Etore Bugatti kādreiz teicis: ”Bentlija kungs būvē ātrākos kravas auto”. Laiki mainījušies. Bentley piesaka sevi ar īstu sporta šedevru – Continental GT. Ja Bentlija kungs būtu vēl dzīvs, Bugatti ātri vien ņemtu savus vārdus atpakaļ.
Jaunā četrvietīgā kupeja apvieno sevī gan sporta auto, gan limuzīnu. Continental GT ir Bentley ātrākais sporta auto - 560 Zs jaudīgs, sasniedz 650 Nm griezes momentu un 318 km/h maksimālo ātrumu. Sporta kupeja aprīkota ar sešu litru biturbo W12 dzinēju, kā arī visu četru riteņu piedziņu. Tas viss atļauj sasniegt iespaidīgus rādītājus – 4,8 sekundes no 0 līdz 100 km/h.
Bentley Continental GT aprīkojumā ietilpst arī ESP un elektroniski regulējama amortizatoru cietība (tāda pati kā Audi A8 un VW Phaeton). Neskatoties uz diezgan iespaidīgo svaru, 2,4 tonnas smagais auto vadās ļoti labi.
Elektroniski regulējamā amortizatoru cietība atļauj braukt gan sportiski, gan komfortabli, jo ir iespēja izvēlēties vienu no četriem cietības līmeņiem (Komfort, Normal, Sport I, Sport II). Braucot pa nelīdzeniem ceļiem, nekad nebūs sajūta, ka sēžam pie auto stūres, kas domāts tikai ātrai un sportiskai braukšanai pa līdzenu šoseju. ESP iespējams atslēgt, lai izbaudītu īstus braukšanas priekus.
Bentley Continental GT izceļas ar ļoti precīzu un labu bremžu sistēmu. Priekšējo bremžu disku diametrs ir iespaidīgs – 40,5 cm. Nevienam vieglajam automobilim nav tik lieli bremžu diski. Pieminēšanas vērta ir arī augstvērtīgā salona apdare. Bet ko gan citu var sagaidīt no auto, kura cena ir 159000 eiro?
Mārtiņš Šīrants
Šis nebūt nav pirmais Bentley sporta limuzīns. Šitiem tankiem kopš senseniem laikiem ir 2 durvju modifikācijas, kas nebaidās startēt kopā un nepajokam turēties līdzi Ferrari un Lamborghini ekskluzīvo sporta auto rallijos, tajā pašā laikā salonā ērti ietilpinās 5 cilvēki. Bentley nekad nav bijis lēns, manuprāt, viņi jau ilgus gadus visi droši brauc savus 250 km/h.