Mazda B Series Pickup - auto darbarūķim 11

23.jūlijs 2003 0:02

Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, pikapi netiek pienācīgi novērtēti. Atšķirībā no Eiropas, Latvijā netiek novērtēti arī auto ar universāla virsbūvi, kaut gan to popularitāte pasaulē ir augoša.

cesu_baznica_mazda.jpg

Iespējams, ka Latvijā pikaps joprojām asociējas ar vecām pārbūvētām volgām un savu laiku nokalpojušiem žiguļiem, kuri pārveidoti par pikapiem. Tomēr, arī Eiropā tiek tirgoti pikapi. Runājot par pikapiem, nedrīkst nepieminēt ASV, kurā pikapu tirdzniecības apjomi raksturojami kā mežonīgi lieli.

Mazda_kaspars_lauks.jpg

Eiropas tirgum paredzētie pikapi atšķiras no saviem Amerikas sugas brāļiem, kur pamatā pieprasīti lieli spēkrati ar klasisko piedziņu. Tas, protam, neizslēdz versijas ar visu riteņu piedziņu. Izņēmums ir kādreiz uz vieglo auto bāzes būvētie pikapi – skaisti un slaidi, tik eleganti, ka uzmetot  skatu, grūti noteikt, ka jūsu priekšā ir pikaps.

RALFS_MAZDA5.jpg

Vai pikaps Latvijā ir nepieciešams? Jā, to pilnasinīgi apliecina fakts, ka pikapi uz Latvijas ielām ir sastopami. Pamatā tos pērk zemnieki un mednieki, kuriem nepieciešams automobilis ar džipam raksturīgām pārgājamības spējām un vieta, kur ievietot kravu, nesmērējot salonu. Pikaps sekmīgi apvieno visas šīs īpašības. Pie tam, variantā ar četrām durvīm, tam ir piecas normālas sēdvietas. Taču, atšķirībā no divu durvju versijas - īsāks kravas nodalījums. Jums atliek noteikt prioritātes – sēdvietas, vai kravas kastes ietilpība. Ko vēl var vēlēties no automobiļa? Jā, atliek vēl piebilst, ka pikapi ir lētāki par saviem glaunākajiem tuviniekiem – džipiem.

Kā mēs braucām Ziemeļmeitas lūkoties

Brīdī, kad „Autoinfo” darbiniekiem firma „M – Motors” piedāvāja nelielam iepazīšanās braucienam Mazda B Series pikapu (izpildījumā Freestyle Cab), mums vajadzēja braukt uz Cēsīm pakaļ salīdzinoši smagai motorlaivai, kuras svars pēc pieticīgiem aprēķiniem pārsniedz tonnu. Šādam uzdevumam Mazda pikaps ir absolūti piemērots braucamrīks, tāpēc saņēmuši automobili, nekavējoties devāmies ceļā.

mazda_laiva.jpg

Misijas galamērķis – Jūrmala, kur smagais ūdens braucamais bija „jānolaiž” ūdenī, lai pilnvērtīgi baudītu vasaras atpūtas iespējas uz ūdeņiem. Kravas kastē degvielas kannas, ūdensslēpes, glābšanas vestes, glābšanas riņķis, instrumenti – viss nepieciešamais atpūtai uz ūdens. Runājot par mums atvēlēto pikapu, jāatzīmē, ka tikām pie pusgarās versijas – tam ir divviru durvis.

Atverot lielās durvis, var atvērt arī otras un nokļūt uz otro rindu aiz šofera muguras. Savukārt,  lai pasažieris nokļūtu uz papildvietu, priekšā sēdošajam ir obligāti jāatsprādzē drošības josta, jo tā neļauj atvērt otrās durvis. Tā kā papildus vietas neizceļas ar īpašu komfortu, tad ērti tajā jutīsies tikai bērni. Gara auguma pasažieris šajā sēdeklī jutīsies iespiests. Tomēr, nelielu attālumu veikšanai to sekmīgi var izmantot arī pieaugušie. Neraugoties uz to, ka papildvietas ir aprīkotas ar drošības jostām,  pierastie galvas balsti šim modelim nav un, pēc  straujas bremzēšanas, papildvietas pasažieris var apdauzīt savu pakausi.

mazda_laiva3.jpg

Taču, mēs devāmies ceļā divatā, tāpēc otrās sēdekļu rindas ietilpība mūsu prātus nenodarbināja. Auto bija aprīkots ar ņipru četru cilindru turbodīzeli, kura darba tilpums ir 2,5 litri, maksimālā jauda - 109 ZS, bet griezes moments 266 Nm jau pie 2000 apgriezieniem. Dzinējs no līdzīgiem sugasbrāļiem atšķiras ar to, ka tam ir trīs vārsti uz katru cilindru. Jāsaka, ka, neraugoties uz salīdzinoši zemo dzinēja jaudu, ar to pilnībā pietiek, lai pilsētā „nekristu” ārā no transporta plūsmas un arī „paskrietos” pa šoseju.

Karstajā laikā īsti vietā bija elektro pakete. Protams, kā moderns civilizētājā pasaulē ražots auto, pat šādas klases, nevar būt bez drošības spilveniem – tāds bija gan vadītājam, gan pasažierim.

Ūdenī

Smagākais pārbaudījums automobilim mūsu braucienā bija laivas „nolaišana” uz ūdens un „izcelšana” no tā. Tā kā skaidrības,  vai laiva beidzot ir gatava, nebija, nācās doties uz ezeru turpat Cēsu tuvumā un izmēģināt laivu darbībā. Parasti šīs procedūras veikšanai bija nepieciešami lieli ciklvēkresursi – vismaz seši septiņi vīri, jo ielaišana ūdenī parasti notiek manuāli, bet ārā celšana apvienojot cilvēku spēkus ar kāda auto zirdziņiem.

mazda_laiva5.jpg

Šoreiz mierīgu prātu uz ezeru devāmies trijatā. Pēc mūsu saprašanas Mazda B series pikapam bija jānolaiž un jāizceļ laiva saviem spēkiem. Un jāsaka, ka pikaps ar šo pienākumu it labi tika galā, jo automašīnai ir šādām operācijām nepieciešamais pazeminātais pārnesums, kā arī pašbloķējošs diferenciālis aizmugurējā asī. Tas, protams, nav džipu klasiķu paraugam analoģisks bezceļu tehniskais nodrošinājums, taču pilnībā pietiekams, ja neesat paredzējis šturmēt Dakāras smilšu klajumus.

Tā, ar Mazda pikapa starpniecību, laiva sekmīgi „nolaista” ūdenī. Vasaras ūdens prieki var sākties.

Kopsavilkums

Japāņu auto raksturīgais stūres rata vadības vieglums un hidrauliskais sajūgs nenogurdina autovadītāju pat visu dienu braucot pa Rīgas ielām. Jāņem vērā, ka pilnpiedziņas pikaps ir darba auto ar kravas kasti un galvenais šī auto uzdevums ir vidēja lieluma  kravas pārvadāšana gan pa labiem, gan sliktiem ceļiem, dodot iespēju  izbraukt arī bezceļu apstākļos. Auto ir veidots pēc šādiem spēkratiem klasiskās shēmas – ekonomisks dīzelis, spēcīgs rāmis, stingrs atsperojums. Lai pārvadātu kravu līdz 1115 kg, šā darba kumeļa piekarē izmantotas lāgas nevis atsperes un tas ir tikai loģiski. Ar tukšu kravas kasti auto piekare ir pacieta.

mazdas_salons_2.jpg

Ātrumkārba slēdzas viegli un precīzi. Viss pa rokai. Vietas ir gan diviem pudeles turētājiem, gan brillēm un dokumentiem. Skaļruņu izvietojums salonā arī pārdomāts un mūzikas skaņas novērš uzmanību no dīzeļa klātbūtnes. Lielie pussfēriskie spoguļi palīdz novērtēt situāciju uz ceļa un lieki noderēja velkot plato piekabi ar laivu.

Vai Tu esi traks?

Tu esi traks? Kāpēc nopirki jaunu Mazda? Es saprotu, ka Tev ir motorlaiva, un tomēr? Cik maksā? Šie jautājumi trīs dienu laikā izskanēja visbiežāk. Moderns pikaps ir prātīgs kompromiss, ja vēlaties auto ar pilnvērtīgu 4X4 piedziņu, kurā ir pazeminātais pārnesums, bet neesat ar mieru maksāt to cenu, kas tiek prasīta par džipiem – moderno modes lietu, kuriem ir maz kopēja ar to utilitārajiem priekšgājējiem.

mazda_laiva7.jpg

P.S. Cik tad maksā Mazda B Series pikaps? Sākot no Ls 10500. Šķiroties no šādas summas var iegādāties pikapu ar klasisko piedziņu.

AutoInfo

 
Visi komentāri
 
88584. viesis 23.jūlijs 2003 2:05
0 1 Atbildēt

Un ko gan karstā laikā dod elektropakete?

88586. viesis 23.jūlijs 2003 7:19
0 0 Atbildēt

Paldies, Kaspar, par raxtu. bet ne tajaa noziime, kaa par mashinu, te vismaz varbuut vienam otram pieleks, kas ir PICKUP (pikaps).

Veel shodien VW PASSAT VARIANT lielaka dalja deeve lepni par 'pikapiem' no sore, nav tas pikaps - tas ir universaals vai vareetu ari deveet par combi.

kaut arii it kaa profesionala izdevuma AUTO EIRO viss ir kartiiba, bet arii tur AUDI AVANT tiek lamaats par PIKAPU!!! liimeni...liimenis...

Laba izveele- dzipinjsh pikaps.:):)

88589. viesis 23.jūlijs 2003 8:47
0 0 Atbildēt

panelis gan varēja būt labāks

88590. viesis 23.jūlijs 2003 8:47
0 0 Atbildēt

dzhipi nesaista pilniigi un galiigi....

88592. viesis 23.jūlijs 2003 8:51
0 0 Atbildēt

Jauks raksts. Praktisks auto - tomēr vairāk lauku cilvēkam vai vismaz aktīvam privātmājas īpašniekam.

88613. viesis 23.jūlijs 2003 9:54
0 0 Atbildēt

NJu es arii shadu iegaadaatos, ja man buutu taa naudinja. Kaut gan nee droshi vein panjemtu kaadu 3,5 t amerikaanju aparaatu. Tie tomeer eertaaki.

88625. viesis 23.jūlijs 2003 10:07
0 0 Atbildēt

Par 10500 Ls pikaps ar klasisko piedziņu nekam nav derīgs, jo pārvietoties, ziemas laikā ar viņu var tikai pilsētā un tikai uz notīrīta ceļa.

88643. viesis 23.jūlijs 2003 10:43
0 0 Atbildēt

Es tikai nesaprotu,

Zs tiešām bija maz, bet

Nm bija padaudz, kā var teikt,

ka jauda ir maza?

88765. viesis 23.jūlijs 2003 16:14
0 0 Atbildēt

beibe jau laba bildee....

88975. viesis 24.jūlijs 2003 12:55
0 0 Atbildēt

2 viesis 23.07.2003 10:43

tāpēc ka raksta autors neizprot fiziku un nav dzirdējis teicienu "torque is what makes our cars moving". Ne jau Zs liek auto pārverēt Zemes pievilkšanas spēku, bet gan tieši griezes moments (Nm).

89113. viesis 24.jūlijs 2003 17:10
0 0 Atbildēt

Nav kaa idiotam ar klokjiiti logu virinaat....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmā sniega lamatas (+ video) 5

Video apkopotas situācijas, kad vadītāji nenovērtē braukšanas apstākļus, ko izmainījis pirmais sniegs. Lasīt vairāk

 

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 14

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

ASV jaunuzņēmums radījis Tesla elektriskā kravinieka konkurentu (+ foto) 3

Losandželosā bāzētais jaunuzņēmums Thor Trucks, ko dibinājis 25 gadus vecs nekustāmo īpašumu tirgotājs, radījis konkurentu nesen prezentētajam Tesla Semi kravas vilcējam. Lasīt vairāk

 

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 7

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti