Ja Latvijas policija transportlīdzekļos kā enerģijas avotu izmantotu nevis degvielu, bet dabasgāzi, valsts budžetā varētu ietaupīt aptuveni miljonu latu gadā, seminārā par dabasgāzes ieviešanu Latvijā paziņoja "EkoHanza" speciālists Aleksejs Safronovs.
Savukārt Valsts policijas (VP) Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks Krists Leiškalns BNS skaidroja, ka policija transportlīdzekļu degvielas iegādei gadā kopumā tērē tikai 1 761 110 latu un līdz ar to šāds apgalvojums nav pamatots. Tāpat viņš norādīja, ka policijas transportlīdzekļi pārsvarā ir veci, ražoti 70.gados un nolietoti, kā dēļ to pārbūves izmaksas būtu neadekvātas. Pēc Leiškalna teiktā, dabasgāzes iekārtas policijas automašīnām būtu lietderīgi uzstādīt tikai tad, ja likumsargu rīcībā būtu jauni automobiļi. "Dabasgāzes iekārtu uzstādīšanai automašīnās, kā arī uzpildes staciju būvniecībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, jo teritoriālās policijas nodaļas atrodas visos Latvijas rajonos, kuros visos arī būtu jābūvē gāzes uzpildes stacijas," skaidroja Leiškalns. "Mēs taupām jau tagad, jo lielākā daļa policijas transporta brauc, izmantojot dīzeļdegvielu, nevis krietni dārgāko benzīnu," sacīja VP Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks. Safronovs pauda viedokli, ka Latvijai vajadzētu ņemt piemēru no Eiropas Savienības (ES) valstu valdībām, kuras pēdējā laikā pievērsušas lielu uzmanību alternatīvajiem degvielas veidiem: biodegvielai, dabasgāzei un ūdeņradim. Safronovs pastāstīja, ka dabasgāzi izmanto arī Amerikas un citu valstu policijas struktūrās. Viņš klāstīja, ka Latvijai kā ES dalībvalstij projektos, kuru ietvaros tiks veicināta dabasgāzes izmantošana, būs iespēja piesaistīt ES fondu līdzekļus, jo videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošana ir viena no ES prioritātēm. Runājot par Latvijas situāciju, pēc Safronova vārdiem, valstī izveidojies apburtais loks - dabasgāzes uzpildes staciju ārpus Rīgas nav tādēļ, ka ir maz transportlīdzekļu, kas būtu aprīkoti ar dabasgāzes uzpildes iekārtām, un otrādi. Kā situācijas risinājumu Safronovs minēja dažādu projektu īstenošanu, kuru ietvaros problēmu risinātu kompleksi. Pašlaik lielākā daļa no Latvijā lietotajām automašīnām ir aprīkotas ar tradicionālās degvielas iekārtām, taču zinātnieki prognozē, ka nākotnē automašīnās kā enerģijas avots tiks izmantots ūdeņradis vai pat saules gaisma. RĪGA, OCT 08, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kas to būtu domājis, ka gāze nav degviela.