Policija pirmdienas rītā Rīgā aizturējusi iereibušu maršruta taksometra vadītāju, tas piecu dienu laikā ir trešais galvaspilsētā aizturētais piedzēries maršruta taksometra šoferis.
Rīgas Galvenās policijas pārvaldes kārtības policijas inspektors Aigars Bērziņš BNS pastāstīja, ka ap plkst.6 Pulkveža Brieža ielā aizturēts maršruta mikroautobuss "Mercedes Benz Sprinter", pie kura stūres sēdošā 1963.gadā dzimušā Jāņa organismā konstatētas 1,14 promiles alkohola. Jau ziņots, ka pagājušās trešdienas rītā Rīgas centrā reibumā braucam aizturēti divi maršruta taksometru šoferi. Kopumā aizvadīto trīs diennakšu laikā Rīgā pie stūres alkohola reibumā aizturēts 31, bet narkotiku reibumā - astoņi šoferi, informēja Bērziņš. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzskata, ka iereibušu maršruta taksometru vadītāju aizturēšana vēlreiz aktualizējusi nepieciešamību rūpīgāk pievērsties šo transportlīdzekļu kontrolei un uzraudzībai. CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Džoanna Eglīte BNS pavēstīja - lai veicinātu maršruta taksometru jomas sakārtošanu Latvijā, CSDD piedāvā vairākus risinājuma variantus, kā pastiprināt šo transportlīdzekļu kontroli un harmoniskāku iekļaušanos kopējā satiksmes plūsmā, un cer, ka sadarbībā ar ceļu policiju to izdosies veiksmīgi realizēt. Pēc CSDD uzskata, jāierobežo šo transportlīdzekļu plašās pilnvaras uz ielas, kas nereti pārvēršas bīstamā patvaļā un noteikumu pārkāpšanā, jāpanāk, lai maršruta taksometri būtu vizuāli atpazīstami satiksmes plūsmā gan ceļu policijai, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Lai novērstu iespēju pārvadāt lielāku pasažieru skaitu, nekā paredzēts noteikumos, jāaizliedz piedalīties satiksmē maršruta taksometriem ar tonētiem stikliem. Maršruta taksometri, atrodoties privileģētā statusā pret citiem transportlīdzekļiem, bieži vien rupji pārkāpj noteikumus, piemēram, izlaižot pasažierus otrajā braukšanas joslā, krustojumos, uz gājēju pārejām. Tāpat šie manevri bieži notiek bez pagrieziena signāla ieslēgšanas. Cerībā gūt lielāku pelņu, maršruta taksometru šoferi neievēro ceļu satiksmes noteikumus, apdraudot pasažieru veselību un dzīvību, pārvadā daudz lielāku pasažieru skaitu nekā transportlīdzeklī paredzēts. Konstatēti arī vairāki gadījumi, ka pasažieru pārvadāšanai tiek izmantoti maršruta taksometri, kam nav izieta tehniskā apskate. Tāpēc CSDD piedāvā ieviest šī pakalpojuma sniedzējiem vienotas - dzeltenas -numurzīmes kā vieglajiem taksometriem, kā arī ieviest vienādu atpazīstamu krāsojumu, gaismas signālus un apzīmējumus. Direkcija atgādina - līdzīga situācija pirms dažiem gadiem bija izveidojusies arī ar vieglajiem taksometriem. To izdevās veiksmīgi atrisināt pēc valdības noteikumu par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem un taksometru valsts reģistrācijas numurzīmju izsniegšanu pieņemšanas. Tādējādi, pēc CSDD uzskata, ceļu policija maršruta taksometrus varēs vieglāk identificēt un pārbaudīt, vai taksometriem ir licence, kā arī to, vai maršruta taksometri nepārkāpj citus noteikumus, kas saistīti gan ar transportlīdzekļa drošības noteikumiem un pasažieru pārvadāšanu, gan to dalību kopējā satiksmē. Direkcija piedāvā veikt grozījumus autopārvadājumu likumā, ierobežojot maršruta taksometru plašās pilnvaras satiksmē un tādējādi harmonizējot satiksmes plūsmu. Darbdienās pilsētas centrā maršruta taksometriem pasažierus vajadzētu atļaut izlaist un uzņemt tikai sabiedriskā transporta pieturvietās. CSDD uzskata, ka tas mazinātu avārijas situāciju iespējas, sastrēgumu veidošanos, citu autovadītāju agresiju. RĪGA, NOV 10, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
:) normāls šoferīts ;)