Porsche 911 visā pasaulē tiek uzskatīta par īstu sporta auto paraugu. Septembrī Porsche 911 svinēs savu 40. jubileju. Lai dzīvo leģenda!
Pirmā Porsche 911 tika prezentēta 1963. gadā Frankfurtē. Pareizāk būtu teikt – nevis Porsche 911, bet gan Porsche 901. Par to, ka šis modelis tiek apzīmēts ar cipariem 911, nevis 901, varam pateikties nevienam citam kā Peugeot. Franču autoražotājs pret apzīmējumu 901 cēla iebildumus, jo arī toreiz Peugeot tika apzīmēti ar cipariņu, kura vidū stalti gozējās nulle. Sporta auto smēdē strādājošie aptuveni 1000 darbinieki Peogeot iebildumu ņēma vērā un nosauca jaundzimušo par 911.Porsche 901 (1963.)
Dizainu un visu pārējo izstrādāja VW vaboles tēva un firmas vadītāja vecākais dēls Ferdinands Aleksandrs Porše. Toreiz Porsche 911 saņēma sešu cilindru boksermotoru. Līdz pat šai dienai nekas nav mainījies – tikai jauda. Pirmā Porsche 911 līdz simtam ieskrējās 9,1 sekundē, dzinēja jauda sasniedza 130 Zs. Tāpat kā šodien, arī toreiz bija skaidrs – Porsche 911 bija kaut kas īpašs. Maksimālais ātrums, kādu attīstīja šis auto bija katra mūsdienu vidusmēra auto cienīgs – 210 km/h. Starp citu, arī toreiz Porsche nebija nekāda VW vabolīte, kuru varēja iegādāties kurš katrs. Taču tas netraucēja Porsche 911 kļūt par kases grāvēju. 1966. gada septembrī jau bija pārdoti vairāk nekā 100000 šo auto. Pirmā Porsche 911 modeļa ražošana apstājās 1973. gadā.Ferdinands Poršē
Nepagāja gads, kad Porsche iepazīstināja jaunu modeli – 912. Tas bija mazliet lētāks, aprīkots ar 90 Zs jaudīgu četru cilindru dzinēju no 356 modeļa, taču neieguva popularitāti. Tālākajā sekoja Porsche 911 dzinēja kubatūras pakāpeniska palielināšana. Līdz 1989. gadam Porsche 911 jau bija saņēmusi 3,2 litru dzinēju.Porsche 912
Porsche izlaida arī vairākus modeļus, kā piemēru var minēt Porsche 928 ar astoņu cilindru dzinēju, kuram, pēc ekspertu domām, vajadzēja izkonkurēt Porsche 911. Taču Porsche fani visā pasaulē gluži vienkārši ignorēja piedāvāto jaunievedumu un palika uzticīgi vecajam modelim.
Runājot par Porsche, noteikti jāmin 1997.gads, kad pirmo reizi Porsche 911 tika aprīkota ar ūdens dzesi sērijveidā. Šīs pārmaiņas galvenokārt bija vajadzīgas tādēļ, lai ieturētu noteiktās izmešu normas. Un tomēr – fani bija sarūgtināti, jo nācās atteikties no raksturīgās motora skaņas. Taču tas nenozīmēja, ka Porsche 911 beidza pastāvēt. Porsche ir un paliek Porsche - arī Āfrikā un ar ūdens dzesi. Cerams – vēl 40 gadus.Porsche 911 GT2
Mārtiņš Šīrants, speciāli iAuto
Varēja jau vairāk par kartru paaudzi...