Rīgas Galvenās policijas pārvaldes paziņojums 45

21.novembris 2003 0:03

Pēdējā mēneša laikā Rīgas Galvenās policijas pārvaldes darbiniekos īpašu satraukumu radījusi “baisā” statistika, kas saistīta ar ceļu satiksmes negadījumiem.

No novembra pirmās dienas līdz šodienai policijas darbinieki ir saukti uz 1325 ceļu satiksmes negadījumu vietām Rīgā. Desmitā daļa (105 gadījumi) negadījumu bija ar cietušajiem. Dažādu avāriju rezultātā cietuši 130 cilvēki un četri diemžēl gājuši bojā. Joprojām visapdraudētākā ceļu satiksmes dalībnieku grupa ir gājēji un velosipēdisti. To pierāda arī skaitļi.

No visiem negadījumos cietušajiem 64 bijuši gājēji un no bojā gājušajiem arī trīs bijuši gājēji. Lai arī aktīvā velosipēdu sezona ir beigusies, tomēr uz Rīgas ielām velosipēdisti arī šomēnes nav retums. Negadījumos, kuros cieš velosipēdisti lielā daļā beidzas traģiski. Novembrī kopumā cietuši 6 velosipēdisti, no kuriem viens negadījuma vietā gāja bojā.

Vidējais statistiskais izsaukumu skaits Rīgai dienā ir ap 50 - 60 negadījumiem. Bet novembrī šīs vidējais skaits vairumā gadījumu tika pārsniegs un dažās dienas pat dubultā, dienā reģistrējot virs 100 izsaukumiem.

Latvijai un Rīgai īpaši raksturīga likumsakarība ir, ka negadījumu skaitam ir tendence pieaugt, kad ir nelabvēlīgi laika apstākļi. Un novembris šajā ziņā ir īpaši nelabvēlīgs – bieži nokrišņi, migla, negaidīts sniegs, apledojuma veidošanās, pat pēkšņa saules parādīšanās var radīt bīstamas situācijas uz ielām un ceļiem. Lielākais gājēju apdraudētājs ziemas sezonā Latvijā ir tumsa.

Ņemot vērā šos apstākļus vēlreiz vēlamies atgādināt visiem satiksmes dalībniekiem:

• Izvēlieties atbilstošu braukšanas ātrumu laika apstākļiem. Steiga uz ceļa var radīt ievērojamu apdraudējumu kā jums pašiem, tā arī līdzbraucējiem un citiem satiksmes dalībniekiem.

• Nesēdieties pie stūres pat pēc nelielas alkohola devas. Ir zinātniski pierādīts, ka alkohols mazina cilvēka reakciju, un īpaši bīstami tas var būt ziemas sezonā, kad apstākļi uz ceļa var mainīties strauji un negaidīti.

• Kā jau minējām, lielākais gājēju apdraudējums šajā laikā ir tumsa, tādēļ iesakām, īpaši bērniem, pie apģērba vai citur pielikt atstarojošus elementus, kas padarīs jūs redzamu.

• Īpaši tumšajā laikā visiem gājējiem iesakām ievērot ielas šķērsošanas noteikumus, nekādā gadījumā nešķērsojiet ielu neatļautās vietās intensīvas satiksmes laikā.

• Lai arī autovadītāji pamazām sāk ievērot arī gājēju tiesības, joprojām liela daļa negadījumu, kuros iesaistīti gājēji notiek tieši uz pārejām. Tādēļ pirms doties pāri ielai arī šajās vietās pārliecinieties, ka automašīna jūs patiešām ir pamanījusi un palaidīs pāri ielai.      

RGPP Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

 
Visi komentāri
 
105380. viesis 21.novembris 2003 0:19
0 0 Atbildēt

Varbuut peedeejo punktu vareetu reklameet plashaak, savaadaak jau pieriebushies tie atsaldenji kuri uz paarejaam lec aaraa neskatoties, vienalga cik taalu vai tuvu ir automashiina.

105384. viesis 21.novembris 2003 0:31
0 0 Atbildēt

Visvaldis jaunaja amata jau darbojas. Atsveicami.

105402. viesis 21.novembris 2003 8:22
0 0 Atbildēt

gajejiem tiesam deretu padomat kaa un kad iet paari ielai jo nav ipasi apdavinatam jabut lai nesaprastu ka masina nevar aostaties 3m, nevajag but tadiem optimistiem un domat ja jau ir pareja tad man viss po es mierigi iesu paari ne jau sods ir tas sapigakais ko vaditajs sanems par gajeja nobrauksanu bet gan slimnica un ...

vienu dienu gaidiju savejo daamu pie stradinja universitates tur tajaa laikaa notika laikam *******su balle ok tiesi tur arii ir gajeju pareja bet ko dara studenti vinji nevis paskatas vai nav masinas bet gan uzreiz skrien pari ielai ta jus laikam spejat iedomaties kas tur var notikt

15min kamer es tur sedeju kadas 15 masinas lika pa meemajiem lai tik kaadu iedzerusu studentu nenoliktu uz zemes a siem neko lielais prieks kaa es tiku pari ielai

protams nesaku ka vaditaji ir sveties

105403. viesis 21.novembris 2003 8:33
0 0 Atbildēt

Man kā autovadītājam nav bijušas problēmas palaist gājējus, savukārt kā gājējam man nav pieņemama doma, ka būtu jālaiž auto uz gājēju pārejas. Paši autovadītāji ir vainīgi, brauc, streso, kad tuvojas gājēju pārejai, retais tikai samazina ātrumu. Un tad dzirdamas atsauksmes, ka gājēji atsaldeņi, nesaprot, ka mašīnu nevar apstādināt 3m utt.

105412. viesis 21.novembris 2003 8:59
0 0 Atbildēt

to robchix: pieriebushies shitie atsaldenhi, kas katru dienu brauc pa vienu marshrutu uz darbu un pat nedomaa piebremzeet pirms paarejas. Laikam labaakajaa gadiijumaa lielaaks kaifs ir dabuut no taada pasha atsaldenha pa pakalhu, kad strauji jaabremzee. Nu kur jums smadzenes...

105414. viesis 21.novembris 2003 9:09
0 0 Atbildēt

Pavisam jauki būtu, ja gājēji ātrāk domātu. Citādi - tu apstājies jamo palaist, bet šis kaut ko bremzē (nu, dabiski, baidās). Kad tev apnīk un sāc braukt, šis lec priekšā.

105415. viesis 21.novembris 2003 9:09
0 0 Atbildēt

a cik velosipidasu braukaa tumshajaa laikaa nelietojot NEVIENU pamanaamiibas simbolu? Pats vienu velosipidasu gandriiz panjeemu uz haubes. Bet nu toch, vajadzeeja nostumt malaa, un atspaardiit - neviena atstarotaaja, nevienas lampinjas, pats - tumshaas dreebees - ej tu taadu pamani!!!!!! Ja cilvis nav speejiigs ruupeeties pats par savu droshiibu, tad njefig taadam uz celja ko dariit...

105418. viesis 21.novembris 2003 9:18
0 0 Atbildēt

Atrodas varoņi, kas speciāli lien zem riteņiem, kaut mašīna no pārejas ir tikai dažus metrus. Tip - man ir tiesības te iet un tavs pienākums ir mani palaist!

105419. viesis 21.novembris 2003 9:21
0 0 Atbildēt

tete un viesis

Juusupraat buutu jaabrauc nemitiigi piebremzeejot paareju tuvumaa? Parasti gadiijumos par kuriem es domaaju tie atsaldeetie gaajeeji vienkaarshi izlec uz paarejaam ABSOLUUTI neveerojot apkaarteejo situaaciju. Es vienmeer palaidiishu gaajeejus ja vien tas buus tehniski iespeejams, bet ja man aizmuguree buus aizdomiigi tuvu kaads cits auto, tad sorry, neveelos es palikt ar samiiciitu auto pakalju tikai taapees ka kaadam steidzami ir ievajadzeejies paariet ielu.

Chomam taa uztaisiija Audikam pakaljas remontu uz 700 latiem, plus veel 3 nedeeljas bez auto, kuru laikaa dabuuja iireet auto, jo darbs taads, bez auto nevar. Taa kaa var reekjinaat "pieklaajiibas" cenu!

105423. viesis 21.novembris 2003 9:36
0 0 Atbildēt

robchix - daļēji nevaru tev piekrist. Ļoti maz ir tādu gājēju pāreju, pie kurām jau pa gabalu nevarētu redzēt, ka tuvojas gājējs. Nekas netraucē laicīgi mazliet piebremzēt (tādējādi brīdināt aizmugurē braucošo) un turēt tādu ātrumu, lai vajadzības gadījumā pie pārejas var laicīgi apstāties. Aizmugurē braucošie ir bīstami tad, ja tu gājēju pamani vai bremzēt izdomā pēdējā brīdī. Imho gadījumi, kad aizmugurē braucošais presingo neskatoties uz visām pazīmēm, ka tu taisies apstāties, ir varen reti. Vismaz man.

Bija viens gadījums, kad aiz manis braucošais busiņš man apstājoties pie gājēju pārējas iespraucās (ar kontaktu) starp manu un blakus apstājušos auto. Iemesls bija vienkāršs - es sāku bremzēt laicīgāk, bet otrā joslā blakus apstājies auto - pēdējā brīdī. Aiz manis braucošā busiņa vadītājs nodomāja, ka blakus joslā braucošais pie pārejas nestāsies un mainīja joslu, lai turpinātu braukt pa blakus joslu, bet tur kexs nometa pa bremzēm un busiņa vadītājs tik vien paspēja kā notēmēt pa vidu. :)

105424. viesis 21.novembris 2003 9:47
0 0 Atbildēt

Qued, veco zeen!!! Bet cik, luudzu, ir gaajeeju paarbrauktuvju (tieshi taa - paarbrauktuvju), kam sviitrinjas nokusushas reizee ar pirmo sniegu, un nav neviena apgaismes objekta? es varu meegjinaat braukt uz 45, taapat gaajeeju var nepamaniit. Un pat ja es pamaniishu, noteikti atradiisies kaads suka, kuru neapmierinaas mans braukshanas aatrums, jo vinjam principaa jaabuut pirmajam pie sarkanaa krustojumaa, un vinjsh mierigi dod griidaa un mani apdzen? A tantuki, kuri izveelas par labaako vietu pljerksteeshanai tieshi pie gaajeeju paarejas? Tu apstaajies, a vinjas neko, turpina pljerksteet? Goda vaards, vienreiz es pateikshu taadaam, ko par vinjaam domaaju...

105425. viesis 21.novembris 2003 9:53
0 0 Atbildēt

Latvaans - striipinjas uz ielas nebuut nav primaaraa gaajeeju paarejas paziime. Celja malaas abaas celja pusees parasti ir izvietotas labi redzamas ziimes - tiesa, tur, kur taam priekshaa nestaav businji. Tur, kur ir tumshs - tiesa gan, tur ir gruutaak. Bet nevajag nemaz braukt tumsaa, lai redzeetu visdazhaadaakaas idiotiskas straujas bremzeeshanas un avaarijas situaacijas pie gaajeeju paarejaam.

Par tantukiem taisniiba. Shoriit arii sieviete ar beernu staaveeja pie gaajeeju paarejas un stopeeja businju. Taadeelj es apstaajos tikai tad, kad ir aciimredzami, ka gaajeejs veelaas skjeersot celju - vinjs ir uzkaapis uz gaajeeju paarejas vai arii tuvojas apnjeemiigaa solii. Tu aizmirsi piemineet gaajeejus, kas velkas maziem soliishiem paar paareju - ja gaajeejs ir palaists, CSN prasa no vinja veiciigu paarejas skjeersoshanu.

105426. viesis 21.novembris 2003 9:55
0 0 Atbildēt

ja lielaakaa dalja no mums brauks, ieveerojot elemntaaras noteikumu prasiibas - viss buus shtokos ! kaameer katrs sevi uzskata par roadkingu, gudraaku par visiem un vaalee kaa ienaak praataa, nedomaajot par sekaam - nekaadu uzlabojumu satiksmes droshiibaa nebuus ! to dereetu jau sen sagremot un saprast ! ibio.

105427. viesis 21.novembris 2003 9:56
0 0 Atbildēt

oj

viesis 21.11.2003 09:55

DeaDMoroZZZ

105428. viesis 21.novembris 2003 9:57
0 0 Atbildēt

Qued

Daljeeji nevaru piekrist arii tev. Ja gaajeejs iet pa ietvi garaam paarejai, tad ko, man ir jaauzmin ka vinjsh iet garaam? Un tad es varu nebremzeet, jeb arii jaabremzee neatkariigi no taa ko vinjsh taisaas dariit. Padomaa par ko paarveertiisies jau taa stulbaa un leenaa satiksme, ja visi bremzees tikai ieraugot vien cilvi uz ietves paarejas tuvumaa.

Varbuut tomeer ir vajadziiga normaala cienja no gaajeeju puses, tad arii vinjus cieniis. Un protams CSN maaciishana skolaas.

105430. viesis 21.novembris 2003 10:01
0 0 Atbildēt

Es uzskatu, ka vajag skolaas pasniegt nevis religjijas ideologjiju, vai religjijas eetiku, kaa tas tagad ir pienjemts, bet CELJU SATIKSMES NOTEIKUMUS< kaa to praktizeeja padomju laikos. Ar visu ministrijas exaamenu beigaas, IBIO, tad varbuut, taam trulajaam pieriitem uzaustu apskaidriiba, kaa uzvesties uz celjiem!!!! Gan toposhajiem vadiitaajiem, gan toposhajiem gaajeejiem. Mani kadreiz ljoti paarliecinaaja celju policijas (gai) skolas apmekleejums ar bildiiteem, kas notiek, ja kaad neieveero CSN. Manm bija nopietns dzinulis ieveerot tos. Un ne man vienam...

105433. viesis 21.novembris 2003 10:08
0 0 Atbildēt

Latvaans!

100% piekriitu. Diez vai izpratne par Dievu un religjijaam liidzees kad jaunietis buus izlecis uz paarejas 3 metrus no braucosha auto.

105435. viesis 21.novembris 2003 10:14
0 0 Atbildēt

nee, nu ja vinjsh buus ticiigs kristietis, ir lielaaka iespeeja, ka vinjsh Dievu satiks.....

105436. viesis 21.novembris 2003 10:17
0 0 Atbildēt

Bremzēt pie gājēju pārejām tikai tāpēc, ka var uzpeldēt gājējs-pašnāvnieks ir stulbi.

Vispār neregulējamas gājēju pārejas ir pēdējais stulbums ko tik cilvēks ceļu satiksmē var izdomāt... tas taču ir idiotisms, ka gājējam ir priekšroka vietās, kur pa 4 joslām notiek nepārtraukta auto kustība! Kāpēc tad vilcieni nebremzē, lai palaistu autiņus pāri pārbrauktuvei? Tāpēc, ka tas ir stulbi, tāpat arī gājēju pārejas ir stulbs pasākums!

Es atbalstu tikai regulējamās gājēju pārejas, kur viennozīmīgi ir redzams - sarkanais, tātad ies gājēji, zaļais - braucam bez lieka stresa, ka kāds debīlenis pēkšņi var izlekt priekšā

105437. viesis 21.novembris 2003 10:18
0 0 Atbildēt

Vienmeer palaizju gaajeejus gandriiz katraa paarejaa, jo pasham arii shad tad sanaak izmantot taadu extru kaa gaajeeju paareju. DIemzjeel situaacija ir taada pashvaka ar to gaajeeju un arii vadiitaaju kultuuru. Pasham ir naacies paarliecinaaties par to gan kaa brauceejam gan kaa gaajeejam. 1-kaart vadiitaaji, kas brauc pa celju 2 joslaas. Ir urodi, kas redz ka mashiina pie paarejas apstaajaas lai palaistu cilveekus, bet vinjiem redz vajag maukt pa otru joslu nemaz nepiebremzeejot. OK ja veel gaajees ir cilveeks kas papriekshu paarliecinaas vai arii otraa joslaa autinjsh vinju palaizj un tad tikai mauc taalaak. Vakar Imantaa viens bulochnjiks bija taadaa veidaa veceni ar riteni panjeemis uz paarejas. Paldies dievam izkatiijas ka vienaiigas smagi cietushais bija ritenis. Smuki jau izskatiijaas: audjiks apstaajies pie paarejas, bet bulochnjiks otraa joslaa 2m aiz paarejas. Ritenis zem mashiinas un bulochnjika shoferis taads stresains vienam zvana. Diemzjeel atsaldeeti mums ir visi. Gan vadiitaaji, gan gaajeeji. Vajadzeetu taadus sakoncentreet vienaa vietaa, lai tie kas neredz gaajeeju paarejas nobrauc tos kuri nedomaa skatiites vai tieshaam vinji var shkjeersot celju. Vieni buus sliktaakajaa gadiijumaa beigti vai labaakajaa ar lauztu ekstremitaati, otriem buus maaciiba. Diemzjeel bez upuriem neiztikt.

105438. viesis 21.novembris 2003 10:20
0 0 Atbildēt

ps. varbūt jāizveido SO, kas cīnītos par to, lai tiktu aizliegtas neregulējamas gājēju pārejas, jo tās ir viens no lielākajiem stresa, neiecietības, avāriju, līķu u.t.t. perēkļiem uz ceļiem...

105441. viesis 21.novembris 2003 10:24
0 0 Atbildēt

Vēl viens arguments pret neregulējamām pārejām: naivi cerēt, ka pēkšņi pacelsies vadītāja kultūras līmenis, kurš pirms tam izmocījies pa "izcili" organizēto Rīgas satiksmi, bet tagad priekšā redz brīvu ceļu - gājēju pāreja nekādi nepiespiedīs viņu vēlreiz bremzēt kaut tur 100 gājēji taisītos iet pāri!

105442. viesis 21.novembris 2003 10:26
0 0 Atbildēt

vajag no tiem diviem mentiem atdabuut nopizhjiito pikji atpakalj, un par to sataisiit luksaforus pie gaajeeju paarejaam

105443. viesis 21.novembris 2003 10:29
0 0 Atbildēt

Domāju, ka pēc sniega uzsnigšanas 1/4 daļa autovadītāju "noies no trases" lidz pavasarim. Lai gan, ar katru gadu, ši tendence mazinās. Līdz 1998.gadam arī pats ziemas sezonā auto ieliku ziemas"guļā". Par gājējiem. Šī lieta jau ir apspriesta desmitos rakstu - risinājuma nav. Šobrīd situācija ir mainījusies par 180 grādiem - autovadītāji ir kļuvuši itin uzmanīgi un pieklajīgi, bet savukārt gājēji , izlaidušies pēc "suņa". Redzot vadītāju laipnību, tā tiek PRASĪTA arī 20 metru diametrā ap gājēju pāreju un daudzās citās vietās, kur ap brauktuvi sabūvēti gājēju žodziņi. CP ,izskatās , vēl nav noskaņoti "strādāt pa jaunam" un respektēt jaunā CP šefa vēlmes. Vakar redzēju, kā redzami iereibis velosipēdists pie mc donalda iemauca aizmugurē vienai stāvošai toijotai. Tieši blakus stāvēja CP darbinieks, kurš ar interesi to noskatījās, bet pat nedomāja pieiet klāt. Pēdējā laikā žēl to jauno autovadītāju - meitenīšu, kuras gājušas bojā CTN. Cik esmu dzirdējis, ES institūcijās jau sen tiek spriests par projektu, kurš liegtu jauniem autovadītājiem izmantot auto virs 1300kub/cm. dzinējiem.

105444. viesis 21.novembris 2003 10:29
0 0 Atbildēt

nevajag maksāt bezdarbniekiem pabalstu tāpat,bet iedot rokā sarkanu STOP zīmi un lai stāv pie pārejām un palīdz šķērsot ielu tiem,kas paši to nevar izdarīt-piemēram veciem cilvēkiem vai bērniem.

105445. viesis 21.novembris 2003 10:33
0 0 Atbildēt

robchix, atvaino, bet nevajag izlikties par muļķi. Dabā diezgan labi var atšķirt, vai gājējs tikai iet garām vai gatavojas doties pa pārēju pāri ceļam.

viesis 10:17 - ja ņem vērā, ka atļauto ātrumu tāpat neviens neievēro - nav vis stulbi. Loģiski, ka gājējam ir priekšroka, jo viņš tomēr ir neaizsargātāks. Padomā - kādēļ gājējam būtu jāsalst ceļa malā, kamēr tu savā siltajā auto salonā klausoties patīkamu mūziku vīlē garām? Neregulējamu pāreju pluss - tu vari braukt tālāk uzreiz, kad gājējs ir aizgājis nevis tikai tad, kad iedegās zaļā gaisma. Tādējādi bieži var nemaz neapstāties, tikai mazliet samazināt ātrumu, lai netraucētu gājējam.

viesis 10:20 - ja tā SO vēl maksātu par to visu... stulbums, man, piemēram, netraucē neregulējamas gājēju pārejas. Tās var šķērsot ātrāk kā regulējamas.

105447. viesis 21.novembris 2003 10:34
0 0 Atbildēt

man patīk, ka gājējiem tiek tikai ieteikts ievērot noteikumus...

105448. viesis 21.novembris 2003 10:35
0 0 Atbildēt

Skatīsimies uz problēmām no gaišās puses!

Kopš M. Gailis atkal atļāvis policistiem "cīņai par satiksmes drošību" izmantot radarus (nevienam nav noslēpums, ka vairākus mēnešus ar iekšēju rīkojumu, līdz nesenam laikam to lietošana bija aizliegta), policisti ir ne tikai norūpējušies par kritisko stāvokli uz ielām un ceļiem, bet atkal atgriecušies savos ierastajos kārtības uzturēšanas posteņos (lasi - slēpņos). Bet tas savukārt nozīmē, ka drīzā drīzumā mūsu nacionālās satiksmes stāvoklis atkal normalizēsies.

Štrunts par gājējiem un velosipēdistiem. Izdzīvos veiklākie :)

105450. viesis 21.novembris 2003 10:45
0 0 Atbildēt

ikdienasviesim: risinājums ir - regulējamas gājēju pārejas

wwwgrietalv: tas neder, jo bezdarbnieks savu pabalstu jau ir nopelnījis veicot soc. apdr. iemaksas

105451. viesis 21.novembris 2003 10:49
0 0 Atbildēt

qued: ne jau visi gājēji un autobraucēji ir tik veikli, lai aprēķinātu atbilstošu ātrumu un izmainītos uz centimetriem, es te vairāk domāju tieši par drošību - ja satiekas CNS-profāns gājējs un stresains vadītājs, tad sekas var būt visai bēdīgas, un 'vainot notikušajā var vienīgi āzi, kas neatbilstošā vietā ierīkojis gājēju pāreju

105452. viesis 21.novembris 2003 10:54
0 0 Atbildēt

Hmm, policija labaak vareeja piedomaat pie situaacijas - Paardaugavaa, melnsila un Aagenskalna ielu krustaa pie Aagenskalna gjimnaazijas jau otro dienu nedarbojas luksofori. Zinot kustiibas intensitaati shai krustaa riita un vakara stundaas, nav gruuti, ko izjuut beerni, kuriem jaadodas uz skolu. Vai tieshaam nevareeja delegjeet reguleetaaju uz sho krustu, kameer nav notikusi nelaime? Atsaldenju izdariibas tur ir pilniigi neiedomaajamas briizhiem :-(

www.grietalv; doma nav slikta, shaada prakse ir Polijaa, Itaalijaa, Francijaa, iipashi skolu un citu vietu , kur pulceejas daudz cilveeku, tuvumaa - straadaa perfekti!

viesi 10:45 - kaapeec neder, bezdarbnieki municipaalajos darbos tiek iesaistiiti visur, taa ir normaala prakse, labi ir visiem :-) Itaalijaa tie tantaani koshi oranzjos meeteljos ar STOP ziimi garaa kaataa vispaar koloriiti izskatiijaas, Polijaa arii :-)

Kolenvals

105453. viesis 21.novembris 2003 11:09
0 0 Atbildēt

dazhas paarejas ir tizlas - izveidotas tieshi pie pieturaam (uz vieniibas gatves (vai kaa vinju tur) pie nestes piemeram)... itkaa gribi laist bet shis pieturaa staav un gaida trnsportu. :(

105455. viesis 21.novembris 2003 11:18
0 0 Atbildēt

Kaut kā šajā paziņojumā jaušama izmisums :o) Bet vai nevajadzētu strādāt arī policijai un sakārtot lietas, kas jau ilgstoši ir mūsu kauna traips.

105456. viesis 21.novembris 2003 11:18
0 0 Atbildēt

Kaut kā šajā paziņojumā jaušams izmisums :o) Bet vai nevajadzētu strādāt arī policijai un sakārtot lietas, kas jau ilgstoši ir mūsu kauna traips.

105457. viesis 21.novembris 2003 11:19
0 0 Atbildēt

Hmnc: gaajeejs jaalaiz tad kad speeris pirmo soli uz brauktuves, nevis ka vienkarshi stav un gaida!

105458. viesis 21.novembris 2003 11:24
0 0 Atbildēt

Konkreetaak rakstiits CSN. 111.punktaa, besi aaraa vadiitaaji kuri met pa bremzeem ja gaajeejs ir tika paarejas tuvumaa, bet paari iet nemaz netaisaas.

105481. viesis 21.novembris 2003 17:14
0 0 Atbildēt

Piekītu Qued

Man arī nav grūti piebremzēt vai vismaz atlaist gāzi, kad tuvojas pāreja. Cita lieta, ka reizēm to ir grūti pamanīt, jo priekšā kaut kādi autobusi utt. Bet tomēr var.

Gājēji uz pārejām raustās un tūļājas tāpēc, ka nevar jau nekad zināt, vai nobremzēs tikai tā viena māšīna, kas pa 1. joslu brauc, vai arī tā, kas aiz viņas pa otro. Un visbiežāk nēnobremzē. Tad nu sanāk, ka mašīna 1. joslā stāv, gājējs viņai priekšā stāv un gaida, kad aizbrauks tas kings, kas pa 2. joslu un nākošais aī viņu palaidīs. Bet aiz muguras jau aste! Stulbums, saprotu vēl, ka var nepamanīt pāreju, ja aizsegta ar kokiem, busiem utt, bet nepamanīt, j kāds jau 1. joslā nobremzējis jau nu gan nevar. Tā ir klaja bezkaunība!

105483. viesis 21.novembris 2003 17:55
0 0 Atbildēt

Ta ta brinumi gan, ko jus sakat nevar but ???? Ja cp stav ielas mala un skatas kuram ir TA uzlime kuram nav, bet taja pat laika par tiem kas reali parsniedz atrumu,giezas kur var un kur nevar un tamlidzigi parkap csn nosplauties, jo nav tak radara un vienkarsak tak ir panemt prieksa par TA, par to, ka josta nav piespradzeta un tamlidzigiem sikumiem(Par kuriem protams ari ir jasoda, tikai KAD BEIDZOT POLICIJA SPES ATSKIRT PRIMARO NO SEKUNDARA).Iespejams sie fakti liks jus izdarit secinajumus, kas tad reali ir savArigak un par ko ir jasoda vispirms, JA NE, NU TAD DOMAJU VISI PIEKRITIS , JUS ESAT LOHI

105485. viesis 21.novembris 2003 18:54
0 0 Atbildēt

Lai no sakum asakārto jautajumu par Velisopēdistiem un noteikumiem kuri tad var piedalīties satiksmē uz brauktuves, tad arī statistika uzlabosies, kā arī gājēji, kad brauc pa deglava ielu, kur tev uzmanība ir vairak pievērsta kustībai un gaimām kas spīd no pretīmbraucošiem auto un te pēkšņi gājējs melnās bikses melnā mētelī ar melnu cepuri, domājot ka ir supermenis un ka autovadītājs visu redz izlien uz savas gājēju pārejas, pēc fizikas likumiem mašīna nevar apstāties uzreiz, un pirms iet pāri jānovērtē situācija nevis kā varonim jāsperas pāri, tomēr kaut kādia atbildībai arī viņiem ir jābūt.

105504. viesis 22.novembris 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Savā ziņā vēlos piekrist visiem, kas aizstav gajējus. Nesen kada komentara rakstīju par krustojumu: Aspazijas bulv. un Kr.Barona ielu, kad CP darbinieks absolūti nereaģēja uz gājēju klaju CSN pārkāpumiem, un tad atbildē saņēmu pārmetumu, ka visā Eiropā gājējus respektējot un cienot, u.t.t. Arī tam piekrītu, bet nepiekrītu tam, ka ja pats iebrauc krustojumā jau uz dzelteno, vai pat nedod Dievs uz sarkano (nu katram šad tad sanāk), un ja tur dežūrē CP, tad jāatzīst vien sava vaina ir, jo tas ir reāls CSN pārkāpums, bet ja gājējs šķērso ielu pie sarkanā, tad viņš ir jārespektē un jāciena? Uz Viestura pr. bieži cieš gājēji, bet kā rāda dzīve, tad tie ir nevis tie, kas izmanto gājēju pārejas (un to tur ir daudz), bet gan tie, kas šķērso šo ceļu starp viņam, izmantojot savu slinkumu paiet metrus 50 uz vienu, vai otru pusi. Centrā gājēji vispār uzskata, ka CSN nav rakstīti viņiem, un iela visā platumā pieder tikai viņiem, luksoforu gaismas neeksistē nu vismaz 50% gājēju. Rezultātā nobraucot attālumu teiksim no Juglas līdz Imantai (caur centru), visā maršruta dēļ gajējiem izveidojas aptuveni līdz 150 iespējamām avārijas situācijam, kuras 100% vainīgi gājēji. Un nobeigumā - Tagad centrā pie krustojumiem var redzēt dežūrējam CP inspektorus, kuri ļoti cītīgi vero kā Tu iebrauc krustojuma, vai esi piesprādzējies, vai ir ieslēgti tuvie uguņi, bet absolūti viņus neinteresē kā gājēji šķērso šo pašu krustojumu, kaut gan LR APL 129. pants šādu rīcību no gājēju puses ir novērtējis ar 5.-Ls, par labu Valstij. Tad kā jāciena šie gājēji, kuri neievero CSN. Kadēļ viņi neciena autovadītājus? Un kam ir paredzēta CP, kas dežūrē krustojumos? Ja CP tas neinteresē, veidojam Gajēju kontroles Policiju, un tad viss būs normā: vieni ņem°s "čirikus" par iebraukšanu krustojumā pie mirgojošā zaļā, otri no gājējiem "piecīšus" par nepareizu brauktuvju šķērsošanu, un skaties mūsu IeM kļūs stavus bagāta...

105519. viesis 22.novembris 2003 23:48
0 0 Atbildēt

Tu esi tik dumjsh, vai tikai izliecies? Peedeejais viesi, gaajeejam NAV APLIECIIBAS, KURU VAREETU ATNJEMT, un uz kuras pamata var blanku izraxtiit - 5 Ls - nau, Vaira maita, naudau nedod. Dokuments - nav, nafig liidzi staipiit. Kaa sauc - nezinu, kopsh beerniibas neatceros... Saruna cauri. A vadiitaajam nav taada opcija. Un chiriks ir chiriks. a pieciitis, un pie tam nosaciits. Kaa teikt - labaak ziile rokaa, nekaa..... (piile zem gultas)

105628. viesis 24.novembris 2003 10:24
0 0 Atbildēt

"(..) , nekādā gadījumā nešķērsojiet ielu neatļautās vietās intensīvas satiksmes laikā.(..)"

Bāc.. nu kruts teksts gājējiem . varbūt gājējiem būtu jāzin, ka ielu NAV atļauts šķērsot neatļautās vietās arī tad, kad nav intensīva satiksme. Arī viens auto var būt nāvējošs. Tas tipa no sērijas nekādā gadījumā nebrauciet ar auto pāri krustojumam pie sarkanās gaismas, ja šķērsām kāds brauc pie zaļās ....

105695. viesis 24.novembris 2003 11:43
0 0 Atbildēt

runajot par gajejiem tad tiesham ir jabut loti uzmanigiem shajos laikapstaklos tumshajas stundas, jo barucot ar auto tu vinus redzi pedeja mirkli, bet gajeji pat neapzinas ka es vinu veinkarshi neredzu pateicoties tumsai, vajajam ielu apgaismojumam, pretim barcusoso auto zilbinoshajam apgaismojumam un sliktajiem laikapstakliem - bet gajejs meirigi lien zem riteniem jebkura ielas vieta, vel es saprotu gajeju pareja vai krustojums...

ir tacu jarekinas ar to ka nav vasara lai nobremzetu atri un strauji un sheit neiet runa par noteikumu parkapshanu attieciba uz atrumu, tu vari ieverot noteikumus bet kads idiots vienmer atradisies kas uz inesisies uz cela tev prieksha!

105698. viesis 24.novembris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

un shita ari ir pielniga taisniba: Peksiic 21.11.2003 10:18

ari ir asaldeti autovditaji kas nerekinas ar iespejamajam sekam!

106501. viesis 28.novembris 2003 14:51
0 0 Atbildēt

"krimināla pāreja", manuprāt ir tā, uz Lāčplēša ielas, netālu aiz Gogoļa krustojuma. Apgaismojums pārejas vietā štruntīgs, pretimbraucošie žilbina, lietainā laikā radzamība tuvu "0" atzīmei.

Manuprāt, VISAS gājēju pāreju zīmes būtu jāpapildina ar mirgojošo dzelteno signālu, tas būs Pirmais solis, lai varētu runāt par satiksmes drošību kā tādu !!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto.lv testē Samsung Galaxy Tab S3 planšetdatoru (+foto) 4

iAuto.lv izmēģina Samsung Galaxy Tab S3 planšetdatoru. Tas tiek uzskatīts par labāko planšetdatoru, kam ir Android operētājsistēma. Lasīt vairāk

 

130 000 eiro – pārdošanā izlikts rallija un bezceļu "Porsche" (+ foto) 3

Vācu ārsts un automobiļu kolekcionārs Ēriks Brandenburgs izlicis pārdošanā tīmeklī ne reizi vien redzēto "Porsche" 911 Safari, kas piemērots rallija entuziastiem un bezceļu piedzīvojumu meklētājiem. Lasīt vairāk

 

Ugunsdzēsēji aizbrauc, divi sasisti auto paliek (+ video) 18

Ugunsdzēsēju auto ar ieslēgtiem gaismu un skaņas signāliem lēnām šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas. Viens vieglais auto piebremzē, lai palaistu operatīvo transportu, taču viņam sekojošais vadītājs tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ķīnas lielākais auto ražotājs "Chery" tēmē uz Eiropu – piedāvājumā kompakts krosovers (+ foto) 5

Frankfurtes autoizstādē (no 14.09) Ķīnas lielākais auto ražotājs "Chery" ieradīsies ar kompakta krosovera prototipu. Tas ir tikai sākums lielākiem plāniem, ko "Chery" grasās realizēt Eiropā tuvāko gadu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti