Japānā CSN novēršanai ieviesīs balss kontroles sistēmu 8

 
11.augusts 2003 11:02

Japānas Transporta ministrija apsver iespēju ieviest balss kontroles sistēmu, kas, analizējot vilcienu, lidmašīnu un citu satiksmes līdzekļu vadītāju balsis, dažu sekunžu laikā izvērtēs viņu noguruma pakāpi, tādējādi novēršot iespējamās avārijas, pirmdien paziņoja ministrijas amatpersona.

"Tā kā tā izmanto balss ierakstu, šo sistēmu iespējams izmantot jebkuru transporta līdzekļu vadītāju kontrolei," norādīja Zemes, infrastruktūras un transporta ministrijas Tehnikas un drošības departamenta amatpersona. "Vidēji 80 procentus no visiem satiksmes negadījumiem izraisa cilvēku kļūmes.. ja mums izdosies samazināt cilvēku pieļauto kļūmju skaitu, samazināsies arī nelaimes gadījumu skaits," teica amatpersona. Balss kontroles sistēmu izstrādājis Elektroniskās navigācijas pētījumu institūts. Balss kontroles sistēma spēj noteikt runātāja noguruma vai stresa pakāpi, reģistrējot balss modulācijas un citus faktorus. Ministrija šo sistēmu plāno ieviest četru gadu laikā, sākot no 2004. gada, informēja amatpersona. Februārī Japānu šokēja gadījums, ka pie Sinkasenas ātrvilciena stūres iemiga tā vadītājs. Ātrvilciens, kurš brauca ar ātrumu 270 kilometru stundā un kurā atradās 800 pasažieru, bez vadības nobrauca 26 kilometrus. Šajā incidentā tomēr neviens cilvēks necieta, jo autopilota sistēma apturēja vilcienu stacijā. TOKIJA, AUG 11, BNS/AFP
 
Visi komentāri
 
92106. viesis 11.augusts 2003 11:06
0 0 Atbildēt

Interesanti, vairs mašīnā nevarēs parunāt par privātām tēmām. Nabaga šķībacainie.

92108. viesis 11.augusts 2003 11:10
0 0 Atbildēt

izskataas, ka tas buus vilcienos :)))

92112. viesis 11.augusts 2003 11:13
0 0 Atbildēt

Un tagad Japānas vilcienu vadītājiem būs nepārtraukti jārunājas ar sevi, lai dators var izvērtēt situāciju? :D

92121. viesis 11.augusts 2003 11:28
0 0 Atbildēt

interesants vilciens - ar stuuri :))) mok shim sajuugs un bremzes pedaalis arii ir? :) un akselerators :)))

92127. viesis 11.augusts 2003 11:38
0 0 Atbildēt

Mjaa advanceeti vilcienini shiem ir....pashi apstajas, pashi brauc, tad lai tachu tas shoferitis paguls nedaudz!

92143. viesis 11.augusts 2003 12:45
0 0 Atbildēt

nu,mums vilcieni arii pashi apstaajas,ja mashiinists aizmieg - tur gan apstaashanaas laiks varieejas no astaakljiem - vai brauc pa "zaljajiem",ar kaadu aatrumu,vai ir pusautomaatiskaa blokeeshana,utt....un brauc arii pats - kameer kontrolieris ir kaadaa no draiva poziicijaam :))bet nu stuures muuseeji3em vilcieniem token nav :)))

92159. viesis 11.augusts 2003 14:09
0 0 Atbildēt

Kaarteeja elektronika masiinaas... Cerams, ka eiropaa lidz tam veel neaizdomaasies ilgu laiku...

92219. viesis 11.augusts 2003 17:08
0 0 Atbildēt

man taapat nesaprast - ja tu brauc viens te visu laiku kaut kas jaaburkshj, jo ja nerunaasi, tad dators domaas ka tu guli vai?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 21

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti