Tuvākajā laikā Latvijā nav plānots izbūvēt nevienu automaģistrāli, jo pašreizējā satiksmes intensitāte ir nepietiekama, lai tāda izbūve atmaksātos, BNS sacīja Satiksmes ministrijas Investīciju departamenta direktors Andulis Židkovs.
Viņš pastāstīja, ka automaģistrāle ir nepieciešama tikai tad, ja satiksmes intensitāte ir ļoti liela, taču pašreizējā situācija Latvijā neprasa tā saucamo autobāņu izbūvi pat tādos ceļu posmos, kur satiksme ir ļoti intensīva. "Gan Jūrmalas, gan Pleskavas virzienā ceļu platums ir pietiekams, lai nodrošinātu normālu satiksmi. Tiklīdz intensitāte pārsniegs atļautās normas, tiks domāts par automaģistrāles būvniecību," sacīja Židkovs, piebilzdams, lai uzbūvētu automaģistrāli, nepieciešamas ļoti lielas investīcijas. Židkovs klāstīja, ka katra ceļa šķērsgriezumu nosaka pēc ekonomiskiem apsvērumiem - sagaidāmās satiksmes intensitātes un ceļa lietotāju ieguvumiem. "Tā kā nākamo gadu laikā satiksmes intensitāte nav sagaidāma tik liela, lai automaģistrāles atmaksātos, to būvniecība būtu lieka naudas izmešana," sacīja Židkovs, kā piemēru minot padomju gados izbūvēto četru joslu ceļa posmu pie Daugavpils. Viņš atzina, ka šobrīd puse no ceļa ziemā tiek slēgta, jo uzturēšanas izmaksas ir nesamērīgi lielas. Viņš skaidroja, ka daudzos ceļa posmos Latvijā satiksmes intensitāte ir tuvu kritiskajai. Kā maksimāli noslogotos ceļa posmus Židkovs minēja Rīga-Ķekava un vairākas vietas ap Rīgu. Tāpat viņš prognozēja, ka tuvākajā nākotnē ļoti noslogots būs ceļš caur Baltezeru. RĪGA, SEP 04, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu ble , tas prognozu gigants laikam ar vertaljotu lido , ja intensitate satiksmei pamaz vinam liekas .