EuroNCAP drošības testos labi rezultāti 9

 
2.decembris 2003 0:00

EuroNCAP nesen veicis drošības testus ar 10 Eiropā pieprasītākajiem automobiļiem. Pirmo reizi tika pārbaudīta arī automobiļos sēdošo bērnu drošība. Par rezultātiem var piebilst tikai vienu – labi un ļoti labi.

euroncap_white_150x085.jpg
Līdera pozīciju testos ieņēma VW Touran un Renault Scenic, kuri attiecīgi saņēma piecas zvaigznes, kas ir visaugstākais novērtējums. Četras zvaigznes saņēma Mazda6, Audi A3, Citroen C2, Mazda2, Toyota Previa, Ford Focus C-MAX, Renault Kangoo un Jeep Cherokee.

Atēnās notikušajā rezultātu prezentācijā EiroNCAP vadība par testētajiem automobiļiem izsakās ļoti atzinīgi: “Testi pierādījuši, ka automobiļa vadītāja un pasažieru drošība pašlaik ir ļoti augstā līmenī. Automobiļu pircējiem tagad ir lielāka izvēle iegādāties drošu automobili.” 

Tagad mazliet par to, ko šajos testos izdara ar nabaga automašīnām. Kā pirmais un nozīmīgākais tests jāmin frontālā sadursme. Ar 64 km/h lielu ātrumu automobilis saduras ar dzelzs barjeru. Automobiļa sāni līdzīgā veidā tiek iznīcināti pret betona stabu, tikai ar ātrumu 29 km/h. Jaunākajā un nesen ieviestajā bērnu drošības testā ietilpst tādi kritēriji kā bērnu sēdeklīša iebūvēšanas iespējas, to piestiprināšanas iespējas un konstrukcijas, kā arī bērna drošības līmenis sānu un frontālajā sadursmē.

EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) ir bezpeļņas organizācija, kura tika dibināta 1997. gadā. Tā sadarbojas ar vairāku Eiropas valstu iestādēm, kuras atbildīgas par satiksmi un drošību, kā arī ar Eiropas Komisiju, FIA (Starptautiskā automobiļu federācija) ADAC, kā ar dažādām patērētāju tiesību organizācijām.

Shearer, speciāli iauto

 
Visi komentāri
 
106849. viesis 2.decembris 2003 1:28
0 0 Atbildēt

Nu blin es domaju ka tie testi ir kautkas nopietns ^%#@$%, ar 64km/h vaz 2101 var pretendet uz 4 zvaigznem

106855. viesis 2.decembris 2003 8:57
0 0 Atbildēt

nu nezinu nezinu, ātrums jau šķiet aizdomīgi mazss arī LR apjomā raugoties, bet eiropā takš uz bāņiem lidinās ātrāk ... Lai gan no otras puses vrabūt, ka tie bojājumi tiek vērtēti ļoti stingri. piem , par krāsas saskrāpēšanu minētajos testos noņem divas zvaigznītes.... :))

106859. viesis 2.decembris 2003 9:23
0 0 Atbildēt

Nu ne vienmēr auto kokā ielido ar tādu ātrumu, kādā brauc pa šoseju. Šis testējamais ātrums jau nav no pirksta izzīsts.

106864. viesis 2.decembris 2003 9:40
0 0 Atbildēt

Mazs ātrums. Paskatieties, kā tos testus veic. Sist mašīnu pret sienu ir tikai viens tests un tas nav svarīgākais. Sadursmes trajektorijas ir ņemtas ievērojot gan reālas sadursmes dabā Izmantojot statistiku), gan arī izvēloties mašinu vājākos punktus, lai novērtētu lielākās iespējamās briesmas. Avārijas jau arī reti kad notiek pilnā ātrumā saduroties, saprātīgi cilvēki parasti jau mēģina arī bremzēt un visādi citādi izvairīties no sadursmes un samazināt ātrumu.

106878. viesis 2.decembris 2003 10:14
0 0 Atbildēt

vot tas būtu daudz interesantāk, kas paliek pāri no manekena, ja triektos ar 100 km/st, arī paņemtu 150 un 200 km/st. paredzu, ka būs tāds tekstiņš: "gūtie ievainjumi nav savienojami ar dzīvību"....

106894. viesis 2.decembris 2003 11:44
0 0 Atbildēt

64 KM/ST noziimee tikai to, ka ar jebkuru auto kaut kur ieskrienot buutiski aatraak palikt dziivam ir tikai ticiibas un veiksmes jautaajums un nav nekaadaa sakaraa ar auto konstrukciju. Laacic.

106901. viesis 2.decembris 2003 12:05
0 0 Atbildēt

Izveeleetie aatrumi un sadursmes tips testos tiek izraudziits peec crashu statistikas, tipa bija vienu laiku frontalaas sadursmes ar 100% paarklaajumu, veelaak paargaaj uz 60% paarklaajumu, jo preciizi purns purnaa auto reti kad saskrienas. Droshi ka preciizaak par izveeleetajaam testu metodikaam varees izlasiit AutoRevju, vai tamliidziigaa krievu izdevumaa. Ieksh LV mees laikam liidz tam veel neesam izaugushi. Ak jaa ja kaads maak lasiit angliski vai vaaciski, domaaju, ka to visu var atrast arii zem FIA vai ADAC.

106956. viesis 2.decembris 2003 16:08
0 0 Atbildēt
107280. viesis 4.decembris 2003 17:01
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti