Britu autoražotājam MG Rover neklājas viegli. Modeļu palete jau sen novecojusi un tomēr – par uzmanības piesaistīšanu autoražotājs rūpejas. MG ZT-T uzstādījis jaunu ātruma rekordu – 360,9 km/h.
Autoražotāja plānos jau aptuveni pirms gada ietilpa uzbūvēt visātrāko universāli pasaulē. Un lūk – ar Kalifornijas tūninga firmas “So-Cal Speed Shop” un “Roush Performance” palīdzību MG Rover uzbūvēja rekordistu. Inženieriem nācās uzkonstruēt V8 dzinēju ar sešu litru darba tilpumu. Pie tam – šis nedrīkstēja būt atmosfēriskais dzinējs, ne arī dzinējs ar turbīnu. Kad visi darbi pie jaunā dzinēja bija pabeigti, tas attīstīja 765 Zs lielu jaudu.
“Galvenais nebija ātruma rekorda uzstādīšana”, apgalvo MG pārstāvis Pēteris Stīvens (Peter Stevens). “Šādā pasākumā mums tiek dota iespēja veikt testus visekstemālākajos apstākļos.” MG uzsver, ka iegūtā informācija un tehnoloģijas tikšot izmantotas sporta automobiļa MG XPower SV konstruēšanā.
Kamēr inženieri vaiga sviedros mēģina salikt sporta auto, MG svin savu triumfa gājienu pasākumā “Boneville Speed Week”, kas notika Jūtas štata līdzenumos. Jau pirmajā braucienā MG ZT-T uzstādīja 333km/h lielu ātruma rekordu. Pēc nelieliem uzlabojumiem otrajā braucienā izdevās sasniegt 360.9 km/h lielu maksimālo ātrumu, kas pašlaik tiek uzskatīts par pasaules rekordu. Neviens universālis nav braucis tik ātri.
Un ātruma rekords varētu būt vēl lielāks, ja netraucētu daži organizācijas “Southern California Timing Association” drošības noteikumi, bez kuriem nu nekādi nevar iztikt. Tajos ietilpst drošības karkass, ugusdrošības sistēma, speciāla izturīgāka benzīna tvertne, kā arī rezerves izpletnis, ar kuru varētu nobremzēt automobili avārijas gadījumā. Šādas iekārtas tomēr aizņem vietu un piedod automobilim lieku svaru, kas zināmā mērā ietekmē ātruma rekordu.
Shearer, speciāli iauto
Foto: Spiegel
"Pie tam – šis nedrīkstēja būt atmosfēriskais dzinējs, ne arī dzinējs ar turbīnu."... kaa tad tas tagad jaasaprot???? :) seshlitru reaktiivais vai??? :))