Tūristiem jāievēro ziemas riepu lietošanas noteikumi 9

 
20.novembris 2003 0:00

Autotūristiem ir jāievēro, ka Eiropas valstīs attiecībā uz ziemas riepu lietošanu ir dažādi noteikumi. Latvijā autovadītājiem ir pienākums trīs ziemas mēnešus (decembris, janvāris un februāris) piedalīties ceļu satiksmē ar automašīnām, kuras ir aprīkotas ar ziemas riepām.

Līdzīgi noteikumi ir Somijā un Zviedrijā, kur pēdējiem šis braukšanas periods ir pagarināts līdz 31.03.2004.

Savukārt Norvēģijā un Dānijā autovadītājiem šāds pienākums nav noteikts. Austrijā arī nav noteikta automašīnu aprīkošana ar ziemas riepām, taču lielākajā daļā Alpu kalnu ceļos ir sastopamas autosatiksmes zīmes, kuras atļauj turpināt ceļu tikai ar ziemas aprīkojumu. Dažus ceļus Alpos var mērot tikai ar sniega ķēdēm uz riteņiem. Līdzīgi noteikumi ir Šveicē, Itālijā un Francijā.

Lai gan šajās zemēs ziemas riepu lietošana nav pienākums, taču, nokļūstot autoavārijā, apdrošinātājiem ziemas aprīkojums var kļūt par izšķirošu lēmumu kompensāciju vai zaudējumu noteikšanā.

Avots: www.eiropa.lv

 
Visi komentāri
 
105067. viesis 19.novembris 2003 21:40
0 0 Atbildēt

Ko vaig to vaig.

105069. viesis 20.novembris 2003 0:33
0 0 Atbildēt

bl varēja jau arī pieminēt, ka radzes daudz kur aizliegtas.

105081. viesis 20.novembris 2003 2:06
0 0 Atbildēt

Un?

105156. viesis 20.novembris 2003 11:57
0 0 Atbildēt

Nu raksts nepabeigts. Lielaka atskiriba ka ar radzem Eiropaa taalu netiksi. Norvegija Oslo nelauj iebraukt ar redzem, piemeram.

105192. viesis 20.novembris 2003 13:09
0 0 Atbildēt

LV jau nu nav obligāti jābrauc ar ziemas riepām....

105221. viesis 20.novembris 2003 15:15
0 0 Atbildēt

a polijaa naglas jaarauj laukaa :)

105224. viesis 20.novembris 2003 15:23
0 0 Atbildēt

Ja ja. Var braukt ari ar vissezonas. Cik mums aspratīgs redaktors.

105529. viesis 23.novembris 2003 17:29
0 0 Atbildēt

Norvēģijā satiksmes noteikumos ir punkts, ka auto jāaprīko ar riepām, kas nodrošina auto pret slīdēšanu, nenosakot, kurā laikā tas jādara. Savukārt radžotu riepu lietošana valsts dienviddaļā ierobežota no 1. novembra līdz pirmdienai pēc lieldienām (lai lieldienu brīvdienās visi vēl varētu pa sniegotiem kalniem izbraukāties). Ziemeļdaļā ar radzēm var braukt starp 15. oktobri un, šķiet, 1. maiju.

Iebraukt Oslo ar radzēm drīkst. Vienīgi divas ziemas (sākot ar 1999./2000.) Oslo bija jāmaksā par iebraukšanu ar radzēm - 25 kronas par dienu, pie 1000 par sezonu. Tagad atkal politiķi spriedelē par šādas nodevas ieviešanu, jo bezradžu riepu lietotāju procents atkal ir stipri samazinājies.

DidzisK

105667. viesis 24.novembris 2003 11:07
0 0 Atbildēt

man ir doma braukt uz Austriju - kuras valstis pa celam un austrija drikst ar radzem, un kuras ne?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti