vēlu. Tas bija superliels, superjaudīgs, superātrs, superrijīgs un visādā citādā ziņā superdžips, kas saucās Lamborghini LM.

Firma Lamborghini (miers viņas neatkarībai) vispār izcēlusies ar interesantiem savas vēstures attīstības pavērsieniem. Uzsākusi savu karjeru ar traktoru un lauksaimniecības mašīnu ražošanu, 60. gadu vidū firma bez liekām ceremonijām ķērās pie ekskluzīvu un ātru sporta auto meistarošanas.

lambo2.jpg

Iesākumā bija Miura, bet pēc tam - visā pasaulē izslavētie Countach un Diablo, kas kļuva par tādiem pašiem kulta priekšmetiem un prestiža simboliem kā Ferrari. Tāpat arī Lamborghini LM var uzskatīt par kārtējo aso vēstures pagriezienu.

Kulta priekšmeti vai ne, taču ar Countach un Diablo vien nepietika, lai Lamborghini dzīvotu, cepuri kuldama. Drīzāk jau pavisam otrādi - jau 70. gadu vidū firma sāka izjust finansiāla rakstura grūtības. Tāpēc tad, kad amerikāņu kompānija Mobility Technologies International piedāvāja tai ņemt dalību ASV armijas izsludinātajā konkursā par jauna armijas džipa izstrādi, firma pieķērās šai iespējai ar zobiem un nagiem. Bet liktens bij lēmis savādāk... Prototips neizturēja armijas izmēģinājumus, un uzvarēja AM General ar savu Hummer.

lambo3.jpg

Nauda nu bija izgāzta, pie tam ne tikai savējā, bet arī sveša, un nācās mašīnu piedāvāt civilajā tirgū, lai vismaz kaut kā kompensētu zaudējumus. 1982. gadā prototips ar indeksu Lamborghini LMA, tika izstādīts Ženēvas autosalonā, bet 1986. gadā sākās sērijveida ražošana.

Pirmais bija Lamborghini LM002 ar 12 cilindru Countach motoru - 5,2 l darba tilpums un 426 ZS jauda. Ar to pietika, lai trīs tonnas smagais stūrainais monstrs uz šosejas spētu izspiest vairāk nekā 200 km stundā, bet līdz 100 km/h “uzrautos” 8,5 sekunžu laikā. Zem LM pārsega atzīmējās arī 5,7 l Diablo motors, taču kronis visam bija Lamborghini LM004 ar 7,3 l tilpuma 12 cilindru ātrgaitas kutera dzinēju, kuram bija seši karburatori, bet jauda sasniedza 480 ZS un griezes moments - 589 Nm. Kaut ko tādu nespēja piedāvāt neviens cits! Tiesa, attiecīgs bija arī degvielas patēriņš - pie ātruma simts kilometri stundā tas bija 26 l/100 km, bet pie simt astoņdesmit kilometriem stundā vispār uzlēca līdz 53,7 l/100 km. Diez ko nepabraukāsi! Pie tam firmas mēģinājums izlaist versiju ar turbodīzeli cieta neveiksmi.

Arī visādā citādā ziņā Lamborghini LM bija mašīna, ko ar pilnām tiesībām var nosaukt par visu laiku un tautu niknāko sērijveida džipu. Nosauciet vēl kaut vienu tādu agregātu, kam papildus vairāk nekā 200 km/h ātrumam uz šosejas ir arī apmēram pusmetru augsts klīrenss (pateicoties tiltu reduktoriem), 4x4 piedziņa ar diviem pazeminātajiem sadales kārbas režīmiem un trim bloķējamiem diferenciāļiem (starpasu un tiltu), kā arī speciālas 325/65 ZR17 izmēra riepas. Pieskaitiet vēl baigo griezes momentu, un komentāri, kā smejies, lieki - metru dziļš brasls un 70% nogāze mašīnai nav nekādi šķēršļi, nerunājot nemaz par kādiem tur arumiem, dubļiem un grambām.

lambo4.jpg

Pie tam vēl Lamborghini LM bija arī visai komfortabls; pareizāk sakot, komforta tajā bija tikai tik daudz, cik nepieciešams. Uz augšu paceltās transmisijas dēļ salonā tāpat kā Hummer varēja salīst tikai četri cilvēki - protams, ja neskaita tos, kam bija dūša izvietoties uz nelielās aizmugurējās platformas. Salonā gan bija ādas apšuvums, paklāji un koka paneļi, taču stūre, instrumentu panelis un pedāļi izskatījās kā nākuši pa taisno no traktora. Kopumā īsti piemērots stils tādam aparātam. Bet vadāmība, pēc atsauksmēm, bijusi vienreizēja, pat ņemot vērā, ka vajadzējis pielikt diezgan lielu fizisku spēku.

Kāpēc bija? Tāpēc, ka tagad vairs nav. Pirms gadiem piecpadsmit džipi nebija tik modīgi kā šodien, un kur nu vēl tāds neizprotams monstrs, kas it nemaz nelīdzinājās toreiz (un arī tagad) populārajiem “parketniekiem”. Arī mašīnas remonts bija varen grūta un sarežģīta padarīšana. Pie tam Lamborghini LM maksāja tīri smuku naudiņu (150 000 dolāru), un nav nekāds brīnums, ka toreiz tāda mašīna, kas piedevām rija degvielu kā zivs ūdeni, vienkārši “neaizgāja”. Firma gan pūlējās, cik spēja, darīt kaut ko lietas labā - gan piedalījās Parīzes-Dakāras rallijos, gan reklamēja to Amerikas tirgū, kur tā uzreiz saņēma iesauku Lambo Rambo. Taču izdevās pārdot vienīgi dažus simtus šo nezvēru, no kuriem 300 nopirka Sauda Arābijas armija. Fināls bija loģisks, bēdīgs un neinteresants - 1991. gadā Lambo Rambo ražošanu pārtrauca. Līdz brīdim, kad visa pasaule saslima ar Hummer, bija palikuši tikai pieci gadi...

Tagad, protams, Lamborghini LM par 150 tūkstošiem vairs nenopirksi. Par šo džipu vairs neprasa “cik?”, bet gan “kur?” Tie, kuriem palaimējies pie tāda tikt, ceļ to stāvus debesīs. Mašīnu godam novērtējuši arī tie Krievijas naudasmaisi, kuriem Hummer vairs neliekas pietiekami nikns.

Šobrīd firma Lamborghini ir koncerna Volkswagen sastāvdaļa. Klajā nākuši jauni sporta mašīnu modeļi Murcielago un Gallardo. Tie, protams, vairs nav īsti Lamborghini, un tomēr... Ņemot vērā, ka pasaule vēl arvien ir kā traka pēc “hammerveidīgajiem” un ka, pēc paša Volkswagen aprēķiniem, viens Bentley dod koncernam tikpat lielu peļņu kā desmit VW Golf... Ko var zināt. Pieredze Lamborghini ir, un arī attiecīgu W12 motoriņu var aizņemties no Volkswagen arsenāla. Pati Lamborghini gan pieļauj iespēju, ka varētu atsākt džipu ražošanu, lai gan tikai uz VW Touareg platformas... Dzīvosim - redzēsim.

Ilgvars Zihmanis

Materiāli: www.autoreview.ru

www.lamborghini.carclub.ru

 
Visi komentāri
 
84275. viesis 25.jūnijs 2003 9:25
0 0 Atbildēt

Baigais nezveerinjsh, gribeetos ar taadu pabraukties, bet Krievos neviens pazinja nafa...

84285. viesis 25.jūnijs 2003 9:43
0 0 Atbildēt

jā, monstrs ta laps :) Bet degvielu rij ĻOTI daudz!!! :)

84315. viesis 25.jūnijs 2003 10:43
0 0 Atbildēt

cik ta vinjam baaka liela??? nu ar shitaadu jau toch vareetu braukt un biedeet gti un tml. 'zveeru' iipashniekus :)

84317. viesis 25.jūnijs 2003 10:58
0 0 Atbildēt

Dzīvnieks.

Šī tad nu vienreiz ir īsta benzīna kapsēta. :)

84334. viesis 25.jūnijs 2003 11:26
0 0 Atbildēt

Nu nemaz tik traki nav, mans UAZ rij tikpat :) 25 l pa šoseju un 50 l pa mežu... Bet par tēmu - intresanti būtu redzēt tos reduktoru tiltus...

