Nule kā Ceļu policijas pārvaldes priekšnieka amatā ieceltais Visvaldis Puķīte, kurš uz šo posteni pārgāja no Rīgas kārtības policijas priekšnieka amata, par savām prioritātēm jaunajā darbā uzskata ceļu policijas prestiža paaugstināšanu sabiedrībā un sadarbību ar Ceļu satiksmes drošības direkciju.
Puķīte atzina, ka kopā ar jauno amatu viņš "pūrā" saņēmis arī visas ceļu policijas problēmas, kas tagad jārisina, par vienu no svarīgākajiem mērķiem nosaucot dialoga veidošanu ar sabiedrību, to cenšoties panākt, gan uzlabojot CP darba kvalitāti un policistu attieksmi pret satiksmes dalībniekiem, gan pašam aktīvi sadarbojoties ar masu medijiem.
"Ir svarīgi, lai cilvēki ceļu policistu uztvertu kā savējo, nevis kā pretinieku.. Mūsu uzdevums ir nevis represīva cīņa pret sabiedrību, bet audzinošais darbs. Mums jābūt kā skolotājiem, kuri māca, taču īpašas nepieciešamības gadījumā arī soda," viņš sacīja.
Kā jau kādreiz kādā neveiksmīgā intervijā TV raidījumam "Zebra" teikts, [iAuto piebilde] CP turpmāk arvien lielāku uzmanību pievērsīs cīņai pret nekaunīgajiem autobraucējiem, cenšoties izskaust šo parādību uz Latvijas ceļiem un jo īpaši Rīgas ielās, uzsvēra Puķīte. Interesanti, vai vēl joprojām Puķītes kungs ir par nekaunīgo autovadītāju izolēšanu no sabiedrības?
"Ir svarīgi, lai ceļu policisti, prasot likuma izpildi no citiem, vispirms paši rādītu piemēru," turpināja jaunais CPP priekšnieks. "Tomēr man ļoti gribētos cerēt, ka sabiedrība pareizi sapratīs arī policijas likumpārkāpumus, kas izdarīti nepieciešamības dēļ, pieļaujot mazāku pārkāpumu, lai novērstu lielāku nelaimi. Piemēram, ir taču tikai normāli, ja policistam jāaptur savs auto neatļautā vietā tāpēc, lai aizturētu automašīnu, kuras šoferis ir tik ļoti piedzēries, ka nespēj novadīt savu auto," skaidroja Puķīte.
iAuto: protams, ir skaisti, ja likums pārkāpts tiek tikai tad, ja tiek ķerti, apturēti un aizturēti dzēruši vai appīpējušies vadītāji, bet mums ir pamats domāt, ka vēl šobrīd CP pārkāpj likumus arī "tāpat vien".
Viņš apliecināja, ka, pretēji "iepriekš praktizētajam", noteikti lielu uzmanību pievērsīs sadarbībai ar CSDD. "Bez šīs sadarbības normāls policijas darbs nemaz nav iedomājams, viņi [CSDD] nevar dzīvot bez mums, tāpat kā mēs - bez viņiem. Mēs taču darām vienu un to pašu darbu, vienkārši mūsu uzdevumi un veidi, kā tos izpildīt, nedaudz atšķiras," sacīja Puķīte.
Viņš apliecināja, ka kopā ar CSDD speciālistiem jau tuvākajā laikā sāks darbu pie likumu uzlabošanas ceļu satiksmes jomā.
Puķīte nevēlējās atklāt, vai jauno posteni uzskata par paaugstinājumu amatā vai ne. "Es esmu policists un izpildu priekšniecības pavēles, mūsu darbā šādi jautājumi netiek apspriesti," klāstīja jaunais CPP priekšnieks. Tostarp viņš atzina, ka iepriekšējais un jaunais amats nav savstarpēji salīdzināmi. "Iepriekš manā pakļautībā strādāja apmēram 1500 cilvēku, bet tagad būs nedaudz mazāk par tūkstoti," teica Puķīte, "taču tajā pašā laikā mans darbs bija saistīts tikai ar Rīgu, bet tagad tā būs visa valsts".
Policijas pulkvedis Visvaldis Puķīte dzimis 1957.gadā, absolvējis Rīgas 55.vidusskolu, bet augstāko juridisko izglītību ieguvis Minskas augstākajā milicijas skolā. Viņš ir divreiz precējies, no pirmās laulības CPP priekšniekam ir divi dēli - 18 un 14 gadus veci. Strādājot iekšlietu sistēmā, Puķīte saņēmis vairāk nekā divdesmit dažādu apbalvojumu, par savu vaļasprieku viņš min autoralliju.
Savukārt, iAuto portālā Puķītes kungs kļuva "populārs" ar savu, mūsuprāt, neprofesionāli sniegto interviju raidījumam "Zebra" un pēc tam, kad pats tika pieķerts izraisām autoavāriju ar savu dienesta auto, kam jau vairākus mēnešus nebija veikta tehniskā apskate. Kad, pēc iAuto raksta [par tehniskās apskates neesamību] publicēšanas, BNS reportieris viņam zvanīja, lai noskaidrotu "patiesību", Puķītes kungs esot paziņojis, ka šim auto TA esot izieta, tikai viņš nevarot pateikt, kad.
RESURSI
- Puķītes intervija raidījumam Zebra
- Kārtības policijas šefs iekļūst autoavārijā
- Atklāta vēstule M.Gulbim
- V.Puķīte saņem rājienu
- M.Gulbja atbilde uz iAuto atklāto vēstuli
Vēl vajag komentārus?
* - izcelti pie BNS ziņas iAuto redakcijas pievienotie komentāri.
BNS // IAUTO
komentaari buus-bez tiem nepaliks:)