Nelielie autoservisi bažījas par eironormatīviem 30

 
2.oktobris 2003 9:28

Igaunijas nelielo autoremonta darbnīcu īpašnieki bažījas par eironormatīviem, bez kuru izpildes viņi nevarēs strādāt pēc Igaunijas iestāšanās Eiropas Savienībā (ES).

Krievu valodā iznākošā Igaunijas avīze "Delovije vedomosti" raksta, ka, pēc autoremonta darbnīcu vadītāju domām, ES prasības spēs izpildīt galvenokārt lielie autoservisa uzņēmumi, bet mazajām darbnīcām tas nebūs pa spēkam. Pašlaik automašīnu remonts lielajās autoservisa darbnīcās Igaunijā izmaksā trīsreiz dārgāk nekā nelielajās darbnīcās.

TALLINA, OCT 01, BNS

Vai tas pats nedraud arī Latvijas servisiem?

 
Visi komentāri
 
99398. viesis 2.oktobris 2003 9:31
0 0 Atbildēt

apvienoties vajag, cienījamie igauņi!

99399. viesis 2.oktobris 2003 9:32
0 0 Atbildēt

viena garāža ar vieniem vārtiem, tas jau nav nopietni, ka sevi lepni dēvē par autoservisu

99405. viesis 2.oktobris 2003 9:42
0 0 Atbildēt

ja ja, ka tik apvienojas un ta pshi dirsiis ka daargi un taa

99407. viesis 2.oktobris 2003 9:46
0 0 Atbildēt

Nu ko, un autoservisi nav vienīgā sfēra, kura paliks "nedaudz dārgāka" pēc ES ...

99411. viesis 2.oktobris 2003 9:49
0 0 Atbildēt

viesis 02.10.2003 09:31

Apvienoties nozīmē vairāki saimnieki, neuzticētšanās, peļņas dalīšanu, kas noved pie cenu kāpuma. Man, piemēram, nav īpaša staprība vai sīkos darbus dara specializēts serviss, vai "i.u. koļa un feģa". OK, ja ir nopietnāka šaize, tad gribās servisu ar aparatūru, bet eļļas, bremžudisku, u.c. sīkumu maiņu labprātāk uzticu lētākam darbaspēkam.

99414. viesis 2.oktobris 2003 9:57
0 0 Atbildēt

raksta autoram ir izteikta eiroskeptikja "piegarsha"

p.s. es pirms referenduma zinaaju ka kaaps cenas, bet es arii padomaaju kas buus ja neiestaasimies. bet laikam dazhs laps par to nav domaaajis

ugias

99417. viesis 2.oktobris 2003 10:04
0 0 Atbildēt

manuprāt vienalga paliks mazie servisi un arī privātie kaktu kantorīši ja tikai viņiem jau ir savs klientu loks un laba darba kvalitāte-vismaz 35% no mazāk turīgiem izmanto tieši savu privāto meistaru pakalpojumus

99418. viesis 2.oktobris 2003 10:13
0 0 Atbildēt

trīsreiz dārgāk?

Nu nevajag jau uzreiz salīdzināt ar auto izplatītāju oficiālajiem servisiem. Rīgā jebkurā smirdīgā ūķī cenas nav zemākas kā lielajos servisos - kemi, euro, gross

99421. viesis 2.oktobris 2003 10:17
0 0 Atbildēt

man liekas, ka iauto censhas uzsveert - cik slikti mums tai ES buus, vai ne ?

99423. viesis 2.oktobris 2003 10:24
0 0 Atbildēt

Bažīties vajadzēja pirms gājāt uz referendumu un balsojāt PAR!!!

ermondo

99424. viesis 2.oktobris 2003 10:27
0 0 Atbildēt

Vismaz servisos tagad normaali straadaas, raxta autoram noteikti patiik Zhoras garaazhinjaa chiniit savu 'ruuulzu'.

99428. viesis 2.oktobris 2003 10:35
0 0 Atbildēt

Jo labāk, ka mazi zaglīgi kantorīši nevarēs turpināt čakarēt klientus un savus darbiniekus - kuriem kā likums nav darba līguma, nemaksā laikā algas, nav socialo garantiju un darbiniekus var patriekt jebkurā brīdī, nesamaksājot nopelnīto naudu. Tie mazie servisi, kuri ir sevi pierādījuši kā uzticamus un kuriem ir savs klientu loks (un kases aparāts servisaa tuvumā:)), dzīvos tāpat kā līdz šim - neviens nav ieinteresēts mainīt savu labo meistaru pret citu, tāpat kā zobārstu utt., tapēc vien ka tagad būsim ES. Sarakstītas kārtējās tendenciozās muļķības!

99435. viesis 2.oktobris 2003 11:03
0 0 Atbildēt

peedeejam viesim, mazie zagliigie kantoriishi apchakaree cilveekus kam domaashana ir ne stipraakaa lieta. Ja esi auns - apchakarees jebkursh servis, ne tikai mazais.

99439. viesis 2.oktobris 2003 11:26
0 0 Atbildēt

Varbūt beidzot parādīsies atšķirība starp autoremonta darbnīcu un servisu, kas jau savā nosaukumā klientiem kaut ko sola.

Ja gribat saremontēt kaktā "pa lēto", tā ir jūsu izvēle.

Ja gribat saņemt servisu, tā ir jūsu pareizā izvēle. Ja esat maksātspējīgs. ;o)

Apnicis maksāt pensijas kaktu remontētāju vecākiem...

99443. viesis 2.oktobris 2003 11:30
0 0 Atbildēt

lasiet pashi-

www.tvnet.lv/news/latvia/e...php?id=2049833

citaats:

"2004. gads Eiropas Savienība nosaka veselības un drošības minimālās prasības darba vietās. Līdz 2004. gada 31. decembrim Latvijai noteikts pārejas periods drošu darba vietu ierīkošanai. Piemēram, slēgtas darba vietas būs jāaprīko ar ventilācijas iekārtām, darba vietās, kur to prasa darba specifika, būs jābūt dušas telpām. Tāpat līdz 2004. gada 31. decembrim noteikts pārejas periods darba devējiem darba vietu ar displeja iekārtām nodrošināšanai atbilstoši drošības un veselības minimālajām prasībām. Piemēram, displeja ekrānam būs jābūt regulējamam, lai to pielāgotu katra operatora vajadzībām, ekrāns nedrīkstēs raustīties, darba galds, krēsls un apgaismojums nedrīkstēs radīt kaitējumu darbinieka veselībai un drošībai. Tiek lēsts, ka papildu finansiālie izdevumi darba devējiem, lai darba vietās nodrošinātu atbilstību minimālajām veselības un drošības prasībām, valsts sektorā būs aptuveni 8 miljoni latu, bet privātajā sektorā varētu sasniegt pat 40 miljonus."

/TVNET/

slikti jau tas nav, bet mazajiem buus beigas un tie papildinaas bezdarbieku rindas...

99445. viesis 2.oktobris 2003 11:37
0 0 Atbildēt

Strādāju mazā servisā bet ar labu aparatūru. Remontēju arī dzinēju vadības blokus un citu elektroniku. Ar interesi gaidu, kā mēģinās čakarēt mazos servisus, tas ir arī mani. Ar interesi tāpēc, ka man tas absolūti nav izdzīvošanas jautājums. Uz lielu servisu strādāt neiešu, zinu, kāda tajos ir atmosfēra.

99454. viesis 2.oktobris 2003 11:55
0 0 Atbildēt

Galā jau par visu samaksās klients-tas ir,ja šobrīd remontē par 10 ls stundā-pēc normatīvu prasību izpildes maksāsim vismaz 15 ls,neatkarīgi no optimisma vai pesimisma :(

99457. viesis 2.oktobris 2003 11:58
0 0 Atbildēt

Vilks, nu bet vai tad tas nav tikai NORMĀLI?

Darba devējam ir jānodrosina darbiniekam tādi apstākļi, kas vismaz nebojātu viņa veselību un būtu iespējams ievērot elementāru higiēnu...Nezin kā tev patiktu smirdīgam pēc darba (ja darbs piem. tāds kā automehāniķim) doties mājās - baigi sagādātu prieku doma ka darba devējs ietaupījis 500 Ls uz dušas ierīkošanu?

99459. viesis 2.oktobris 2003 12:10
0 0 Atbildēt

nu nav tā starpība 3 reizes :) tā cena neatšķiras. ja nu vienīgi ļoooooti lieliem darbiem, kuriem "pie fedjas" var sarunāt skidku, bet servisā būs jāmaksā par patērēto laiku.

protams, ka beigu beigās viss jau tiek sakrauts uz nabaga maksātāju rēķina - a kā savādāk? lapnais eiroonkulis maksās, štoļi????

šeit pieminēto kemi es arī uzskatu par vienkāršu darbnīcu, kurai blakus ir liela rezerves daļu tirgotava. līdz servisam tur vēl kā līdz ķīnai četrrāpus. - a cenas salīdzināmas ar oficiālajiem servisiem

99466. viesis 2.oktobris 2003 12:35
0 0 Atbildēt

viesis-

nu slikti jau tas nav, bet kas ir labaak- buut bezdarbniekam vai straadaat piem. servisaa bez dushas? tam visam bija jaattiistaas pakaapeniski, nevis blaac blaac. nu nav tiem vieteejiem uznjeemeejiem briivu lidizeklju ko ieguldiit darba vietu iekaartoshanaa...

99470. viesis 2.oktobris 2003 13:12
0 0 Atbildēt

kursh negrib dziivot taa kaa dziivo cilveeki vaacijaa, zviedrijaa utt. visi grib.

un lai mees sasniegtu taadu liimeni ar kautko ir jaasaak taas paarmainjas. labi, paies 50 gadi, nu bet beigu beigaas mees sasniegsim kaut ko taadu.

ugias

99472. viesis 2.oktobris 2003 13:23
0 0 Atbildēt

to vilks:

ir tikai atšķirība, vai darba devējs uzskata strādniekus par runājošajiem darbarīkiem (ja nepatīk darba apstākļi, lasies!) vai par darbiniekiem. pašlaik lielākā daļa darba devēju smagi uzvārās - būvē mājas, pērk dārgas masīnas, dodas ārzemju izpriecas tūrēs utt. jo viņi ietaupa ļoti daudz naudas, kas būtu jāiztērē normālu, cilvēka cienīgu darba apstākļu un darba algu nodrošināšanai. reāli tādiem darbadevējiem šobrīd par savu darbalopu darba apstākļiem nospļauties. Eiropas Savienība būs tā, kas piespiedīs ievērot arī darbaņēmēju elementārās tiesības, tostarp arī tiesības uz reāliem, oficiāliem darba līgumiem arī mazos autoservisos, kur pašlaik vairumā gadījumu ir vienkārši visatļautība no darbadevēju puses un beztiesība no darba ņēmēju puses.

99474. viesis 2.oktobris 2003 13:40
0 0 Atbildēt

Viss ir baigi skaisti, tikai, kas būs tas, kas darba devēju piespiedīs kaut ko darīt lietas labā. Prasības pēc darba līguma un normāliem darba apstākļiem arī tagad ir. Vai tas ko maina? Ja kāds domā, ka iestājoties Es, kārtība pati atnāks, tad viņš smagi kļūdās.

99476. viesis 2.oktobris 2003 13:47
0 0 Atbildēt

ir ir atshkjiriiba, bet par ES valdiiba jau zinaaja 1995. gadaa kad iesniedza pieteikumu ES. ja kopsh taa laika buutu veikushi paarbaudes un stimuleejushi uzlabot darba apstaakljus tad tagad viss rulletu. bet ja tagad peekshnji saak spiest, tad daudzi aizies pa burbuli- gan sliktie, gan labie uznjeemeeji. ja ieveeroji, tad tikai peedeejo 2 gadu laikaa ljoti saaktiviceejushies darba aizsardziibas kursi un pilnas aviizes, ka meklee darba aizsardziibas speciaalistus. bet darba inspekcija bija jau sen, vai tad bez stingraaas Briseles rokas nevareejaam?

99482. viesis 2.oktobris 2003 13:58
0 0 Atbildēt

VALDĪBA ! smiekli nāk - kas gan ir valdība? katra nepopulāra ideja tiek novilcināta līdz pēdējam - ļautiņi, kuri venšas tikai noturēties kamēr piestūķē kabatas. tā valdība, kas 95 gadā būtu likusi katram autoservisam uztaisīt dušu, jau sen būtu izšvilpta - un nebūtu tad ne šķēle miljonārs, ne bērziņš tur kur viņš ir :)

99485. viesis 2.oktobris 2003 14:05
0 0 Atbildēt

Ta ta zin problēma -dušas. Drāzīs par to kur liekat "atrabotku", nomainītos eļļas filtrus, riepas un akumulatorus. Ja darbnīcā krāsos auto, kamerām jābūt pēc ES standartiem. Tas ir lai vidi nepiesārņotu.

99511. viesis 2.oktobris 2003 15:22
0 0 Atbildēt

Un atgāzu atsūcējiem autoservisā jābūt aprīkotiem ar apsildāmiem katalizatoriem un Lambda zondēm...

>:o))

99532. viesis 2.oktobris 2003 16:49
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka Valsts Neatkarības gados auto servisu nozare ir daudz paplašinājusies, nepastāv problēmas ar resursiem un rezerves daļām, bet tehnologiskā aprīkojuma, pakalpojuma pasniegšanas kvalitātes un KULTURAS līmeņa ziņā - padomju laika līmenis. Visvairāk pārsteidz tieši fakts, ka pie auto dzelžiem var ķerties jebkurš "klemtmeris" , bez jebkāda kvalifikācijas sertifikāta dokumenta. Kā saka - par sekām atbildēs servisa vadītājs. Padomju laika servisos vismaz tehniskās skolas izglītība tika prasīta. Tagad, puiškāns, pēc videnes aiziet uz servisu ,sāk riteņus skrūvēt, pēc diviem gadiem jau ķeras klāt bremžu klučiem...BEZ NEVIENA attiecīga izglītības dokumenta. Labi,,ka Latvijā tiesu sistēma tik vāja, ka neviens neies sūdzēties, ka braucot nokritīs ritenis..?? Labi, ka vismaz pastāv demokrātija, un iepēja meistarus izvēlēties pašam. Cik zināms, ieejot ES, šie jautājumi pakļausies regulācijai, un oficiāla servisa šloseriem savu esamību būs jāpmato ar noteiktiem kvalifikācijas apliecinājumiem.

99539. viesis 2.oktobris 2003 17:37
0 0 Atbildēt

piekriitu ikdienas viesim- buuvniekam, kas arii speeleejaas ar cilveeku dziiviibaam prasa 5 gadu augsskolas +3 gadu prakses un tad dod sertifikaatu, kas apliecina speejas.

jebkursh servisaa straadajoshs chaliitis ar pamatskolas izglitiibu, sava tupuma deelj var pie dieviem aizlaist normaalu skaitu satiksmes daliibnieku...

99678. viesis 3.oktobris 2003 13:35
0 0 Atbildēt

Par servisa darbinieku izglītību es piekrītu. Nezinu kā ir europā. Bet Latvijā ir izplatīts: garažās sanākušo veču kopēja auto remonts, VAI TIE NEAPDRAUD ? :?

Ir censoņi, kas paši maina eļļas un riepas. Kur tad tās viņi tagad liks? Arī tas ka, šosejas malā, Dalbes "pilsdrupām" pretī ir tāda eļļas un tosola peļķe zem estakādes. Garām braucot uz Rīgu sanāca piestāt. Joham basā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti