Rīgas centrā plāno palielināt autostāvvietu cenu 35

 
15.oktobris 2003 9:12

Lai samazinātu gaisa piesārņojumu Rīgas centrā, domes Vides departaments nācis klajā ar vairākiem jauniem un visai stingriem priekšlikumiem, piemēram, Rīgas centrā nebūvēt lielas autostāvvietas un palielināt cenu par auto novietošanu ielu malā.

Rīgas domes Vides komiteja otrdien uzklausīja departamenta ierosinājumus un atbalstīja darba turpināšanu pie ieceru īstenošanas. Pagaidām gan nav konkrēti zināms, kā tieši departaments panāks, piemēram, lai Rīgas centrā brauktu tikai ar mašīnām, kas jaunākas par desmit gadiem, vai individuālo apkures katlu aizliegšanu Vecrīgā.

Tāpat departaments ierosina Rīgas centrā noteikt prioritāti sabiedriskajam transportam, tieši tādiem transportlīdzekļiem, kas gaisu piesārņo minimāli,- trolejbusiem un tramvajiem. Tāpat gaisa aizsardzības speciālisti uzskata, ka būtu jāpalielina cenas par auto novietošanu ielu malā, lai cilvēki nevēlētos braukt uz centru.

Automašīnu skaita samazināšanai Rīgas centrālajā daļā departaments iesaka nebūvēt lielas daudzstāvu autostāvvietas vai lielus tirdzniecības un izklaides centrus, kas var piesaistīt lielas ļaužu masas.

Iespējas uzlabot gaisa kvalitāti Rīgas centrā pētīs arī uzņēmums "Eirokonsultants", kas pēc Vides departamenta pasūtījuma četru mēnešu laikā izstrādās Rīgas gaisa kvalitātes uzlabošanas programmu. Programmā plānots norādīt, kādi pasākumi jāveic, lai īstenotu departamenta un citu speciālistu priekšlikumus gaisa kvalitātes uzlabošanai.

Rīgā gaisa piesārņojums joprojām pārsniedz gan valdības, gan Eiropas Savienības noteiktās normas. Paaugstinātā slāpekļa dioksīda koncentrācija gaisā var veicināt cilvēku saslimšanu ar akūtām un hroniskām elpošanas ceļu slimībām, kā arī saasināt šo slimību simptomus.

Gaisa piesārņojumu Rīgā rada rūpniecības uzņēmumi, transports. Rīgas domes Vides departamenta gaisa kontroles daļas dati liecina, ka pēdējos gados Rīgā pieaudzis transporta radītais gaisa piesārņojums, kura cēlonis ir ar katru gadu pieaugošais automašīnu skaits.

Lielāko piesārņojumu rada autotransports, kas stāv sastrēgumos, bet vismazāk gaisu piesārņo automašīnas, kas brauc ar nemainīgu ātrumu - 60 līdz 70 kilometriem stundā.

RĪGA, OCT 14, BNS

 
Visi komentāri
 
101079. viesis 15.oktobris 2003 9:20
0 0 Atbildēt

jau sapņos redzu jaunu ceļa zīmi-''Aizliegts iebraukt vecākiem par 10 gadiem'' un policistu kas štopē un pārbauda izlaiduma gadu...:):):):):)

101082. viesis 15.oktobris 2003 9:26
0 0 Atbildēt

Kārtējais "grāvis! Piekrītu, ka Rigas centrā mašīnām jābrauc, nevis jāstāv ielu malās, bet ar cenu pacelšanu tas gan nav atrisināms! Vajag kompleksu plānu ar sakarīgu sabiedrisko transportu utt., lai cilvēks varētu atstāt auto Rīgas nomalē un braukt tālāk ar sabiedrisko. Ja jāpārsēšas 2 tramvajos, kuri kursē ik pa pusstundai, tad nekāda cenupaaugstināšana nelīdzēs! bet mašīnas ielas malās ir galīgs sviests! Tad jau jābūvē vairāk daudzstāvu novietnes, lai ir kur nolikt mašīnas un var iegādāties abonementu tie, kas ikdienā brauc uz darbu un liek ture mašīnas.

101083. viesis 15.oktobris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

lielāko piesārņojumu nodokļu maksātāju smadzenēs rada pati rīgas dome. nevajag cīnīties ar sekām! lai beidzot sāk būvēt dienvidu un ziemeļu tiltus pār daugavu! nav jābūt gaišreģim, lai pateiktu, ka rīgas centrālā daļa būs daudz daudz tukšāka! jo lielumlielākajam vairumam autobraucēju jau vajag tos pārslogotos tiltus, lai tiktu pāri daugavai.

101089. viesis 15.oktobris 2003 9:49
0 0 Atbildēt

stāvvietu cenas jau tā ir augstas un, tātad, ja man ir arī pasažieris, tad es viņu izlaižu, lai kārto lietas, bet es riņķoju pa vecrīgu un gaidu, pasažieris izdara lietas, es viņu savācu un laižam projām. Riņķojot, protams, es pastāvu arī sastrēgumos. Kā tad tur paliek ar to piesārņojumu?

101090. viesis 15.oktobris 2003 9:50
0 0 Atbildēt

Vajag piespiest deputātus uz darbut braukt ar velopisēdiem, nevis lidot ar VOLVO...

101092. viesis 15.oktobris 2003 9:52
0 0 Atbildēt

NU āži, kas āži... :))) no rīta dzirdēju, ka LR 87% mašīnas ir vecākas par 10 gadiem.. :)) 87% LR auto, kas izgājuši tehnisko apskati, netiks laisti Rīgā :)) un kur nu vēl Ikarusi :)) Smieklīgs pasākums...

Varbūt Rīgas Dome ar visiem pašvaldību uzņēmumiem var pārvākties uz Pārdaugavu, nevis Vecrīgu, lai iedzīvotāji varētu ērti, nebraucot centrā, nepiesārņojot gaisu, piekļūt pie "kugiem"...

A Sastrēgumus mazināt varētu ar sakārtotu satiksmi (pārdomāti luksafori, pareizi atļauti pagriezieni, u.c. ne pārāk dārgas "extras") nu jauni tilti vispār būtu super (ja tos uzceļ pārdomāti, ar visiem pievadceļiem )..

lai nu kā, redzams, ka RD darbiniekiem nav auto, kas vecāki par 10 gadiem, viņi nebraukā ar sabiedriskajiem u.t.t.

101093. viesis 15.oktobris 2003 9:52
0 0 Atbildēt

REDAKTORAM!!!

Ja jau IeM darbiniekiem rādat abreviatūru, tad jau nočekojiet lūdzu arī pārējām iestādēm IP adreses, lai redz, kas vēl bez normāliem autobraucējiem sērfo pa jūsu saitu...

101096. viesis 15.oktobris 2003 10:06
0 0 Atbildēt

Nesaprotu loģiku! Kāpēc jāpalielina cena par stāvvietām, jo vai tad auto piesārņo gaisu, ja stāv stāvvietā???! Kārtējā beztēma!

101098. viesis 15.oktobris 2003 10:08
0 0 Atbildēt

Interesanti kā es braukšu darba darīšanās ar 25 gadīgo auto??? Sastrēgumu un piesārņojuma uz pusi mazāk būtu, ja vienkārši pārdomātu, kurās ielās gar malām nevajadzētu likt automašīnas. Visi bija labi pieradušu, ka Bruņinieku ielā tās stāvēja tikai gar vienu malu. Tagad atcēla trolejbusu, bet tā vietā, lai turpmāk tur būtu 2 braukšanas joslas, ieviesa vēl vienu stāvvietu un kopējo plūsmas ātrumu samazināja līdz 40 km/h (ja negrib strauji bremzēt, kad kāds idiots no vienas vai otras puses lien laukā no stāvvietas). Un tās daudzstāvu stāvvietas tik noslogotas nemaz nav, piedevām, mierīgi varētu celt vēl kādu, ja visi varētu netraucēti (šādām jaunām Bruņinieku ielām) izbraukt ar ātrumu, kas "nepiesārņo gaisu".

101099. viesis 15.oktobris 2003 10:10
0 0 Atbildēt

Pilnīgs idiotisms,

1)87% automašīnu Latvijā ir vecākas par 10 gadiem,

2)sabiedriskais transports nav tā attītīts, lai brauktu tikai pa un uz centru ar sabiedrisko tr.,

3)stāvvietu cenas piem. pie bastejkalna, ja nemaldos 1Ls/h ir jau tā dafiga, gluzi kā Vācijā, bet tur ienākumi cilvēkiem ir daudz lielāki,

4)piem. 1Ls/h, darbdienu skaits mēnesī x 8darba stundas dienā un x 1LS ir 180Ls par stāvvietu - NU BLIN, PAR KĀDU NAUDU (vidējie ienākumi Latvijā - reālie) TAD LAI DZĪVO CILVĒKI, KA VISUS SAVUS IENĀKUMUS VAJADZĒS ATSTĀT PAR NEAPSARGĀTU STĀVVIETU IELAS MALĀ UN PAR KĀDIEM LĪDZEKĻIEM TAD ATJAUNOS LATVIJAS ATOPARKU!!!???

5)un vispār vides dep.un līdzīgdomājošo duraku bars jānodarbina ar reālām problēmām, nevis filazofēt par kautko nereālu uz nodokļu maksātāju algas!!! Lai tie pidrilas labāk padomā par tiltiem jauniem un paskaita kokus rīgas centrā, cik ir pieļāvuši nocirst!!!!

101101. viesis 15.oktobris 2003 10:12
0 0 Atbildēt

"Lielāko piesārņojumu rada autotransports, kas stāv sastrēgumos, bet vismazāk gaisu piesārņo automašīnas, kas brauc ar nemainīgu ātrumu - 60 līdz 70 kilometriem stundā."

!!!

Pilnīgi pareizs secinājums, tikai nez kāpēc sagatavotie priekšlikumi ir vērsti pilnīgi pretējā virzienā. Brrrrr.

IESAKU

Gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgas dome varētu:

1. Pārcelt visas savas pašvaldību iestādes ārpus centra t.i. vietās kur ērti un netraucēti var piebraukt ar auto.

2. samazināt maksu par īslaicīgu auto novietošanu centrā (līdz pusstundai vai stundai) - dažkārt gadās, uz centru braukt divatā un kamēr viens kārto darījumus, otrs pariņķo pa centru piesārņojot gaisu un veicinot sastrēgumus.

3. Atrisināt to debilo situāciju, ka smagais transports var Daugavu šķērsot TIKAI pa Akmens tiltu t.i. praktiski gandrīz cauri Vecrīgai.

4. Parūpēties par to, lai tā saucami apvedceļi (maģistrāles) tiešam tādi būtu, nevis būtu ielas, kur ik pēc 200m metriem ir krustojums vai gājēju pāreja.

/viess/

101102. viesis 15.oktobris 2003 10:13
0 0 Atbildēt

Starp citu. 1Ls/h (stāvvieta pie Vecrīgas) x 8h (darbdienas ilgums) = 8Ls. Sods, ja uzlīmē lapiņu = 10 Ls, Bet ne katru dienu. `jau tagad ir gandrīz lētāk likt zem zīmes. Ja pacels cenu, tad stabili lētāk būs likt zem zīmes.. palielināsies sastrēgumi, palielināsies gaisa piesārņojums....tā nav ??

101103. viesis 15.oktobris 2003 10:14
0 0 Atbildēt

Un kā būs ar dzeltenajiem smirdekļiem ikarusiem, arī vecākiem par 10 gadiem. Kad tāds palaiž savu mākoni, tad neko cauri nevar redzēt vizmas minūti, kamēr dūms izklīst.

101104. viesis 15.oktobris 2003 10:15
0 0 Atbildēt

Un kā vispār paši domnieki tagad brauks uz jauno Rātsnamu?

101105. viesis 15.oktobris 2003 10:15
0 0 Atbildēt

jaa vajag pacelt autostavvietu cenas teiksim uz 5Ls/h tad domnieki pashi varetu tur stavet.

101116. viesis 15.oktobris 2003 10:26
0 0 Atbildēt

domniekiem jau aiz stikla ir aljauja - "staavu kur gribu - man 2 pirksti nelokaas"

Un vispaar - gaisa piesaarnjojums - taa ir probleema VISĀS daudzmaz lielās pilsētās. Vajag uzlabot satiksi - celt tiltus utt ... nee, bet muuseejie kretiini, kas seezh riigas domee - "uztaisiisim riigu par gaajeeju pilseetu, nu protams ar izneemumiem - mees pashi brauksi muz darbu ar mashiinaam :)"

Un vispaar - kaada ir iespeeja dabuut aaraa tos lohus no riigas domes ? (tb. ieveeleet citus). A taa - shitie jau taadus suu.dus saak vaariit, ka maz neliekas :)

101124. viesis 15.oktobris 2003 10:41
0 0 Atbildēt

Cerams ka šī pilnīgi debilā ideja negūs atsaucību. Smieklīgi - a/m vecākas par 10 gadiem nedrīkstēs braukt caur/pa centru! Tad priekš kam ir domāta TA, kas apliecina ka a/m ir normālā tehniskā stāvoklī ? Varbūt vajag sākt ar apvedceļu izbūvi apkārt Rīgai, lai smagajam transportam nebūtu jāmīcās pa pilsētas centru, un nomainīt vecos sab.trans.autobusus. Nākamais solis būs, ka centrā sliktāk/nemodernāk ģērbti cilvēki ar nedrīkstēs uzturēties - tie tikai pa nomalēm lai staigā, lai nebojā skaisto skatu.

101127. viesis 15.oktobris 2003 10:51
0 0 Atbildēt

Sāpīgi, ka RD kārtējo reizi izceļas ar pusjēlas idejas publiskošanu ... Skaidrs, ka cenas var stāvvietām pacelt (tas nav gudri, bet ir reāli), bet vecos auto atfiltrēt gan ir absurds. Bet kāpēc nevar realizēt CP reidus, kad pie "dokumentu pērbaudes" pārbauda arī auto izplūdes gāzes ?? Tas daudziem automīļiem liks pieregulēt savus megarulzus. Ar reizi gadā pirms TA ir par maz... Tāds pasākums (regulāri izveikts, kā arī kompleksā ar vairākiem citiem) gan varētu dot videi draudzīgus rezultātus.

101137. viesis 15.oktobris 2003 11:10
0 0 Atbildēt

Paskatieties uz to visu no viekārša, ierindas domes darbinieka viedokļa. Forš robs, laba skaida lec, kantorītis prestižā vietā, bet te pēkšņi visādi iznireļi var izpirkt vācu šrotus tukšus un šiem vēl atliek naudiņas benzīnam! Te jau katram domes sagādniekam jāsāk justies kā ierindas klerkam! Tad kāpēc viņš ir spiests uz katrām vēlēšanām tā nervozēt un savu ķebli atražot! Ja tā turpināsies viņš vēl būs spiests sākt strādāt, ne tikai savās interesēs! Mudīgi jādomā kā savas privilēģijas aizsargāt!

101139. viesis 15.oktobris 2003 11:13
0 0 Atbildēt

kroplji

101141. viesis 15.oktobris 2003 11:15
0 0 Atbildēt

Sheps 15.10.2003 11:13

īsi un konkrēti :))

101181. viesis 15.oktobris 2003 12:55
0 0 Atbildēt

Nu lūk viņi paši atbildēja kādu problēmu vispirms vajag risināt, sastregumus, lai CP no rīa un vakarā lien ārā no savām siltam mašīnām un regulē satiksmi lai maksimāli ātri likvidētu sastrēgumus.

Ja palielinās stāvietas maksu tas nenozīmē ka mazāk brauks uz centru, tiko to nozīmē ka turīgākie cilvēki varēs parkoties bet nabadzīgie nāksies tikai noskatīties, Nu ko tā mūsu izvēlētie varas pārstāvi cīnās par mūsu tiesībām.

101196. viesis 15.oktobris 2003 14:11
0 0 Atbildēt

Un kā būtu ar videi draudzīgāku auto īpašnieku stimulēšanu (ar nodokļu atlaidēm vai kā citādi)? Piem., 5 gadus vecs megarulzs ar 3+ l dzinēja tilpumu noteikti rada lielāku piesārņojumu kā 10 gadīgs ~2 l vāģītis ar gāzes iekārtu.

101200. viesis 15.oktobris 2003 14:36
0 0 Atbildēt

Tiešām sviests-stāvvietā stāvoša mašīna taču vispār neko nepiesārņo-kāpēc tad ar tām jācīnās?Pilnīgi piekrītu,ka vienīgais risinājums ir izvākt visas iestādes no centra lai tautai nav pa to centru jābakstās.

101201. viesis 15.oktobris 2003 14:38
0 0 Atbildēt

14:36 bija mans koments

101206. viesis 15.oktobris 2003 15:00
0 0 Atbildēt

Nupataas celus sasaurinaat gribeeja, tagad atkal pilnigo sviestu nes. Vieniigais, ko sis kretiinu bars ir panaacis it tas, ka otro reizi vini toc netiks ieveeleeti.

Visu Riigas probleemu sakne ir mekleejama citur - Kaa ir taa sanaacis, ka domi vada pilniigaakie plaanpratini,kuri ideju maak izvirziit un attiistiit tikai beernudaarza liimenii. Liekeezi.

101208. viesis 15.oktobris 2003 15:17
0 0 Atbildēt

Ko veel vini neizdomaas :(

Driiz saaks naudu iekaseet pat no kajamgajejiem par paarvietoshanos pa Riigas ielaam ...

Jo talaak, jo trakaak :)

101230. viesis 15.oktobris 2003 16:41
0 0 Atbildēt

turpinot gjeneret padumjas idejas (nezkapec rd publisko visus glupas un nedadomatas idejas?): ieviest sodu gajejiem ziemas sezona ar lielu apavu protektoru par sals izvazashanu vainu pastiprinoshos apstakljos.

101249. viesis 15.oktobris 2003 20:11
0 0 Atbildēt

Juus RD esat idioti.

paaris gadus atpakalj,kad biju Chikaagaa,tad tur cena bija ne vairaak par 1Ls stundaa.

Bet nevar jau saliidzinaat muusu algas ar vinju.

Tad pie mums proporcionaali buutu jaamaksaa ne vairaak par 20 sant...

101254. viesis 15.oktobris 2003 20:29
0 0 Atbildēt

manuprāt parasto autostāvvietu (ielas malās) cenas pacelšana kā arī jaunu autostāvvietu būvēšanas aizliegums ir vienkārši esošo autostāvvietu īpašnieku izlobēta ideja, ko rd visai neveikli mēģina dabūt cauri - par tiem autiņu 10 gadiem - tas vispār ir sviesc - 10 gadus atpakaļ ražoja mašīnas ar sakainiem KARBURATORIEM gan normālas mašīnas ar sakarīgām sistēmām, kuras BEZ IZMAIŅĀM lieto tagad. tad jau točno jāmēra izplūdes gāzes - gadi nav rādītājs - paskat kā izskatās 40 gadis veca sakopta soeviet un kā izskatās 20 gadīga alkašene ar 5 gadu narkotiku lietotājas stāžu :)

101255. viesis 15.oktobris 2003 21:11
0 0 Atbildēt

Bandīti !Pazemes stāvvietu īpašnieki lobē šo cenu pacelšanu.Tā neatrisina kopējo problēmu,taču ļauj uzvārīties nelielam skaitam interesentu.

Rīgas domei -

1)Ceļiet tiltus pār Daugavu;

2)ceļiet tiltu pār dzelzceļu Sarkandaugavā;

3) satiksmes Rīgā organizācijas nodaļā pieņemiet citus cilvēkus,jo tie strādā tikai tad,kad kāds uz kaut ko norāda;

4)apspriediet ar autovadītājiem kaut vai ar interneta palīdzību jauninājumus satiksmes organizācijā;

101259. viesis 15.oktobris 2003 23:13
0 0 Atbildēt

Es taa arii nesaprotu - kuraa briidii Riigas Domee atveera trakonama filiaali?!!!! Davai, tagad pacelsim autostaavvietu cenu - 50Ls stundaa!!! Slabo? Zato Riigas centraa pat biezie autinjus neturees! Un juusu, daargie domnieki, sievaam ar atljaujaam stiklos, jebkuraa briidii buus iespeejams pie skaistumsalona auto novietot, lai vareetu pumpas no pakaljas izspaidiit!! Skaidrs, ka taa ir KLAJA savu partiju sponsoru LOBEESHANA, kuriem noteikti pieder kaut viena daudzstaavu garaazha. S U K A S !!!!!

101269. viesis 16.oktobris 2003 8:36
0 0 Atbildēt

Bet lielveikali tik ceļas, ceļas....

101294. viesis 16.oktobris 2003 10:09
0 0 Atbildēt

Par to gaisa tīrību tikko atcerējos, ka Zviedrijā automašīnām nodoklis ir atkarīgs nevis no reģistrācijas vietas vai auto svara, bet no CO2 sastāva atgāzēs - jo labāk uzturēts un noregulēts autinjs, jo mazāk jāmaksā par gaisa piesārņošanu. Ja mums būtu tāpat, grūti protams būtu braukt ar veciem šrotiem, bet gaisa problēmu ne tikai Rīgā tas noteikti uzlabotu. Bet kā jau zināms, gaisu visvairāk piesārņo sr ieslēgtu motoru stāvot sastrēgumos, tā kā varbūt to vajadzētu atrisināt vispirms, nevis medīt vecas mašīnas?

101499. viesis 17.oktobris 2003 0:33
0 0 Atbildēt

baigais sviests

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti