Jau vairākus mēnešus pirms tam visi Saab' isti gatavojās gada svarīgākajam notikumam - Saab tūrisma rallijam - Troļļu gājienam Sēlijā 2003. Arī iAuto tika ielūgti piedalīties. Šo iespēju nolēmu izmantot.
Jāatzīmē, ka mūsu ekipāža bija daudznacionāla: pilots Volvoklubs, kā Volvo kluba pārstāvijs, stūrmanis - es, kā pārējā iAuto pārstāvis. Zinot to, ka šis būs pasākums „ar tūrisma rallija elementiem”, sākām gatavoties savlaicīgi. Dažas dienas pirms pasākuma nokalibrēju Sēlijas puses kartes, lai apmaldīšanās nebūtu iespējama. Sestdienas rītā mūsu ekipāžas Volvo burtiski tika piekrauts ar visāda veida moderno tehnoloģiju sasniegumiem – 400W 220V transformators, laptop dators, Garmin GPS, velosipēda „rallija kompjūters”, printeris un citiem sīkumiem.
Pirmā tikšanās notika pie A7 lielveikala, kur vēl varēja pēdējo reizi „kārtīgi uzpildīties” uz visām brīvdienām. Sapirkām minerālūdeņus un kopīgā Saab kolonnā devāmies ceļā. Pavisam varēja saskaitīt 26 Saabus. Braucot cauri sīkajām apdzīvotajām vietām bērni māja ar rokām, bet pieaugušie neizpratnē aizdomīgi noskatījās. Garāmbraucot dzirdēju pat frāzi: „ko tad tik daudz Saabi te darīs?”Saabi lido iekarot Sēliju
Pēc samērā neilgas braukšanas nonācām Barona (tiem, kas nezina – pazīstams Saabistu personāžs) ieteiktajā Viesītes kempingā. Tad reģistrācija, iekārtošanās mājiņās. Citi cēla teltis ezera krastā... Sākām iepazīties ar pasākuma oficiālajiem dokumentiem, kas bija izlikti pie informācijas stendiem. Vidējais ātrums ~45km/h. Daudzi Saabisti smīkņā – sak’, kas tad tas par ātrumu... Bet jau pēc pieredzes varu teikt, kas tas nemaz nav tik maz... Mums par pārsteigumu, diviem laika kontroles punktiem un startam/finišam ir uzrādītas GPS koordinātes. Nekavējoties ievadām tās datorā un izrādās, ka starts atrodas 5km no Biržiem – Lietuvā. Arī viena laika kontrole atrodas nepiebraucamā vietā (vismaz ar Saabiem). Meklējam organizatoru un jautājam – ko tas nozīmē. Izrādās, ka tās esot speciāli saputrotas koordinātes, lai pārbaudītu mūsu modrību...
Tad pusdienas, neliela atpūta un mums jau 16:33 starts. 9 minūtes pirms starta mēs saņemam leģendu. Īsti iepazīties ar to arī nav laika – jādodas ceļā. Jāsaka, ka mēs esam pieraduši pie leģendām to klasiskajā izpratnē, bet šīs bija nedaudz savādākas. Attālumi starp orientieriem uzrādīti ar 100m precizitāti. Jau pie pirmā krustojuma saprotam, ka Saab kalibrētie spidometri no realitātes atšķiras par daudz, lai rēķinātos ar to, kas rakstīts leģendā – jābrauc nevis pēc kompjūtera, bet gan pēc izjūtas. Leģenda ir pārpildīta ar nevajadzīgiem, šķiet, stenogrammas elementiem (līkumi utt.) un pēc kāda laika tomēr „pielec”, ka tos vienkārši ir jāignorē. Kaut arī šķiet, ka leģendas lasīšana man nav sveša, tomēr divas reizes iebraucām tādās „auzās”, kur Saabiem jābrauc nebūtu. Likās, ka esmu kļuvis neuzmanīgs, bet tomēr nē – vienkārši leģendā krustojums ierakstīts kādus 200m par ātru.
Papildus braucienam pēc leģendas uz kontrolkartes bija jāiezīmē atrasto slēpto KP zīmējumi. Bet arī tas nebija viss – kontrolkartē bija jāieraksta arī atbildes uz dažādiem āķīgiem jautājumiem. Atbildi uz visāķīgāko jautājumu mēs mēģinājam atrast ar ZL HOTLINE palīdzību – Kad dibināta kompānija Saab? (Vai visi saabisti to zina?) Tomēr arī operatores nespēja atbildēt uz šo jautājumu. Un tad bija iespējā pārliecināties par mobilo tehnoloģiju noderīgumu. Dators, normāls mobilais tālrunis ar infrared portu, GPRS un mēs jau atveram www.google.com, ievadam meklējamo rindiņu „Saab history”. Dažas sekundes un atbilde ir saņemta. Uz jautājumu, cik stārķu ligzdas redzējām pa ceļam, atbildam „uz dullo” – 3. Izrādās, ka nepareizi, jo „oficiālais viedoklis” esot 5.Finišs - tiek pieprasīts alus...
Dodamies uz finišu. Finišā saprotam, ka dažus kilometrus pirms finiša leģendā ierakstītā komanda „nopirkt alu izslāpušajam tiesnesim” nebija joks, jo apturot auto, pirmais bija jautājums – kur alus? Labi, ka bijām nopirkuši.
Pēc brauciena sākās neoficiālā daļa – turpinājums. Dzīvā mūzika, alus, superīga pirts, ezers. Par to lai stāsta paši dalībnieki. Bet no rīta – brokastis un kuriozu pilna apbalvošana, kurā arī mums tika savs diploms – „godpilnā” IV. vieta kopvērtējumā.Saabisti dalās ar iespaidiem
Kaut arī pasākumam bija tikai „plezīra” raksturs, gribas uzsvērt, ka organizatori bija labi pastrādājuši, lai viss notiktu raiti un pēc grafika. Galvenais vērtētājs ir dalībnieks – tāpēc, dzirdot viņu atsauksmes, domāju, ka vērtējums ir ļoti augsts.
Fotogrāfijas skatīt šeit.
P.S. Spriežot pēc dalībnieku sarunām, daudziem šāda braukšana ļoti patika un tāpēc izmantošu izdevību un pateikšu, ka 6.-7. septembrī notiks iAuto rallija kausa 4. posms, kurā aicināti piedalīties arī Saabisti. Ceļi, kur jābrauc, nebūs sliktāki – tā kā arī Saabi izturēs. Sīkāka informācija „iAuto rallija kausa sadaļā” – www.iauto.lv/rallijs
Paldies par iespēju piedalīties,
iAuto redaktors
Nopirkt alu izslāpušam tiesnesim :) - labs...