«Opel Meriva» – lielā Corsa vai mazā Zafira? 17

23.oktobris 2003 0:28

Brazīlija – karnevālu, košu krāsu un vieglu raksturu zeme... Kāds tam sakars ar jauno vācu auto Opel Meriva? Sakars ir – Meriva dizains izstrādāts tieši General Motors brazīļu centrā.

meriva8.jpg

Un rezultāts redzams – Meriva, kas būvēta uz Opel Corsa hečbeka agregātu bāzes, izskatās daudz interesantāk, kā tās analogs Ford Fusion, kas radies no Fiestas...

Ar ko vēl, bez eksterjera, ir laba Meriva?

90-to gadu beigās, kad „opelieši” aizdomājās par mazu, bet ietilpīgu auto, tādi „subkompaktveni” eiropiešiem vēl bija sveši. Eiropiešiem, bet ne japāņiem! Tāpēc vispirms, lai pārbaudītu tirgu, tika nolemts dot iespēju iepazīties ar diviem dvīņubrāļiem – Suzuki Wagon-R+ un Opel Agila. Un tikai pēc tam Opel ķērās pie sava modeļa radīšanas – maza, topēr ietilpīga – tāda kā Renault Scenic vai Opel Zafira un ... iznāca Opel Meriva.

meriva1.jpg

Meriva ir salikta pa daļām. Piemēram, visa priekšējā daļa – dzinējs, pārnesumu kārba un piekare aizņemta no Opel Corsa. Sēdekļi un ventilācijas sistēma – arī no „korsas”, tomēr šoreiz sēdekļu karkasi pārvilkti ar citu audeklu, bet dēļ Merivas lielā salona ventilācijas sistēmas darbietilpība palielināta. Aizmugures piekare ir tā pati, kas izmantota Opel Astra un Zafira (dabīgi, Merivai to nedaudz pārregulēja). Daļa elektronikas aizņemta no jaunās Opel Vectra.

Runājot par Merivas virsbūvi, jāatzīst, ka tā radīta „no nulles”. Opel konstruktori spīdoši realizējuši Mini autora elementāro ideju: lai maksimāli izmantotu auto iekšējo telpu, riteņiem jāatrodas auto virsbūves stūros. Tāpēc, salīdzinot ar Opel Corsa, Merivas riteņu bāze tika palielināta par 24 centimetriem. Bet mašīnas kopējais garums sasniedza 4 metrus un 5 milimetrus – gandrīz kā Opel Astra hečbeka versija.

meriva2.jpg

Konstruktori ir pacentušies - „sakompresējuši” motora telpu. Rezultātā, pat pie pilnīgi atstumtiem priekšējiem sēdekļiem, aizmugurē sēdošajiem vieta ir vairāk pat kā Opel Zafira!

Opel Meriva galvenais lepnums – daudzfunkcionālie aizmugurējie saliekamie FlexSpace sēdekļi, kurus izstrādājusi Jonson Controls firma – tā pati, kas izstrādāja Flex7 Opel Zafira modelim. Aizmugures sēdeklis sadalīts trīs nevienādās daļās: šaurs iekšējais sēdeklis un divi plati pa malām. Praktiski: ja aizmugurē sēž bērni, sēdekļus var pabīdīt uz priekšu (pa 13cm) un muguras noregulēt stāvāk – tā bērni atradīsies tuvāk vecākiem.  Ja aizmugurē sēdošie ir tikai divi, vidējo sēdekli var salikt un malējos nedaudz satuvināt -  tā  radīsies pilnvērtīgs 4-vietīgs biznesa klases auto.

meriva7.jpg

Pirmo reizi apsēžoties pie Meriva stūres, bija nepieciešamas dažas stundas, kamēr tā ērti iejutos – tas bija ceļš līdz Liepājai, bet atlikušo laiku jutos samērā ērti. Protams, kāju vieta varēja būt plašāka...

Protams, patīkami, ka auto pasažieri saņem ne tikai dzinēja „kubatūru”, bet arī patīkamus sīkumus. Sēdekļu mugurās atrodas sietveidīgas kabatas, kā arī atlokāmi galdiņi. Aizmugurē atradīsies arī individuāls apgaismojums un regulējams elkoņa atbalsts. Par atsevišku samaksu jumtā var iebūvēt arī otro lūku.

meriva6.jpg

Jāved mantas? Tad saliekam visus trīs sēdekļus un saņemam pilnīgi līdzenu grīdu, tā palielinot bagāžas nodalījuma tilpumu līdz 1400 litriem. Tas ir gandrīz kā Astras universālam! Priekšējais pasažiera sēdeklis arī salokāms – ja to nolaiž, var arī pārvadāt garus priekšmetus.

Pēc vairāku dienu aktīvas lietošanas par labiem jāatzīst Meriva FlexSpace sistēmas aizmugurējie sēdekļi. Kaut arī sēdekļu salikšanai [vismaz pirmo reizi] nepieciešams iepazīties ar lietošanas instrukciju, tas ātri kļūst skaidrs – kas tad tas ir: daži fiksatori?

meriva5.jpg

Arī ar salona ergonomiku viss ir OK. Vienīgā neērtība – dubultās priekšējās jumta statnes, kuru vidū atrodas mazi „lodziņi” – griežoties pa kreisi, nedaudz nākas pastiept kaklu, lai kaut ko ieraudzītu..., bet tā jau ir visu šīs klases auto īpatnība.

Atšķirībā no ārējā rotaļīgā apaļīguma, Merivas interjers ir opeliski ass, bet plastikas apšuvums – izskatās mīksts tikai pēc skata. Par to šeit atradīsies vieta klimata kontrolei, trip kompjūteram, [iespējams] navigācijas sistēmai.

meriva4.jpg

Nospiedu uz gāzes – un izdzirdēju zemu, no Opel Astra aizņemto Ecotec 1,8 16V 125 zirdziņu motora skaņu. Sākumā likās, ka pacelsimies. Nepacēlāmies. Pat nedaudz saskumu: ieskrējiens diezgan možs, bet nekas vairāk.

Bet pagriezienus šis „kukulītis” veic ideāli. Patiesībā, viss notiek, kā ar Opel Corsa, varbūt tikai auto ir augstāks. Starp citu, arī stūres pastiprinātājs ir no Corsa. Kaut arī šis auto izskatās pēc mazas Zafiras vai lielas Corsas, izdevās arī palidot. Un jāsaka, šis auto māk arī to – uz kāda Rīgas tilta radās iespēja [nācās] paskrieties ar VW Scirroco. Tagad varu teikt: līdz 145 km/h Meriva uz ceļa turējās ideāli, bet ja tomēr gribas ļooooti asas izjūtas, spiediet tik pedālīti dziļāk – auto aizmugurējā daļa, riepām kaucot, sāks nēsāties uz visām pusēm. 1.8 litru 16V Meriva maksimālais ātrums ir nedaudz vairāk − 192 km/h. Bet – vai tad tā ir jāskrien? Latvijā automaģistrāļu nav.

meriva3.jpg

Arī Eiro NCAP testos Opel Meriva parādīja gana labus rezultātus – 4 zvaigznītes pasažieru drošībā.

Vai man patika? Nu, tā... Tomēr jāatzīst, cena šim auto ir ļoti pievilcīga.

 

Opel Meriva

Z 1.6 XE-DOHC
74 kW, 100Zs
(L91)

Z 1.6 XE-DOHC
74 kW, 100Zs MTA
(L91)

Z 1.8 XE-DOHC
92kW, 125Zs
(2H9)

Y 1.7 DT-TD
55 kW, 75Zs
(LR6)

Y 1.7 DTL-TD
74 kW, 100Zs
(LPZ)

Essentia

11036.-

11476.-

12682.-

12692.-

13861.-

Enjoy

11981.-

12427.-

13629.-

13303.-

14471.-

Cosmo

12658.-

13122.-

14376.-

14829.-

16044.-

Cenas Eiro ar visiem nodokļiem.

 

Opel Meriva apraksti

Opel Meriva Essentia - standarta aprīkojumā ietilpst pilnībā cinkota visrbūve ar 12 gadu garantiju pret caurrūsēšanu, standarta krāsojums; iekšējā apdare pēc izvēles no piedāvājuma; disku bremzes priekšā un aizmugurē; bremzes ar ABS un pretizslīdēšanas kontroli, izņemot modeļus ar L91 un LR6 dzinēju; 5-pakāpju mehāniskā ātrumkārba; EHPS elektro hidrauliskais stūres pastiprinātājs; tērauda diski 14 x 5.5 ar kalpakiem, riepas 175/70 R 14-; pilna izmēra rezerves ritenis, riteņu atslēga; mehāniski regulējama priekšējo sēdekļu atzveltne; aktīvie galvas balsti priekšējiem sēdekļiem; Flex Space System aizmugurējo sēdekļu konfigurācijas maiņa; 3-spieķu stūre; drošības gaisa spilvens priekšā sēdošajiem; ISOFIX sistēma bērnu krēsla nostiprināšanai aizmugurē; trīsdaļīgs info displejs laiks, datums, ārējā gaisa temperatūra; salona apsilde; sfērisks ārējais spogulis vadītāja pusē; stikli viegli tonēti; viena toņa skaņas signāls, imobilaizers.

Opel Meriva Enjoy - standarta aprīkojums tāds pats kā Opel Meriva Essentia, kā arī tērauda diski 15x 6 ar kaplakiem, riepas 185/60 R 15-88H; vadītāja sēdekļa augstuma regulēšana; kravas nodalījuma pārklājs; Āķis kravas nostiprināšanai aiz aizmugurējiem sēdekļiem; elektriski regulējami priekšējo durvju stiklu pacēlāji; regulējams stūres augstums un dziļums; apgaismojums salona aizmugurē, apgaismojums lasīšanai aizmugurē; sfērisks ārējais spogulis vadītāja pusē, virsbūves krāsā; centrālā atslēga.

Opel Meriva Cosmo - standarta aprīkojums tāds pats kā Opel Meriva Enjoy, kā arī vieglmetāla diski 15 x 6, 7-spieķu, riepas 185/60 R 15-88H (-L55); atsevišķi papildinājumi iekšējā apdarē, sānu moldingi un rokturi virsbūves krāsā; priekšējie miglas lukturi. Atšķirībā no Opel Meriva Enjoy, Opel Meriva Cosmo standarta komplektācijā neietilpst stūres augstuma un dziļuma regulēšana un apgaismojums un apgaismojums lasīšanai salona aizmugurē.

Paldies firmai «Adam Auto» par piedāvāto auto.

Elmārs Biele,
iAuto

 
Visi komentāri
 
101978. viesis 22.oktobris 2003 15:35
0 0 Atbildēt

Glīts panelīts .

101982. viesis 22.oktobris 2003 15:59
0 0 Atbildēt

man lūdzu paskaidrojumu, kas tās vispār ir par numurzīmēm - ar sarkaniem burtiem? tas ir pēcmuitas - pirmspārdošanas numurs?

Redaktors 22.oktobris 2003 16:07
0 0 Atbildēt

Tikai Latvijas lietošanai.

101986. viesis 22.oktobris 2003 16:28
0 0 Atbildēt

Jauks vāģītis.

Super, Redaktor - skatāmies uz vissīkākajām CP kļūdām, bet paši rupji pārkāpjam atļauto ātrumu. Nav labs stils.

101988. viesis 22.oktobris 2003 16:37
0 0 Atbildēt

Nesaprotu cilveekus, kuri shitaas mazaas vaboles peerk :)

101989. viesis 22.oktobris 2003 16:42
0 0 Atbildēt

Mazliet nepartēmu - Atceros kā uz Zafira atklāšanu tika reklamēti Flex sistemas sēdekļi, kas iebrauc grīda. Pavisam nejauši atradu veco labo Fiat Multipla 600, kas šo sistemu izmantoja jau 1960. gadā :)

digilander.libero.it/fiat600multip...li/6posti.html

101990. viesis 22.oktobris 2003 16:49
0 0 Atbildēt

kvatra - kādēļ ne? Es, piemēram, pieļauju, ka kāds no maniem nākamajiem auto varētu būt līdzīga formāta TL. Nežēlīgi praktiski un ērti pilsētai. Megarulzis lai paliek laikiem, kad varēšu atļauties 2 auto :)

101994. viesis 22.oktobris 2003 17:16
0 0 Atbildēt

šitādu (var būt pat šito, krāsa bija tā pati) elementāri izkodu uz Juglas ielas pie Bikjeru baznīcas šonedēļ. "sroc pēdējais.

102002. viesis 22.oktobris 2003 18:52
0 0 Atbildēt

GT malacis

102028. viesis 23.oktobris 2003 9:37
0 0 Atbildēt

2 GT:

Lai sapņi piepildītos, kādreiz izkod arī SMART. Un tad ķeries klāt kam nopietnākam - kādam dzeltanajam Ikarusam.

102153. viesis 24.oktobris 2003 1:53
0 0 Atbildēt

opel 'ma6ina' - musars

102238. viesis 24.oktobris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

Kārtējais tīnis, kas vairāk par trim vārdiem kopā salikt nevar...

103773. viesis 6.novembris 2003 12:13
0 0 Atbildēt

Ek Jūs, megarulzu piesātinātās benzīna apdūmotās smadzenes! Ja kāds piedāvā ekonomisku, praktisku auto, atd uzreiz 'jāizkož', un jāsecina ka sūds pēdējais.

112858. viesis 28.janvāris 2004 22:05
0 0 Atbildēt

hmmm... es tikai nesaprotu kuraa vietaa meriva ir vabole? Vispaar tas ir minivens un saliist tur var tik daudz tautas ka maz neliekas. Mana mamma ar taadu caaru brauc un pagaidaam bez nekaadaam probleemaam! Miilja mashiiniite!

120147. viesis 23.marts 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Ljoti labs auto, nesen esmu iegaadaajies un esmu patieshaam apmierinaats...

134292. viesis 30.jūlijs 2004 20:18
0 0 Atbildēt

Loti labs raksts!:) :) :)Paldies iauto!!!!!!!!:)))

144340. viesis 19.oktobris 2004 19:11
0 0 Atbildēt

Vao automātiskā kārba ir ?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autobūves gigants BAIC valstī no 2025.gada pārtrauks iekšdedzes dzinēju automobiļu tirdzniecību 1

Viens no Ķīnas lielākajiem valstij piederošajiem autoražotājiem "Beijing Automotive Group Co" (BAIC) paziņojis, ka līdz 2025.gadam valstī pārtrauks visu ar degvielu darbināmu automobiļu pārdošanu, šādu lēmumu skaidrojot ar valdības ieceri pārtraukt visu iekšdedzes dzinēju automašīnu reģistrēšanu valstī. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti