«BMW 507» - izcils BMW 12

 
30.oktobris 2001 13:07

Vēloties radīt izcili skaistu auto, kas spētu palielināt Amerikā pārdoto automobīļu skaitu un uzspodrināt pabalējušo pēckara imidžu, 50. gadu vidū BMW griezās pie vācu aristokrāta Albrehta Gerca, kam Amerikā piederēja industriālā dizaina aģentūra, ar priekšlikumu radīt jaunu sporta superauto.

Ņemot par pamatu drastiski saīsinātu lielā V8 sedana kārbu-sekciju šasiju, Gercs, kas vēlāk radīja izcilo Datsun 240Z, uzskicēja roudsteru ar sašaurinātu vidusdaļu, kurš vēl ilgi bija elegantas līniju tīrības paraugs. Ar savu garo motora pārsegu, “šiko” pakaļdaļu un nevainojamo detalizējumu tas uzreiz kļuva par klasiku. Ar augstas kompresijas pakāpes V8 motora nodrošinātājiem 150 ZS un manuālo četrpakāpju pārnesumukārbu tā gaita bija tikpat laba kā izskats: ar lielāko piedāvāto galvenā pārvada pārnesumskaitli tas attīstīja 225km/h un spēja ieskrieties līdz 96km/h apmērām 9 sekundēs. Motora gāzu izplūdes troksnis – sātīgi pilnasinīgs rūciens no divām izpūtēja caurulēm – palika atmiņā gandrīz tikpat labi kā auto profils. Priekšējā un pakaļējā vērpstieņa balstiekārta nodrošināja laidenu gaitu un drošu vadīšanu, padarot auto par paklausīgu ātrgaitas ekspresi Montekarlo sabiedrībai. Glītā virsbūve ar cieto jumtu ātri pārveidoja 507 modelī par mājīgu, ietilpīgu divvietīgu kupeju. Ar savu skaisto sakausējuma virsbūvi 1955.gada 507 bija domāts tieši Mercedes 300SL tirgum, grūti vadāmo SL tas vairāk bija maigs ceļotājs un nopietniem vadītājiem īsti negāja pie sirds. Sedanam domātais stūres mehānisms nebija šī auto labākā iezīme, un varbūt tādēļ autosacīkšu panākumu saraksts ir īss un nenozīmīgs. Auto īsajā četru gadu karjerā bija daži pacilājoši momenti, no kuriem svarīgākie ir jaudas palielināšana līdz 160 ZS un vēlāk priekšējo diska bremžu ieviešana. Ražošana tika pārtraukta 1959.gadā, kad bija izgatavoti 253 auto. Tas neapšaubāmi saasināja BMW problēmas. Taču tagad, pēc 40 gadiem, tas ir varbūt visvairāk pieprasītais no visiem pēckara BMW. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3364. viesis 31.oktobris 2001 10:10
0 0 Atbildēt

Laps gan aparāts.

3397. viesis 31.oktobris 2001 16:20
0 0 Atbildēt

Ne tikai labs, bet izcils !!!!!!!!

3506. viesis 1.novembris 2001 17:04
0 0 Atbildēt

SKAISTULIS. MAN ACIS IEMIRDZĒJĀS.

3568. viesis 2.novembris 2001 13:19
0 0 Atbildēt

tādu redzot sirsniņa straujāk pukstēt sāk - sapnis!

3588. viesis 3.novembris 2001 14:30
0 0 Atbildēt

COOL

3596. viesis 5.novembris 2001 0:11
0 0 Atbildēt

Aga, ar taadu tikai pa Riigu pavaaleet. Visi meeles liidz asfaltam atkaartu : )

10812. viesis 30.janvāris 2002 23:12
0 0 Atbildēt

krutaax par Cobra :)

18291. viesis 26.marts 2002 20:06
0 0 Atbildēt

Te nu tu Perf maldies.

AC Kobra 427 ir vienkaarshi extra autinhsh. Savaa laikaa bija visdinamiskaakais auto pasaulee 4.2 s liidz simtam :))

18292. viesis 26.marts 2002 20:12
0 0 Atbildēt

O jaa... sitas tiesaam smuks :)) visu cienju :))

18328. viesis 27.marts 2002 9:38
0 0 Atbildēt

Neesmu nekāds BMW fans, bet nu šādu auto labprāt iegūtu savā īpašumā ... tikai ar to varēšanu tā pašvakāk .... :(

33608. viesis 9.augusts 2002 0:45
0 0 Atbildēt

Ai, da amiishu vaagji tai laikaa bij krietni paaraaki dizaina zinjaa, un anglju - dzineeju zinjaa...

33688. viesis 9.augusts 2002 13:37
0 0 Atbildēt

Riktigais auto :) Kad kolekcionēšu autiņus saķšu ar šo ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti