Neglītais «Daimler SP250» 1

19.novembris 2001 10:37

Daimler SP250 "Dart" bija kaut kas pilnīgi jauns Daimler firmai, kurai nebija sporta auto būves pieredzes. Lēmums par tā ražošanu tika pieņemts pēc vadības maiņas 50. gadu beigās. Firmai bija grūtības un vadība domāja, ka jauns sporta auto varētu būt labs līdzeklis, kā iekarot amerikāņu pircēju sirdis, līdzīgi kā to jau bija izdarījušas Jaguar, Triumph un MG.

Izmantojot no Triumph TR3 nokopētu šasiju un balstiekārtas konstrukciju, Daimler spēra tam laikam radikālu soli – pievienoja tai stiklšķiedras virsbūvi, neveiklu variantu ar spurām un gupijai līdzīgu režģi, izvirzītus lukturus, kam nebija daudz cienītāju. Auto galvenais pievilkšanas spēks bija 2548 cm3 V8 motors ar 140 ZS lielu jaudu. Šis vienmērīgi strādājošais, spēcīgais motors ar pusapaļām degkamerām un diviem SU karburatoriem, kuru bija radījis Daimler izpilddirektors Edvards Tērners, populāro Triumph motociklu motoru autors, varēja neglīto, bet pietiekami vieglo SP250 dzīt ar ātrumu līdz 201 km/h. Tā ieskriešanās laiks no 0-100 km/h bija 9,5 sekundes. Tas bija gluži pieņemams, taču lieliskais dinamiskums un smalkais V8 motors kontrastēja ar amatierisko, steigā veidoto virsbūvi un šasiju. TR, MG un Jaguar lielo XK150 šis Daimler SP250 bija vietā, it sevišķi ar degvielas patēriņu 11 litri uz 100 km. Dunlop diska bremzes visiem četriem riteņiem nodrošināja labu un ātru bremzēšanu, taču vadāmība neguva augstu novērtējumu, jo stūrēšana bija smaga; šasija bija nedaudz lokana, tādēļ pirmajiem auto (līdz 1961.gadam) uz sliktiem ceļiem dažkārt bīstami atvērās durvis. SP250 “B” bija stingrāka šasija un buferi kā standartaprīkojums, bet “C” variantam bija dekoratīvi uzlabojumi. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
120520. viesis 25.marts 2004 10:19
0 0 Atbildēt

ar sitadu varetu forsi izcelties uz kopeja vw, bembu un mb fona!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pilsēta nav sacīkšu trase (+ VIDEO) 1

Izbraucot no līkuma, vadītājs "iemin grīdā" un nespējot savaldīt savu jaudīgo auto, ietriecas ielas malā stāvošā mašīnā Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbauda Volvo XC40 un Ford Focus (+ VIDEO) 8

EuroNCAP drošības testos pārbaudīti pilnīgi jaunie Ford Focus un Volvo XC40, kam tāpat kā Nissan Leaf, nācās izturēt pārbaudes pēc jaunās, paplašinātās metodikas. Lasīt vairāk

 

Vidzemē divu rallija automašīnu sadursmē cietuši četri Krievijas sportisti 1

Vidzemē pagājušajā nedēļā divu rallija automašīnu sadursmē cietuši četri Krievijas sportisti. Lasīt vairāk

 

Aicina informēt par izsvīdumiem, kas karstuma dēļ var veidoties uz asfalta 3

Atbilstoši laika prognozēm, šodien un tuvākajās dienās Latvijā gaidāma īpaši augsta gaisa temperatūra. Autoceļu asfalta segumam uzkarstot, atsevišķās vietās var veidoties svīduma vietas, ceļš var būt slidens, tāpēc aicinām autobraucējus informēt par šādām vietām, zvanot uz VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) diennakts bezmaksas informatīvo līniju 80005555. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti