Policija varētu ietaupīt, izmantojot dabasgāzi 59

 
9.oktobris 2003 11:43

Ja Latvijas policija transportlīdzekļos kā enerģijas avotu izmantotu nevis degvielu, bet dabasgāzi, valsts budžetā varētu ietaupīt aptuveni miljonu latu gadā, seminārā par dabasgāzes ieviešanu Latvijā paziņoja "EkoHanza" speciālists Aleksejs Safronovs.

Savukārt Valsts policijas (VP) Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks Krists Leiškalns BNS skaidroja, ka policija transportlīdzekļu degvielas iegādei gadā kopumā tērē tikai 1 761 110 latu un līdz ar to šāds apgalvojums nav pamatots. Tāpat viņš norādīja, ka policijas transportlīdzekļi pārsvarā ir veci, ražoti 70.gados un nolietoti, kā dēļ to pārbūves izmaksas būtu neadekvātas. Pēc Leiškalna teiktā, dabasgāzes iekārtas policijas automašīnām būtu lietderīgi uzstādīt tikai tad, ja likumsargu rīcībā būtu jauni automobiļi. "Dabasgāzes iekārtu uzstādīšanai automašīnās, kā arī uzpildes staciju būvniecībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, jo teritoriālās policijas nodaļas atrodas visos Latvijas rajonos, kuros visos arī būtu jābūvē gāzes uzpildes stacijas," skaidroja Leiškalns. "Mēs taupām jau tagad, jo lielākā daļa policijas transporta brauc, izmantojot dīzeļdegvielu, nevis krietni dārgāko benzīnu," sacīja VP Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks. Safronovs pauda viedokli, ka Latvijai vajadzētu ņemt piemēru no Eiropas Savienības (ES) valstu valdībām, kuras pēdējā laikā pievērsušas lielu uzmanību alternatīvajiem degvielas veidiem: biodegvielai, dabasgāzei un ūdeņradim. Safronovs pastāstīja, ka dabasgāzi izmanto arī Amerikas un citu valstu policijas struktūrās. Viņš klāstīja, ka Latvijai kā ES dalībvalstij projektos, kuru ietvaros tiks veicināta dabasgāzes izmantošana, būs iespēja piesaistīt ES fondu līdzekļus, jo videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošana ir viena no ES prioritātēm. Runājot par Latvijas situāciju, pēc Safronova vārdiem, valstī izveidojies apburtais loks - dabasgāzes uzpildes staciju ārpus Rīgas nav tādēļ, ka ir maz transportlīdzekļu, kas būtu aprīkoti ar dabasgāzes uzpildes iekārtām, un otrādi. Kā situācijas risinājumu Safronovs minēja dažādu projektu īstenošanu, kuru ietvaros problēmu risinātu kompleksi. Pašlaik lielākā daļa no Latvijā lietotajām automašīnām ir aprīkotas ar tradicionālās degvielas iekārtām, taču zinātnieki prognozē, ka nākotnē automašīnās kā enerģijas avots tiks izmantots ūdeņradis vai pat saules gaisma. RĪGA, OCT 08, BNS
 
59 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
100433. viesis 9.oktobris 2003 11:51
1 0 Atbildēt

Kas to būtu domājis, ka gāze nav degviela.

100446. viesis 9.oktobris 2003 12:05
1 0 Atbildēt

izskataas peec gaazes iekaartu tirgotaaju lobeeshanas. vai gaaze automashiinaas ir vieniigais un peedeejais liidzeklis ekonomijai?

kaapeec valdiiba savus auto neapriiko ar gaazi?

100493. viesis 9.oktobris 2003 14:19
1 0 Atbildēt

Un gaaze nemaz nesamazina motora darbstundu skaitu. Ne nee nemaz :) Tad lai nebriinaas ka vinjiem tie autinji aatri pajuks

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti