Aktualizē jautājumu par izplūdes gāzu problēmām 26

 
17.septembris 2003 14:12

Tuvojoties brīdim, kad Latvija varētu kļūt par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, aktualizējas jautājumi, kas saistīti ar transportlīdzekļu tehnisko noteikumu atbilstību ES izvirzītajām prasībām. Par vienu no problēmām var kļūt ar auto izplūdes gāzēm saistītie jautājumi, īpaši automašīnām, kas ražotas pēc 2001.gada.

Šobrīd Latvijā CO satura pieļaujamā vēlamā norma motora atgāzēs automašīnām, kas aprīkotas ar atgāzes kontroles sistēmu ir 0,5%, turklāt noteikts, ka tā nedrīkst būt lielāka par 2,5%. Savukārt Eiropas Savienības direktīvas paredz, ka šī norma nekādā gadījumā nedrīkstēs pārsniegt 0,5%. Ceļu satiksmes un drošības direkcija (turpmāk - CSDD) prognozē, ka jaunās prasības varētu tikt piemērotas jau sākot ar nākamā gada janvāri.

SIA „Stoller”, kas ir kompānijas „Valvoline” produktu oficiālais izplatītājs Latvijā, mārketinga menedžeris Filips Muntikovs norāda, ka ES izvirzītie standarti var kļūt par nopietnu problēmu Latvijas autobraucējiem. „Šodien daudzi autobraucēji pieraduši vadīties pēc principa „lai vilks būtu paēdis un kaza dzīva”,” domā F.Muntikovs, ar to saprotot auto saimnieku nevēlēšanos ieguldīt papildus līdzekļus savas tehnikas uzlabošanā, bet orientēšanos uz minimālo prasību nodrošināšanu, lai izpildītu CSDD noteiktos tehniskās pārbaudes kritērijus.

Kā zināms, tad galvenie faktori, kas veicina paaugstinātu auto izplūdes gāzu nonākšanu atmosfērā ir nepareiza degvielas sistēmas regulācija, kā arī dzinēja nolietojums. „Ja pirmajā gadījumā problēmas risinājums meklējams pašu auto īpašnieku kompetencē un vēlmē rūpēties par vidi, tad otrajā gadījumā viss atkarīgs no produktiem, kas tiek lietoti, lai dzinēja mūžu paildzinātu,” stāsta F.Muntikovs, piebilstot, ka lētās, bet nekvalitatīvās smērvielas, ko pārsvarā gadījumu lieto autobraucēji Latvijā spēj nodrošināt tehnisko prasību izpildi šodien, bet var kļūt par nopietnu problēmu automašīnai kļūstot vecākai.

Pēc CSDD datiem, 2001.gadā no visiem vieglo automobiļu tehniskās pārbaudes laikā konstatētajiem būtiskajiem trūkumiem 12,3% sastādīja trūkumi, kas saistīti ar paaugstinātām auto izplūdes gāzēm. Lai arī gadu no gada šie trūkumi sastāda aizvien mazāku procentuālo īpatsvaru, tomēr vēl aizvien tie stabili ieņem ceturto vietu starp visiem konstatētajiem trūkumiem.

SIA „Rafl”, kas nodarbojas ar iekārtu uzstādīšanu, lai samazinātu degvielas patēriņu projektu vadītājs Vilnis Plikausis uzsver, ka Latvijā, salīdzinoši ar citām Austrumeiropas valstīm ir liels lietoto automobiļu īpatsvars un tās automašīnas, kas neesot vajadzīgas, piemēram, Vācijas tirgum, autodīleri iepērk Latvijai, savukārt no vecām automašīnām nevar prasīt labus auto izmešu rādītājus.

V.Plikausis norāda, ka lai gan klientu interese par auto izplūdes gāzu problēmu Latvijā pieaug, tomēr tā kā tas prasa zināmus ieguldījumus, interese pagaidām nav liela. Viņš uzskata, ka lai cilvēki ieguldītu papildus līdzekļus vides aizsardzībai ir nepieciešami stingrāki standarti.

Jau ziņots, ka šī gada sākumā viena no Eiropas vadošajām neatkarīgajām starptautiskajām testēšanas organizācijām „TUV Nord” apstiprināja kompānijas „Valvoline” motoreļļas „MaxLife” priekšrocības. Šī eļļa, kas speciāli izstrādāta automašīnām ar 100 000 km nobraukumu, samazina motoreļļas noplūdi, oksidāciju un nogulsnes, uzlabo virzuļa gredzena stāvokli, kā arī samazina nodilumu. „Tādējādi, izmantojot „MaxLife” motoreļļu autovadītājiem tiek dota iespēja pagarināt dzinēja kalpošanas laiku”, uzsver F.Muntikovs, piebilstot, ka ne velti 2001.gadā „MaxLife” motoreļļa tika novērtēta kā labākā eļļa ASV.

Smērvielu ražotājs „Valvoline” dibināts 1866.gadā un ir vecākais motoreļļu ražotājs pasaulē. Pašlaik „Valvoline” preču grupā ietilpst „Valvoline” („SynPower”, „MaxLife”, „DuraBlend”, „ProFleet”, „AllFleet”, „TurboV”), „Eagle One” un „Tectyl” smērvielas. SIA „Stoller” ir „Valvoline” oficiālais izplatītājs Latvijā kopš 1998.gada.

 
Visi komentāri
 
97179. viesis 17.septembris 2003 14:21
0 0 Atbildēt

chorts, nezinaamu iemeslu deelj nevaru pieregjistreeties :(

butters :(

97180. viesis 17.septembris 2003 14:25
0 0 Atbildēt

a kur uzraksts, ka shii bij neapmaksaata valvoline reklaama?? jebshu tomeer apmaksaata?

97181. viesis 17.septembris 2003 14:26
0 0 Atbildēt

reklāmas raksts !

97182. viesis 17.septembris 2003 14:27
0 0 Atbildēt

Tā nav reklāma, bet gan reklāmas tipa preses relīze. Tādu ir vairums.

97185. viesis 17.septembris 2003 14:51
0 0 Atbildēt

1) Zaljie *******.

2) Man Vavoline saistaas ar kaut kaadu traktoru ellju, nezinu kaapeec, laikam kautkur uz traktoriem uzliimes esmu redzeejis. Nu i nafig taadu traktornjiku lietot, nepirksu nekad.

97189. viesis 17.septembris 2003 14:59
0 0 Atbildēt

nu ko - laižam savus šrotus pa krauju lejā, vācam tukšās pudeles un krājam jaunam auto.

97194. viesis 17.septembris 2003 15:17
0 0 Atbildēt

Bulshits ne raxts, kuraa fragmentaa seit ir priekslikumi situaacijas risinaasanai?! reguleet vari bezjeegaa, ja jaadedzina nekvalitatiiva zupa! :D

Girac

97204. viesis 17.septembris 2003 15:51
0 0 Atbildēt

tapeec jau mums ar nevajag to ES, jo muusu tauta nav un ilgi veel nebuus maksaatspeejiiga, lai apmierinaatu ES prasiibas.

ES ir domaats attiistiitaam valstiim, ar augstaaku dziives liimeni,

jo latvija jau ir otraas shkiras valsts, paarsvaraa lielaakaa dalja braukaa ar second - hand mashiinaam un taadu pashu apgjeerbu lieto.

97205. viesis 17.septembris 2003 15:52
0 0 Atbildēt

Un kaa ar diizeljiem, tagad norma (robezha) ir 3.00

bet vai kaads nezin kaa ir ES ?

97220. viesis 17.septembris 2003 16:47
0 0 Atbildēt

ES ir tāda norma - uzliek cauruli uz dīzeļa izpūtēja un otru galu salonā. Ja vadītājs 5 minūtes izdzīvo, tad var braukt .

97223. viesis 17.septembris 2003 17:16
0 0 Atbildēt

Ha haaa, dabuujaat Eiropu!!!!!!!! A tas Valvoline maksaa tikpat cik jauns autinjsh, vai tomeer biku leetaak?! A pirdienfiltrus nevajadzees iegaadaaties, lai peleeko zirnju un spekja izpluudes smaka atbilstu Eiropas Padomju Savieniibas normatiiviem?!!!

97227. viesis 17.septembris 2003 17:44
0 0 Atbildēt

Eiropa jūs nesapratīs-balsojiet vien par,vēl ne tādas prasības pieredzēsiet-ja viņiem būs izdevīgi,pacels arī nodokli uz vecākiem autiņiem tā,lai mēs būtu spiesti pirkt jaunus-vo leiputrija iestāsies,nez tikai kur ņemt naudu visām Eiropas prasībām-laikam iestājoties katram izmaksās ap 10000 Eur lai mēs savu dzīves līmeni pietuvinātu viņējam?

97233. viesis 17.septembris 2003 18:18
0 0 Atbildēt

Gribētos redzēt kā no Rīgas ielām pazudīs smirdīgie dzeltenie autobusi, kas 1000 x pārsniedz atgāžu normu jau pēc Latvijas normatīviem. Tāda bezatbildība var būt tikai psrs izčakarētajās smadzenēs, tobiš te.

elpotaajs

97235. viesis 17.septembris 2003 18:36
0 0 Atbildēt

Ar mūsu kvalitatīvo benzīnu pat jauniem autiņiem ir 2-2,5% CO. Nesen bij atbraucis uz Favorītu fricis un žēlojās ka viņa auto neiet,un ka viņa vecmutere uz kruķiem ātrāk apgriezienus uzceļ. Veči ap autiņu mīcījās 3 st. un biegās konstatēja SūDīGS BENZīNS.

97237. viesis 17.septembris 2003 19:18
0 0 Atbildēt

Vasarai iestaajoties ieleeju Valvoline Max Life, nekaada vaina, hidrokompensatori arii pieklusa:) BMW E36, ja kas:D

Gribeetu pajautaat SIA „Stoller” cien. mārketinga menedžerim Filipam Muntikova k-gam un arii cien. REDAKTORAM,;"Kad beidzot buus pavasarii notikushaa konkursa rezultaati???" (saistiibaa ar Valvoline). Toreiz pateereeju veeraa njemamu laiku, mekleejot pareizaas atbildes un domaajot saukli:) Sen jau buutu laiks!!!

P.S. Mefistofeli, ar Valvoline brauc rallijaa un jameejie sen jau ir WRC sponsori!

97247. viesis 18.septembris 2003 2:19
0 0 Atbildēt

1. Tad kad buus normaals benziins tad arii nebuus augsts CO.

2. Lai taa Eiropas Savieniiba iet D.I.R.S.T ar visaam savaam suda uzpuustajaam normaam. Nejau par svaigo gaisu tur kaads ruupeejas.

97249. viesis 18.septembris 2003 7:44
0 0 Atbildēt

Eiropas Savieniiba te njiprichom, stingraakas izpluudes gaazu normas iestaatos shaa vai taa - veselaa rindaa ne-ES valstu tas jau izdariits. Tiesa, normaalaas valstiis izpluudes gaazu toksiskuma liimenis tiek saistiits ar nodokljiem, taapat, kaa auto sarazhoto izpluudes gaazu apjoms, mazaaki un "tiiraaki" auto tiek atbalstiiti ar mazaakiem nodokljiem. Arii pashiem iipashniekiem tie ir draudziigaaki, jo mazaak pateeree degvielu, kas, njemot veeraa degvielas cenas, nav mazsvariigi ...

Norakstiit visu uz nekvalitatiivu benziinu ir visvieglaak - taa parasti dara servismenji, kad pietruukst padoma :-) Ir naacies "razbiratsa" ar shaadiem gadiijumiem, galu galaa vainas tika atrastas un peec to noveershanas viss bija OK. Kaut vai graujoshais HONDU gadiijums ...

Interesanti, kaadam jaunam autinjam (ja tas nav Krievijaa razhots auto bez izpluudes gaazu neitralizatora) var sasniegt CO liimeni 2 - 2.5%? Principaa tas nav iespeejams. Vecam auto ar mehaanisko shprici vai karburatoru - jaa, bet modernajiem kaut kaa neliekas iespeejams. Manam auto ir 9.5 gadi, visu muuzhu vinjsh kopsh dzimshanas dziivo LV un CO arvien veel juunijaa TA bija 0.12. Un tas ar to pashu SUUDIIGO BENZIINU! Taa ka visu uz to vien norakstiit nevar. Protams, ja "eksperti" nejauc CO ar CO2 un zin, ka kopaa ar shiem parametriem jaapieveersh uzmaniiba arii HC ...

Kolenvals

97251. viesis 18.septembris 2003 8:40
0 0 Atbildēt

dir$t to debiilo savieniibu

97269. viesis 18.septembris 2003 10:21
0 0 Atbildēt

Shep: pamatots motiivs, jeb tuksha D.irshana? :-) Buusi datorklasee ielaviijies skolotaajas prombuutnee? :-)

Maaciibu paarzinis

97274. viesis 18.septembris 2003 10:52
0 0 Atbildēt

man tik kaukaa nepieshkjiila, kaapee "Par vienu no problēmām var kļūt ar auto izplūdes gāzēm saistītie jautājumi, īpaši automašīnām, kas ražotas pēc 2001.gada."? ko tad, 2001.g. pie karburatoriem atgriezaamies vai kaa?!?

97305. viesis 18.septembris 2003 13:07
0 0 Atbildēt

Nea, izpluudes gaazu normas kljuust arvien stingraakas jau ilgaaku laiku. Ar 2002. gadu staajaas speekaa kaarteejaa sho normu pakaape. Nu un, pirmkaart shais normaas neierakstiisies , piemeeram tie auto, kam demonteeti katalizatori, otrkaart, nebuus iespeejams ievest un tirgot mashiinas, kuras nav apriikotas ar katalizatoriem un sanjeemushas sertifikaatu lietoshanai Latvijaa, resp. visaa ES. Karburatorautinjiem tas nespiidees vispaar ...

97311. viesis 18.septembris 2003 14:14
0 0 Atbildēt

Taaks, parasti uz maniem jaut. REDAKTORS ir atbildeejis sameeraa nevilcinoties....shis laikam buus cits gadiijums... Vai tieshaam konkursa rezultaatu nebuus?

P.S. Speciaali nerakstu uz meilu, jo droshvien neesmu vieniigais kam interesee rezultaati!:)

97329. viesis 18.septembris 2003 16:08
0 0 Atbildēt

1.Eļļai ar CO gan krietni mazāks sakars, nekā izbeigušamies katalizatoriem. 2. Viesim 18.09.2003 13:07 - arī daļa karburatorauto ir ar katalizatoriem. 3. Ja norma reāli būs 0.5, tad lielākā puse Latvijas autoparka neizies tehnisko.

97330. viesis 18.septembris 2003 16:15
0 0 Atbildēt

Vai tikt tās normas nav paredzētas jaunajiem auto t.i. tiem, kas tiek vai tiks ražoti? Tā kā mēs nek neražojam...Ko darīt ja man ir 15 gadus vecs auto un tam izgatavotājs ir paredzējis CO 0,5-1,5%? Ta viss tas ir muļķības, TA noteikumi ir izstrādāti ņemot vērā tās pašas Eiropas prasības. Stingrākā CO norma ir 3,0%, 0,5% auto ar katalizātoriem un lambda zondēm, bet arī tad, ja Co ir lielāks tiek ielikts 1 vērtējums un izsniegta uzlīme.

97354. viesis 18.septembris 2003 18:35
0 0 Atbildēt

Viesim 16:08 - mjaa, ar CO liimeni ellai patiesi ir mazaaks sakars, intensiivi degot taa , taapat , kaa benziins pilniibaa nesadegot, straujaak celj HC liimeni gaazees. No otras puses, nesadegusi ella un paarmeeriigi trekns degmaisiijums ir naave katalizatoram, taa ka finaalaa vienalga dimbaa :-)

Karburatorauto ar katalizatoriem pamataa bij sastopami pirmajaa paaudzee, taa sauktie vienkomponenta G-Kat. Radikaali lietas izmainiijaas liidz ar lambda zondes ievieshanu un triiskomponentu katalizatoriem - nekaads karburators nav speejiigs tik preciizi izsekot izpluudes gaazu sastaava izmainjaam. Bez tam peedeejo paaudzhu "hipersamudjiitie" karburatori bija jau daudz sarezhgjiitaaki un daargaaki razhoshanaa par elektroniskajaam ieshpriceem, kaa jau preciizaa mehaanika ...

Paredzamaas normas, kaa jau rakstiits, attieksies uz auto , kas razhoti peec 2001. gada. Taa tas jau sen notiek visaa Eiropaa.Vecaakiem auto ir jaapieturas pie izgatavotaaja noteiktajaam normaam - tas tachu skaidrs, ka auto, kam paredzeets , teiksim 0.5 - 1.5 % CO, sagriezhot karburatoru uz 0.3 vispaar spraags nost :-)

Kolenvals

97372. viesis 19.septembris 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Man gan domāt, ka eļļas sadegšana palielina CO daudzumu atgāzēs. Eļļa tāpat, kā benzīns ir ogļūdeņražu (CxHx) maisījums, kurš nonākot cilindrā neizbēgami tiek sadedzināts, jautājums tikai cik pilnīgi. No nepilnīgās sadegšanas arī rodas pastiprināta motoru dūmošana, kas ir galvenais nepatīkamais.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti