Latvieši startēs Rallye d’Orient Cappadoce 2003 Turcijā 7

8.augusts 2003 16:35

Svētdien, 10. augustā ar 3,5 km prologu Turcijā sāksies Pasaules kausa (PK) izcīņas sestais posms cross country rallijreidā - Rallye d’Orient Cappadoce 2003, kurā dalību ņems arī četras ekipāžas no Latvijas. Sacīkšu mašīnas un tehniskais personāls jau ir ieradies Turcijā, bet sportisti ar avioreisu uz sacensībām izlido 8. augustā.

Latviju rallijreidā pārstāvēs komandas Rīga trīs ekipāžas: Māris Saukāns/Didzis Zariņš, Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis un Andris Dambis/Ainārs Princis, kā arī komandas RE Autoklubs ekipāža Jānis Naglis/Valdis Purvinskis. A. Lukstiņš un A. Dambis pilotēs Ogres Servisa Centrā uzbūvētos T2 klases rallijreidu prototipus OSCar, bet M. Saukāns un J. Naglis tāpat kā iepriekš brauks ar T2 klases Mitsubishi Pajero.

Renē Metžē bez Master Group atbalsta

Rallye D’Orient rīkotājs ir kādreizējais Dakaras varonis Renē Metžē, kurš kopš deviņdesmitajiem gadiem sadarbībā ar Krievijas finansu korporāciju Master Group rīkoja iecienīto rallijreidu Master Rallye. Diemžēl, šogad R. Metžē ir zaudējis naudīgo sponsoru un tamdēļ rallijreids notiek ar mazāku vērienu.

Pieejamā informācija pagaidām ir ļoti skopa. Nav praktiski nekādas skaidrības par dalībnieku sastāvu. Pēc neoficiālas informācijas savu tautieti atbalstīs francūzis Žans Luī Šlesērs (Schlesser-Ford), kurš pašlaik PK izcīņas kopvērtējumā ir otrais, par astoņiem punktiem atpaliekot no portugāļa Karlosa Souzas. Būtu neloģiski, ja nepiedalīsies arī pats seriāla līderis, jo K. Souzam (Mitsubishi Galp) šogad pirmo reizi ir tik reālas cerības izcīnīt prestižo rallijreidu trofeju.

Maz ticams, ka piedalīsies Mitsubishi rūpnīcas komanda, jo tās prioritāte ir tuksnešu rallijs Arābu Emirātos un nākāmā Dakara. Tiesa, japāņi sevi noteikti pārstāvēs ar pazīstamiem privātkomandu braucējiem. Domājams, ka Turcijā startēs BMW X-Raid piloti. Iepriekšējā PK posmā Spānijā uz starta bija nevis divi BMW kā ierasts, bet jau veseli pieci un uzvarēja Luks Alfāns. Arī otro un ceturto vietu izcīnīja BMW braucēji, trešajā pozīcijā palaižot Ž. L. Šlesēru.

Rallye D’Orient Cappadoce 2003 kopējā distance ir 2949 kilometri, no kuriem puse ir speciālie ātrumposmi. Pirmdien, 11. augustā sportisti dosies pirmajā 420 kilometru garā posmā (ātrumposms 243 km). Pēc līdzīga scenārija noritēs arī pārējās dienas – katru dienu jāveic aptuveni 300 km ātrumposms un divreiz garāka kopējā distance. Vienīgi sestdien – rallijreida finišā trase būs nedaudz īsāka – 272 kilometri (ātrumposms 148 km).

Latvieši cīņai gatavi

Uz Turciju ir sagatavoti jau divi prototipa OSCar eksemplāri, un pie otrā stūres pārī ar Aināru Princi sēdīsies pats konstruktors Andris Dambis. Latvijā veiktie izmēģinājumi nav likuši veikt izmaiņas OSCar konstrukcijā. „Kopumā esam apmierināti ar padarīto,” pirms izbraukšanas sacīja Andris Dambis, „Ir piestrādāts pie dažādu mezglu regulēšanas, īpaši pie stūres iekārtas, lai padarītu auto vadīšanu vieglāku. Domāju, ka sacensība Turcijā ļaus saprast OSCar spēku samēru un mūsu pašu varēšanu.”

„Mūsu Pajero ir pārbaudīts un noregulēts cietai un akmeņainai trasei. Cik var spriest, apstākļi trasē būs līdzīgi sacensībām Itālijā, kur bijām pavasarī. Jūtamies labi un esam gatavi cīņai,” optimistiski noskaņots bija arī Māris Saukāns.

„Salikām atkal kopā veco Pajero, jo citas iespējas pagaidām nav. Jāiztur sacensība līdz galam un tad jau redzēs, ko mūsu mašīnas un kats būsim vērti,” sacīja Jānis Naglis, kurš Turcijā pirmoreiz startēs pārī ar Jāņa Āža ekipāžas stūrmani Valdi Purvinski, jo uz sacensībām nevarēja doties Modris Mēters.

Jāatzīmē, ka pagaidām labākā starptautisko sacensību bilance ir J. Naglim, kurš par spīti novecojušai tehnikai līdz šim vienīgais ir spējis sasniegt finišu visos PK posmos, turklāt šogad Itālijā un Marokā ierindojies salīdzinoši augstās vietās – Itālijā 82 dalībnieku konkurencē 26. vietā, bet Marokā divdesmitais starp vairāk nekā 50 ekipāžām.

M. Saukānu ilgi vajāja dažādas neveiksmes un labi izdevās nostartēt vienīgi Marokā, kur ekipāža ierindojās 18. vietā. Savukārt A. Lukstiņš ārzemēs nav braucis kopš pagājušā gada Master Rallye. A. Dambis braucēja ādā rallijreidu sacensībās ir startējis tikai Latvijā, toties kā mehāniķis viņš ir bijis visās PK sacensībās ar latviešu braucēju līdzdalību un lielo rallijreidu virtuvi pazīst labi.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (6439409)
plašāka informācija www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
92003. viesis 8.augusts 2003 21:57
0 0 Atbildēt

sanaaca Tranziita Terminaalaa apluukot naglja masiinu. vispar iespaidiigs monstr, neklas nebija sists. bus interesanti p[alukot uz vinju pec gonkas.

92033. viesis 9.augusts 2003 17:25
0 0 Atbildēt

Buutu tie muusu biezie beigushi aakstiities un braukt pashi ralijaa un izmest naudu, bet labaak nosponsoreejushi kaadu talantu lai arii latvieshiem buutu savs Marko Martins, kas nestu Latvijas vaardu pasaulee. Nez vai kaads pasaulee pamana latvieshus kas augstaak par tresho desmitu netiek.

92064. viesis 10.augusts 2003 18:39
0 0 Atbildēt

Viesi, a kursh vareetu liegt "biezajiem aakstiities" un teereet savu naudu savas labsaqjuutas deelj? Talanta sponsoreeshanas izmaksas ir zinaamas, kad atradiisies ljaudis, kas buus ar mieru samaksaat 1 miljonu lashu un peechaak gaidiit nez cik gadus (kaa Martina gadiijumaa), lai shkjiitu kaapostu (dividendes), tad arii buus.Taatad, gaidiisim ...

92092. viesis 11.augusts 2003 10:43
0 0 Atbildēt

Nu liegt jau neviens protams nevar. Tikai riebjas shitaa publicitaate, visur raksta itkaa shie nu buutu izdariijushi nezko. Nez kaadas sumas tiek samaksaatas zhurnaalistiem, lai tik staastiitu pa biezo izklaideem?

92130. viesis 11.augusts 2003 11:51
0 0 Atbildēt

Diezgan aprobežoti ir tie komentāru rakstītāji, kas domā, ka rallijs - reids ir materiāli nodrošinātu cilvēku izklaide. Šie pasaules kausa posmi ir gan fiziski, gan morāli ļoti grūti sporta pasākumi.

92139. viesis 11.augusts 2003 12:29
0 0 Atbildēt

Pēc pirmās dienas Dambis un Saukāns dala 3 un 4 vietu, sākums tā nekas.

92154. viesis 11.augusts 2003 13:46
0 0 Atbildēt

Un kaada vaina shaadai publicitaatei - shitie viiri vismaz ar kaut ko sakariigu nodarbojas, nevis blondiinju bataljona ielenkumaa vaartaas pa jahtaam kaut kur Monako :-)

Autosportaa pasaules meerogaa vispaar ir visai daudz ljoti turiigu ljauzhu, kuri min taapeec, ka liidzeklji atljauj, shii lieta patiik un tamliidziigi. Un daudzi ar nevaajiem panaakumiem. Un ja dotie vechi ir izveeleejushies par savu tieshi rallijreidu discipliinu, lai tik min, gan jau buus arii panaakumi :-)

Kolenvals

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercedes uzsāk jaunās G-klases ražošanu (+ FOTO) 1

Vācijas autobūves kompānija Mercedes-Benz uzsākusi G-klases apvidus auto jaunās paaudzes modeļa ražošanu. Jau kopš 1979.gada tas notiek rūpnīcā, kas atrodas Austrijas pilsētā Grācā. Lasīt vairāk

 

Seat septiņvietīgais krosovers nomainīs minivenu Alhambra (+ VIDEO) 2

Spānijas autobūves kompānija Seat gatavo septiņvietīgu krosoveru Tarraco, kas stāsies minivena Alhambra vietā. Sagaidāms, ka Tarraco savu pirmizrādi svinēs Parīzes autoizstādē šā gada rudenī. Lasīt vairāk

 

Bremžu kluči – maza detaļa ar lētu remontu dzīvības vērtē 19

Pārsteidzoši liels skaits šoferu katru dienu apdraud savu un citu dzīvību, braucot ar automašīnu bez tehniskā kārtībā esošām bremzēm. Šo dramatisko situāciju raksturo Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati, kas liecina, 61% automašīnu tehniskajā apskatē ar novērtējumu 3 tiek “izbrāķētas” tieši bojātas bremžu sistēmas dēļ un tālākā satiksmē piedalīties nedrīkst. Lasīt vairāk

 

Garāžā atrastais Mercedes-Benz 300SL arī pēc 60 gadiem ir miljonus vērts

Populārais raidījums The Barn Find Hunter pieteicis kārtējo vērtīgo spēkratu, kam īpašnieks viena vai otra iemesla dēļ nav varējis veltīt pienācīgu uzmanību. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti