Arī velosipēdu un mopēdu vadītājiem turpmāk būs jāievēro luksafora signāli un par ielu šķērsošanu pie neatļautās luksafora gaismas šo transporta līdzekļu vadītājus varēs sodīt ar desmit latu lielu naudas sodu.
Šādu Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu otrdien atbalstīja Saeimas Juridiskā komisija, kas šonedēļ atsākusi darbu pie grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK) sagatavošanas galīgajam lasījumam, kas paredz stingrākus sodus autovadītājiem. Saeimas Juridiskās komisijas vadītāja Solvita Āboltiņa žurnālistiem pastāstīja, ka grozījumiem APK iesniegti 166 priekšlikumi, no kuriem lielāko daļu sagatavojusi Iekšlietu ministrija (IeM) un SM. Komisija otrdien paguva izskatīt tikai pirmos 30 ierosinājumus. Āboltiņa pastāstīja, ka SM iesniegusi vairākus priekšlikumus, kas paredz sodus velosipēdistiem un mopēdistiem, kuru atbildība par lielāko daļu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem šobrīd likumā nebija paredzēta, un atzina, ka komisija sliecas šos priekšlikumus atbalstīt, "jo arī velosipēdisti un mopēdu vadītāji ir satiksmes dalībnieki". Šo transporta līdzekļu vadītājiem paredzētie sodi gan ir daudz mazāki nekā autovadītājiem. Juridiskās komisijas vadītāja iepazīstināja klātesošos arī ar Policijas akadēmijas atzinumu par otrajā lasījumā pieņemtajiem grozījumiem APK. Āboltiņa pastāstīja, ka akadēmija atzinumā kritizē vēlmi ieviest fiksētus sodus par pārkāpumiem un pauž pārliecību, ka sodiem būtu bargāk jāvēršas tieši pret satiksmes drošībai īpaši bīstamajiem pārkāpumiem, nevis pārkāpumiem kopumā. Komisija vienojās nākamajā nedēļā tikties ar Policijas akadēmijas Valsts tiesību katedras vadītāju, lai klātienē uzklausītu akadēmiķu iebildes par konkrētām likuma normām un diskutētu par racionālāko grozījumu redakciju. Jau ziņots, ka jūnija beigās Saeima otrajā lasījumā pieņēma būtiskus grozījumus APK, kas regulēs sodus par satiksmes noteikumu pārkāpumiem un ieviesīs vairākus jaunus soda veidus, piemēram, par velosipēdu un mopēdu vadīšanu reibumā vai transporta līdzekļa vadīšanu pēc miegainību izraisošu medikamentu lietošanas, vai par agresīvu transporta līdzekļa vadīšanu. Grozījumi arī paredz lielākus sodus par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Par braukšanu bez iedegtiem lukturiem sliktas redzamības apstākļos vadītājam būs jāšķiras no 30 latiem, par cita vadītāja apžilbināšanu, neizslēdzot tālās gaismas, būs jāmaksā 20 latu, savukārt par braukšanu ar transporta līdzekli, kas aprīkots ar antiradaru, vadītājam būs jāšķiras ne vien no aizliegtās ierīces, bet arī no 40 latiem. No vēl lielākas naudas summas - 100 līdz 300 latiem - būs jāšķiras autovadītājiem, kuru vadītais transporta līdzeklis neatļauti aprīkots ar bākugunīm un skaņas signāliem vai neatļauti apzīmēts ar operatīvā transporta pazīšanās zīmēm, turklāt šķirties vajadzēs arī no neatļautajām ierīcēm. No soda 20 latu vērtībā turpmāk neizmuks arī viltīgie autovadītāji, kuri, ieslēdzot avārijas signālu, apstājušies neatļautās vietās, ja nav bijuši piespiedu apstāšanās apstākļi, tādu pašu sodu maksās arī tie, kuru automašīnās neatļauti uzstādīta invalīdu pazīšanās zīme. Bargāk turpmāk sodīs autovadītājus, kuri apstājušies vai stāvējuši tumšā laikā, neieslēdzot gaismas. Par apstāšanos vadītājiem vajadzēs maksāt 30, bet par stāvēšanu - 40 latu. Grozījumi arī paredz, ka no 20 latiem turpmāk būs jāšķiras arī par transporta līdzekļu vadīšanu, kuram kāda no numura zīmēm nav vai ir slikti redzama. Ja transporta līdzeklim nav vai nav saskatāma neviena no numura zīmēm, būs jāmaksā 30 latu. Savukārt no 40 līdz 100 latiem būs jāmaksā transporta līdzekļa vadītājiem, kuru vadītajam transportam pieliktās numura zīmes neatbildīs reģistrācijas datiem. Krietni lielāks sods - 40 latu - turpmāk paredzēts autovadītājiem, kuri veic komercpārvadājumus un ir pieļāvuši, ka transporta līdzeklī atrodas vairāk pasažieru, nekā to paredzējis transporta līdzekļa izgatavotājs, savukārt pārējiem vadītājiem par šādu pārkāpumu būs jāmaksā 10 latu. Grozījumi arī paredz likumā iekļaut normu par tiesībām policijai evakuēt automašīnas par stāvēšanas noteikumu pārkāpumu, ja stāvēšana apdraud satiksmes drošību. Grozījumi paredz palielināt arī fiksētos sodus par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Grozījumi paredz, ka atbrīvot no administratīvās atbildības var par pārkāpumu, par kuru sods nepārsniedz 10 latus un ja šis pārkāpums nav radījis draudus citiem ceļu satiksmes dalībniekiem vai mantai. "Ceru, ka galīgajā lasījumā šos grozījumus varētu pieņemt rudens sesijas pašā sākumā, paredzot to spēkā stāšanos nākamā gada 1.janvārī," prognozēja Āboltiņa, uzsverot, ka pēc grozījumu spēkā stāšanās jāparedz pietiekami ilgs laiks, lai Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) varētu par būtiskajām izmaņām informēt sabiedrību, kā arī ceļu policisti apgūtu jaunās likuma normas. RĪGA, AUG 26, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vēl vajag pedestriāņiem piekabināt numuru pie dibena un sodīt par stāvēšanas aizlieguma pārkāpumiem :)
"...kas aprīkots ar antiradaru, vadītājam būs jāšķiras ne vien no aizliegtās ierīces, bet arī no 40 latiem ..." iauto vajadzēja saprast atšķirību starp radardetektoru un antiradaru. Šeit laikam runa tomēr par radardetektoru.