84373. viesis 25.jūnijs 2003 12:53
0 0 Atbildēt

"Tagad, protams, Lamborghini LM par 150 tūkstošiem vairs nenopirksi. Par šo džipu vairs neprasa “cik?”, bet gan “kur?” Tie, kuriem palaimējies pie tāda tikt, ceļ to stāvus debesīs. Mašīnu godam novērtējuši arī tie Krievijas naudasmaisi, kuriem Hummer vairs neliekas pietiekami nikns"

I. Zihmani, nu nav tiesa, par to jautājumu "kur", skatīt: mobile.de. cena sākot ar 52 900 EUR...

84394. viesis 25.jūnijs 2003 14:00
0 0 Atbildēt

84396. viesis 25.jūnijs 2003 14:03
0 0 Atbildēt

Lomam: komentars vietaa, par cenam tik dzili nerakos. Uzraku vienigi AAE autotirgus Dubajaa, tur cenniki bija stipri vien atskirigi. Ilgvars.

84406. viesis 25.jūnijs 2003 15:25
0 0 Atbildēt

Es vienu tadu redzeju Kieva-toreiz pat domaju, ka Lamborghini zimi vietejais ukrainis uzmukejis pats. Nemaz jau tik liels nav.

84411. viesis 25.jūnijs 2003 16:24
0 0 Atbildēt

Mans (un laikam arī jebkura normāla džipotāja) rozā sapnis :)

Vēl pēdējos Padomijas gados biju ticis pie 1983. gada Ženēvas auto kataloga. Tā bija vienreizēja lasāmviela... Un no visiem daudzjiem simtiem auto Lamborghini LM002 bija pats labums (ja ņem vērā to, ka katalogā redzamo sērijveida auto ātrums līdz 200 km/h sniedzās reti, bet max. ātrums katalogā bija 311 km/h un piederēja, ja nemaldos, Lamborghini Diablo...) - džips, kam ir 4+4 vietas un 203 km/h max. ātrums, 50 cm klīrenss un visas extras... Jā... Un arī tagad neviens nespēj mēroties ar šo zvēriņu spēkos visās disciplīnās kopā.

Šis auto, laikam, paspīdēja arī filmā "Atpakaļ nākotnē" - tāds tika uzdāvināts galvenajam varonim filmas beigās. Toreiz, skatoties filmu, man jocīgais, niknais un netradicionālais džips uzreiz iepatikās. Pēc tam tikai, katalogu pētot, atklāju, ka tas ir LM002.

Vēl joprojām klusībā ceru, ka kādreiz sapelnīšnu tik daudz naudas, lai varētu atļauties kādu no tiem iegādāties...

www.mobile.de/SIDTwX6Ibda0q...w&id=21814317&

Un, salīdzinot ar šo, gan Hummers, gan Tigr, gan MegaCruiser stipri s.u.c.k.s !!!

84412. viesis 25.jūnijs 2003 16:24
0 0 Atbildēt

atkal neielogojos...

RX-7

84414. viesis 25.jūnijs 2003 16:38
0 0 Atbildēt

Nu ko, RX-7, tavs komentars tapa uzklausits. Ja ta godigi, to sen jau biju planojis. Ilgvars.

84427. viesis 25.jūnijs 2003 18:10
0 0 Atbildēt

Atpakalj naakotnee taads nebija, par to melno dzhipu... tur parastais GM auto, un laika mashina bija delorium

84459. viesis 26.jūnijs 2003 7:39
0 0 Atbildēt

:-) Maza piebilde: laika mashiina bija DMC, De Lorean izstraadaajums, ne mazaak legjendaars auto par shito Lamborghini daiktu ...

100743. viesis 10.oktobris 2003 15:57
0 0 Atbildēt

Mans Porcelaana, Engjellic:)

105767. viesis 24.novembris 2003 14:04
0 0 Atbildēt

luuznis niva labaaka

109896. viesis 2.janvāris 2004 9:09
0 0 Atbildēt

Jus pimpji.

109897. viesis 2.janvāris 2004 9:10
0 0 Atbildēt

Jus pimpji.

109898. viesis 2.janvāris 2004 11:06
0 0 Atbildēt

Jus pimpji.

163916. viesis 9.aprīlis 2005 3:57
0 0 Atbildēt

Nu dizains viņam ir reti neizdevies. Nav iespējams atrast 2 paralēlas līnijas. Viss ir šķībs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti