Mazda Kusabi - izteiksmīgs ķīlis Frankfurtē 8

28.oktobris 2003 9:34

Frankfurtes autošovā uzņēmums Mazda demonstrēja faktiski pilnīgi atjaunotu modeļu gammu. Var teikt, ka visās nozīmīgākajās tirgus nišās Mazda piedāvā jaunus un laika neapbružātus automobiļus.

Vidējās klases sektorā jeb D klasē Mazda komandā spēlē Latvijas jauno automobiļu tirgus vunderkind, ne pārāk sen reprezentētais vidējās klases spēkrats Mazda 6.

Mazo klasi jeb B segmentu pārstāv jaunā Mazda 2. Pavisam drīz Latvijas tirgū nonāks arī ekselentā Mazda RX 8, kuras inženieru darbs tika novērtēts ar teicami, jo dzinējs Renesis ieguva titulu – Gada labākais dzinējs. Te, šķiet, ir īsti vietā atgādināt, ka Mazda RX 8, analoģiski kā tās priekšgājēja Mazda RX 7, ir aprīkota ar Vankeļa dzinēju, kurš vairāk pazīstams ar nosaukumu rotordzinējs.

kus3.jpg

Tehnoloģiski sarežģītais dzinējs ar kopējo darba tilpumu 1,3 litri attīsta 192 ZS vai 231 ZS jaudu un nodrošina automobiļa paātrinājumu līdz 100 km/h 7,2 vai 6,4 sekundēs. Otto dzinēja darbības principu vairāk vai mazāk pārzina liela daļa zemeslodes iedzīvotāju (kaut vai vizualizējot lodes izšaušanu no lielgabala), bet, kā īsti trīs stūru rotors nodrošina iekšdedzes dzinēja darbību un augstu jaudas atdevi, ir skaidrs tikai retajam.

kus6.jpg

Varbūt tāpēc viens no Mazda ekspozīcijas stendiem bija Renesis dzinēja modelis, kurā kustīgs rotors uzskatāmi demonstrēja neierastā motora darbības pamatprincipus. Galvenās grūtības šo dzinēju plašai izplatībai saistītas ar atgāzu tīrības nodrošināšanu un dzinēja darba resursu jeb ilgmūžību. Šobrīd vairs tikai Mazda turpina sērijveidā ražot rotordzinējus un uzstādīt tos savai produkcijai, priecējot auto gardēžus ne vien ar tehniski interesantu, bet arī vizuāli neatkārtojamu automobili. M - Motors klienti Latvijā sporta kupeju saņems nākamā gada janvārī.

kus2.jpg

Savukārt centrālais notikums Mazda stendā Frankfurtes autošovā bija Mazda 3 reprezentācija. Jaunais auto attiecas uz mazo klasi jeb C segmentu, kurā ir ļoti sīva konkurence. Ne velti tautā iegājies nosaukums Golf klase, tāpēc, pieminot šīs klases nozīmīgākos spēlētājus – šā gada debitantiem Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane II, Ford Focus –, kļūst skaidrs, ka vieglas dienas Mazda 3 negaida, tomēr jaunā spēkrata kāršu kavā ir arī vairāki trumpji, no kuriem viens – izteiksmīgs dizains.

Lai arī kā būtu ar sērijveida produkciju, gandrīz neviena autobūves uzņēmuma stends neiztika bez konceptkāriem. Tāds eye stopper (netiešā tulkojumā no angļu valodas – uzmanības piesaistītājs) bija arī Mazda ekspozīcijā.

Mazda Kusabi
Postamenta goda vieta bija atvēlēta izteiksmīgam sportiskam konceptauto ar nosaukumu Kusabi. Tulkojumā no Japāņu valodas tas nozīmē – saite, kas vieno divas lietas. Tas attiecināms uz tendenci savienot sportisku auto garu ar ikdienas lietošanas ērtību, manevrētspēju un ekonomiskumu. Sportisks dizains un gaitas īpašības kļūst par Mazda spēkratu vizītkarti, tāpēc ir loģiska uzņēmuma vēlme turpināt dialogu par nākotnes perspektīvām sportisku auto ražošanā.

kus4.jpg

Vēl viena nozīme šim terminam ir ķīlis, un perfekti raksturo konceptauto agresīvo ķīļveida dizainu. Uzņēmums auto dizainu pat asociē ar piecdesmito gadu ASV populāro vīriešu frizūru.

3,8 metrus garais sportiskais auto, kurš demonstrē Mazda dizaina nākotnes tendences ne vien ārējā veidolā, bet arī salona noformējumā, radīts, izmantojot Mazda 2 agregātus. Interesanti, ka sportiskajai kupejai ar sēdvietu formulu 2+2, zem dzinēja pārsega pukst 1,6 litru common-rail dīzelītis, kurš komplektēts ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumu kārbu. Tas kārtējo reizi apliecina, ka dīzeļ-dzinējs turpina iekarot jaunas autobūves nišas. Neraugoties uz to, ka pirmā vieglā automašīna sērijveidā ar dīzeli tika aprīkota vēl tālajā 1936. gadā, bet septiņdesmito gadu sākumā saistībā ar naftas krīzi, dīzelis iedzīvojās arī mazās klases automašīnās, tieši pēdējos gados dīzelis ir nostiprinājies zem lielās klases luksusa sedanu dzinēja pārsegiem, kā arī iekarojis sporta auto segmentu.

kus5.jpg

Neraugoties uz sasniegto, dzinējs, kuram ir augstāks lietderības koeficients nekā Otto dzinējam un arī zemāks degvielas patēriņš, turpina apgūt jaunas auto klases. Hečbeka tipa virsbūve interesanta arī ar aizmugurējo durvju risinājumu – lai iemestu bagāžas nodalījumā nelielus priekšmetus, nav jāatver viss bagāžas nodalījuma vāks – iespējams atvērt tikai nepieciešamo pusi, funkcionāli saglabājot iespēju atvērt bagāžas nodalījuma durvis pilnībā.

Īpašu uzmanību inženieri pievērsa 1,6 litru dīzeļa trokšņu un vibrāciju līmeņa samazināšanai, jo sportiskam auto nepiedien rūkt kā vecam traktoram. 1,6 litru dzinējs attīsta 110 ZS jaudu pie 4000 apgriezieniem minūtē, bet tā griezes moments ir 240 Nm pie 1750 apgriezieniem minūtē. 

Mazda 3
Jaunas C klases automašīnas radīšana katrai kompānijai ir ļoti nozīmīgs uzdevums, jo pēc būtības šis segments virknei uzņēmumu ir maizes devējs. Tieši no šīs klases auto pārdošanas parasti atkarīga uzņēmuma finansiālā stabilitāte. Mazda ar savu uzdevumu ir tikusi galā lieliski. Mazais auto vizuāli šķiet lielāks, nekā ir patiesībā. Dizaineri sekmīgi ekspluatē Mazda 6 veiksmīgos dizaina elementus, tomēr Mazda 3 neizskatās pēc izmēros samazināta 6. modeļa, kurš ļoti vēlas līdzināties vecākajam brālim. Tas ir pastāvīgs auto ar savu seju, kas ieturēta Mazda korporatīvajā stilā. Izstādē bija eksponēta gan hečbeka gan sedana versija. Neraugoties uz to, ka iepriekšējos gados mazās klases automašīnu ražotāji grēkoja, ekonomējot izdevumus uz salona noformējumu, šodienas piedāvājums C segmentā liek ar kreatīvu attieksmi strādāt arī noformējot salonu.

Mazā censoņa salons noformēts lietišķi sportiskā stilā ar lakoniski elegantu viduskonsoli un lielisku trīs spieķu stūri. Mērinstrumentu panelis ar trijās atsevišķās nišās iegremdētu tahometru, spidometru un pārējām mērinstrumentu skalām šķiet pārņemts no kādas sporta kupejas. Arī Mazda sniegtajā informācijā manāms sportisks piesitiens, apgalvojot, ka jaunajam automobilim ne vien jāpārvieto cilvēki no viena punkta uz otru, bet arī jāsniedz braukšanas prieks. Protams, nozīmīgs darbs ieguldīts arī salona ietilpības palielināšanai, nodrošinot pietiekamas ērtības pieciem pieaugušiem cilvēkiem.

Lai jauna automobiļa debija nepārvērstos par finansiālu katastrofu, projektējot jaunu automašīnu, nopietna uzmanība jāpievērš pasīvajai drošībai. Uzņēmums sola, ka

Mazda 3 pasīvās drošības līmenis ir viens no labākajiem savā klasē, un rūpnīcas kraštestu rezultāti apliecina, ka automobilis Euro NCAP testos saņems vismaz 4 zvaigžņu novērtējumu.

Pie Mazda pārstāvjiem Latvijā M – Motors jaunā Mazda 3 nonāks novembra beigās vai decembra sākumā.

Krists Leiškalns
Foto: K. Bergmanis un K. Leiškalns.

 
Visi komentāri
 
102658. viesis 28.oktobris 2003 10:00
0 0 Atbildēt

tekstā pieminēts Ford Focus - neesmu gan dzirdējis un redzējis, ka būtu "šā gada viens no debitantiem". jaunais Focus vēl tikai būs, varbūt nākošgad.

102661. viesis 28.oktobris 2003 10:09
0 0 Atbildēt

Ja? Tikai nez kapec Gada auto sacikste bija ari Focus C-Max...

102711. viesis 28.oktobris 2003 11:22
0 0 Atbildēt

tas MAZDA 3 ir, manuprāt, baigais labais!!!

Smuks nu bez gala...

102815. viesis 28.oktobris 2003 17:59
0 0 Atbildēt

mazda 3 panelis baigi smuks

102818. viesis 28.oktobris 2003 18:37
0 0 Atbildēt

Mazda Kusabi - izteiksmīgs līķis Frankfurtē

102826. viesis 28.oktobris 2003 21:29
0 0 Atbildēt

kāda ir skaistuļa cena!?

113323. viesis 2.februāris 2004 20:57
0 0 Atbildēt

Otrajaa bildee ir diezgan labii redzams kur jaaliek CD :D pa virsu panelim :)

125568. viesis 8.maijs 2004 12:12
0 0 Atbildēt

O! jā... nav slikti!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 2

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti