Tuvojoties brīdim, kad Latvija varētu kļūt par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, aktualizējas jautājumi, kas saistīti ar transportlīdzekļu tehnisko noteikumu atbilstību ES izvirzītajām prasībām. Par vienu no problēmām var kļūt ar auto izplūdes gāzēm saistītie jautājumi, īpaši automašīnām, kas ražotas pēc 2001.gada.
Šobrīd Latvijā CO satura pieļaujamā vēlamā norma motora atgāzēs automašīnām, kas aprīkotas ar atgāzes kontroles sistēmu ir 0,5%, turklāt noteikts, ka tā nedrīkst būt lielāka par 2,5%. Savukārt Eiropas Savienības direktīvas paredz, ka šī norma nekādā gadījumā nedrīkstēs pārsniegt 0,5%. Ceļu satiksmes un drošības direkcija (turpmāk - CSDD) prognozē, ka jaunās prasības varētu tikt piemērotas jau sākot ar nākamā gada janvāri.SIA „Stoller”, kas ir kompānijas „Valvoline” produktu oficiālais izplatītājs Latvijā, mārketinga menedžeris Filips Muntikovs norāda, ka ES izvirzītie standarti var kļūt par nopietnu problēmu Latvijas autobraucējiem. „Šodien daudzi autobraucēji pieraduši vadīties pēc principa „lai vilks būtu paēdis un kaza dzīva”,” domā F.Muntikovs, ar to saprotot auto saimnieku nevēlēšanos ieguldīt papildus līdzekļus savas tehnikas uzlabošanā, bet orientēšanos uz minimālo prasību nodrošināšanu, lai izpildītu CSDD noteiktos tehniskās pārbaudes kritērijus.
Kā zināms, tad galvenie faktori, kas veicina paaugstinātu auto izplūdes gāzu nonākšanu atmosfērā ir nepareiza degvielas sistēmas regulācija, kā arī dzinēja nolietojums. „Ja pirmajā gadījumā problēmas risinājums meklējams pašu auto īpašnieku kompetencē un vēlmē rūpēties par vidi, tad otrajā gadījumā viss atkarīgs no produktiem, kas tiek lietoti, lai dzinēja mūžu paildzinātu,” stāsta F.Muntikovs, piebilstot, ka lētās, bet nekvalitatīvās smērvielas, ko pārsvarā gadījumu lieto autobraucēji Latvijā spēj nodrošināt tehnisko prasību izpildi šodien, bet var kļūt par nopietnu problēmu automašīnai kļūstot vecākai.
Pēc CSDD datiem, 2001.gadā no visiem vieglo automobiļu tehniskās pārbaudes laikā konstatētajiem būtiskajiem trūkumiem 12,3% sastādīja trūkumi, kas saistīti ar paaugstinātām auto izplūdes gāzēm. Lai arī gadu no gada šie trūkumi sastāda aizvien mazāku procentuālo īpatsvaru, tomēr vēl aizvien tie stabili ieņem ceturto vietu starp visiem konstatētajiem trūkumiem.
SIA „Rafl”, kas nodarbojas ar iekārtu uzstādīšanu, lai samazinātu degvielas patēriņu projektu vadītājs Vilnis Plikausis uzsver, ka Latvijā, salīdzinoši ar citām Austrumeiropas valstīm ir liels lietoto automobiļu īpatsvars un tās automašīnas, kas neesot vajadzīgas, piemēram, Vācijas tirgum, autodīleri iepērk Latvijai, savukārt no vecām automašīnām nevar prasīt labus auto izmešu rādītājus.
V.Plikausis norāda, ka lai gan klientu interese par auto izplūdes gāzu problēmu Latvijā pieaug, tomēr tā kā tas prasa zināmus ieguldījumus, interese pagaidām nav liela. Viņš uzskata, ka lai cilvēki ieguldītu papildus līdzekļus vides aizsardzībai ir nepieciešami stingrāki standarti.
Jau ziņots, ka šī gada sākumā viena no Eiropas vadošajām neatkarīgajām starptautiskajām testēšanas organizācijām „TUV Nord” apstiprināja kompānijas „Valvoline” motoreļļas „MaxLife” priekšrocības. Šī eļļa, kas speciāli izstrādāta automašīnām ar 100 000 km nobraukumu, samazina motoreļļas noplūdi, oksidāciju un nogulsnes, uzlabo virzuļa gredzena stāvokli, kā arī samazina nodilumu. „Tādējādi, izmantojot „MaxLife” motoreļļu autovadītājiem tiek dota iespēja pagarināt dzinēja kalpošanas laiku”, uzsver F.Muntikovs, piebilstot, ka ne velti 2001.gadā „MaxLife” motoreļļa tika novērtēta kā labākā eļļa ASV.
Smērvielu ražotājs „Valvoline” dibināts 1866.gadā un ir vecākais motoreļļu ražotājs pasaulē. Pašlaik „Valvoline” preču grupā ietilpst „Valvoline” („SynPower”, „MaxLife”, „DuraBlend”, „ProFleet”, „AllFleet”, „TurboV”), „Eagle One” un „Tectyl” smērvielas. SIA „Stoller” ir „Valvoline” oficiālais izplatītājs Latvijā kopš 1998.gada.
chorts, nezinaamu iemeslu deelj nevaru pieregjistreeties :(
butters :(