Neglītais «Daimler SP250» 1

19.novembris 2001 10:37

Daimler SP250 "Dart" bija kaut kas pilnīgi jauns Daimler firmai, kurai nebija sporta auto būves pieredzes. Lēmums par tā ražošanu tika pieņemts pēc vadības maiņas 50. gadu beigās. Firmai bija grūtības un vadība domāja, ka jauns sporta auto varētu būt labs līdzeklis, kā iekarot amerikāņu pircēju sirdis, līdzīgi kā to jau bija izdarījušas Jaguar, Triumph un MG.

Izmantojot no Triumph TR3 nokopētu šasiju un balstiekārtas konstrukciju, Daimler spēra tam laikam radikālu soli – pievienoja tai stiklšķiedras virsbūvi, neveiklu variantu ar spurām un gupijai līdzīgu režģi, izvirzītus lukturus, kam nebija daudz cienītāju. Auto galvenais pievilkšanas spēks bija 2548 cm3 V8 motors ar 140 ZS lielu jaudu. Šis vienmērīgi strādājošais, spēcīgais motors ar pusapaļām degkamerām un diviem SU karburatoriem, kuru bija radījis Daimler izpilddirektors Edvards Tērners, populāro Triumph motociklu motoru autors, varēja neglīto, bet pietiekami vieglo SP250 dzīt ar ātrumu līdz 201 km/h. Tā ieskriešanās laiks no 0-100 km/h bija 9,5 sekundes. Tas bija gluži pieņemams, taču lieliskais dinamiskums un smalkais V8 motors kontrastēja ar amatierisko, steigā veidoto virsbūvi un šasiju. TR, MG un Jaguar lielo XK150 šis Daimler SP250 bija vietā, it sevišķi ar degvielas patēriņu 11 litri uz 100 km. Dunlop diska bremzes visiem četriem riteņiem nodrošināja labu un ātru bremzēšanu, taču vadāmība neguva augstu novērtējumu, jo stūrēšana bija smaga; šasija bija nedaudz lokana, tādēļ pirmajiem auto (līdz 1961.gadam) uz sliktiem ceļiem dažkārt bīstami atvērās durvis. SP250 “B” bija stingrāka šasija un buferi kā standartaprīkojums, bet “C” variantam bija dekoratīvi uzlabojumi. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
120520. viesis 25.marts 2004 10:19
0 0 Atbildēt

ar sitadu varetu forsi izcelties uz kopeja vw, bembu un mb fona!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 9

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti