Dambja OSCar pirmo pārbaudi iztur 8

1.jūlijs 2003 8:20

Rallijreidā Amber Baja, kas bija Latvijas čempionāta trešais posms un noritēja Liepājas pusē, beidzot cienīgu sniegumu izdevās nodemonstrēt pērnā gada čempionāta uzvarētājiem Mārim Saukānam un Didzim Zariņam.

Uzrādot labākos laikus septiņos no desmit ātrumposmiem, Saukāna ekipāža ar Mitsubishi Pajero šogad izcīnīja pirmo uzvaru gan T2 klasē gan absolūtajā vērtējumā.

Tuvākie sekotāji – Jānis Āzis un Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero) tika apsteigti par veselām divām minūtēm, bet trešās vietas ieguvēji Igors Skoks un Agris Piķis (Mitsubishi Pajero) par četrām minūtēm. Labākā T1 klases ekipāža Modris un Kristers Reinfeldi ar Nissan Terrano spēcīgā konkurencē spēja ierindoties piektajā vietā.

Ar lielu interesi rallijreida trasē tika gaidīta Andra Dambja būvētā ptrototipa OSCar debija. Pretēji iepriekš izskanējušajai informācijai, ka pirmajā startā ar auto brauks pats Dambis, OSCar pilotēja Andris Lukstiņš. Satraucoša ziņa pienāca jau no pirmā ātrumposma – OSCar apmetis kūleni! Tiesa, tūlīt arī sekoja nomierinošāka informācija, ka braucējiem nekas nekait un arī prototips incidentā cietis nenozīmīgi un turpina sacensību.

Tālākajā rallijreida gaitā pierādījās, ka Lukstiņš ar OSCar jau tagad spēj izrādīt nopietnu konkurenci labākajām Latvijā esošajām rallijreidu mašīnām. Piecos ātrumposmos tika sasniegts otrais rezultāts, un OSCar noteikti būtu iekļuvis trijniekā, ja pirmajā dopā negadītos kūlenis. „Vāku tik muļķīgā situācijā vēl nebiju piedzīvojis. Jau pirms sacensībām zinājām, ka pašlaik OSCar ir „smaga stūre”, bet man vienā pagriezienā pietrūka spēka vai iemaņu iegriezt auto līkumā. Vienkārši jāmācās braukt, jūtu, ka rezultāti var būt ļoti labi”, sacīkšu iespaidos dalījās A. Lukstinš.

„Pirmās ugunskristības uzskatu par ļoti veiksmīgām. Lai gan tas netika plānots, OSCar veiksmīgi izturēja arī testu ar kūleni. Skaidrs, ka jāmeklē cits stūres pastiprinātājs, jāizanalizē arī pārējo mezglu un konstrukciju darbība. Bet galvenais, ka kopumā auto sniedz, būvējot cerēto”, priecājās Andris Dambis.

Necerēti labu sniegumu parādīja Igors Skoks, tādējādi apliecinot savu vietu Latvijas rallijreidu braucēju elites grupā. Vairākos ātrumposmos tika izcīnītas otrās vietas. Izcīnot uzvaras abu sacensību dienu grūtākajā un dubļainākajā ātrumposmā un līdzsvaroti nobraucot pārējo distanci otro vietu ieguva pieredzējušais Jānis Āzis. Ļoti interesanti, kādi būtu rezultāti, ja Dambis tiešām būtu braucis ar OSCar, jo pat pie Lukstiņa vecā Pajero stūres viņš bija gana ātrs. Ātrumposmā, kas notika Priekules autotrasē, autokrosa Eiropas vicečempions spēja pieveikt Saukānu un sasniegt vienādu laiku ar Lukstiņu.

Par izdevušos jāsauc arī Dambja sadarbība ar stūrmani Aināru Princi, atgādināsim, ka viņi kopā iecerējuši doties uz Dakāru. Turpretim nepaveicās Māra Saukāna allaž sīvākajam konkurentam Jānim Naglim. Kļūda otrajā ātrumposmā, iestigšana dubļos ceturtajā un pēc pirmās dienas tikai ceturtais rezultāts, bet otrajā dienā dzinēja defekta dēļ nācās izstāties.

Pagalam neveiksmīgi sacensība izvērtās arī Andrejam Radzevičam. Lai arī atsevišķos ātrumposmos izdevās „uzspīdēt” gan ar efektīgu braukšanas stilu, gan ar rezultātu, vecās Ņivas vairākkārtēji defekti ko taustāmu sasniegt kopumā neļāva. Epizodiski ātrs bija arī Andris Ozols un Jānis Motte taču pietrūka izturības un veiksmes, bet Ozolam dažbrīd arī pašdisciplīnas. Sausās ātrumtrasēs ar Pajero un līdzīgu tehniku spēkoties bezcerīgi bija Dainim Zeltiņam, kurš vienīgais rallijreidos joprojām startē ar UAZ, turklāt otrās dienas sākumā auto salūza ātrumkārba.

T1 klasē principiāla cīņa par uzvaru risinājās starp Modri Reinfeldu un Austri Gailīti. Pēc pirmās dienas nepilnu minūti priekšā bija Gailītis, bet Reinfeldam izdevās sāncenša pārsvaru sadeldēt un beigās izvirzīties priekšā par desmit sekundēm. Sekmīgi savu otro sacensību aizvadīja T1 klases jaunpienācējs Valērijs Lukašenoks, tikai priekšpēdējā ātrumposma dubļu vanna pārvilka svītru visai reālām izredzēm izcīnīt trešo vietu klasē. Tādējādi līdz laureātu kausam aizsniedzās Māris Podiņš.

Diemžēl jāatzīst, ka sacensību rezultātus zināmā mērā iespaidoja tiesnešu darbība. Proti, pirmās dienas ceturto ātrumposmu, kad vienubrīd trase izrādījās nosprostota ar iestigušām mašīnām, vispirms sacensības gaitā pārtrauca, neļaujot visiem dalībniekiem distanci veikt arī pēc trases atbrīvošanas. Tad gatavojās posmu anulēt vispār, bet beigās pieņēma lēmumu saglabāt. Distanci neveikušajiem sportistiem tika piešķirts nobraukušo ekipāžu sliktākais laiks. Bija neapmierinātie, taču oficiāli protesti tomēr iesniegti netika. Citāda lēmuma gadījumā, iespējams, arī vietu sadalījums būtu nedaudz citāds. Tomēr kopumā Amber Baja bija ļoti izdevusies sacensība, trases ātras un interesantas, arī organizācija, ja neskaita minēto tiesnešu strīdīgo lēmumu, bija augstā līmenī.

LR čempionāts rallijreidā, Amber Baja
T1 klase
1. Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mitsubishi Pajero) 1:10;49
2. Jānis Āzis/Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero) 1:12;54
3. Igors Skoks/Agris Piķis (Mitsubishi Pajero) 1: 14; 54
4. Andris Dambis/Ainārs Ptrincis (Mitsubishi Pajero) 1:15;10
5. Arnis Punka/Raimonds Rumba (Toyota Land Cruiser) 1:19;42

T1 klase
1. Modris Reinfelds/Kristers Reinfelds (Nissan Terrano) 1:18;45
2. Austris Gailītis/Zintis Andersons (Isuzu Trooper) 1:18;55
3. Māris Podiņš/Arno Podiņš (Mitsubishi Pajero) 1:30;12
4. Valērijs Lukašenoks/Aleksandrs Smirnovs (Mitsubishi Pajero) 1:27;27
5. Jānis Auziņš/Ilmārs Gibala (Mercedes G Class) 1:55;50


Ainārs Zariņš,
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
84904. viesis 1.jūlijs 2003 8:34
0 0 Atbildēt

Damja? Kas ir Damjis? :DD Tas nu tā, bet nekas spīdošs laikam no tā OSCar pagaidām nava... redzēs kā būs vēlāk...

84920. viesis 1.jūlijs 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Kāpēc šī informācija tik vēlu, ko tas preses sekretārs LAFā dara, ka nejēdz laikā ievietot šo info, vakar jau ar www.kaspars.valsts.lv palīdzību jau visu zinājām!

KurmiŠ

84934. viesis 1.jūlijs 2003 10:07
0 0 Atbildēt

To kurmi: Liec to Zarinu mieraa, galvenais ir stabilitaate, gribu redzeet cik regulaari tavs www.kaspars.valsts.lv atspoguljos kaadus nebuut pasaakumus. Tas ka dzhekam bija reaalas bildes ir baigi labi.

84941. viesis 1.jūlijs 2003 10:40
0 0 Atbildēt

Labāk Dambis būtu negudrojis velosipēdu un Pajero mezglus izmantojis...

84949. viesis 1.jūlijs 2003 12:26
0 0 Atbildēt

Lukstiņš nerullē...:((( OSCar vajag Pilotu, nevis Maku...

84953. viesis 1.jūlijs 2003 12:49
0 0 Atbildēt

Jā bet bez maka nekāds OSCars nesanāk, gan jau arī Lukstiņam sanāks iemācīties braukt gan ne tik labi kā būtu ja piesaistītu jaunu perspektīvu pilotu bet tāds jau ir tas 4x4 sports.

Par to kasparu (mani), par rezultātiem man nebija nekādas nojausmas līdz šim rakstam, tā kā Zariņam breuk virsū nevajag :)

84977. viesis 1.jūlijs 2003 16:20
0 0 Atbildēt

KO te lamaajat preses sekretaarus - pagaidaam tas vairaak taac entuziasma jautaajums, pats es arii njeemos/intereseejos par shosejs sportu, un meegjinaaju atspoguljot info vismaz rezultaatu veidaa, bet zini tur vajag nopietnu interesi un gana daudz laika lai visu labaa liimenii izdariitu. Un taa kaa bez taa visa ir arii maizes darbs, tad vismaz man "rokas palika par iisaam" lai kaut ko dariitu lietas labaa. Taa ka jebkura infa/lapa/bildes ir ljoti laba un atbalstaama lieta.

85001. viesis 1.jūlijs 2003 20:40
0 0 Atbildēt

Informacija par Amber Baja un sacensibas rezultati jau pirmdien bija pieejami Cross Country komisijas majas lapa, ka ari tika izsutiti medijiem. Taa jau ir katra medija lieta, kad un cik liela apjoma notikums tiek atspoguljots. Visus autosporta interesentus aicinu biezhak ielukoties www.crosscountry.lv, tur bus svaigakaa informācija par rallijreidu aktualitatem. Bildes no Amber Baja ievietošhu treshdien - ka jau kads komentaraa rakstija, rokas bija par isaam. Paldies Kasparam par fotomirkljiem, ir labi, ja kads piepalidz. Ainars Zarins

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzinējs apgāžas uz jumta - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 1

Video autors nofilmē neveiksmīgu apdzīšanas manevru, kura rezultātā apdzinējs nobrauc no ceļa un apgāžas uz jumta (visi notikumi līdz 0:30). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 18 miljoni - pārdots retro "Ferrari" (+ foto) 3

"RM Sotheby’s izsolē" pārdots 1959.gada "Ferrari 250 GT California Spider Competizione", atnesot savam pēdējam īpašniekam gandrīz 18 miljonus dolāru. Lasīt vairāk

 

Uztriecas taksometram, kas brauc atpakaļgaitā (+ video) 5

Kravas auto nespēj nobremzēt un uztriecas taksometram, kura šoferis to vada atpakaļgaitā pa autoceļu ar intensīvu satiksmi. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti