CSDD: Neaizsargātākais pasažieris – bērns! 36

 
28.oktobris 2003 8:17

Jaunākā informācija par sestdien, 25. oktobrī notikušo ceļu satiksmes negadījumu Preiļu rajonā, kurā bojā gāja astoņus mēnešus vecs zīdainis, apstiprina, ka neviens no mašīnā esošajiem bērniem nebija piesprādzēts.

Turklāt bojā gājušo meitenīti rokās turējusi māte. Avārijā cietuši vēl četri cilvēki, tai skaitā divus gadus veca meitene.

Par piesprādzēšanās nozīmi piemirst ne tikai pieaugušie attiecībā paši uz sevi. Sestdien notikusī traģēdija lieku reizi pierāda, ka vecāki nedomā arī par savu bērnu drošību.

Statistikas dati apstiprina, ka aizvadītajā gadā 263 bērni - pasažieri līdz 15 gadu vecumam cietuši satiksmes negadījumos. 7 bērni - pasažieri gājuši bojā.

Ja salīdzina ar 2001. gadu, tad ceļu satiksmes negadījumos cietušo bērnu skaits pieaudzis par 28,3%. Diemžēl vairumā gadījumu (līdzīgi kā sestdienas traģēdijā) šie negadījumi notiek, jo bērni netiek piesprādzēti vai pārvadāti speciālajos bērnu sēdekļos. Te vainojams gan vecāku iztēles trūkums, par to, kas notiek ar bērna ķermenīti trieciena brīdī, gan apgalvojumi, ka bērnam sēdeklītī neesot ērti (patreiz bērnu sēdeklīšu klāsts Latvijā ir tik plašs, ka var izvēlēties sava bērna vajadzībām vispiemērotāko), gan līdzekļu žēlošana šķietami „nevajadzīgai luksusa lietai”. Priekšstats, ka bērnu sadursmes brīdī iespējams noturēt rokās, ir nepiedodami maldīgs. Sestdien notikusī traģēdija ļoti uzskatāmi norāda, ka bērna sēdeklītis nav ķeksītis ceļu policistiem, bet bērna izdzīvošanas ķīla.

Norvēģijā kopš 1988. gada pieņemti noteikumi, kas paredz, ka bērnus līdz pat 15 gadu vecumam neatkarīgi no to sēdvietas mašīnā ir jāpārvadā piesprādzētus. Savukārt bērnus līdz trīs gadu vecumam jāpārvadā bērnu sēdeklī. Pētījumi liecina, ka pirms šo noteikumu ieviešanas 50% bērnu Norvēģijā tika pārvadāti nepiesprādzēti. Šobrīd aptuveni 80% bērnu tiek pārvadāti atbilstoši noteikumiem.

Latvijā Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm, autotransporta līdzeklī atļauts pārvadāt bērna vecumam un svaram atbilstošā bērnu sēdeklī, kas ar drošības jostu piesprādzēts pie pasažieru sēdekļa, diemžēl daudzi vecāki šos noteikumus neievēro, neapzinādamies, ar ko viņi riskē.

Ceļu satiksmes drošības direkcija aicina mācīties no citu traģiskām kļūdām, jo riskēts tiek ar bērna dzīvību!

Latvijā veiktie pētījumi liecina, ka drošības jostas transportlīdzekļos izmanto aptuveni 41% cilvēku. Pie tam piesprādzēto braucēju skaits pieaug sociālo kampaņu iespaidā, kad cilvēkiem tiek īpaši atgādināts, ka, lietojot drošības jostas, viņi vairo savu drošību transportlīdzeklī.

Starptautiski veiktie pētījumi par drošības jostu izmantošanu transportlīdzekļos pierādījuši, ka jostu lietošana ceļu satiksmes negadījuma brīdī līdz 50% samazina bojāejas iespēju tiem, kas sēž mašīnas priekšējos sēdekļos, bet līdz 25% - tiem, kas atrodas uz aizmugurējā sēdekļa. Īpaša nozīme drošības jostām ir negadījumos, kad notiek frontāla transportlīdzekļu sadursme, vai kad mašīna nobrauc no ceļa.

Džoanna Eglīte
CSDD Sabiedrisko attiecību daļa

 
Visi komentāri
 
102601. viesis 28.oktobris 2003 8:24
0 0 Atbildēt

Visneizsargātākais ir galīgi pieļurbājies pasažieris, kas nav spējīgs filmēt neko. Un nav nozīmes ne vecumam ne dzimumam.

102612. viesis 28.oktobris 2003 8:59
0 0 Atbildēt

kaa reiz tie kas ir pjaniji v dosku biezhi izdziivo

102616. viesis 28.oktobris 2003 9:03
0 0 Atbildēt

Piekrītu 100%-gi!

102619. viesis 28.oktobris 2003 9:15
0 0 Atbildēt

Kāpēc latvietim šķiet, ka ar viņu nekas nenotiks? Ja Rīgā bērnu sēdeklīti piesprādzēts bērns vēl šad tad ir redzams, tad laukos tas vispār ir retums.

102628. viesis 28.oktobris 2003 9:24
0 0 Atbildēt

Īstenībā mudaki ir tie kas pārvadā bērnus vienkārši tā pat un tos vajadzētu stingri sodīt, tad varbūt situācija uzlabotos.

102641. viesis 28.oktobris 2003 9:38
0 0 Atbildēt

Pilna Rīga ir ar tādiem, kas zīdaiņu pārvadā uz rokām, nepiesprādzējamās kulbās vai arī pat baro braucošā mašīnā, jo - ar mums jau nekas nenotiks!!! Vai tiešām ~50 Ls dēļ ir vērts riskēt, jo kost pirkstos pēc negadījuma būs par vēlu. Zīdainis par sevi nevar parūpēties un tikai tāpēc viņam ir jānodrošina tādi pastākļi, lai viņš un viņa vecāki justos komfortabli.

102643. viesis 28.oktobris 2003 9:40
0 0 Atbildēt

Situācija uzlabosies tad, kad cilvēkie pielēks situācijas nopietnība. Ar sodiem vien nekā nebūs...

102647. viesis 28.oktobris 2003 9:46
0 0 Atbildēt

ne nu to4na pilna riga ar mudakiem, kas parvadaa beernus mashiinaa nepiespradzeetus un bez spec seedekliem! un veel vairaak besii araa tie, kas ar beernu mashinaa veel censhaas gonkot pa ielaam....

102655. viesis 28.oktobris 2003 9:58
0 0 Atbildēt

Tak lielākā daļa paši nesprādzējas.

Kāds labums piesprādzētam bērnam, ja pēc avārijas viņš savā krēsliņā ir nošķaidīts ar vecāku asinīm un smadzeņu (kam nu tās ir) gabaliem. Tie tak abi iedomājās "kas ta pilsētā - var jau nesprādzēties"!

102673. viesis 28.oktobris 2003 10:17
0 0 Atbildēt

Lai butu sods par jostu 30 ls

102680. viesis 28.oktobris 2003 10:28
0 0 Atbildēt

102683. viesis 28.oktobris 2003 10:33
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pareizi par bērnu sēdeklīšiem, BET tie maksā Ap 50 Ls un tā nav maza summa. Protams, ka šim mērķim nauda nebūtu jāžēlo, bet tomēr domāju, ka šis ir noteicošais faktors, kādēļ Latvijā netiek lietoti bērnu sēdeklīši. Norvēģijā lieto, bet norvēģu ienākumi ir tādi, ka šādus sēdekļus var pirkt 3x dienā nesaspringstot. Līdz ar to, ja jau valsts ir tik norūpējusies par šo problēmu, tad lai kaut kādā veidā dotē šo pasākumu vai neapliek ar nodokli tos sēdekļus vai organizē kādas akcijas! Neesmu dzirdējis ne par vienu aktivitāti šajā nolūkā, izņemot secinājumu - jā, briesmīgi, bezatbildīgie vecāki, utt. Tad kaut ko dariet, lai situācija uzlabotos!

102688. viesis 28.oktobris 2003 10:39
0 0 Atbildēt

viesis 10-33

Jomajo! Kas ir labāk - nožņaugties šos 50 Ls vai pēc tam sagaidīt Preiļu traģēdiju?!

Pēc viesa 10-33 loģikas - tad valstij ir jādotē pilnīgi viss, kas darbaļaudīm nav pa kabatai?

102689. viesis 28.oktobris 2003 10:43
0 0 Atbildēt

Bērnu sēdeklīšus var iegādāties par visdažādākajām summām. Pirkt ļoti perfektu un dārgu sēdeklīti priekš 10 un vairāk gadus veca auto, kurā ir daudz mazāk pasīvās un aktīvās drošības elementu ir pilnīgi nevajadzīga izšķērdība. Daļai sēdekļu kā reiz ir paredzēta aizsardzība pret šiem aktīvās drošības elementiem.

102693. viesis 28.oktobris 2003 10:48
0 0 Atbildēt

valstij nav jaadotee viss, kas nav pa kabatai, bet ja jau reiz cilviņiem naudas nav, tad tikai loģiski, ka, ja šajā valstī pietiekami naudiņas cilvēki nevar nopelnīt, tad valstij vajadzētu padomāt, kā citādi šo problēmu risināt.

tu, kera, neuzmanīgi lasi, jo jau rakstīju, ka par to nav strīds vai 50 ls atsver maza cilvēka dzīvību. protams, ka nē. bet jācīnās ir ar cēloņiem, bet ne sekām. un šajā gadījumā cēlonis ir tas, ka nav naudas.

102697. viesis 28.oktobris 2003 11:03
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesim 10:33, viss tiek uzvelts neapdomīgajiem u.t.t. vecākiem. Viņu vaina protams arī ir, bet nodokļu atlaides jau nu varēja iedot. Ja naudas nav ir nesaprātīgi to tērēt, lai nopirktu papildus daļeju aizsardzību no iespējama negadījuma. Pie tam iespējamība, ka negadījums notiks, ja šoferis prot braukt un maksimāli cenšas ievērot CSN ir minimāla.

Bet vispār dzīve ir bīstama, ar auto pārvietoties ir bīstami un bīstami ir arī bērnu laist uz skolu vienu pašu.

102700. viesis 28.oktobris 2003 11:07
0 0 Atbildēt

TO Viesis 10:48

Nedomāju vis, ka cēlonis ir tas, ka nav naudas. Ja nebūtu naudas - nebūtu paša auto!! vai ne tā! Un ja cilvēks ir iegādājies auto, tad viņam ir jāvar samaksāt arī par drošības pasākumiem.

102702. viesis 28.oktobris 2003 11:08
0 0 Atbildēt

100 % vaina par šo traģisko gadījumu ir jāuzņemas pieaugušajiem, kas bija mašīnā...

102704. viesis 28.oktobris 2003 11:11
0 0 Atbildēt

viesis

Pareizi par tiem cēloņiem jau tu saki, bet no mūsu puses ir svarīgi izdarīt visu, lai nenotiktu CSN ar cietušajiem. Bet cilvēki ir dažādi, un, kamēr, nepadedzināsim pirkstus, nesapratīsim, ka uguns liesma ir karsta.

102707. viesis 28.oktobris 2003 11:15
0 0 Atbildēt

Labāk un saprātīgāk ir mācīties no citu kļūdām, nevis no savējām. Vismaz personiski izdevigāk...

102708. viesis 28.oktobris 2003 11:16
0 0 Atbildēt

Atvainojos par sarkasmu... bet tas viss ir tik stulbi... tik bezjēdzīgi zaudēta maza bēbja dzīvībiņa...

102713. viesis 28.oktobris 2003 11:29
0 0 Atbildēt

Manupraat taisniiba ir gan tiem, kuri uzskata par pilniigu bezatbildiibu nenodroshinaat savu bebi ar maksimaalu aizsardziibu, gan arii tiem, kas krata pirkstu valsts virzienaa - vareeja jau kaut ko izdomaat...

Es gan labaak vizinaatu savu bebi ratinjos pa ietveem, nevis dziivotu ar domu, ka ar mani nekas nenotiks...

102717. viesis 28.oktobris 2003 11:48
0 0 Atbildēt

Nedomāju vis, ka cēlonis ir tas, ka nav naudas. Ja nebūtu naudas - nebūtu paša auto!

shis komentārs ir analoģisks tam, ko "mākslinieks" freimanis teica par pirātu CD, tipa, ja jau var atļauties mūzikas centru, tad var arī oriģinālos diskus un ka vaina neesot līdz ar to naudā.

Nu stulbi tas ir, bet tā vaina tomēr ir naudā visupirms. piemēram, cilvēks ir izkalkulējis un paņēmis auto uz līzinga un maksā tos maksājumus cik var atļauties, un ir grūti vēl 50 ls nolikt. tad ir atkal jāaizņemās utt. laukos cilviņiem vispār tā ir astronomiska summa. Mēs gribam, lai viss ir tā kā "Eiropā", bet te ir Latvija ar visām nepilnībām.

102720. viesis 28.oktobris 2003 11:55
0 0 Atbildēt

Mx3 - patiesībā jau valsts nevienu nespiež braukt ar auto. Un, ja cilvēks var atļauties braukt ar auto un vest tajā savu bērnu, tad viņa pienākums ir iegādāties bērna sēdeklīti. Nav nemaz tik daudz tādu cilvēku, kuriem nauda pietiek tikai auto iegādei un pēc tam ilgu laiku nekam citam, jo auto tāpat ir jāremontē un nauda tiek tērēta visādiem krāmiem. Uzskatu, ka naudas trūkums ir atrunas - vienkārši cilvēki neuzskata bērnu sēdeklīti par pirmās nepieciešamības priekšmetu automašīnā. 50 lati it kā ir liela nauda, tomēr tādi tēriņi nav nekas, ja runa ir par bērna dzīvību. Visa vaina ir situācijas nopietnības apjēgšanā (neapjēgšanā).

102721. viesis 28.oktobris 2003 11:56
0 0 Atbildēt

Pilnīgi noteikti ir lietas, kurām nauda ir jāatrod! Ja pārvadā bērnu mašīnā, tad ir jārēķinās ar sekām - visdažādākajām, arī briesmīgām. Un nevar uz naudas rēķina norakstīt bezatbildīgu rīcību. Un nevajag filosofēt par nabaga lauku cilvēkiem...

Sēdeklīši nopērkami arī lētāki par 50 Ls. Ierēķini to auto cenā, ja Tev ir bērns un Tu viņu gribi vadāt mašīnā.

102722. viesis 28.oktobris 2003 11:57
0 0 Atbildēt

To QUED

Pilnīgi pareizi!!!

Tieši to arī gribēju teikt, bet laikam nesanāca skaidri... :)

102723. viesis 28.oktobris 2003 12:01
0 0 Atbildēt

Jaa, Qued! Es jau teicu, ka labaak stumtu ratinjus, ja nevareetu iegaadaat seedekliiti! Bet arii jaanjem veeraa, ka daudzi dziivo pa pusei uz naakamaa meenesha algas (santiims santiimaa), neskatoties uz to, ka ir auto un itkaa normaala alga. Iztikt var, bet nekam plusaa nepaliek! Liidz ar to ir lielas probleemas atlicinaat ~50 liekus latus!

Buutu tachu jauki, ja valsts bez pabalsta uzdaavinaatu arii seedekliiti jau pie dzimshanas!!! :)

102724. viesis 28.oktobris 2003 12:07
0 0 Atbildēt

Jauki jau būtu, bet tā ir utopija, bez kuras principā var arī iztikt. Tad jau labāk lai valsts paceļ min algu... :)

Bet nu slikti jau nebūtu

102729. viesis 28.oktobris 2003 12:33
0 0 Atbildēt

No leeta seedekliisha ir diezgan maz jeegas reaala crasha gadiijumaa... ja ziidainja seedekliiti pa 50Ls veel var nopirkt tiiri cieshamu, tad naakamais seedekliitis jau maksaa >100Ls...

102734. viesis 28.oktobris 2003 12:42
0 0 Atbildēt

Piesprādzēties obligāti!

Vai loģiski nebūtu tomēr sēdeklīšus izmantot pēc Norvēģijas varianta?

Grūti iesēdināt 14 gadīgu tīni bērnu sēdeklītī.

102747. viesis 28.oktobris 2003 13:30
0 0 Atbildēt

Da jostas ir paredzetas tikai un vienīgi lai atkorķētu aliņus - tā nu tas pie mums laukos ir pieņemts.

102766. viesis 28.oktobris 2003 14:42
0 0 Atbildēt

ko var muldeet- peerciet second hand seedekliishus rekur doskaa liidz 25kg- 5LVL. un nav ko te attaisnoties. ja nevar pieciiti kaut uzhaltuureet tad nav ko siikos taisiit, beeres maksaa daargaak.

102854. viesis 29.oktobris 2003 9:49
0 0 Atbildēt

Sveiki

Man jau škiet, ka par bērnu pārvadāšanu auto nepiesprādzējot, vai visādi citādi neatbilstoši notekumiem būtu jāsoda ļoti smagi. Labs pants būtu - slepkavības mēģinājums aiz neuzmanības sods cietumā 3-5 gadi un auto konfiskācija.

Un lai humānisti iet pa gaisu, kamēr par zādzību nenocirtīs roku, kamēr par izvarošanu nenocirtīs p...., kamēr par ... tikmēr LV kārtības nebūs.

102916. viesis 29.oktobris 2003 11:33
0 0 Atbildēt

Un ja nav tā sēdekļa, tad piesprādzēties taču vismaz var (un palikt tam sīkajam apakšā kādu salocītu segu&spilvenu, lai siksna negriežas kaklā). Piem. ja sanāk kautkur aizvest draugu/radu bērnus 2x gadā - nepirksi tač speciāli tam sēdekli, bet par drošību aizmirst nedrīkst.

103005. viesis 29.oktobris 2003 22:50
0 0 Atbildēt

Neiztur kritiku apgalvojums - ja varēja atļauties auto , tad var nopirkt arī sēdekli. Lieta tāda, ka draņķīgā sab. transporta dēļ un arī tā dārdzības dēļ, ar auto pārvietojas daudzas ģimenes ar bērniem, kuras to NEVAR atļauties. Tāpēc tie auto ir padsmit gadus veci, bez TA, šķūnītī uzķīlēti. Protams , ka Ls50 priekš veselības nav daudz, bet, ja paveicas tad nekas ļauns nenotiks arī bez tā sēdekļa, taču ja ģimene nedabūs rijamo 3 nedēļas, tad 100% ka notiks kas slikts. Un neiztur kritiku uzbraucieni, ka nevajadzēja bērnus radīt, ja nav labs materiālais. Lieta tāda, ka daudz bērnu ir sadzimuši vēl padomju laikos, kad bērnus tiešām bija vieglāk uzturēt un bija vispār pavisam cita sistēma. Es te nerakstīju par sevi, bet par vairākām zināmām ģimenēm laukos, gan.

104239. viesis 11.novembris 2003 15:14
0 0 Atbildēt

Stumt bērnu ratiņos, nevis vest ar auto ir drošāk??? Škiet, pēdējā mēneša laikā jau divi ratiņi ar visiem bērniem tajos ir notriekti :(( Kas attiecas uz bērnu sēdeklīšiem, - visbiežāk tas tomēr nav tikai naudas jautājums, bet gan absolūts stulbums un slinkums, jo nav viegli to krēsliņu staipīt no mātes un tēva auto un otrādi, kā arī, paiet laiks, kamēr to bērnu piesprādzē, turklāt sīkais mēdz protestēt pret viņa brīvības ierobežošanu utt.. Kaut kā pēdējā laikā, braucot gar bērnudārziem, redzu pabiezus autiņus, kuros kūņojas sīkie bez jebkādiem sēdeklīšiem vai piesprādzēšanās... Diemžēl...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 10

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti