Mazda2 – kompakts auto ar plašu pielietojumu 27

21.augusts 2003 9:08

Kārtējās brīvdienās mūsu rokās nonāca jaunā Mazda modeļa Mazda2 stūre. Un ne tikai stūre, bet viss auto... Pirmais iespaids – supermazs auto. Tomēr sekoja arī otrais – kompakts auto ar plašu pielietojumu. Kaut mašīna izskatās ļoti kompakta, iekāpjot salonā, sajūtas mainās...

Salons ir plašs, viss ir sasniedzams. Kaut arī salons ir ļoti askētisks, tas ir pietiekami funkcionāls. Dodamies ceļā – kā nekā plānots apskatīt iAuto rallija 4. posma trasi. Gaidījām, ka auto sava mazā dzinēja dēļ (1,25 l) būs ļoti nedinamisks, bet, par pārsteigumu, no vietas tas izkustas pietiekami strauji. Kas tad tas – priekšējais stikls jau ieplaisājis? Jaunam auto? Stikla apakšējā daļā redzamas divas plaisas. Tuvākajā benzīna tankā apturam, kāpjam ārā un skatamies. Izrādās, ka japāņi ir izdomājuši interesantu veidu, kā gaitā tīrīt slotiņas – iefrēzējot stiklā divas rievas – pa vienai virs katras slotiņas bāzes vietas. Nomierinamies un dodamies tālāk.

mazda21.jpg

Uz asfalta auto turas ļoti labi – tam netraucē arī stiprais sānvējš. Noriskējām un pamēģinājām, līdz kādam ātrumam tas uzvedas droši. Brauciens ar 100, 110 vai pat 120 km/h nerada nekādas bažas. Kaut mūsu rokās ir tikai 1,25 litru benzīna versija, arī apdzīšana nesagādā problēmas. Patiesais dzinēja spēks, cik nu tas piemīt, ir sajūtams pie ~3500 apgriezieniem. 130, 140 km/h – sajūtas nemainās, tikai labi kļūst dzirdams dzinējs. Pie 150 km/h šķiet, ka ātrāk par 140 braukt nebūtu vēlams... Rūpnīca gan apgalvo, ka šīs versijas maksimālais ātrums ir 163 km/h. Teorētiskais ieskrējiens līdz 100 km/h ir 15,1 sekundes (1,25 litru versijai). Bet neaizmirsīsim, ka šis ir nevis sporta, bet gan kompakts, tomēr ērts auto.

Pēc asfalta sākas grūtākais. Bauskas rajona grants ceļi. Laiku pa laikam līst lietus, bet to kompensē lielās un ideāli tīrošās slotiņas. Jāatzīmē, ka braukšanas komforts nemainījās arī tad. Tikai nepatīkamas sajūtas rada mašīnas īsais dupsis, kura dēļ uz auto aizmugurējās daļas un stikla ļoti ātri sakrājas dubļi. Labi, ka aizmugurē arī ir logu tīrītājs. Tā kā laika apstākļi mainījās ik pa brīdim, gribējās arī atvērt sānu logus. Un tad sekoja pārsteigums – tuvākās peļķes šķērsošana beidzās ar ūdens (dubļu) šalti manā sejā. Sākumā likās, ka tā ir daudzu apstākļu sagadīšanās, tomēr, kad tas atkārtojās, sapratām, ka ar atvērtiem logiem peļķes ātri šķērsot nevajadzētu. Meklējot ideālos ceļus, iznāca iebraukt arī sliktākos ceļos. Kaut arī auto izskatās zems, tā caurejamības spējas ir pietiekoši labas.

mazda25.jpg
Tāda izskatās Mazda2 aizmugurējā daļa pēc brauciena pa grants ceļu.

Mazda2 – tas ir pilnīgi jauns Mazda mazlitrāžas auto izstrādājums. Eiropas versijās tam iespējami DOHC 75 (1,25), 80 (1,4) un 100 (1,6) zirgspēku benzīna, kā arī 70 (1,4) Zs common-rail dīzeļdzinēji. Arī Mazda2 iespējama dažādās modifikācijās Core, Core+, Touring un Sport. Neskatoties uz auto ārēji it kā niecīgajiem izmēriem, salonā vietas ir pilnīgi pietiekami. Kā arī apgalvoja Mazda pārstāvji, Mazda2 ir pietiekami labi dinamikas un vadības rādītāji – mantojums no Mazda6.

Tā kā Mazda2 ražots Spānijas Ford rūpnīcā, tas tomēr daudz ko ir aizņēmies tieši no Forda. Kaut arī mašīnas priekšējā daļa ir pilnīgi „mazdiska”, daudz ritošā daļas detaļas ir nākušas tieši no Ford, kā nekā šajā rūpnīcā tiek salikti arī Ford Focus, Fiesta un Ka.

mazda24.jpg

Uzreiz redzams – arī Mazda2 iemiesojusi sevī zoom-zoom sajūtas, kas tik raksturīgas jaunajam Mazda brenda stilam. Jau pazīstamā piecu stūru priekšējā reste atgādina Mazda6, arī motora pārsegs, priekšējās lampas, spoileris ar lielajām gaisa atverēm piedod mašīnai tādu īsti mazdisku izskatu. Neskatoties uz savu kompakto dizainu, Mazda2 kvalitāte ir augstā līmenī, tās iekšējais interjera dizains apvienots ar lielu plašumu – vietas ir pietiekami pat 5 pieaugušiem cilvēkiem. Tas gan ir iespējams pie noteikuma, ja vadītājs nav ļoooti izlaidies pie stūres – sēdekļa sliedes garums ir vairāk nekā pietiekams. Patīkami, ka vadītāja sēdeklim ir regulējams arī augstums, kas ļauj ērti iekārtoties jebkuras miesasbūves vadītājam. Nesen izstrādātais sēdekļa rāmis ļauj nobraukt nepagurstot diezgan lielus ceļa attālumus. Arī jumts atrodas pietiekami augstu virs galvas, lai neradītu saspiestības sajūtu.

Kabatu un kabatiņu daudzveidība salonā dod iespēju glabāt dažādus sīkumus. Lielāku priekšmetu pārvadāšanai šim auto ir šai klasei neraksturīgi plašs bagāžas nodalījums – 267 litri. Pie nolaistiem aizmugures sēdekļiem šis tilpums palielinās līdz 1044 litriem. Arī priekšējā pasažiera sēdekļa mugura ir nolaižama – tas var noderēt īpaši lielas bagāžas pārvadāšanas gadījumā. Zemais slieksnis un lielās piektās durvis dod iespējuviegli ievietot un izņemt bagāžu.

mazda23.jpg

Mehāniskā 5-pakāpju ātrumkārba šim auto slēdzas viegli un precīzi. Kaut arī Mazda2 piekare ir pietiekami stingra un sportiska, auto tomēr ir ērti vadāms, tam ir arī pietiekami labs pagrieziena radiuss. Mašīna var vienkārši (ar vienu piegājienu) apgriezties uz 9,8 metrus plata ceļa. Mazda speciālisti ir piestrādājuši arī pie salona skaņas izolācijas – nekādas liekas skaņas, tomēr kāds klasisks sīkums ir palicis: dažās situācijās dzinējs ir dzirdams. Mašīnā ir krietni padomāts par drošību: šeit darbojas tādas sistēmas kā ABS, EBD, EBA. Protams, ka tā ir aprīkota ar gaisa spilveniem (airbag). Sadursmes gadījumā, bremzes pedālis atbrīvojas un palīdz saglabāt vadītāja kāju veselu. Durvju apdare ir izgatavota no materiāla, kas pastiprina to triecienizturību.

mazda22.jpg

Pēc 400 km veikšanas – nekāda noguruma. Nobraucot 600 km, izrēķinājām arī vidējo degvielas patēriņu. Izrādās, ka pat pie palielinātām slodzēm (uz grants ceļa), 1,25 litru versija iztērēja apmēram 7,4 litrus uz 100 kilometriem. Pēc dokumentācijas šim auto pilsētas patēriņš ir 8,6 litri, uz šosejas 6,0 litri, bet jauktajā ciklā 6,3 litri uz 100 km.

+ dinamisks
+ ekonomisks
+ pietiekami plašs salons
+ atbilstoša cena
- ātri smērējas aizmugurējais stikls
- auto nedaudz svilpj pie lielākiem ātrumiem

Rūpnīca dod Mazda2 3 gadu vai 100.000 km garantiju, 12 gadu virsbūves caurrūsēšanas garantiju, kā arī 3 gadu garantiju krāsojumam. Mazda2 cenas Latvijā (M-Motors) ir sākot no 7890Ls. Mazda2 1,25 litru versija, ar kuru braucām mēs, maksā 8360Ls (+ elektriskie logi, + kondicionieris, + priekšējo sēdekļu apsilde).

Paldies M-Motors par piešķirto auto,
Elmārs Biele, iAuto

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
93782. viesis 21.augusts 2003 10:05
1 1 Atbildēt

Kāda velna pēc vispār vajag tīrīt aizmugurējo stiklu. Vadītājam ir jāskatās uz priekšu, nevis uz aizmuguri. Bet to informāciju, ko vajag iegūt no aizmugures, var izdarīt vēl ar diviem spoguļiem.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzinējs apgāžas uz jumta - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 2

Video autors nofilmē neveiksmīgu apdzīšanas manevru, kura rezultātā apdzinējs nobrauc no ceļa un apgāžas uz jumta (visi notikumi līdz 0:30). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 18 miljoni - pārdots retro "Ferrari" (+ foto) 3

"RM Sotheby’s izsolē" pārdots 1959.gada "Ferrari 250 GT California Spider Competizione", atnesot savam pēdējam īpašniekam gandrīz 18 miljonus dolāru. Lasīt vairāk

 

Uztriecas taksometram, kas brauc atpakaļgaitā (+ video) 5

Kravas auto nespēj nobremzēt un uztriecas taksometram, kura šoferis to vada atpakaļgaitā pa autoceļu ar intensīvu satiksmi. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti