Māris Saukāns uzvar karuseļrallijā „Tīrelis 2003” 7

 
1.septembris 2003 0:11

Tīreļa autotrasē, kas atrodas Liepājas rajonā netālu no Dinsdurbes, ar prestižās T2 klases braucēja Māra Saukāna (Mitsubishi Pajero) uzvaru noslēdzās Latvijas čempionāta 4. posms apvidus karuseļrallijā.

Otro vietu absolūtajā vērtējumā izcīnīja T1 klases pārstāvis Modris Reinfelds (Nissan Terrano), bet trešo pozīciju ļoti piemirkusī un smagā trase līdzēja aizsniegt labākajam nacionālās klases braucējam Andrim Gailim (UAZ 469).

Ieilgušās lietavas Tīreļa trasi bija padarījušas tik dubļainu un grūti izbraucamu, un sacensību gaitā tā kļuva arvien izdangātāka un smagāka. To apliecināja arī labāko ekipāžu apļu laiki, kas pirmajā braucienā uz apli bija aptuveni minūti ātrāki nekā trešajā.

Jānis Āzis atkrīt jau sākumā

Pirmo braucienu ļoti apņēmīgi iesāka Andris Ozols, kurš no ierastā Toyota RAV4 bija pārsēdies svaigā, bet praktiski nepārbūvētā VAZ Ņiva. Taču piektā apļa sākumā Ozola Ņivai nolūza ātrumpārslēga kloķis un braucienu nācās pārtraukt. Turklāt Ņivas pēkšņā apstāšanās apturēja arī Jāni Nagli, kurš tobrīd sekoja cieši aiz Ozola, bija spiests spēji bremzēt un ieraka savu Pajero dubļos.

Tikmēr par brauciena līderi kļuva Andrejs Radzevičs ar Ņivu, bet viņam sekoja Mitusbishi trijotne ar Igoru Skoku, Māri Saukānu un Jāni Āzi pie stūres. Pirmais atpalika Saukāns – Pajero tika norauta priekšējā pusass un auto palika tikai ar pakaļpiedziņu. Diemžēl, astotajā aplī ātrumkārbas dakša salūza Jāņa Āža mašīnai un T2 klases līdzšinējais kopvērtējuma līderis bija spiests no turpmākās sacensības izstāties. Skoks un viņa auto izturēja un sasniedza otro rezultātu aiz Radzeviča. Abiem pa deviņiem apļiem, taču ātrāks bija Radzevičs.

Līdzvērtīgi ar T2 vadošajiem pilotiem cīnījās trīs T1 klases braucēji – Modris Reinfelds, Austris Gailītis un Gundars Laugalis. Pirmajā braucienā visi veica astoņus apļus, bet nepilnas četras sekundes ātrāks par Gailīti bija Reinfelds, arī Laugalis atpalika mazāk par minūti. Ar astoņiem apļiem ierindodamies sestajā vietā, nopietnas pretenzijas uz labu vietu nacionālajā klasē pieteica Andris Gailis.

Tīreļa trase nemīl līderus

Pēc pirmā brauciena otrā apļa vidū aizmugures kreisā riepu pārsprāga Igora Skoka auto. Apbrīnojamā kārtā Igors pa pamatīgo dubļu putru uz trim riteņiem tomēr spēja aizkulties līdz servisa zonai un nomainīja saplēsto ripuli. Taču jau nākamajā aplī nespēja pievarēt slidenu piekalni. Kā izrādījās vēlāk, varoņdarbs bija lieks, jo Skoks trešajā braucienā uz starta vairs neizgāja – pusaplis uz trim ratiem nobeidzis sajūgu, paziņoja pilots.

Otrajā braucienā atkal jūtami ātrāk par citiem brauca Andrejs Radzevičs, taču tikai četrus apļus, jo piektajā Ņivai nolūza priekšējais ritenis. Nobraucot astoņus apļus ātrākais bija Māris Saukāns, kuram sīvāko pretestību izrādīja Guntars Laugalis. Brīžiem pat šķita, ka Laugaļa standarta Pajero ir tikpat ātrs kā Saukāna FIA rallijreidu līmenim atbilstošais auto. Turpmākajās vietas braucienā ieņēma Modris Reinfelds, Jānis Naglis, Andris Gailis, Austris Gailītis un Dainis Zeltiņš. Tādējādi pirms izšķirošā trešā brauciena Reinfelds T1 klasē ieguva nelielu pārsvaru pār galveno sāncensi Gailīti, bet nacionālajā klasē Gailis nostiprināja pozīcijas cīņā ar Zeltiņu.

Līdz galam izturēja nedaudzi

Trešais brauciens ceturtajā aplī priekšlaikus atkal beidzās Andrejam Radzevičam, kurš tādējādi palika aiz godalgoto trijnieka. Septītajā aplī dubļu gūstā palika arī Jānis Naglis. Saviem spēkiem trešo braucienu nespēja pabeigt virkne sportistu, tai skaitā arī Andris Lukstiņš ar OSCar. Jāpiebilst, ka prototipam joprojām nav atrasts konstruktoru un braucējus apmierinošs stūres pastiprinātāja risinājums. Brauciena laikā stūre paliek ļoti smaga un pat ķīlējas. „Pašlaik mūsu galvenā uzmanība ir pievērsta tieši šai problēmai, taču apmierinoša risinājuma vēl nav,” atzina Andris Dambis.

Trešo braucienu, vienīgais veicot astoņus apļus, atkal pārliecinoši aizvadīja Māris Saukāns. Bija redzams, ka Māris kontrolē situāciju un atļaujas braukt ar rezervi. Lieliski sacensību noslēdza Andris Gailis, ar savu UAZ nobraukdams septiņus apļus un būdams braucienā otrais. Arī ar septiņiem apļiem, bet deviņas sekundes lēnāks bija Modris Reinfelds, kuram vēl 18 sekundes zaudēja ceturtās vietas ieguvējs Dainis Zeltiņš.

Sestajā aplī dubļos iestrēga citādi teicami braucošais Guntars Laugalis, bet jau apli ātrāk Austris Gailītis. Tādējādi saspringtā cīņa par uzvaru T1 klasē bija izšķīrusies par labu Reinfeldam. „Cenšos mācīties no kļūdām, šoreiz cīnījos taktiski. Mans uzdevums bija noturēt aiz sevis Austri Gailīti, tamdēļ īpaši neuztraucos, ka Guntars Laugalis reizēm bija ātrāks. Mums turklāt nebija īstiem dubļiem piemērotu riepu. Priecājos, ka taktika pilnībā attaisnojās, atnesot arī uzvaru klasē,” finišā sacīja Modris Reinfelds.

„Žēl, ka neizdevās arī pēdējo braucienu aizvadīt līdz galam, mazliet pietrūka veiksmes,” sacīja Guntars Laugalis, kurš absolūtajā vērtējumā ierindojās ceturtajā vietā. Jāatzīmē, ka ar labu braukšanu un ļoti pareizi izvēlētām riepām Laugalis teju nekļuva par karuseļrallija „Tīrelis 2003” uzvarētāju, gandrīz apspēlējot daudz rūdītākus pilotus un teorētiski labāku tehniku.

Saukāns tomēr pirmais

Trīs braucienu summā visvairāk – 23 apļus spēja nobraukt Māris Saukāns. Par apli mazāk bija Modrim Reinfeldam un Andrim Gailim, taču Modris patērēja 32 sekundes mazāk. Ceturtās vietas ieguvējs Guntars Laugalis veica 21 apli.

T2 klasē visas godalgotās vietas sadalīja sportisti ar starptautisko rallijreidu pieredzi: aiz Māra Saukāna/Ingus Ulmja palika Jānis Naglis/Krišjānis Caune (Mitsubishi Pajero), bet trešajā vietā ierindojās Andris Lukstiņš/Uldis Sproģis (OSC OSCar). T1 klasē aiz kuldīdzniekiem Modra un Kristera Reinfeldiem bija liepājnieki Gundars Laugalis/Armands Sanders (Mitsubishi Pajero) un Austris Gailītis/Zintis Andersons (Isuzu Trooper) no Alūksnes puses. Savukārt nacionālajā klasē jelgavniekiem Andrim Gailim/Jānim Matulēnam šoreiz bija spiesti piekāpties klases favorīti alūksnieši Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis (UAZ 469). Arī trešo vietu ieņēma ekipāža no Alūksnes Aivars Ice/Andis Sproģis (UAZ 469).

Tīreļu trases saimniekam Agrim Siliņam un viņa komandai par spīti nelabvēlīgiem laika apstākļiem bija izdevies sarīkot labu sacīksti. Tīreļu trase sekmīgi attīstās un A. Siliņš pauda, ka vēlas Izveidot īstu off road stadionu, kur būs iespējams rīkot dažādas apvidus braukšanas sacensības. Jāatzīmē, ka sacensības vērot bija ieradies arī autosportists un Liepājas mērs Uldis Sesks un Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Dainārs Dambergs.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)

Plašāka informācija un rezultāti www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
94853. viesis 1.septembris 2003 10:37
0 0 Atbildēt

Labas sacensības, šoreiz iztika arī bez strīdiem, par norisi, rezultātiem u.c.

94859. viesis 1.septembris 2003 10:48
0 0 Atbildēt

Re kā Saukānam cits stūrmanis citi rezultāti! Joks.

94865. viesis 1.septembris 2003 11:16
0 0 Atbildēt

Tiešām labas sacensības. Viss bija labi noorganizēts un dubļi netrūka.Apskaužama ir sportistu izturība,kas spēja cīnīties šajā trasē.

95017. viesis 2.septembris 2003 9:56
0 0 Atbildēt

Kad būs redzamas kādas bildes no šī rallija-karuseļa?

95116. viesis 3.septembris 2003 10:44
0 0 Atbildēt

Foto reportāža no karuseļrallija TĪRELIS 2003 ceturtdien būs skatāma www.crosscountry.lv

Ainārs

95313. viesis 4.septembris 2003 16:32
0 0 Atbildēt

Kvalitate vel klibo. Tik vien bija pa visu dienu?

95376. viesis 5.septembris 2003 10:37
0 0 Atbildēt

Diemžēl par sacensību rezultātiem būs jāpastrīdās , jo tik rupjas kļūdas pielaist atkārtoti nedrīkst

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 14

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti