Japānas autobūvētājs "Toyota Motor" sagaida, ka kompānijas hibrīdautomobiļa "Prius" uzlabotās versijas laišana tirgū ļaus strauji kāpināt šo videi mazāk kaitīgo automašīnu pārdošanas apjomu līdz 2004.gada beigām.
Autobūvētājs 2004.gadā iecerējis pārdot ap 36 tūkstošiem jauno "Pruis" automašīnu pretstatā 21 tūkstotim 2002. gadā, sacīja augsta ranga "Toyota" pārstāvis Ernests Bastjēns.
Jaunais 2004.gada "Prius" modelis ir jaudīgāks, tam ir piecas pasažieru vietas un mainīts virsbūves izskats, lai padarītu to pievilcīgāku arī plašākam pircēju lokam.
Pirmā "Prius" automašīna, kas pārdošanā parādījās 2000.gadā, tika kritizēta par savādu dizainu, tās lielumam neatbilstoši augstu cenu un nepietiekamu jaudu.
2004.gada izlaiduma "Prius" ir lielāks, ātrāks un patērē mazāk degvielas. Jaunās automašīnas bāzes cena saglabāsies tāda pati kā iepriekšējam modelim - apmēram 20 000 ASV dolāru (11 500 latu).
"Toyota" plāno veikt plašu reklāmas kampaņu, cerot ka jauno "Prius" modeli par savu automobili izvēlēsies tādas slavenības kā blondā Holivudas zvaigzne Kamerona Diasa. "Prius" automašīnas, kas ir mazāk kaitīgas videi nekā parastie auto, jau ir ieguvušas popularitāti Holivudas zvaigžņu vidū.
Tiek uzskatīts, ka "Prius" saražo par 90% nekaitīgākas izplūdes gāzes nekā parasts automobilis. Hibrīdautomašīnas darbina benzīns un elektrība, un tās automātiski pārslēdzas no viena degvielas veida izmantošanas uz otru atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Bastjēns arī prognozē, ka "General Motors" un "Ford Motor" hibrīdautomašīnu laišana tirgū ļaus kāpināt hibrīdauto kopējo pārdošanu līdz 150 tūkstošiem gadā apmēram piecu gadu laikā. Pašlaik gadā tiek realizēti 33 tūkstoši hibrīdautomašīnu.
"Ford" plāno laist klajā savu hibrīdautomobili šoruden, bet "General Motors" - 2005. gadā.
Nākamvasar "Toyota" paredz ASV tirgū piedāvāt luksusa automašīnas "Lexus RX330" hibrīdautomobiļa versiju.
DETROITA, SEP 11, BNS/AFP
a kapeec nav ieliktas taa kroplja bildes ?