Analizējot automašīnu zādzību gadījumus un izplatītāko signalizāciju uzbūves principus, Latvijas uzņēmums Autonams izstrādājis un sācis ražot pasaulē principiāli jaunu automašīnu drošības sistēmu.
Jaunā signalizācija SKYBREAK 700, kas aprīkota ar divkāršā dialoga (D2) funkciju, izslēdz signāla skanēšanas iespējas, kā arī bloķē automašīnu dzinēju darbību pat radiosignālus slāpējošās telpās. Sākotnēji jauno izstrādājumu paredzēts realizēt Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Krievijas tirgos. Eksports veidos vairāk nekā pusi no jaunās produkcijas apjoma.
“Darbu pie unikālo automašīnu aizsardzības sistēmas izveidošanas sākām, jo ārvalstīs ražotām signalizācijām ir paredzēta vienvirziena darbība no signalizācijas tālvadības pults uz galveno bloku, kas uzstādīts automašīnā. Šāds signalizācijas uzbūves modelis ļauj gan noskanēt signalizācijas kodu un to atšifrēt, gan pieļauj iespēju šo kodu nobloķēt,” saka Autonams direktors Edvīns Panders.
Līdz šim tirgū piedāvātās automašīnu aizsardzības sistēmas paredzēja tikai vienvirziena darbību no signalizācijas tālvadības pults uz galveno bloku, kas uzstādīts automašīnā. Šis uzbūves modelis laika gaitā tika pilnveidots, sākotnēji paredzot tikai nelielas koda izmaiņas. Pēdējo modeļu signalizācijās jau iestrādātas sarežģītas kodēšanas metodes. Tomēr arī šāds signalizācijas uzbūves modelis ļauj gan noskanēt signalizācijas kodu un to atšifrēt, gan pieļauj iespēju šo kodu nobloķēt. Autonams “know-how” – SKYBREAK 700 izveidots tā, ka bez abpusēja dialoga starp auto mašīnā uzstādīto galveno bloku un signalizācijas pulti – raiduztvērēju, kas pastāvīgi atrodas pie vadītāja, nav iespējama automašīnas motora iedarbināšana. Ja pirmais dialogs starp šiem signalizācijas aprīkojuma elementiem notiek vienā frekvencē, tad otrais dialogs – jau citā.
SKYBREAK 700 darbības princips ir sekojošs: signalizācijas kodu pieprasa sistēmas vadības bloks, un raiduztvērējs noraida kodu tikai pēc pieprasījuma. Pēc pirmā pieprasījuma seko kodēta atbilde. Pēc otrā pieprasījuma seko atkārtota atbilde, jau kodēta citā frekvencē. Ja dialogs nenotiek, vai tas tiek pārtraukts kaut kādā tā posmā, tad sistēma izslēdzas un motora darbība tiek pārtraukta. SKYBREAK 700 veidota tā, ka tā strādā nepārtrauktā režīmā. SKYBREAK 700 sistēmas pults, ko uzglabā atsevišķi no atslēgām, brīdina lietotāju par sprieguma samazināšanos. SKYBREAK 700 sistēmas informācijas nolasīšana ir iespējama tikai SIA Autonams ražošanas nodaļā.
Lai izveidotu SKYBREAK 700, Autonams tehnoloģiju izstrādē un ražošanas jaudu izveidošanā investējis aptuveni Ls 85 000. Šī projekta realizācija bija iesaistīti aptuveni 30 speciālisti no dažādiem Latvijas uzņēmumiem. Autonams ir valstī pieredzējušākais un lielākais uzņēmums auto aizsardzības sistēmu tirgū. Uzņēmums savu darbību iesāka 1994. gadā un šobrīd ir pirmā kompānija Latvijā, kas minētajā darbības jomā sasniegusi starptautiskajam standartam ISO 9001 atbilstošu kvalitātes vadības sistēmu. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 50 darbinieki.
Rīga, 2003.gada 30.septembris
Par šādām D2 dialoga signalizācijām biju jau dzirdējis agrāk... No kurienes tie speciālisti ir?!! No VEFa un Radiotehnikas? Apsāubu šo faktu realitāti...