Eiropas lielākais autobūvētājs "Volkswagen" (VW) lolo cerības, ka kompānijas populārākā modeļa "Golf" jaunā piektā versija, kuras prezentācija notika pirmdien, palīdzēs kompānijai atgriezties pasaules veiksmīgāko autobūvētāju pulkā.
"Golf" sāka ražot 1974. gadā un kopš tā laika pārdoti jau 22 miljoni automašīnu. "Golf" pārdošanas apjoms veido apmēram trešdaļu no VW peļņas un vairāk nekā 15% no kopējā grupas pārdošanas apjoma.
Tādēļ autobūvētājs nevar atļauties kļūdīties ar "Golf 5", kurš plašākai sabiedrības apskatei pirmo reizi būs pieejams Frankfurtes automašīnu izstādē, kas notiks septembrī.
VW ir izvirzījis mērķi līdz gada beigām pārdot 135 000 jaunā "Golf" modeļa un "vairāk nekā 600 tūkstošus nākamajā gadā," kompānijas priekšsēdētājs Bernds Pišetsrīders sacīja "Golf 5" prezentācijā, kas notika Volfsburgā.
2002. gadā visā pasaulē VW pārdeva 775 tūkstošus "Golf" automobiļus.
Tomēr automašīnas, kuru uzskata par vācu "stabilitātes" simbolu, jaunais modelis ne ar ko revolucionāru neizceļas.
"Jaunais modelis izskatās kā "Golf" un tā tam arī ir jāizskatās," sacīja pētījumu firmas "Center Automotiv Research" pārstāvis Ferdinands Dūdenhefers, kura pieredze rāda, ka daudziem klientiem nepatīk pārāk krasas izmaiņas.
"Atklāti sakot, "Golf 5" nav īpaši izmainījies," var lasīt interneta lapā "Auto-Services-Web", kura sniedz pārskatu par jaunajiem modeļiem un dod padomu klientiem.
VW jaunajam modelim jākļūst populāram, ja kompānija vēlas pārspēt sīvāko konkurentu modeļus "Peugeot 307" un "Renault Megane", kā arī jaunos "Opel" un "Ford" modeļus.
Pirmajos sešos šā gada mēnešos VW tīrā peļņa saruka par 57,5% - līdz 596 miljoniem eiro (aptuveni 378,4 miljoniem latu), savukārt apgrozījums samazinājās par 2,8% un bija 42,8 miljardi eiro.
VOLFSBURGA, AUG 25, BNS/AFP
nez kāpēc atgādina P307 :) :)