Iesācējiem: palīdziet sava automobiļa akumulatoram! 43

 
25.novembris 2003 0:00

Ziema, kā vienmēr, pienāks negaidīti. Ilgi un riebīgi mēģinot iedarbināt auto pirmajā aukstajā rītā, jūs nolādēsiet sevi par to, ka aizmirsāt nomainīt veco akumulatoru pret jaunu. Bet braukt taču vajag!

Un vajag ātri! Ko darīt?

Normāli autoskolas instruktori jau pirmajā braukšanas reizē māca savas "skolnieces", ka auto pielaišanas momentā jāizspiež sajūgs.

- Liekam neitrālajā. Izspiežam sajūgu. Griežam aizdedzes atslēgu.

- Mans vīrs sajūgu neizspiež, - tā bieži atbild sievietes, kurām auto vadīšanas prasme atbilst tikai "pirmai klasītei".

Tad nākas skaidrot visu "uz pirkstiem":

- Ja sajūgs ir atlaists, dzinēja pielaišanas laikā akumulatoram jātērē papildus enerģija, lai grieztu arī pārnesumu kārbas zobratus, kas atrodas eļļā. Siltā laikā eļļa ir pietiekami šķidra, bet kad kļūst aukstāks, tā kļūst biezāka un pie dzinēja iedarbināšanas var radīt papildu slodzi. Lai atvieglotu šo procesu, motora iedarbināšanas laikā, jāizspiež sajūgs - tad starteris griezīs tikai dzinēju.

- Papildus labums no sajūga izspiešanas - nekad negadīsies tā, kā nereti gadās - aizmirstas ielikt "neitrālajā" un pēc atslēgas pagriešanas auto lec uz priekšu.

ACC // iAuto

Padoms: ja jūsu automobilim ir pavecs akumulators, negaidiet pirmos salus - jaunu akumulatoru varat iegādāties KEMI autocentros (www.kemi.lv).

 
Visi komentāri
 
105896. viesis 25.novembris 2003 2:34
0 0 Atbildēt

Nu super tukshs rxts (sorry - reklama), da vismaz vel kaut ko varejat uzraxtit. A ja jau damu zona, tad ko lai doma damas, kuru auto tikai divi pedali (automats), ko tad lai vinas spiezh??? :)

105903. viesis 25.novembris 2003 8:25
0 0 Atbildēt

Raksts galigi garam. Cik ta Kemi sapikjoja par shito prieku?

105909. viesis 25.novembris 2003 8:37
0 0 Atbildēt

Ha, ha, ha ! ! !

105913. viesis 25.novembris 2003 9:01
0 0 Atbildēt

dumaakais reklaamas raxsts ever seen!

105915. viesis 25.novembris 2003 9:06
0 0 Atbildēt

kemi rulz, kemi cool, kemi blabla :)

105916. viesis 25.novembris 2003 9:09
0 0 Atbildēt

mja, izraadaas, ka iauto ir pilns ar transvestiitiem, kas maskeejaas zem viirieshu vaardiem...

105917. viesis 25.novembris 2003 9:14
0 0 Atbildēt

Un neaizmirstiet roķeni pievilkt, savādāk var pati sākt ripot un ko tad darīt motors rūc, sajūgs izspiests, autiņš ripo vo podi.

105930. viesis 25.novembris 2003 9:35
0 0 Atbildēt

Interesanti, tad jāspiež vai nē tas sajūgs? Man tiešām interesē, jo vīrs iemācīja, ka jāspiež, bet autoskolā pasniedzējs (gudrs vīrs ar daudzu gadu stāžu pasniedzējos un autoinženieris pēc izglītības) brīnījās, kāpēc tik arhaiski paņēmieni jālieto - jaunajām mašīnām nekas tāds neesot nepieciešams.

105939. viesis 25.novembris 2003 10:00
0 0 Atbildēt

Es nesaprotu, ko juus visi nervozeejat par shaadu teemu. Taada sajuuta, ka visi te ir sajutushies daamas, kuraam tagad ir jaaprotestee.

Reklaama - ir vai naf kaada tur skirba.

Viss, kas ir pateikts ir taisniiba un viss ko te iespringt?

leedijas atradushaas taadas.

105950. viesis 25.novembris 2003 10:29
1 0 Atbildēt

Arii mans instruktors briiniijaas par so paradumu, bet taa tiesaam ir daudz labaak. Tas saudzee arii masiinu. Cita starpaa To man iemaaciija vecmaaminja jaui sausmiigi sen, bet es priecaajoas, ka tas man pielipis, jo reizeem arii aizmirstaas ioznjemt no aatruma. Tas paradums rulee un daamaam, kam ir automaati, arii kungiem vajag vienkaarsi nospiest bremzi.

Un tie, kas to uzskata par tuksiem vaardiem ir vienkaarsi paspaarliecinaatas buutnes, kas uzskata, ka vinji ir sausmiigi profesionaalji un kruti. Nav taa. Vairaak, kaa spiest gaazi griidaa juss laikam nemaakat...

105953. viesis 25.novembris 2003 10:37
0 0 Atbildēt

klau, bet kaa lai izspiezj sajuugu automaatmobiilim? :)

105960. viesis 25.novembris 2003 10:57
0 0 Atbildēt

automātam jaspiež uz bremzes

105972. viesis 25.novembris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

jau ļoti sen Kolenvals paskaidroja, ka izspiežot sajūgu, starta laikā NEEĻĻOJAS tā vārpsta kas no dzinēja griež sajūgu..kaiutkas ar gultņiem tur vēl... (nu moš murgaini noformulēju, bet doma ir tāda - glābjot jau mismirušu akumulatoru kurš tāpat drīz būs jāmaina, tiek jāta detaļa kuru nomainīt nemaz nav tik viegli un dārgāk par akum-ru).

Vot i pap...iet tagad smadzenes, ir labāk vai vav :D:D:D:D:D

105976. viesis 25.novembris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

p.s. nu es piekrītu ka var izspiest vajadzības gadījumā, bet "veselai" mašīnai ar "veselu" akumulatoru - na i nakuku. Aķis tikai pa pilsētu braukājot, šā kā tā '~2gados ir pagalam, jo patērē vairāk nekā pielādē.

105983. viesis 25.novembris 2003 12:00
0 0 Atbildēt

Akumulatoru jautājumos sevi varu uzskatīt par "stagnātu'', jo ziemas sezonā izmantoju tikai krievu(Tjumeņā ražotu) akumulatoru, kuru pirms pāris gadiem par 15 latiem nopirku Rumbulā. Šis aķis mani nav pievīlis ne reizi, pat reizēm nedēļu nostāvot ziemas salā ( pagājušogad janvāra sākumā bija - 30 grādi). Bet šobrīd pieejamie boši u.c. "rietumnieki" tomēr šķiet vairāk adaptēti Vācijas un Beļģijas klimatiem. Maksimā lēti tirgotie vispār kalpo tikai kādu gadu, reti kad ilgāk. Vienu,otru superfirmas aķi ziemas laikā , pāris dienās, "noēd" pat signalizācijas aprīkojums. Nu, tad arī sajūga izspiešana neko nepalīdzēs.

105989. viesis 25.novembris 2003 12:35
0 0 Atbildēt

Ir arii auto kuru vispaar nevar iedarbinaat, kameer sajuugs nav izspiests. Sastopams paarsvaraa daargaakaam mashiinaam, lai izvairiitos no tiem gadiijumiem, kad aizmirst iznjemt no aatruma. Shiis mashiinas vienmeer tiek iedarbinaatas ar izpiestu sajuugu. Vai arii taam tur kaut kas neelljojas un taas aatri tiek piebeigtas?

105992. viesis 25.novembris 2003 12:54
0 0 Atbildēt

Par sajuugu varat palasiit informaaciju sheit (otra rindkopa no beigaam ar virsrakstu "sajuugs"): www.autoliste.lv/?select=263

106000. viesis 25.novembris 2003 13:26
0 0 Atbildēt

Es zinu veel paaris istaadiijumus, kur var nopirkt akumulatoru...

106028. viesis 25.novembris 2003 15:35
0 0 Atbildēt

suņa murgi par to vārpstu! Jāizspiež ta tik uz pielaišanas brīdi, pēc tam jālaiž vaļā. Pāris sekundes tai vārpstai bez smāķa toč taka runcim zem astes.

106031. viesis 25.novembris 2003 15:50
0 0 Atbildēt

Fii - nu jaunām līdz tā gultņa beigām vēl tālu un pie kādas kārtējās apkopes to naomainīs pāris simti ls šurp vai turp - vai nu tādēļ uztrauksies ? Aber 10gadus un vairāk gadus vecam auto tas uzreiz jūtami. Nu atzīšos, pie -20C un zemākāt T es arī spiežu, bez uz īsu brīdi, tiklīdz iegriež tā laižu vaļā.

106035. viesis 25.novembris 2003 16:05
0 0 Atbildēt

Nūūū! Mūžu dzīvo, mūžu mācies! Taisnība vien ir Autoram!

106050. viesis 25.novembris 2003 17:19
0 0 Atbildēt

Kolenvalam protams taisnība, kā nekā tieši koļenvala (kloķvārpstas) aksiālie gultņi tiek pačakerēti startējot ar izspiestu sajūgu. Taisnība arī tiem, kas saka, ka jaunai mašīnai pie kājas - jaunai mašīnai ļoti daudz kas pie kājas :) Un tā fīča, ka nenospiežot sajūgu nevar piestartēt - tā laikam amerkāņiem izplatītāka, lai šī tupā nācija pie startēšanas nenošķiļ jau tā pie viņiem retās mašīnas ar manuālo kārbu :)))

106059. viesis 25.novembris 2003 19:05
0 0 Atbildēt

Tapeec ir ieteikums staavot novilkt roceni, tad starteejot var diezgan mieriigi nespiest sajuugu. Protams ziemaa rocenei ir tendence piesalt, bet tas laiakm attiecas driizaak uz priekshpiedzinjas auto, cik nav redzeeti autinji, kam aizmugureejie ritenji sliid pa asfaltu.

106064. viesis 25.novembris 2003 19:59
0 0 Atbildēt

viesis 25.11.2003 17:19

hehe :) par to nāciju ;)

vēl jau viņi audakiem bremzes vietā spieda gāzi, un tā AUDI amerikā nozīmē Accelerates Under Demonic Influence

106068. viesis 25.novembris 2003 20:38
0 0 Atbildēt

Ir dzirdeets, ka pie liela sala pirms starteeshanas ieteicams uz paaris sekundeem iesleegt taalos ugunjus. Runaa, ka taadeejaadi akjis nedaudz uzsilstot un taa atdeve peec tam ir lielaaka. Neesmu meegjinaajis, bet iespeejams, ka taa vareetu arii buut..

106069. viesis 25.novembris 2003 20:52
0 0 Atbildēt

ar tiem aķiem ir interesanti, jaunām mašīnām tie noiet gadus 5-6, krievu laika žigulim arī nogāja kādus gadus 4-5, bet pērc veikalā ko gribi noiet kādus 2 gadus, kāpēc ?

106078. viesis 25.novembris 2003 22:07
0 0 Atbildēt

arba taa nav.hoepecke drosji man ir iegaajis 4 ziemaa-i minjas par vaajumu nav.

mans reitings 1.hoepecke(zaljaa)

2;3 varta(zils vai sidraba) vai bosch

kraasas nu taa vinji savu brendu kraaso:)) man ir baltais hoepecke tagad ...prastais

un neko citu man neiesmeereesiet:)

106087. viesis 26.novembris 2003 0:07
0 0 Atbildēt

nja. idejas autori laikam nekad neko nav dzirdeejushi par NEgatiivajaam sekaam, ko shaadas darbiibas izraisa :D

manam auto ir pilniigi bez starpiibas - izspiests vai nee, ja ir liels sals.

106090. viesis 26.novembris 2003 0:15
0 0 Atbildēt

par akji un salu ir taa, ka uzreiz rubinot motoru ir taads zveeliens, ka plates var noiisinaat. uz dazhaam sekundeem tik tieshaam ir ieteicams akji uzsildot dedzinot taalos pirms starteeshanas. to vajadzeetu dariit, ja ir zem -20C.

106123. viesis 26.novembris 2003 9:23
0 0 Atbildēt

arba, man arī pirktie iet ilgāk. Iepriekšējai mašīnai nobraucu trīs gadus un pārdevu ar bez problēmām funkcionējošu aķi, tāpēc nevaru pateikt cik ilgi iet. Esošai mašīnai atkal nopirku Baren aķi, pašliak 1.5 gadi bez problēmām.

106134. viesis 26.novembris 2003 9:55
0 0 Atbildēt

A man po, es ar tomātu braukāju.

106171. viesis 26.novembris 2003 12:19
0 0 Atbildēt

A man aķis bija nosēdies - pie izspiesta sajūga grieza vēl sūdīgāk. Laikam kaukāds elektriskais pastūzis vai kas cits

107273. viesis 4.decembris 2003 16:22
0 0 Atbildēt

tieši taa kaapeec man vajadzeetu doties uz KEMI ja var daudz kur citur nopirkt to akumulaatoru, Un pie tam Lietuviešu kantoros tirgo lielaakos meeslus kaa kur citur, un straadaa tur arii tikai aunu bars.

PS. kur ir redzeets ka pieci purni ap vienu mašinu apskrien un domaa kaa labaak pusasi nomainiit

115797. viesis 19.februāris 2004 21:52
0 0 Atbildēt

Atminos bija mums moskvičš, pārslēdzot ātrumus vajadzēja dot starpgāzi (ja nemaldos arī LUAZ autobusam tas bija nepieciešāms) nu var jau to arī izskaidrot, bet vai tas nozīmē ka es tagad 94 gada BMW katreis pārliekot ātrrumu došu starpgāzi?

Murgs un absolūtās muļķības par to sajūgu.

129309. viesis 4.jūnijs 2004 11:57
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz šo pasākumi (t.i. sajūga izspiešana). Arī mani vīrs tā mācīja un instruktors (tiesības liku 15 gadus atpakaļ). Un jāsaka pa šiem gadiem nekas ļauns no tā nav noticis. Un mans vīrs ir profesionāls šoferis. Tā kā domāju, ka taisnība vien ir. Starp citu tas nav nekas sarežģīti, ar laiku tas aiziet jau automātiski.

130403. viesis 15.jūnijs 2004 15:41
0 0 Atbildēt

raimonds.: nu vienā ķīpenes izstādē (pirms 3 gadiem) redzēju jauna tipa aķi, kuram svina plāksnes ir nevis saliktas kā vafeles cita citai blakus, bet gan ir tikai divas garas plāksnes katrā divu voltu sekcijā un tās ir sagrieztas rullī kā rulete. pamatojums esot daudz augstāka atdeves strāva, 60 ah aķim laikam 800 ampēri. nekur nevienā paerastā veikalā ta'dus neesmu vairs redzējis, nu maksā jau arīi 2x dārgāk.

130404. viesis 15.jūnijs 2004 15:44
0 0 Atbildēt

dāmām vispār patīk runāt pretī, jo zviedru masu mēdiji tām ir iestāstījuši, ka savam vecim jārunā pretī lai tur vai kas. ir tāds pielaidējs pa ls30 ko var pastaipīt līdzi un vēl, gan padārgi sanāk superaugstas kapacitātes kondensatori, google.com supercap, goldcap

130423. viesis 15.jūnijs 2004 21:18
0 0 Atbildēt

uhaaaaaaa - atkal izrēcos ne pa jokam - vai tad kemi sevi jau vairs sevi nepozicionē kā superuniversālu autoservisu???? TAGAD TAS IR SPECIALIZĒTAIS AKUMULATORU LIELVEIKALS :)

uhaaaaaaaaaa

130424. viesis 15.jūnijs 2004 21:22
0 0 Atbildēt

uhaaaaaa - laikam atkal redaktors bijis uz savam pepelacam kauto pielabot kemī :) uhaaaaa naudiņas nebija - izlīdzējās ar nelielas reklāmiņas piedāvājumu :)

es jau neko nesaku par kemi autodetaļām - šis tas jau viņiem ir tīri par sakarīgām cenām, pirkt jau var, bet reklamēt kemī, kā vietu, kur jāpērk aķis ????

:) starp citu, aķus pārdod arī benzīntankos :)

130425. viesis 15.jūnijs 2004 21:37
0 0 Atbildēt

atvaino, pirmais, bet laikam esi stulbs - apskaties, kad sis raksts publicets :)

131030. viesis 23.jūnijs 2004 14:56
0 0 Atbildēt

ja aķis vecs un ir kāda elektronika, piemēram pastūzis vai signalizācija, kas jūdzas nost darbinot, tad iesaku gan padārgus superaugstas kapacitātes kondensatorus- slēdz paralēli ar aķi-

www.google.com- meklē supercap, goldcap

www.batcapnet/SuperCap.htm

www.ultimate-sounds.com/xstatic/batcaps.htm

www.bluesmobil.com/shikhman/arts/scap.htm

131031. viesis 23.jūnijs 2004 14:57
0 0 Atbildēt

batcap.net arī

179520. viesis 20.septembris 2005 15:09
0 0 Atbildēt

zzz.

nu baigais gudriniekz..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti