Aston Martin DB9 cer panākumiem 11

 
4.septembris 2003 8:35

1993. gadā britu elitāro auto ražotājs "Aston Martin" spēja pārdot tikai 43 automašinas un bija tuvu bankrotam. Bet mūsdienās firma paredz, ka jau 2006. gadā tā spēs pircējiem piedāvāt 3 modeļus un gadā pārdot pat līdz 5000 auto, atvilinot pircējus no tādiem superauto būvētājiem kā Lamborghini un Ferrari.

aml1.jpg
Jaunais Aston Martin DB9, ko paredzēts rādīt Frankfurtes autošovā, palīdzēs firmai sasniegt iecerētos mērķus. Jaunais modelis ir DB7 aizstājējs, ko ražo jau kopš 1993. gada un kas ir slavens ar to, ka izglāba Aston Martin un kļuva par vispieprasītāko auto firmas vēsturē.

Auto pamatā izmantots alumīnija rāmis, kas pēc firmas speciālistu izteikumiem, ir par 25% vieglāks un divreiz izturīgāks par tērauda rāmi. Šis pats karkass, mazliet saīsinātā formā, tiks izmantots arī Aston Martin V8, kas parādīsies 2005 un konkurēs ar Porsche 911.  Aston Martin arī uzsver, ka jaunais modelis ir vieglāks par konkurentu ražojumiem- 1710 kg, kamēr Bentley Continental GT sver 2385 kg.

aml2.jpg
Auto tiks uzstādīts DB7 dzinējs - 6 litru V12 ar 450 Zs, ar ko DB9 simtu sasniedz mazāk kā 5 sekundēs. Baumo, ka dzinēja jauda ir speciāli samazināta, lai tas nekonkurētu ar daudz dārgāko firmas flagmani Aston Martin Vanquish. Aston Martin uzsver, ka ir projektēts kā īsts Grand Turismo, nevis kā superkārs, ko var lietot tikai trasēs. Aston Martin attīstības daļas vadītājs Džeremijs Mains apgalvo, ka auto ir paredzēts gariem un komfortabliem pārbraucieniem, piemēram priekš Eiropas šķērsošanas.

Auto tiks aprīkots ar sešpakāpju manuālo vai pilnīgi automātisku ātrumkārbu, bet Vanquish pielietotā F1 tipa ātrumkārba netiks piedāvāta. Lai panāktu ideālu masas sadalījumu –50/50, Aston Martin inženieri nolēmuši pārnesumkārbu uzstādīt auto aizmugurē. DB9 ir paredzēts 4 personām, ar divām simboliskām sēdvietām aizmugurē, kur, labākajā gadījumā, varēs apsēsties tikai bērni, bet ne jau tas ir galvenais. Auto interjerā izmantoti labāki materiāli nekā Vanquish, kas arī negatīvi atsaucas uz cenu - DB9 par savu priekšgājēju būs apmēram 10% dārgāks, kas, protams, nevarētu atbaudīt potenciālos pircējus.

DB9 tirdzniecība sāksies 2004. gada pavasarī un aptuvenā cena būs ap 110 tūkstoši eiro, kamēr Aston Martin Vanquish maksā 240 tūkstošus eiro.

Cerams, ka DB9 kādreiz būs sastopams arī uz Latvijas ceļiem.

Rolands Ievītis

 
Visi komentāri
 
95174. viesis 4.septembris 2003 9:04
0 0 Atbildēt

nez vai šis i domāc komfortablai braukšanai pa salu tilta salaidumiem, bruģi vai tramvaja sliežu šķērsošanai? betnu auto jau kā puķe :-)

95192. viesis 4.septembris 2003 10:12
0 0 Atbildēt

skaistaakais, ko cilveeks jebkad buutu radiijis ! :)

95195. viesis 4.septembris 2003 10:16
0 0 Atbildēt

shkjiet, ka vienaa vietaa - par cenu - vanquish ir sajaukts ar db7???

95201. viesis 4.septembris 2003 10:27
0 0 Atbildēt

Lielisks auto:-))

95211. viesis 4.septembris 2003 10:44
0 0 Atbildēt

Nu skaists jau nu ir dikti... Jaaskrien pirkt! :)

95235. viesis 4.septembris 2003 12:00
0 0 Atbildēt

No aizmugures super!

95308. viesis 4.septembris 2003 16:02
0 0 Atbildēt

Skaists. :)

95310. viesis 4.septembris 2003 16:05
0 0 Atbildēt

Aston Martin AMV 8 ir daudz labaaks, lai gan baaze taa pati !

Un raxtaa nav pieraxtiits, ka sho auto saakotneeji kaa AMV 8 ir projekteejis tas pats dzeks, kas legendaaro un diemzheel shogad peedejos 500 exemplaaros iznaakosho BMW Z8 !

95326. viesis 4.septembris 2003 17:40
0 0 Atbildēt

diezgan diivaini, ka ir manuaalaa kaarba. kaut gan taadai mashiinai nekas nav diivaini - ko pasuutiisi, to ieliks :)

95406. viesis 5.septembris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

Sapnis, ne mašīna. Skaists, jaudīgs. Bet es ņemtu tādu tikai un vienīgi ar manuālo kārbu. No automāta nekāda prieka.

95413. viesis 5.septembris 2003 12:47
0 0 Atbildēt

Klasiski kupejisks auto ar izcilu dizainu, spēcīgu sirdi un piemērotiem inženieriskajiem risinājumiem. Labs izstrādājums...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti