Atkal aiztur maršruta taksometra šoferi reibumā 24

10.novembris 2003 15:01

Policija pirmdienas rītā Rīgā aizturējusi iereibušu maršruta taksometra vadītāju, tas piecu dienu laikā ir trešais galvaspilsētā aizturētais piedzēries maršruta taksometra šoferis.

Rīgas Galvenās policijas pārvaldes kārtības policijas inspektors Aigars Bērziņš BNS pastāstīja, ka ap plkst.6 Pulkveža Brieža ielā aizturēts maršruta mikroautobuss "Mercedes Benz Sprinter", pie kura stūres sēdošā 1963.gadā dzimušā Jāņa organismā konstatētas 1,14 promiles alkohola. Jau ziņots, ka pagājušās trešdienas rītā Rīgas centrā reibumā braucam aizturēti divi maršruta taksometru šoferi. Kopumā aizvadīto trīs diennakšu laikā Rīgā pie stūres alkohola reibumā aizturēts 31, bet narkotiku reibumā - astoņi šoferi, informēja Bērziņš. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzskata, ka iereibušu maršruta taksometru vadītāju aizturēšana vēlreiz aktualizējusi nepieciešamību rūpīgāk pievērsties šo transportlīdzekļu kontrolei un uzraudzībai. CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Džoanna Eglīte BNS pavēstīja - lai veicinātu maršruta taksometru jomas sakārtošanu Latvijā, CSDD piedāvā vairākus risinājuma variantus, kā pastiprināt šo transportlīdzekļu kontroli un harmoniskāku iekļaušanos kopējā satiksmes plūsmā, un cer, ka sadarbībā ar ceļu policiju to izdosies veiksmīgi realizēt. Pēc CSDD uzskata, jāierobežo šo transportlīdzekļu plašās pilnvaras uz ielas, kas nereti pārvēršas bīstamā patvaļā un noteikumu pārkāpšanā, jāpanāk, lai maršruta taksometri būtu vizuāli atpazīstami satiksmes plūsmā gan ceļu policijai, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Lai novērstu iespēju pārvadāt lielāku pasažieru skaitu, nekā paredzēts noteikumos, jāaizliedz piedalīties satiksmē maršruta taksometriem ar tonētiem stikliem. Maršruta taksometri, atrodoties privileģētā statusā pret citiem transportlīdzekļiem, bieži vien rupji pārkāpj noteikumus, piemēram, izlaižot pasažierus otrajā braukšanas joslā, krustojumos, uz gājēju pārejām. Tāpat šie manevri bieži notiek bez pagrieziena signāla ieslēgšanas. Cerībā gūt lielāku pelņu, maršruta taksometru šoferi neievēro ceļu satiksmes noteikumus, apdraudot pasažieru veselību un dzīvību, pārvadā daudz lielāku pasažieru skaitu nekā transportlīdzeklī paredzēts. Konstatēti arī vairāki gadījumi, ka pasažieru pārvadāšanai tiek izmantoti maršruta taksometri, kam nav izieta tehniskā apskate. Tāpēc CSDD piedāvā ieviest šī pakalpojuma sniedzējiem vienotas - dzeltenas -numurzīmes kā vieglajiem taksometriem, kā arī ieviest vienādu atpazīstamu krāsojumu, gaismas signālus un apzīmējumus. Direkcija atgādina - līdzīga situācija pirms dažiem gadiem bija izveidojusies arī ar vieglajiem taksometriem. To izdevās veiksmīgi atrisināt pēc valdības noteikumu par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem un taksometru valsts reģistrācijas numurzīmju izsniegšanu pieņemšanas. Tādējādi, pēc CSDD uzskata, ceļu policija maršruta taksometrus varēs vieglāk identificēt un pārbaudīt, vai taksometriem ir licence, kā arī to, vai maršruta taksometri nepārkāpj citus noteikumus, kas saistīti gan ar transportlīdzekļa drošības noteikumiem un pasažieru pārvadāšanu, gan to dalību kopējā satiksmē. Direkcija piedāvā veikt grozījumus autopārvadājumu likumā, ierobežojot maršruta taksometru plašās pilnvaras satiksmē un tādējādi harmonizējot satiksmes plūsmu. Darbdienās pilsētas centrā maršruta taksometriem pasažierus vajadzētu atļaut izlaist un uzņemt tikai sabiedriskā transporta pieturvietās. CSDD uzskata, ka tas mazinātu avārijas situāciju iespējas, sastrēgumu veidošanos, citu autovadītāju agresiju. RĪGA, NOV 10, BNS
 
Visi komentāri
 
104113. viesis 10.novembris 2003 15:03
0 0 Atbildēt

:) normāls šoferīts ;)

104123. viesis 10.novembris 2003 15:36
0 0 Atbildēt

Nekas, tagad patramdiis tos taksabusistus;-)

104124. viesis 10.novembris 2003 15:38
0 0 Atbildēt

Nu tad beidzot kaads arii saak vinjus skatiit...

104126. viesis 10.novembris 2003 15:50
0 0 Atbildēt

taa es vismaz sezhu shodien majas un izmantoju Taxi pakalpojumus.

A Taxi dzert nedrikstetu.

104132. viesis 10.novembris 2003 16:17
0 0 Atbildēt

Vai cik labi, vai cik labi.

104140. viesis 10.novembris 2003 16:37
0 0 Atbildēt

tak viss kaartiibaa

104143. viesis 10.novembris 2003 16:49
0 0 Atbildēt

URRAAA !!!!

ja tie visi pasākumi izies cauri, tad, cerams, lietas pavārsīsies īstajās sliedēs (vismaz ar vieglajiem taxi nav problēmu) :))

104148. viesis 10.novembris 2003 17:16
0 0 Atbildēt

Vai tad maršruta taksometriem ir kādas plašas pilnvaras??? ja jau "jāierobežo šo transportlīdzekļu plašās pilnvaras" vai vienkārši to "bīstamā patvaļa un noteikumu pārkāpšana " ir pārvērtusies par normu un visi jau pilvaro šādu rīcību ?????

Ļoti nesaprotošs viesis

104155. viesis 10.novembris 2003 18:18
0 0 Atbildēt

Vajadzētu viņiem vispār aizliegt izlīst uz otro un trešo joslu, tikai apbraukt kādu stāvošu šķērsli, tad tāda problēma, kā lēkāšana no 1 uz 3 joslu, atkristu.

104160. viesis 10.novembris 2003 19:06
0 0 Atbildēt

Nu jaa a kada vispar tad ir jeeg ano tiem mikrinjiem, ja stasasies tikai autobusu pieturaas? varetu tak vinjiem atljaut pastaties vietaas kur tas nav aizliegts vismaz. Tad labaak vispar ka sugu likvideet. Un vispar riiga vajadzetu 2 staavu autobusus, jo tie ainjzem mazak vietas un speej paarvadat vairak pasazieru. es domaaju ka ir loti daudz marsutu kur tas buut loti izdeviigi, kaut vai piem. autobuss. Buutu mazaak soferu jaalgo, varetu retak izlaist marsuta busu, liidz ar to visiem buut labaak.

104164. viesis 10.novembris 2003 20:00
0 0 Atbildēt

Taksometru shoferi pat neaizdomajas ar ko tie riskee

104167. viesis 10.novembris 2003 21:00
0 0 Atbildēt

Sandi padomaa, ja izlaizh 2x mazaak busus, tas noziimee, ka vinji 2x retaak iet! tu tak negribeesi 20min vietaa gaidiit 40???

104196. viesis 11.novembris 2003 10:31
0 0 Atbildēt

Jeee! Nāvi mikriņiem! Mikriņi ir slepkavas uz ceļa!

104205. viesis 11.novembris 2003 11:04
0 0 Atbildēt

Atbalstu tunci :D

Pielikt stangas mikrinjiem :D

104206. viesis 11.novembris 2003 11:09
0 0 Atbildēt

kaa sodiit mikrinju shoferus, kuri paarkaapjot CSN traucee satiksmi un izraisa avaarija situaacijas? es saprotu, ka shim jaasteidzas, lai vairaak izvadaatu un gjimeni vareetu pabarot, izturos ar izpratni, ja CSN paarkaapjot netiek izraisiitas avaarijas situaacijas. bet apstaashanaas aarpus pieturaam, bremzeejot satiksmi ir nepiedodama. varbuut lincha tiesa- regjistreejam sliktos mikrinjus, kad nav ko dariit brauc uz gala punktu un noblikjee jamo uz paaris stundaam, lai pastaav un padomaa.

104216. viesis 11.novembris 2003 11:58
0 0 Atbildēt

Mikrinjiem taa pat kaa paareejiem sabiedriskiem transportiem - atljaut apstaaties tikai pieturvietaas!! A to jau ieliku vienma pakaljaa, jo redz pasazhieris gribeeja evakueeties ;)

104224. viesis 11.novembris 2003 13:18
0 0 Atbildēt

Jā, "mikrobu" vadītāji ir braucēju kategorija, pret kuru jāpielieto valsts varas piespiedu mehānisms, lai izbeigtu esošo visautļautību kopējā ceļu satiksmē. CP struktūrai pagaidām plašākai sabiedrībai nezināmu iemeslu dēl ,tas nav izdevies. Bet no malas vērojot, šķiet ka lielai daļai maršrutnieku šoferu ir čomiskas attiecības ar CP darbiniekiem . Tas jau noved pie anarhijas - jebkurās CSN normu interpretācijās. Medijos kaut kā neesam dzirdējuši informaciju, cik maršrutnieku šoferi ir sodīti, un cik vadītājiem atņemtas šofera tiesības.

Manuprāt - interesants darbalauks jaunajam CP šefam Puķītes k-gam.

104226. viesis 11.novembris 2003 13:41
0 0 Atbildēt

Klau, vai mikriņi skaitās sabiedriskais transports? vai viņi drīkst griezt pa kreisi tajās vietās, kur tas ar zīmi aizliegts?

104227. viesis 11.novembris 2003 13:43
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesi:

neesi naivs Pukite nebus tas kas savu pakalu grozis virziena no kura nevar sanemt pelnu - ir zinami precedenti vina biografija...:)

Piebildisu, ka nakosa kategorija aiz mikriniem, kam vajadzetu piemerot visu likuma bardzibu ir trolejbusu vaditaji. Vienigi zel, ka tie ibli praktiski nepaklaujas CP - viniem ir savs TTP "piesegdienests". Padoms visiem - neparakstit nevienu dokumentu, ko sastada no TTP atbraukusie alkoholiki, gaidiet CP. Preteja gadijuma jebkura situacija busiet vainigi!

104249. viesis 11.novembris 2003 18:05
0 0 Atbildēt

Mjaa, par to TTP vakardien raidijumaa TV3 "112" arii bija pieraadiijums. Peec tramvaja crasha ar vieglo shie TTP-isti arii spiedushi novaakt vieglo no sliedem ar visu cietusho un tad griezt vinju araa. S.uuds par cilveeku, TTP tachu nauda iet garaam.

104261. viesis 12.novembris 2003 2:30
0 0 Atbildēt

Par "mikrobiem" runaajot - kaadu laiku atpakalj biju spiests paarvietoties ar sabtransportu. Taa kaa trolibusi un atobusi man maximaali riebjas tirgus tantinju deelj, tad izveeleejos tikai un vieniigi "mikrobus", vai lielos taxobusus. Braucot ar shitiem transportiem biju diezgan apmierinaac, jo aatri un bez spaidiishanaas nokljuvu no punkta A uz punktu B, pie kam izkaapt vareeju tur, kur man vajag, nevis tur, kur jamajam ir pietura. Liidz ar to, ka tagad atkal beidzot esu ticis pie auto, varu pateikt, ka - pilniigi saprotu "mikrobu" vadiitaajus (iznjemot shmigoshanu, protams). Un, kad man taac "mikrobs" degungalaa uzmet pa meemajiem, censhos nedusmoties, jo iespeejams, ka taads pac kaa savulaik es ir izdomaajis, ka vijnjam vajag izkaapt tieshi te!!!

Protams, neatbalstu taadu riiciibu, bet ... saprotu un censhos nedusmoties. :)

Dugass

104262. viesis 12.novembris 2003 8:39
0 0 Atbildēt

To: Gunars un viesis 11.11.2003 13:43

Vai TTP ir kadas policejiskas funkcijas? Pastastiet ko plasak. Varbut ta ir lieta no kuras jauzmanas.

Varbut jebkurs var dibinat kadu komercpolicijas strukturu.

Tipa saskrienas divi - Kurus sauksim tavējos vai manējos.

104266. viesis 12.novembris 2003 9:39
0 0 Atbildēt

viesis 12.11.2003 02:30

egoists tu esi, kameer tu rausies aaraa no mikrinja aiz tevis gaida varbuut ne viens vien desmits cilveeku mashiinaas un autobusos. nav riigaa taas pieturas tik taalu viena no otras lai kaajaam nevareetu paiet. es arii 1,5 gadu nobraukaaju ar mikrinju, bet shaadi neriikojos.

104285. viesis 12.novembris 2003 10:27
0 0 Atbildēt

viesis 12.11.2003 08:39

Par TTP funkcijam iipashi nezinu, japrasa TV3 un raidiijuma veidotaajiem :) Zinu, ka kaut kaada satiksmes droshibas nodalja vinjiem ir, bet pasham (tfu, tfu, tfu) ar vinjiem "sadarbiibas" nebija.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai drīkst izmantot brīvo joslu, vai tā tomēr ir nekaunība? (+ video) 40

Automašīnu rinda, kas stiepjas pat uz Dienvidu tilta, taču viena josla atstāta brīva. Šāda situācija regulāri novērojama nobraucot no Dienvidu tilta uz Bauskas ielu. Situāciju precīzi raksturo iAuto lasītāja iesūtītais videomateriāls. Lasīt vairāk

 

Šveice pārtrauks reģistrēt jaunus "Porsche Cayenne" automobiļus ar dīzeļdzinējiem 4

Šveices Federālā ceļu pārvalde (FEDRO) piektdien paziņoja, ka vairs nereģistrēs Vācijas luksusa automašīnu ražošanas uzņēmuma "Porsche" vieglās apvidus automašīnas "Cayenne" ar dīzeļdzinējiem, šādu lēmumu skaidrojot ar kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu. Lasīt vairāk

 

"Audi" piedāvājumu papildina "A4 Avant G-Tron" un "A5 Sportback G-tron" 1

Vācijas autobūves kompānija "Audi" uzņēmusi savā modeļu klāstā divus jaunumus: "A4 Avant G-Tron" un "A5 Sportback G-tron". Abas automašīnas var darboties ar dažādu veidu degvielām. Lasīt vairāk

 

Ticēt vai nē? – 11 gadus veca "Mitsubishi" motorā atrod muciņu no atslēgu komplekta (+ foto) 8

2006.gadā ražota "Mitsubishi Lancer Evolution" motorā atrasta muciņa no atslēgu komplekta, kas tur palikusi no rūpnīcas, atsaucoties uz informāciju no “Jalopnik.com”, vēsta "Motor.ru". Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti