Policija varētu ietaupīt, izmantojot dabasgāzi 59

 
9.oktobris 2003 11:43

Ja Latvijas policija transportlīdzekļos kā enerģijas avotu izmantotu nevis degvielu, bet dabasgāzi, valsts budžetā varētu ietaupīt aptuveni miljonu latu gadā, seminārā par dabasgāzes ieviešanu Latvijā paziņoja "EkoHanza" speciālists Aleksejs Safronovs.

Savukārt Valsts policijas (VP) Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks Krists Leiškalns BNS skaidroja, ka policija transportlīdzekļu degvielas iegādei gadā kopumā tērē tikai 1 761 110 latu un līdz ar to šāds apgalvojums nav pamatots. Tāpat viņš norādīja, ka policijas transportlīdzekļi pārsvarā ir veci, ražoti 70.gados un nolietoti, kā dēļ to pārbūves izmaksas būtu neadekvātas. Pēc Leiškalna teiktā, dabasgāzes iekārtas policijas automašīnām būtu lietderīgi uzstādīt tikai tad, ja likumsargu rīcībā būtu jauni automobiļi. "Dabasgāzes iekārtu uzstādīšanai automašīnās, kā arī uzpildes staciju būvniecībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, jo teritoriālās policijas nodaļas atrodas visos Latvijas rajonos, kuros visos arī būtu jābūvē gāzes uzpildes stacijas," skaidroja Leiškalns. "Mēs taupām jau tagad, jo lielākā daļa policijas transporta brauc, izmantojot dīzeļdegvielu, nevis krietni dārgāko benzīnu," sacīja VP Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks. Safronovs pauda viedokli, ka Latvijai vajadzētu ņemt piemēru no Eiropas Savienības (ES) valstu valdībām, kuras pēdējā laikā pievērsušas lielu uzmanību alternatīvajiem degvielas veidiem: biodegvielai, dabasgāzei un ūdeņradim. Safronovs pastāstīja, ka dabasgāzi izmanto arī Amerikas un citu valstu policijas struktūrās. Viņš klāstīja, ka Latvijai kā ES dalībvalstij projektos, kuru ietvaros tiks veicināta dabasgāzes izmantošana, būs iespēja piesaistīt ES fondu līdzekļus, jo videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošana ir viena no ES prioritātēm. Runājot par Latvijas situāciju, pēc Safronova vārdiem, valstī izveidojies apburtais loks - dabasgāzes uzpildes staciju ārpus Rīgas nav tādēļ, ka ir maz transportlīdzekļu, kas būtu aprīkoti ar dabasgāzes uzpildes iekārtām, un otrādi. Kā situācijas risinājumu Safronovs minēja dažādu projektu īstenošanu, kuru ietvaros problēmu risinātu kompleksi. Pašlaik lielākā daļa no Latvijā lietotajām automašīnām ir aprīkotas ar tradicionālās degvielas iekārtām, taču zinātnieki prognozē, ka nākotnē automašīnās kā enerģijas avots tiks izmantots ūdeņradis vai pat saules gaisma. RĪGA, OCT 08, BNS
 
Visi komentāri
 
100430. viesis 9.oktobris 2003 11:49
0 0 Atbildēt

safronovs vienkārši bīda savu biznesu, es tāpēc uz dabasgāzi nepāriešu. benzīns rullē!

100433. viesis 9.oktobris 2003 11:51
1 0 Atbildēt

Kas to būtu domājis, ka gāze nav degviela.

100435. viesis 9.oktobris 2003 11:54
0 0 Atbildēt

--> uculs:

mjāa... tiešām, arī esmu pārsteigts... :)

100437. viesis 9.oktobris 2003 11:54
0 0 Atbildēt

Ha ... cik saprotu lielākā gāzes un benzīna cenas starpība rodas uz akcīzes nodokļa rēķina. T.i. iznāktu, ka IEM (valsts iestāde) varētu ietaupīt maksājot mazāku naudu valsts budžetā! Valsts iestāde nodarbojas ar valstij nodokļos samaksājamās summas samazināšanu. Oriģināli! :)

100442. viesis 9.oktobris 2003 11:59
0 1 Atbildēt

to apaljais_buss 09.10.2003 11:54

līdz ar ko valstij mazāki ieņēmumi un policijai tiek mazāks budžets :0))

vienīgais labums būtu, ja kāds no tiem uzsprāxst he-he...

100446. viesis 9.oktobris 2003 12:05
1 0 Atbildēt

izskataas peec gaazes iekaartu tirgotaaju lobeeshanas. vai gaaze automashiinaas ir vieniigais un peedeejais liidzeklis ekonomijai?

kaapeec valdiiba savus auto neapriiko ar gaazi?

100450. viesis 9.oktobris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Idiotisms, tad jau labaak apriikosim visas policijas mashiinas ar saules bachaam.

100456. viesis 9.oktobris 2003 12:19
0 1 Atbildēt

Policisti varētu vēl vairāk ietaupīt ēdod zirņus - pat gāzi nevajadzētu uzpildīt!

100458. viesis 9.oktobris 2003 12:22
0 0 Atbildēt

Jo vecaaks auto, jo leetaaka gaazes iekaartas uzstaadiisana.

100487. viesis 9.oktobris 2003 13:41
0 0 Atbildēt

roveri fordi volvo septindesmito gadu diizelji??????????????? nu nu?

100493. viesis 9.oktobris 2003 14:19
1 0 Atbildēt

Un gaaze nemaz nesamazina motora darbstundu skaitu. Ne nee nemaz :) Tad lai nebriinaas ka vinjiem tie autinji aatri pajuks

100503. viesis 9.oktobris 2003 15:13
0 0 Atbildēt

Meklēt racionālu līdzekļu izmantošanu valsts struktūrās, būtu utopija. Ja valsts iestāde arī taupa līdzekļus kādā jomā, tad tikai tāpēc, lai šefs varētu sev atļauties kaut ko krutāku.

100505. viesis 9.oktobris 2003 15:50
1 0 Atbildēt

Leiškalns ko no kabineta degunu ārā nebāž? Kādas uzpildes stacijas jābūvē,ja katrā 2.benžīntankā tādas ir!

Starp citu,runa varētu būt par sašķidrinato propan-butāna gāzi,bet lai brauktu ar saspiesto dabasgāzi poliču bobikam vajadzēs vilkt piekabi ar balonu paketēm....Te nu redzams kārtējais žurnālists,kas raksta par tēmu no kuras nihuja nejēdz,tāpēc ka vidusskolā fiziku nav apguvis!

100513. viesis 9.oktobris 2003 16:34
0 0 Atbildēt

To Zoga - Katraa nodallaa jaaveido dabas gaazes uzpildes stacijas, ja runaajam tiessi par automassinu darbinaassanu ar metaanu jeb dabas gaazi.

To viesis 09.10.2003 13:41 -

Dalla transporta ir razzota septinndesmitajos gados, dalla astonndesmitajos, dalla devinndesmitajos. Pamatmasa tiessi astonnedemitajos un devinndesmitajos.

Un no visa transporta dalla ir arii diizelli. Tie passi policijas Land Rover un ne tikai.

To KAIFARIX - jo veecakks transports jo leetaka iekaarta un taas uzstaadiissana attiecas uz naftas gaazes jeb propaana butaana iekaartu. Ja runaajam par dabas gaazes jeb metaana iekaartaam, tad paarbuuve maksaa ~ 1000 USD bet jauna ruupnieciski razzota automassina ar sso iekaartu maksaa ~ 2000 EUR daargaak kaa tikai benziina versija.

100515. viesis 9.oktobris 2003 16:37
0 0 Atbildēt

To Zoga - preciizaak jaasaka, ka nevis jaaveido jauna degvielas uzpildes stacija, bet jaiegadaajas iekaartas ar kuru paliidziibu var uzpildiit metaanu. Uzpildes iekaartauzpildiissanai maajas apstaakllos - baloni tiek piepildiiti tikai vairaaku stundu garumaa maksaa ~ USD 1000. Lielaaku apjomu un aatraakas uzpildes iekaartas maksaa veel krietnu naudinnu...

100523. viesis 9.oktobris 2003 17:42
0 0 Atbildēt

jautaajums - vai ar gaazi var ieguut taadu pashu aatrumu kaa ar benziinu - diez vai..diez vai gaazes razhotaaji maksaas kompensaaciju nenokjerto noziedznieku upuriem...

100528. viesis 9.oktobris 2003 18:03
0 0 Atbildēt

To Sanderss - ruupnieciski ap dabas gaazes iekaartu apriikotas automassinas tehniskie parametri, tostarp dinamiskie parametri ir faktiski analoggiski gan braucot ar benziinu, gan dabas gaazi jeb metaanu. Skarbaa patiesiiba ir taa, ka metaana prieksrociibas ssobriid netiek izmantotas arii ruupnieciski razzoitaas automassinaas, jo dabas gaazes oktaana skaitlis ir krietni augstaak gan par benziinu gan metaanu butaa un specifiski konstrueetaa dzineejaa buutu iespeejams paaugstinaat kompresijas pakaapi un sekojossi arii iekssdedzes dzineeja lietderiibas koeficientu.

100529. viesis 9.oktobris 2003 18:13
0 0 Atbildēt

Nezinu,kas iisti ir Iem, bet tur Iem augshaa diez vai tuvaakajaa laikaa saaks domaat par tik augstaam mateerijaam...

100530. viesis 9.oktobris 2003 18:19
1 0 Atbildēt

To Sanderss - par augstaam mateerijaam Ieksslietu ministrijaa un Valsts policijaa var domaat tiessi tik lielaa apjomaa, kaa valsts ir iedaliijusi budzzetu. SSausmiigi vienkarss apreekkins.

100531. viesis 9.oktobris 2003 18:22
0 0 Atbildēt

Gaaze rullee!!!

Un gazes uzpildes stacijas ir pa visu latviju, un latvijaa deelj daargaas degvielas strauji pieaug gaasez auto skaits.

Leiskalns nekad nau vareejis uzklausiit citu domas.

100534. viesis 9.oktobris 2003 18:44
1 0 Atbildēt

to IeM:

bet kaadeelj tad jaapriiko ar metaanu tie braucamie? Vaitad propaan-butaan parastaas iekaartas, kuru uzstaadiishanas cena vienai automashiinai nepaarsniegs 300ls nevar izmantot?

un par to lietderiibu un augstaaku kompresijas pakaapi txt ir kautkaa .... nu nesakariigs...

100538. viesis 9.oktobris 2003 19:18
0 0 Atbildēt

100542. viesis 9.oktobris 2003 19:26
0 0 Atbildēt

to iem... par budzhetu tik tieshaam vienkaarshs apreekjins, ja vien taa naudinja nenokljuutu veco laiku priekshnieku rokaas, kas jaunaas tehnologjijas neatbalsta...

100558. viesis 10.oktobris 2003 7:53
0 0 Atbildēt

Kas notiks ja aiz neuzmanības sašaus tvertni !

100559. viesis 10.oktobris 2003 8:13
0 0 Atbildēt

IEm,paskaidro kur liks balonus, kāda tilpuma un cik km ar šādu uzparikti varēs nobraukt?

100560. viesis 10.oktobris 2003 8:33
1 0 Atbildēt

Nekur šajā rakstā nav pieminēti cipari cik katra mašīna nobrauc pa gadu (kautvai min, max un vidējais) varbūt kādām 100 mašīnām arī būtu vēlams stādīt gāzi - bet parasti vismaz cē*******i taču nebraukā - viņi sēž krūmos - un vai nav pie kājas kas krūmos stāvošai mašīnai ir bākā:)

Būtu jau safrānovam labi dabūt "savu" projektiņu cauri - nekas nav jādara un citrons pa gadu apgrozās :)

ja policijas dzelži pāries uz gāzi, tad gāze būs arī visā policistu privātmašīnās :)

ar tādām pašām sekmēm varētu dabūt cauri projektu, kurs paredz iepirkt un uzstādīt visām policijas mašīnām slavenos FUFEĻMAKSUS - tie taču dod līdz 20% ekonomijas un kapitālieguldījumi ir niecīgi - pie tam tos varēšot pārlikt uz policijas jaunajām mašīnām a gāzes iekārtas nē

100562. viesis 10.oktobris 2003 8:45
0 0 Atbildēt

Kruti, kaadreiz pirka bemberus lai var pakaljdziities :)

bet laikam saprata ka kraaninjsh pa iisu - tagad leenaam brauks uz kruumiem ar naglu maisinju seedeet :))))

100567. viesis 10.oktobris 2003 8:58
1 0 Atbildēt

To HIPPY. Leisskalns lloti labi zina, ka naftas gaazes uzpildes stacijas ir disloceetas visaa Latvijas teritorijaa, tomeer Hippy sskkiet elementaari neatsskkir automobillu uzpildes stacijas ar naftas gaazi un dabas gaazi - tas nav viens un tas pats.

100568. viesis 10.oktobris 2003 9:02
1 0 Atbildēt

Hei BNS, kopš kura laika naftas gāzi propans-butans tik saukta par dabasgaazi? Kur tad ir taas dabasgazes uzpildes stacijas? Varbūt virtuvee pie pliits?

100570. viesis 10.oktobris 2003 9:10
0 0 Atbildēt

To shearer. Kaadeelj tad jaapriiko ar metaanu tie braucamie?

- Tas ir uzneemuma EkoHanza ierosinaajums un tiessi taapeec tas tiek apspriests arii sakotneejaa zinnaa. Patiesiibaa Ekohanza ieintereseetiba projektaa saistiita tiessi ar degvielas - metaana - uzpildes iekaartu tirdznieciibu, jo ssis uzneemums netirgo automassiinas un gaazes iekaartas, bet tiessi lielaakas un mazaakas metaana uzpildes iekaartas. Neapstriidams fakts ir, ka dabas gaaze ir leetaka par citiem degvielas tipiem. Metaanu var arii ruupnieciski razzot izmantojot organiskos atkritumus.

Vaitad propaan-butaan parastaas iekaartas, kuru uzstaadiishanas cena vienai automashiinai nepaarsniegs 300ls nevar izmantot?

- Lai automobili barotu ar dabas gaazi, standarta metaana butaana iekaartu izmantot nevar. Galvenaa probleema ir saistiita ar spiedienu - metaana balonaa spiediens ir 200 atmosfēras. Agrāk balonu izturība tika panākta izgatavojot no metāla biezas balona sienas un baloni bija lloti smagi. SSobriid straujaa attistiba un ruupnieciskaas razzossanas pieaugums saistiits ar vieglaaku un izturiigaaku balonu razzossanaa izmantojot ogllsskkiedru.

un par to lietderiibu un augstaaku kompresijas pakaapi txt ir kautkaa... nu nesakariigs...

- Texts ir absoluuti sakariigs, ja ir prieksstats par iekssdedzes dzineeju lietderiibas koeficientu. Ar veeleejos pateikt, ka ssobriid veel netiek izmantotas visas dabas gaazes jeb metaana priekssrociibas, jo izstraadaajot speciaalu dzineeju darbam tikai ar dabas gaazi ir iespeejams panaakt augstaaku degvielas ekonomijas liimeni.

- Bieles kungs, varbuut Jums nepieciessams kaads rakstinnss par to, kas ir dabas gaaze un taas izmantossanu auto darbinaassanaa.

100573. viesis 10.oktobris 2003 9:14
0 0 Atbildēt

To Hippy - skarbi analizejot situaaciju par to vai Leisskalns uzklausa vai neuzklausa citu domas, veelos jautaat vai Tu vinnu paziisti, lai tik objektiivi spriestu?

100580. viesis 10.oktobris 2003 9:42
0 0 Atbildēt

2shearer:

nemurgo,sen zinaams,ka kompresijas pakaapes palielinaashana rada degvielas ekonomiju,un lielaaku dzineeja jaudu,resp tiek pacelts lietderiibas koeficients...

bet vispaar imho,paarvedot uz propaan butaanu lielaako dalju policijas transporta,izmaksas uz degvielu buutiski samazinaatos....un arii noliet to propaan butaanu nav tik vienkaarshi,a benziinu...nevienam tak nav nosleepums,ka policijas auto tiek pagriezts spidometrs uz priekshu,un mazliet benziina regulaari noliets "savaam vajadziibaam"...

100582. viesis 10.oktobris 2003 9:43
0 0 Atbildēt

viesis (IeM) 10.10.2003 09:10

no jopcik - latvijas valsts sponsorēs autobūvētājus lai tie ražo speciāli latvijas krūmu mentiem autiņus ar SPECIĀLIEM dzinējiem lai pilnībā varētu izbaudīt gāzes priekšrocības - un tas viss tādēļ lai eksluatācijā ieekonomētu 1 citronu gadā - tam pasākumam vajadzētu atmaksāties tieši trešajā dienā pēc pastardienas labprāt gribētu uzmest acis biznesa plānam - vai vismaz kaut kādiem cipariem, kur tiek poerēts ar konkrētiem skaitļiem :)

100590. viesis 10.oktobris 2003 9:59
0 0 Atbildēt

To Pirmais - nu kaapeec viss jaajauc vienaa maisaa. Tik vien kaa piebildu informaacijai, ka dabas gaazes izmantossana ir perspektiiva, iipassi, ja tiek izmantots viss metaana potenciaals.

100592. viesis 10.oktobris 2003 10:02
0 0 Atbildēt

Biele, pat izlasot dallu komentaaru ir skaidrs, ka daudziem nav skaidriibas par gaazi - ko noziimee propaans buutaans un ko - metaans... Vajag publiceet materiaalu, kas ir dabas gaaze utt.

Redaktors 10.oktobris 2003 10:08
0 0 Atbildēt

Raksts par gazi bus drizuma... Jo ir ieplanots...

100612. viesis 10.oktobris 2003 10:37
0 0 Atbildēt

Patiesiibaa tas pat nav jaapasuuta, jo juusu sadarbiibas partnerim Autoinfo taads materiaals jau ir gatavs...

100645. viesis 10.oktobris 2003 11:02
0 0 Atbildēt

To Zoga. Par to, kur likt balonus un cik var nobraukt. Kur likt vecaam massiinaam, protams ie liela probleema, jo dabas gaazes baloni aiznnem vairaak vietas kaa naftas gaazes baloni. Ruupnieciski razzotaam automassinaam ar metaana iekaartu, baloni ir dalleeji integreeti griidaa un neaiznnem paaraak daudz vietas. Piemeeram Volvo massinaam auto saimnieks bez nopietnas iejaukssanaas nevar baloniem tikt klaat. Citaam markaam - peim Volkswagen autinniem var atveert bagaazzniekaa (bagaazznieka griida augstaaka par standarta auto) vaaku un uzmest baloniem acis. Cik varnobraukt??? nu protams, mazaak kaa ar normaalu benziinieku - pirmkaart jau ruupnieciski razzotiem siem autinniem liek mazaaku benziina tvertni - padsmit litrus, jo jaaekonomee vieta baloniem. Ar degvielu no baloniem, atkariibaa no balonu tilpuma ap 200 km.

100646. viesis 10.oktobris 2003 11:03
0 0 Atbildēt

No ba;lonu tilpuma un konkreetaa auto dehgvielas pateerinna. Loggiski, ka autinnss ar 1,6 litru motoriiti noripos vairaak kaa ar 2,5 litru "dveeseli".

100652. viesis 10.oktobris 2003 11:23
0 0 Atbildēt

Un droši vien autoinfo gāzes raksta autors būūs (uzminiet, kas)... K.Leiškalns?, ja jau IeM darbinieks, kas ir arī Krists, tā reklamē šo rakstu. Būtu tas autoinfo par maksu, noteikti dotos uz kiosku meklēt, lai izlasītu K.L. kārtējos rakstiņus... NTP

100657. viesis 10.oktobris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

To viesis 10.10.2003 11:23 - Lai arii iepeejamais sarunu biedrs vareetu buut KL kurss straadaa IeM, tomeer gaazes materiaala autors ir cits. Vajag to aviiziiti pacelt un apskatiities...

100659. viesis 10.oktobris 2003 11:49
0 0 Atbildēt

viesis (IeM) 10.10.2003 09:59

iedomājies, kas būtu ja varētu visu BENZĪNA potenciāku izmantot - diemžēl iekšdedzes dzinējiem lietderības koeficitents ir ar 20% . tikai. un protams, ja mums izdodas tāmē soslēpt kā neparedzētus izdevumus to miljardus, kas jāiegulda un īpaši izcelt to 1 miljonu ko izdosies ieekonomēt, tad protams projektu dabūs cauri un viss notieks - tikai es neredzu iemeslu kāpēc man paersonīgi par šo pasākumu būtu jātērē 10 vairāk SAVAS nodokļu NAUDAS

100660. viesis 10.oktobris 2003 11:55
0 0 Atbildēt

To Pirmais. Valsts policija neredz ekonomisku ieguvumu momentaanai autoparka paarveidei uz darbu ar metaanu, jo nepieciessami lieli kapitaalieguldiijumi taapeec diskusija ir ne par ko...

100663. viesis 10.oktobris 2003 12:07
0 0 Atbildēt

viesis (IeM) 10.10.2003 11:55

pat virsrakstā ir minēts, ka policija varētu ietaupīt :) kā jau minēju manuprāt ieguvums būtu 3 dienas pēc pastardienas

es arī neredzu ekonomisku ieguvumu pārejai uz dabasgāzi - varbūt kādreiz nākotnē, kad tehnoloģijas būs atbilstošas. bet varbūt, ka lētāk būs paņemt citu firmu un citu tehnoloģiju. kāpēc lēta gāze ar milzīgām izmaksām. varbūt dārgais dīzelis ar minimālām izmaksām - GRIBU vietu, kur ir pieejami kautkādi aprēķini, nevis tikai demagoģija, ka tas lūk maksās mazāk - tad jau man arī ir ideja "atņemam vispār policijai mašīnas - lai brauc ar savbiedrisko - ieekonomēt carēs 1.5 citronus gadā - točno"

100671. viesis 10.oktobris 2003 12:46
0 0 Atbildēt

Tas nav normaali, ka jaanodarbojas ar "kulibinu" metodeem. Policija pat Polijaa nebrauc ar gaazi, kur gazmobiils ir gandriiz katrs otrais. Pocistam ir jaasanjem cieniijama alga, apriikojums un darba apstaaklji. Taa vien liekas, ka visi grib lai ments buutu sinoniims vaardam bozis. Tie murgi par ekonomiju ir tikai murgi. Vaacijaa policijas brunjojumaa ir gan Smart gan 540 BMW.

100692. viesis 10.oktobris 2003 14:16
0 0 Atbildēt

2Pirmais:

iedomaajies,kas buutu,ja vielas pilno energiju vareetu izmantot? ar 10 gramiem smilshu visu dziivi braukaat vareetu...e=mc^2 :)

100695. viesis 10.oktobris 2003 14:32
0 0 Atbildēt

To IeM,no augšminētā sapratu:

1) Vecām mašīnām uzstādīt sarežģīti,dārgi,gandrīz neiespējami.

2) Jāpērk jaunas rūpnieciski ražotas,dārgākas par benzīnniecēm.

3) Jāpērk,jāuzstāda uzpildes iekārtas,kas maksā pietiekami dārgi un apkope, remonts,apkalpojošais personāls....Ciiiiik tas viss neizmaksās??? Kur te ekonomija??? Zini uz ko velk šis projekts,uz digitālās televīzijas afēras pusi! Hei zēni KNABā,ir iespēja atļičitsa!!!!

100696. viesis 10.oktobris 2003 14:45
0 0 Atbildēt

Un vēl,cik kubikmetru 0,6atm, metāna iespiež tai balonā,ja zināms ka kubikmetrs maksā 0,06Ls???

100697. viesis 10.oktobris 2003 14:45
0 0 Atbildēt

tas taapeec,ka par metaanu runaa...ja izdomaat likt mentu pepelaciem propaana- butaana iekaartas,90% no visaam aprakstiitajaam probleemaam atkriit,cik saprotu....taatad - ?

100698. viesis 10.oktobris 2003 14:47
0 0 Atbildēt

ap 16 kubmetriem,ja nemaldos tur lien iexaa....a mosh jaucu kautko...anyway metaanam nav taadu priexrociibu,kas vinju izceltu labaaku par propaanbutaanu....

100700. viesis 10.oktobris 2003 14:51
0 0 Atbildēt

Cik kubikmetru vidēji tērē uz 100 km?

100704. viesis 10.oktobris 2003 14:55
0 0 Atbildēt

draco toč kau ko jauc,ar 16 kubiem prīmusu var uzpildīt ja spiež līdz 200 atm.!!!

100715. viesis 10.oktobris 2003 15:07
0 0 Atbildēt
100748. viesis 10.oktobris 2003 16:21
0 0 Atbildēt

To Zoga. Pagaidaam nav nekaada projekta. ir tikai privaatuznneemuma EkoHanza veelme pieraadiit, ka ir lloti ekonomiski pamatoti policijas transportu paarveidot darbam ar dabas gaazi. Taa ir vinnu viizija. Nav gan skaidrs, kaapeec pie pirmajiem kkeeraas klaat policciem, jo tik pat labi EkoHanza liidziigus textus vareeja adreseet latvijas pastam, neatliekamajai mediciiniskajai paliidziibai u.c. lieliem autoparkiem...

100750. viesis 10.oktobris 2003 16:29
0 0 Atbildēt

viesis (IeM) 10.10.2003 16:21

ok - es arī gribu pierādīt polivijai, ka braukāt uz konfiscētā kontrabandas spirta maisījuma ir ekonomiski kudīīīš izdevīgāk kā vislatvijas metanizācija :)))

draco 10.10.2003 14:16

aga - katram pepelacam pa atomreaktoram - vai arī visi taisa zemes stacijas (tjipa kā GSM) un autiņi ķer šitos viļņus un brauc uz nebēdu - var jau vēl visādus utopiskus projektus - ķipa - mūžīgais dzinējs izdomāt

100761. viesis 10.oktobris 2003 18:09
0 0 Atbildēt

Pirmais....varbuut tiem pepelaciem katram pa KC....un buus lapi??:)

100762. viesis 10.oktobris 2003 18:33
0 0 Atbildēt

Kāds velosipēdistu tirgonis varētu izrēķināt ekonomiju... Gulbis varētu ledus stāvokli Jūrmalā braukt skatīties bez caurlaides... :)

100848. viesis 13.oktobris 2003 12:31
0 0 Atbildēt

IeM loti labi visu izskaidrojis. Sis cilveks patiesam daudz zina par metana izmantosanu autombiliem. Gribu piebilst ka AGUKS (auto gazes uzpildes stacija ar dabagazi (metanu)) ir lielakajas latvijas pilsetas. Riga 2 stacijas, 1- Liepaja, 1-daugavpili. Taka lielako pilsetu policisti varetu braukat ar dabas gazi ieguldot naudinu tikai masinas aprikosana ar gazes iekartu. Aprikot vecu autinu maksa ne dagak ka jaunu. Es esmu rokas turejis gazes reduktoru, vizuali ! tads pats ka propana iekartam, parejais ekipejums - gazes magistrale + balons (metalplastika u.c.)+ gazes un benzina varsts. Jaunam masinam + lambda zondes un eletrisko sprauslu darbibas emulators. Un viss. Tatad vecam masinam nebutu jauzstada elektronika, tatad butu letaka aprikosana. Gazes iekarta maksatu ap 1000$ Minimala cena ir dzirdeta 800$. Ja policisti taisitu vairuma, tad cena varetu but vel zemaka. Esmu dzirdejis ka krievu smagajam masinam braucor ar metanu dega ara varsti, bet tras bija tapec, ka tie tika razoti darba ar 76 bendzu.(kompr. 8 bar). Musdienu masinam (80-90 gadi) kompresija ir virs 10 pat nojatam autinam. Parekinot cik policijas autini nobrauc gada varetu izrekinat cik ilga laika aprikosana atmaksatos. Pie tam sis butu EKOLOGISKS projekts. Metanam sadegot ipludes gazes sastada 30% no tam ko dod ara benzinauto. Motora resurs masinai palielinas nevis ka dazi gudrisi apgalvo- samazinas :) :) :)

Padomajiet logiski, metans sadegot praktiski nerada kvepus, ella paliek izdeali tira ari pec 10 k km. Oktanskaitlis ~105 Un tada oktanskaitlis ir vienmer!!! Visi mes zinam kads ir benzins latvija, vienreiz tads otriz sads :) Vot tads ir man koments. Es domaju ka ideja nav slikta, vajadzetu parekinat sik ilga laika atmaksatos 1000$ uz masinu un kads butu ieguldijums ekologijaa.

100878. viesis 13.oktobris 2003 16:28
0 0 Atbildēt

Batman

Dzelzim strādājot/beržoties pret dzelzi eļļa nekādi nevar palikt tīra pēc 10K...

Loms

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti