Ar katru gadu SUV (sport utility vehicle), jeb “parketa džipu” tirgus paplašinās. Pirms pāris gadiem būtu neiespējami iedomāties Porsche vai BMW bezceļnieku, bet pasaules auto tirgus diktē savus noteikumus, un tagad tā ir realitāte. Arvien vairāk ražotāju cenšas iespraukties šajā nišā, piedāvājot savus modeļus.
Un lūk, arī Ferrari vadība, kuras pakļautībā atrodas Maserati uzņēmums (abām kompānijām kopš 1999. ir kopīga vadība) ir nolēmusi gūt kādu ienākumu no šī, strauji augošā, tirgus segmenta.
Maserati vadītāja- Luka di Motdzenola plānos ir palielināt Maserati produkcijas klāstu - ietverot tajā kupeju, luksusa sedanu un SUV, tādējādi mēģinot ielauzties Eiropas tirgū, kas priekš Maserati ir vēl samērā neapgūts lauciņš. Šī plāna ietvaros Italdesign tika pasūtīts auto projekts, kuru zīmēja pats Džurdžeto Džurdžaro.
Džurdžeto bija jāveic neiespējamais- jārada īsts SUV, kas sevī ietvertu visas Maserati raksturīgās īpašības- būtu sportisks, pietiekami elegants un saglabātu dizaina vieglumu, vārdu sakot būtu īsts Maserati! Maserati Kubang is SUV un klsisko Grand Turismo formu apvienojums. Džurdžeto Džurdžaro ar savu uzdevumu lieliski tika galā. Reti kuram Kubang dizains var šķist neglīts.
Pirms aizsākt auto ievešanu tirgū, Montdzenola nolēma pārbaudīt publikas atsaucību un pirmo Kubang versiju izstādīja Detroitas autošovā februārī, tad sekoja izstāde Ženēvā Martā un vēl ir paredzēts Kubang izstādīt Frankfurtes autošovā šā gada septembrī. Viena no problēmām ar ko saskārās projektētāji bija šasija, kurai vajadzēja būt ar patstāvīgo pilnpiedziņu, jo Maserati šajā ziņā trūkst pieredzes. Presē pavīdēja doma, ka Maserati varētu izmantot Audi pakalpojumus piekares izstrādē. Maserati to enerģiski noliedza. Arī WV tika minēts kā iespējamais Maserati partneris, tā gan būtu liela likteņa ironija, ja WV palīdzētu radīt visbīstamāko konkurentu savam Porsche Cayenne, palīdzot izstrādāt tam piekari.
Ja tiks izlemts Maserati Kubang ražot sērijveidā tad auto tiks aprīkots ar 4.2 litru 390 Ps dzinēju no Maserati coupe un Quatroporte. Dzinēja jauda tiks pievadīta caur sešpakāpju manuālās pārnesumkārbas starpniecību. Pilpiedziņa garantēs 5.5 sekunžu paātrinājumu no 0- 100 km/h un maksimālais ātrums būtu 235 km/h Auto ir gandrīz 5 metrus garš un divus metrus plats, augstumā sasniedzot 1.6 metrus. Kubang ir labi izsvarots- 48% no svara pienākas priekšējam tiltam, 52 % aizmugurējajam tiltam. Standarta versijā ( ja šādu apzīmējumu var attiecināt uz Maserati ) Kubang ir paredzēts ar 4 sēdvietām, bet nepieciešamības gadījumā ir iespējams bagāžas nodalījumā ielikt trešo sēdekļu rindu, tad sēdvietu skaits palielinās līdz 7. Aizmugurējās durvis ir veidots no divām daļām, apakšējā daļa ir nolaižama tādējādi atvieglojot bagāžās ielādēšanu uz transportēšanu. Pēc Maserati domām šāds risinājums ļauj iztikt bez jumta bagāžnieka.
Ja publikas atsaucība būs pietiekama tad Maserati plāno sērijveida ražošanu uzsākt līdz 2005 gadam. Ja tas piepildīsies un auto tiks piedāvāts par sapratīgu cenu, tad tas varētu nopietni apdraudēt pašreizējos SUV segmenta līderus- BMW X5 un Porsche Cayenne.
labais ! ;)