15. augustā Turcijā Pasaules kausa izcīņas 6. posma Rally d’Orient Cappadoce 2003 piektajā etapā atkal notika līderu maiņa – Žans Luī Šlesērs (Schlesser Buggy) abos dienas ātrumposmos nedaudz apsteidza portugāli Karlosu Souzu (Mitsubishi Pajero) un ar to pietika, lai arī kopvērtējumā pirms izšķirošā etapa francūzis iegūtu divarpus minūšu pārsvaru. No latviešu ekipāžām ātrākie bija Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mtsubishi Pajero), kuri 303 kilometru garajā ātrumposmā uzvarētājam zaudēja 24 minūtes 42 sekundes un ierindojās sestajā pozīcijā.
Minūti lēnāki nekā Saukāns pirmakā garajā ātrumposmā bija Andris Dambis/Ainārs Princis (OSCar), viņiem astotā vieta. Otra OSCar ekipāža Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis bija devītie, taču atpalika vēl astoņas minūtes. Vienpadsmitie bija Jānis Naglis/Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero), Lukstiņam zaudējot divarpus minūtes. Jāatzīmē, ka Jānis Naglis ir sasirdzis, taču turpina sacīksti
Pretrunīga informācija vakardien bija par piektā etapa otru, īso 3,43 km ātrumposmu, kurā A. Dambis bija ceturtais, A. Saukāns septītais, A. Lukstiņš devītais, bet J. Naglis vienpadsmitais. Interneta portāls www.raid-live.com sākumā ziņoja, ka šis ātrumposms ir anulēts, taču vēlāk apstiprinājās komandas Rīga administratora Ģirta Timrota pa tālruni sacītais, ka sasniegtie rezultāti ir spēkā. Tiesa, tie nemainīja latviešu ekipāžu kopvērtējuma pozīcijas.
Pirms izšķirošā 147,72 km ātrumposma kopvērtējumā A. Dambis ir pacēlies atpakaļ uz sesto vietu, J. Naglis ir astotais, A. Lukstiņš devītais, bet M. Saukānam otrajā rallijreida etapā piedzīvotās avārijas dēļ uzlabot kopvērtējuma pozīciju nav iespējams – viņš joprojām ir pēdējais.
Souza protestē pret Šlesēru
Tikmēr cīņa par uzvaru no trases ir pārmetusies arī uz rallijreida aizkulisēm. Karloss Souza ir iesniedzis protestu, ka Šlesērs starp kontrolpunktiem novirzās no oficiālās sacensību leģendas un brauc pa taisnāku maršrutu.
“Es neeju uz mērķi kā viņš (Šlesērs), viņš nekad nav apsteidzis mūsu auto, lai finišētu pirmais, bet mēs braucām pēc leģendas,” neapmierinātību neslēpa K. Souza.
Savukārt Žans Luī Šlesērs noliedza, ka būtu pārkāpis sacensību noteikumus. “Mēs ātri panācām Karlosu un nokļuvām putekļos. Turpinājām nedaudz sāņus pa paralēlu taku, kur bija braukuši arī motociklisti. Tas atklāti pierādāms pēc GPS rādījumiem. Finiša tuvumā mēs braucām tuvu moticiklistiem. Pirms rītdienas ātrumposma mums ir izdevies izvirzīties priekšā.”
Savukārt francūzi Ēriku Vigorū, kurš 303 kilometru dopu beidza piektais, finišā draugi un sieva sveica 38. dzimšanas dienā. Piektā diena neveiksmīga izvērtās divām franču ekipāžām – pazīstamajam pilotam Žanam Pjēram Strugo, kura Mercedes avarēja, kā arī mazāk zināmajam Anrī De Roisāram, kuram par stūrmani asistē rallijreida rīkotāja Renē Metžē meita Elodija.
Dambis grib nosargāt sesto vietu
Vakardienas garajā ātrumposmā, kas arī izšķīra etapa rezultātus Andris Dambis un Ainārs Princis izcīnīja astoto vietu, bet Māris Saukāns/Didzis Zariņš ar sesto rezultātu it kā atgādināja, ka tikai neveiksme otrajā etapā viņus pāragri izslēdza no cīņas par vietu augšgalā.
“Tehnisku problēmu mums nebija, tāpēc zaudēto laiku varam norakstīt tikai uz kļūdām navigācijā. Rūpīgi izstudēsim pēdējā etapa leģendu, jo, ja nepieļausim orientēšanās kļūdas, ralliju varam noslēgt augstajā sestajā pozīcijā,” sacīja Andris Dambis.
Rallijreida Cappadoce 2003 uzvarētāji būs zināmi šovakar, bet vēlu naktī latvijas sportisti jau uzsāks ceļu mājup.
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)
Sīkāka informācija un rezultāti www.crosscountry.lv