Pasaules kausa (PK) izcīņas sestā posma Rallye d’Orient Cappadoce 2003 trešajā etapā augstvērtīgu rezultātu atkal uzrādīja Andris Dambis/Ainārs Princis ar OSCar. Visgarākajā no rallijreida Cappadoce 2003 etapiem A. Dambja ekipāža uzvarētājam Žanam Luī Šlesēram (Schlesser Buggy) zaudēja tikai 18 minūtes un 40 sekundes.
Pēc otrdien piedzīvotās avārijas, startējot no neizdevīgas pozīcijas pašā brauciena astē, līdz astotajai vietai etapā pacēlās Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mitsubishi Pajero), taču kopvērtējumā tas viņu stāvokli uzlabot nespēja – M. Saukāna ekipāža joprojām ir pēdējā vietā.
Ar tehniskām problēmām ātrumposma otrajā daļā saskārās Jānis Naglis/Valdis Purvinskis. Viņu Mitsubishi Pajero radās aizmugures tilta bojājums, kamdēļ nācās samazināt ātrumu un ekipāža finišēja tikai 12. vietā. Bez piedzīvojumiem vakardien neiztika arī Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis. Viņi pamanījās nobraukt no ceļa un trāpīja ūdenstilpnē. Tikai krievu Kamaz ekipāžas sniegtā palīdzība A. Lukstiņa OSCar atgrieza spēju pārvietoties un ļāva sasniegt etapa finišu.
Šlesērs apsteidz Souzu
Žans Luī Šlesērs spēja būt par četrām minūtēm ātrāks par savu galveno konkurentu Karlosu Souzu un izvirzījās rallijreida vadībā arī pēc triju dienu kopvērtējuma. „Šī mums bija veiksmīga diena un lieliska, krāšņa trase” priecīgs, bet mazrunīgs bija etapa uzvarētājs Ž. L. Šlesērs.
Savukārt portugālis Karloss Souza finišā jutās vīlies: „Šodien es pret Žanu Luī neko nespēju iesākt, varēju tikai sekot viņa pēdās.”
Trešais etapā un arī kopvērtējumā turas polis Lukāšs Komorņickis ar Pajero, bet vakar atkal labu sniegumu ar Honda bagiju uzrādīja krievs Sergejs Šmakovs, kurš startēja tikai desmitais, bet spēja apsteigt sešas ekipāžas.
Filips Gašē slavē Dambi
Tiesa, nevar zināt vai Andris Dambis tomēr nebūtu izrādījies priekšā krievu pilotam, ja nebūtu apstājies un palīdzējis no kļūmīgas situācijas tikt laukā Filipa Gašē Ford Protrack. Franču pilots neslēpa pateicību par latviešu izpalīdzību uz slavēja Andri Dambi arī rallijreida organizatoru izplatītajā preses paziņojumā Interneta portālā www.raid-live.com.
„Auto darbojās lieliski, taču nelaimīgā kārtā pie kāda tilta ar labo priekšējo riteni ieslīdējām grāvī. Ātri sameklējām virvi un mums sekojušais latviešu sāncensis Dambis mūs izpestīja no grāvja. Tas ir lieliski, ka rallijreidos pastāv šāda savstarpēja izpalīdzība”, stāstīja F. Gašē.
Pēc triju dienu sacensībām Andris Dambis kopvērtējumā ir pacēlies uz sesto vietu, taču no F. Gašē komandas biedra Ērika Vigorū vairs atpaliek mazāk par minūti. Jānis Naglis joprojām saglabā desmito pozīciju, bet Andris Lukstiņš pēc vakardienas nelielās neveiksmes ir noslīdējis vienu vietu zemāk – 11. vietā.
Apņēmīgi turpināt
Šodien sportistiem jāveic nedaudz īsāka distance – 488, 05 kilometri, arī atrumposms ir mazliet īsāks – 253,62 kolometri. Visas latviešu ekipāžas turpina sacensības.
„Šodien gāja ļoti labi, atkal iztikām bez ievērojamām tehniskām vai citāda rakstura problēmām. Ar katru dienu braukšana sanāk arvien vieglāk un sportiskāk. Ar jauno auto un tā uzvedību trasē esmu ļoti apmierināts,” stāstīja Andris Dambis. „OSCar ik pa laikam atnāk novērtēt gan Šlesērs, gan Souza, gan citi, bet Gašē un Garsins tagad ir gandrīz vai draugi un mūsu auto apjūsmotāji.”
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Dambi par prezidentu!